Справа № 2а/2570/2554/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2012 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лобана Д.В.,
при секретарі Романенко Л.Л.,
за участі представника позивача
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Ресурс-Постач» до Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області Державної податкової служби про визнання дій неправомірними, -
в с т а н о в и в:
Приватне підприємство «Ресурс Постач» (далі - ПП «Ресурс Постач») звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням зміни позовних вимог, остаточно просило:
1. визнати неправомірними дії Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області Державної податкової служби (далі - Прилуцька ОДПІ) в частині недотримання умов проведення документальної невиїзної перевірки ПП «Ресурс Постач» визначених пунктом 79.2 статті 79 Податкового Кодексу України;
2. визнати висновок Прилуцької ОДПІ по акту документальної невиїзної перевірки ПП «Ресурс Постач» № 233/23-37109812 від 10.05.2012 таким, що не відповідає повноваженням Прилуцької ОДПІ та вимогам статті 19 Конституції України;
3. визнати неправомірними дії Прилуцької ОДПІ щодо складання акту невиїзної документальної перевірки ПП «Ресурс Постач» (код ЄДРПОУ 37109812) з питань правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.04.2011 по 30.09.2011 № 233/23-37109812 від 10.05.2012.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем проведена документальна невиїзна перевірка ПП «Ресурс-Постач» з питань правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.04.2011 по 30.09.2011, яка оформлена актом перевірки № 223/23-37109812 від 10.05.2012. Однак, такі дії Прилуцької ОДПІ, на думку позивача, є протиправними та такими, що порушують вимоги пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України, оскільки про проведену перевірку ПП «Ресурс Постач» не повідомлялось, копії наказу та повідомлення про проведення перевірки не отримувало, підпису на акті не має, заперечення до акту перевірки не надавало, рішення Прилуцької ОДПІ по даному акту також не отримано. Крім того, висновок акту перевірки № 223/23-37109812 від 10.05.2012 не відповідає повноваженням статті 20 Податкового кодексу України та статті 19 Конституції України.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.09.2012 провадження у справі в частині визнання висновку Прилуцької ОДПІ по акту документальної невиїзної перевірки ПП «Ресурс Постач» № 233/23-37109812 від 10.05.2012 таким, що не відповідає повноваженням Прилуцької ОДПІ та вимогам статті 19 Конституції України, - закрито.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та заяві про зміну позовних вимог.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав письмові заперечення, в яких просив розгляд справи провести за його відсутності та зазначив, що позов не визнає, в його задоволенні просить відмовити в повному обсязі, оскільки працівники Прилуцької ОДПІ діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та податковим законодавством.
Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви та заперечень на неї, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, виходячи з наступних підстав.
Органи державної податкової служби, у відповідності до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Підпункт 20.1.6 пункту 20.1 ст. 20 ПК України передбачає, що органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Згідно пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
У відповідності до пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Згідно п. 45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Місцезнаходження ПП «Ресурс-Постач» є провулок Перемоги, б. 7, кв. 4, с. Сухополова, Прилуцький район, Чернігівська область, що підтверджується копією довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 10) та копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 11-12).
Так, з матеріалів справи вбачається, що керуючись вимогами пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, ст. 72, 73, 74 ПК України та на підставі п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України Прилуцькою ОДПІ на податкову адресу ПП «Ресурс-Постач» направлено запит від 05.04.2012 за № 2808/22-309 щодо надання письмових пояснень та документів з питання правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.04.2011 по 30.09.2011 (а.с. 56).
Вказаний запит ПП «Ресурс-Постач» отримано 07.04.2012, що підтверджується копією наявного в матеріалах справи зворотного повідомлення (а.с. 57), проте відповідь позивач на письмовий запит Прилуцької ОДПІ від 05.04.2012 № 2808/22-309 щодо надання письмових пояснень та документів з питання взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період з квітня по вересень 2011 року в десятиденний термін не надано, в зв'язку з чим, у Прилуцької ОДПІ, у відповідності до податкового законодавства, виникло право на проведення документальної позапланової перевірки.
Вищевказані норми податкового законодавства передбачають, що документальна невиїзна перевірка здійснюється в разі прийняття керівником органу ДПС рішення (наказу) про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної позапланової перевірки (за наявності хоча б однієї з обставин, передбачених ст. 78 ПК України).
Так, начальником Прилуцької ОДПІ 03.05.2012 винесено наказ № 255 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Ресурс-Постач» з питань правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.04.2011 по30.09.2011 (а.с. 45).
Співробітниками Прилуцької МДПІ 04.05.2012 було здійснено вихід на ПП «Ресурс- Постач» за податковою адресою останнього: Чернігівська область, Прилуцький район, с. Сухополова, пров. Перемоги, 7, кв. 4 на підставі та з метою вручення наказу Прилуцької ОДПІ № 255 від 03.05.2012 та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.
Копія наказу Прилуцької ОДПІ № 255 від 03.05.2012 про проведення документальної невиїзної перевірки, письмове повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки не вручені ПП «Ресурс-Постач» через відсутність останнього за вказаною адресою, про що складена довідка № 7/22-30 від 04.05.2012 щодо неможливості вручення зазначених документів (а.с. 47).
Таким чином, документальна невиїзна перевірка позивача проведена за рішенням керівника Прилуцької ОДПІ на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та за наявності обставин визначених статтями 78, 79 Податкового кодексу України, а отже Прилуцькою ОДПІ дотримані умови передбачені статтею 79 Податкового кодексу України.
Крім того, статтею 86 ПК України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
З матеріалів справи вбачається, що за результатами документальної невиїзної перевірки ПП «Ресурс-Постач» з питань правильності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.04.2011 по 30.09.2011 Прилуцькою ОДПІ складено акт № 223/23-37109812 від 10.05.2012, оскільки під час перевірки відповідачем були встановлені порушення (а.с. 14-19).
За таких обставин, посилання позивача на протиправність дій Прилуцької ОДПІ щодо складання акту документальної невиїзної перевірки ПП «Ресурс-Постач» є також безпідставними, оскільки відповідач діяв у відповідності до вимог Податкового кодексу України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, доведено правомірність своїх дій щодо проведення перевірки та оформлення її результатів, а позивач не надав суду належних доказів, що обґрунтовували б правомірність заявлених ним вимог.
За таких обставин, позовні вимоги приватного підприємства «Ресурс-Постач» задоволенню не підлягають за необґрунтованістю.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «Ресурс-Постач»до Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області Державної податкової служби, - відмовити .
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Д.В. Лобан
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26179367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Лобан Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні