ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 вересня 2012 року № 2а-4644/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. при секретарі судового засідання Віруцькій О.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Viеnna Insurance Group Wiener Stadtishe Versicherung AG (В'єна Іншуаренс Груп В"єнер Штедтіше Ферзіхерунг АГ) до Державного реєстратора Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації Дубини Алли Борисівни, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_3, STORO ESTABLISHMENT про про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач - Vienna Insurance Group Wiener Stadtishe Versicherung AG (В'єна Іншуаренс Груп В'єнер Штедтіше Ферзіхерунг АГ) - звернувся до суду з вимогами, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»(код ЄДРПОУ 31960794 адреса: м .Київ, вул. Глибочицька, 44), зобов'язання Шевченківську районну в м. києві державну адміністрацію і державного реєстратора Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фонди соціального страхування про внесення такого запису для взяття вказаної юридичної особи на облік.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що під час ліквідації ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»було допущено порушення вимог ст. 60 Господарського кодексу України, оскільки про ліквідацію не було повідомлено позивача, який є кредитором Товариства та в порушення вимог ст.ст. 34, 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців не було внесено інформацію про дату реєстрації рішення засновників. Зазначене на думку позивача є підставою для відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»та внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідачі - Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація та державний реєстратор Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Дубина А.В. - заперечували проти позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях, які долучено до матеріалів справи та зазначив, що перевіривши надані ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»документи на відсутність підстав для залишення поданих документів без розгляду та відмови у внесенні змін до Реєстру, на виконання вимог ст. 39 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»державний реєстратор вніс відповідний запис до ЄДР.
Ухвалою від 25.07.2011 залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_3 та компанію STORO ESTABLISHMENT.
Третя особа - ОСОБА_3 - надав суду письмові пояснення по суті позовних вимог, в яких зазначив, що ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»було подано всі визначені законодавством документи, необхідні для внесення до ЄДР запису про рішення щодо припинення юридичної особи. Процедура ліквідації проходила із додержанням всіх необхідних і передбачених законодавством процедур.
Окружним адміністративним судом м. Києва було надано судове доручення до компетентного суду королівства Ліхтенштейн про вручення компанії STORO ESTABLISHMENT копії позовної заяви та повістки.
09.07.2012 в судовому засіданні судом поставлено на обговорення питання стосовно доцільності розгляду справи в порядку письмового провадження у зв'язку з неявкою в судове засідання відповідачів та третіх осіб. Представник позивача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у різі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що відповідачі та треті особи належним чином повідомлені про час, дату та місце судового засідання в судове засідання не прибули, а також з огляду на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження.
Судом скеровано запит до Міністерства закордонних справ України щодо виконання судового доручення.
Як вбачається з повідомлення Міністерства закордонних справ України, з компетентних органів Князівства Ліхтенштейн компанія STORO ESTABLISHMENT -ліквідована.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВСТАНОВИВ:
11.12.2009 рішенням загальних зборів ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»прийнято рішення про припинення діяльності Товариства, про що 17.12.2009 в газеті «Голос України»було надано оголошення.
12.05.2010 державним реєстратором Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації було вчинено запис №10741110036018803 про припинення державної реєстрації ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль».
Позивач вважає, що ліквідацію ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль»проведено з порушенням законодавства, оскільки товариство має заборгованість перед позивачем 5 425 127,70 євро за договором позики.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 №755 та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно ст. 4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ст. 33 Закону №755 юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно ст. 34 Закону №755 для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові:
- оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;
- документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновником (учасником) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації;
- у випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи.
Якщо документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору пред'являється паспорт та додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження такого представника.
Частиною 7 статті 34 Закону №755 встановлено вичерпний перелік підстав, при наявності яких державний реєстратор може залишити без розгляду документи, які подані для внесення до ЄДР запису про рішення про припинення юридичної особи:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону;
- рішення щодо припинення юридичної особи оформлено з порушенням вимог, які встановлені частиною третьою цієї статті;
документи подані не у повному обсязі;
- рішення щодо припинення юридичної особи не містить даних про склад комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, у тому числі їх ідентифікаційних номерів.
Судом встановлено та сторонами не заперечується, що 14.12.2009 державному реєстратору уповноваженою особою ТОВ «Фінансова компанія «Добромиль»було подано комплект документів для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи».
Відповідно до довідки є ЄДРПОУ в записі 23 (а.с. 98): вказано, що 14.12.2009 №10741100035018803 назва реєстраційної дії: внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
Отже, твердження позивача, що відповідачем в порушення вимог ст 34 Закону №755 не було внесено запису про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, є безпідставним та спростовується матеріалами справи.
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації встановлено ст. 36 Закону №755, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;
- оригінал установчих документів;
- акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженим ними органом;
- довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів);
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Частиною 7 ст. 36 Закону №755 встановлено вичерпний перелік підстав, при наявності яких державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;
- ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.
Згідно ч. 9 ст. 36 Закону №755 за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Судом встановлено та сторонами не заперечується, що 11.05.2010 державному реєстратору було подано комплект документів для проведення реєстраційної дії «державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією».
Суд звертає увагу, що позивачем не заперечується, що для проведення реєстраційних дій було подано документи відповідно до вимог ст. 34, 36 Закону №755.
Враховуючи, що документи надані державному реєстратору ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль», оформлені відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд дійшов висновку, що за таких умов державний реєстратор, був зобов'язаний внести до ЄДР запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією.
Відповідно до ст. 1 Закону №755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
Так, відповідно до ст.6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор:
- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
- оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;
- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;
- повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом..
Отже, державний реєстратор під час вчинення реєстраційних дій повинен враховувати не лише положення Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", але й положення інших законів України, що стосуються вчинюваних реєстраційних дій .
Суд звертає увагу, що держаний реєстратор наділений повноваженнями виключно щодо проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та внесення змін до реєстраційних записів.
Зазначене відповідає нормі ст. 19 Конституції України, яка є нормою прямої дії та встановлює обов'язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи відсутність обставин, що унеможливлюють проведення оскаржуваних реєстраційних дій, оскільки документи надані державному реєстратору ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль», оформлені відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд дійшов висновку, що відповідач діяв в межах наданих повноважень, відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС) компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його бездіяльності.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Із наведених положень вбачається, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.
Суд звертає увагу, що позивачем не надано доказів порушення відповідачами його прав як кредитора ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль», виконання відповідачами свої повноважень не впливає на право позивача, на звернення до суду за своїх майнових прав як кредитора ТОВ «Фінансово-промислова компанія «Добромиль».
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69-72, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити в задоволенні позовних вимог.
Постанова набирає законної сили у відповідності з нормами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26165533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні