ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 вересня 2012 р. (14:01) Справа №2а-9683/12/0170/5
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Гордієнко О.О.,
за участю представника позивача - Воєнної З.Н., довіреність № 13130/10/10-0 від 24.09.2012 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Керчі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Фірми «Наталі і Ко» (товариства з обмеженою відповідальністю)
про стягнення заборгованості в сумі 8214,76 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Керчі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Фірми «Наталі і Ко» (товариства з обмеженою відповідальністю) 8214,76 грн. податкового боргу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.09.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача, присутній у судовому засіданні 25.09.2013 року, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, визначених у адміністративному позові.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином - шляхом направлення на його адресу рекомендованою кореспонденцією судової повістки, яка ним отримана 06.09.2012, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 95000 1255298 5. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи або розгляд справи за відсутності його представника до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються Державна податкова адміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Згідно з п.п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).
Згідно з п.п.54.3.1 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Пунктом 120.1 статті 120 ПК України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Як вбачається з матеріалів справи, Виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим 26.06.1996 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Фірми «Наталі і Ко» (товариства з обмеженою відповідальністю), що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 444438 від 26.06.1996 року.
Згідно з довідкою ДПІ в м. Керч № 11493/10/18-03 від 10.08.2012 року відповідач перебуває на податковому обліку з 21.08.1996 року та, відповідно, є платником податків та зборів, встановленим нормами чинного податкового законодавства.
Зокрема, згідно із свідоцтвом № 200002922 від 23.09.1997 року відповідач є платником податку на додану вартість.
Матеріали справи свідчать про те, що посадовими особами ДПІ в м. Керч 05.03.2012 року, 28.03.2012 року та 11.05.2012 року проведені камеральні перевірки відповідача.
За результатами проведених перевірок було встановлено порушення Фірмою «Наталі і Ко» п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПК України в частині неподання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2012 року, за лютий 2012 року, за березень 2012 року.
Крім того, перевіркою відповідача, проведеною 21.05.2012 року було встановлено несвоєчасну сплату податку на додану вартість за вересень 2011 року, що призвело до порушення п.203.2 ст. 203 ПК України.
На підставі даних актів перевірок, враховуючи виявлені під час перевірок порушення, податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій:
№ 0000831502 від 09.04.2012 року в сумі 170,00 грн.,
№ 0001101502 від 16.05.2012 року в сумі 1020,00 грн.,
№ 0001331502 від 13.06.2012 року в сумі 1020,00 грн.,
№ 0001511502 від 26.06.2012 року в сумі 29,72 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлялись на юридичну адресу відповідача, однак не були отримані останнім у зв'язку з закінченням терміну зберігання, про що свідчать довідки УДППЗ «Укрпошта».
Згідно з п.58.3 ст. 58 ПК України У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Таким чином, перелічені податкові повідомлення-рішення є такими, що вручені платнику податків.
Всупереч вимогам податкового законодавства відповідачем не було проведено оплату штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість у загальній сумі 2239,72 грн.
Крім того, відповідач має заборгованість зі збору за спеціальне водокористування в сумі 2062,20 грн.
Вказана заборгованість виникла у зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем суми самостійно задекларованого відповідачем зобов'язання по податковій декларації № 13986 від 19.07.2012 року в сумі 22,20 грн.
Крім того, за наслідками проведених 10.04.2012 року та 21.05.2012 року перевірок відповідача було встановлено порушення ним п.п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПК України в частині неподання податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за 2011 рік та за І квартал 2012 року.
Враховуючи виявлені в ході перевірок порушення до відповідача були застосовані штрафні (фінансові) санкції на підставі податкового повідомлення-рішення № 0001451501 від 18.05.2012 року в сумі 1020,00 грн. та на підставі податкового повідомлення-рішення № 0002261501 від 26.06.2012 року в сумі 1020,00 грн.
Сума штрафних санкцій у визначені законодавством строки відповідачем сплачена не була, у зв'язку з чим загальна сума заборгованості відповідача зі збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод становить 2062,20 грн.
Крім того, згідно з даними облікової картки платника податків, відповідач має заборгованість з земельного податку в сумі 433,74 грн. та з орендної плати в сумі 3479,10 грн.
Вказана заборгованість утворилась у зв'язку з несплатою відповідачем самостійно задекларованих зобов'язань по податковим деклараціям № 882 від 27.01.2011 року, № 644 від 06.02.2012 року, № 2011 від 31.01.2011 року, № 1364 від 06.02.2012 року.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу за податковими деклараціями є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 256 від 23.11.2011 року.
Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми податкового боргу, вказані вимоги є узгодженими.
Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача становить 8214,76 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків станом на 20.08.2012 року.
В порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надані заперечення на адміністративний позов, а також не надані докази сплати заборгованості у повному обсязі, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.
У судовому засіданні, яке відбулось 25.09.09.2012 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 27.09.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Фірми «Наталі і Ко» (товариства з обмеженою відповідальністю) (98300, АР Крим, м. Керч, вул. Вокзальне шосе, 65, ЄДРПОУ 24028894, р/р № 26008000090202 в ПАТ «Укрсоцбанк», м. Київ, МФО 300023, № 26004500491131 в КР ДАТ «Райффайзенбанк «Аваль», м. Сімферополь, МФО 324021) податковий борг у розмірі 8214,76 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Фірму «Наталі і Ко», в тому числі:
- з податку на додану вартість в сумі 2239,72 грн. на р/р 31118029700019 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37978388, МФО 824026, код платежу 14010100; одержувач: державний бюджет м. Керч;
- зі збору за спеціальне водокористування в сумі 2062,20 грн. на р/р 33112357700019 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37978388, МФО 824026, код платежу 13020100; одержувач: місцевий бюджет м. Керч;
- з земельного податку в сумі 433,74 грн. на р/р 33216811700019 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37978388, МФО 824026, код платежу 13050100; одержувач: місцевий бюджет м. Керч;
- з орендної плати в сумі 3479,10 грн. на р/р 33215812700019 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37978388, МФО 824026, код платежу 13050200; одержувач: місцевий бюджет м. Керчі.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26177731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні