cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
УХВАЛА
Іменем України
24.09.12 Справа № 12/79б.
Суддя Палей О.С. , розглянувши матеріали справи за заявою
кредитора -Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Краснодон Луганської області
до боржника -Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", м. Краснодон Луганської області
про банкрутство
представники сторін:
від кредитора - Зелюкіна Є.І. , головний державний податковий інспектор, довіреність № 19/10-025 від 22.03.2012, Краснодонська ОДПІ;
ліквідатор - Островський В.А. ,
обставини справи: банкрутство відсутнього боржника за ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; ліквідаційна процедура.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши ліквідатора та представника ініціюючого кредитора, суд
встановив:
Постановою від 02.09.2010 у справі 12/79б Господарським судом Луганської області визнано банкрутом відсутнього боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", Луганська область, місто Краснодон, вулиця Баумана, будинок 9 "А", ідентифікаційний код 33264452, та відкрито ліквідаційну процедуру строком на три місяці, тобто до 02.12.2010 ; ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Островського Вадима Анатолійовича, ліцензія серії АВ № 499148 від 21.01.2010, який мешкає за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, буд. 2, кв. 32, на якого покладені обов'язки по проведенню ліквідаційної процедури у визначеному ст.ст. 25, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку.
Ухвалою від 08.11.2010 по справі № 12/79б було продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора на два місяці, до 02.02.2011.
Ухвалою від 31.01.2011 судом було зупинене провадження у цій справі, за клопотанням ініціюючого кредитора, до проведення Краснодонською ОДПІ документальної перевірки ТОВ "Альянс -Техінкомсервіс".
За ухвалою від 07.05.2012 судом було поновлено провадження у справі, оскільки суд дійшов висновку, що відсутність документації дійсно перешкоджає проведенню перевірки, відтак втрачає сенс зупинення провадження у цій справі для її проведення.
Ухвалою від 02.07.12 суд задовольнив клопотання ліквідатора та продовжив строк проведення ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора до 08.09.2012.
В судовому засіданні ліквідатор повідомив суд, що на вимогу Краснодонської ОДПІ від 30.08.2012р. №9023/19-018 були скликані загальні збори кредиторів по справі про банкрутство ТОВ "Альянс-Техінкомсервіс".
Листом від 03.09.2012р. представник Краснодонської ОДПІ, а саме начальник відділу ППБ Матвієнко С.А., був повідомлений про скликання зборів кредиторів.
Збори відбулися 07.09.2012р. за участю представника Краснодонської ОДПІ Казаріної О.М. за довіреністю №1454/19-009/2.
Перед проведенням загальних зборів був затверджений порядок денний, на якому обрано комітет кредиторів у складі одного представника Краснодонської ОДПІ.
Після проведення загальних зборів було вирішено провести збори комітету кредиторів, про що ліквідатор письмово повідомив Краснодонську ОДПІ через представника Матвієнко С.А.
На засіданні комітету кредиторів був затверджений порядок денний, та розглянуто питання щодо встановлення порядку, періоду та джерела фінансування послуг ліквідатора.
Ліквідатор зазначив, що в супереч нормам ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", комітетом кредиторів було прийнято рішення щодо встановлення оплати послуг ліквідатора с моменту призначення до дня проведення перших зборів комітету кредиторів за рахунок банкрута.
Арбітражний керуючий вважає, що оплата послуг ліквідатора Островського В.А. за період з дня призначення 02.09.2010р., до дня проведення першого засідання комітету кредиторів 06.09.2012р. (засідання комітету відбулося 07.09.2012р.), в сумі 48 153,60 грн., повинна бути погашена виключно за рахунок ініціюючого кредитора Краснодонської ОДПІ.
У зв'язку з викладеним ліквідатором заявлені до суду клопотання:
- затвердити оплату послуг ліквідатора в розмірі двох мінімальних заробітних плат, починаючи з 02.09.2010р. до відсторонення від обов'язків ліквідатора:
- за період з дня призначення 02.09.2010р., до дня проведення першого засідання комітету кредиторів 06.09.2012р. (засідання комітету відбулося 07.09.2012р.), в сумі 48 153,60 грн., затвердити оплату послуг за рахунок ініціюючого кредитора Краснодонської ОДПІ;
- за період з 07.09.2012р. до відсторонення від обов'язків ліквідатора, встановити оплату послуг ліквідатора за рахунок банкрута;
- затвердити ліквідаційний звіт, ліквідаційний баланс ТОВ "Альянс- Техінкомсервіс", завершити процедуру ліквідації та припинити справу про банкрутство;
- видати наказ щодо стягнення з Краснодонської ОДПІ на користь ліквідатора Островського В.А. оплати послуг в сумі 48 153,60 грн.
За приписами ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
З представлених документів вбачається, що ліквідатором проведена наступна робота.
З метою встановлення можливих кредиторів, до зупинення провадження у справі, ліквідатором було повідомлено всіх відомих кредиторів : Фонд захисту інвалідів, УПФУ в м. Краснодоні, Краснодонську ОДПІ, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Луганську, Виконавчу дирекцію Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Краснодонський міськрайцентр зайнятості.
Після поновлення провадження у справі у газеті "Голос України" від 25.05.2012 № 95(5345) було надруковане оголошення про визнання боржника банкрутом. Жодної заяви із грошовими вимогами до банкрута на адресу ліквідатора не надійшло.
Відділ державної виконавчої служби Краснодонського міськрайонного управління юстиції повідомив ліквідатора про відсутність виконавчих проваджень про стягнення з ТОВ "Альянс-Техінкомсервіс" на користь третіх осіб.
З метою виявлення майна банкрута , ліквідатором було зроблено запити щодо зареєстрованого за ТОВ "Альянс-Техінкомсервіс" майна до реєструючих органів та Краснодонського ВДВС щодо наявності (відсутності) виконавчого провадження відносно банкрута.
На вказані запити надійшли наступні відповіді.
- згідно листа Комунального підприємства "КМБТІ" від 24.05.12 №844 нерухоме майно за ТОВ "Альянс-Техінкомсервіс" не зареєстроване;
- Краснодонський ВРЕР УДАІ ГУМВС України по Луганській області листом №969 від 01.06.12 повідомив про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за банкрутом;
- інспекція по нагляду за технічним станом машин та обладнання м. Краснодону та Краснодонського району Луганської області повідомила про відсутність зареєстрованої за банкрутом спеціальної техніки;
- згідно листа Відділу Держкомзему у Краснодонському районі Луганської області від 12.06.12 №02-17/931, за ТОВ "Альянс-Техінкомсервіс" земельних ділянок на праві власності або оренди на території Краснодонського району не значиться.
Єдиний рахунок банкрута в філії ПАТ ПІБ в м. Краснодон Луганської області закрито 21.11.2008р.
Прийнятими заходами ліквідатора щодо встановлення активів та іншого майна для включення до ліквідаційної маси, майно та будь-які активи вказаного підприємства-боржника не виявлені.
Будь -які обтяження рухомого та нерухомого майна банкрута не зареєстровані, що підтверджується витягами з реєстрів обтяжень.
Відповідно до п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
На засіданні комітету кредиторів 07.09.2012 було затверджено оплату послуг ліквідатора Островського В.А. в розмірі двох мінімальних заробітних плат за період з дня призначення 02.09.2010р., до дня проведення першого засідання комітету кредиторів 06.09.2012р. (засідання комітету відбулося 07.09.2012р.) за рахунок коштів банкрута; та з 07.09.2012р. до відсторонення від обов'язків ліквідатора також за рахунок банкрута.
Втім, вказане рішення, прийняте комітетом кредиторів 07.09.2012р. за протоколом №2, в частині визначення джерел оплати послуг ліквідатора за певний період, суперечить приписам п. 10 ст. 3 1 Закону.
Рішення зборів кредиторів чи комітету кредиторів є способом волевиявлення кредиторів і не може визнаватися господарським судом недійсним, оскільки за своєю правовою природою не є актом юридичної особи, державного чи іншого органу.
Також, Законом не передбачено визнання зборів (комітету) кредиторів такими, що не відбулися, або визнання їх недійсними у справі про банкрутство.
Відповідно до п. 57 Постанови Пленуму Верховного суду України від 18 грудня 2009 року № 15 "Про судову практику в справах про банкрутство", питання щодо правомірності зборів (комітету) кредиторів та легітимності прийнятих на них рішеннях слід вирішувати господарському суду при прийнятті судових актів у справі про банкрутство, надавати таким рішенням правову оцінку відповідно до вимог статті 43 Господарського процесуального кодексу України та враховувати їх резолюції у судових актах, якщо такі рішення відповідають приписам чинного законодавства.
Таким чином, питання щодо легітимності рішень зборів (комітету) кредиторів можуть вирішуватися господарським судом не шляхом визнання їх недійсними, а у подальших судових актах у справі про банкрутство, які підлягають оскарженню; при цьому ці обставини зазначаються судом у мотивувальній частині відповідного судового акта.
Як вбачається з матеріалів справи, ініціюючий кредитор - Краснодонська ОДПІ -не погодився на встановлення оплати послуг арбітражного керуючого за рахунок податкової, мотивуючи це тим, що практично ніякої роботи ліквідатором не було проведено, а також можливими втратами бюджету.
Суд виходить з наступного.
Відповідно до приписів п. 12 ст. 3 1 Закону про банкрутство, оплата праці арбітражного керуючого за здійснення повноважень розпорядника майна, керуючого санацією чи ліквідатора встановлюється у розмірі не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної плати керівника боржника за 12 місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
За змістом п. 10 зазначеної статті, оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Зазначена норма Закону є імперативною та обумовлює виникнення у ініціюючого кредитора прямого обов'язку щодо оплати послуг арбітражного керуючого за певний період.
Стаття 3 1 Закону про банкрутство не містить застережень, що положення п. 10, п. 12 щодо оплати послуг арбітражного керуючого не застосовуються під час проведення особливої процедури банкрутства відсутнього боржника.
Таким чином оплата послуг арбітражного керуючого Островського В.А. за період від дня його призначення ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс" 02.09.2010р., до дня проведення першого засідання комітету кредиторів 07.09.2012р. (перше засідання комітету кредиторів, на якому розглядалося питання встановлення оплати послуг), за виключенням періоду, протягом якого провадження у справі було зупинено -з 31.01.2011р по 07.05.2012р., у розмірі двох мінімальних зарплат щомісячно має здійснюватися за рахунок ініціюючого кредитора.
Краснодонська ОДПІ реалізувала своє право ініціювати провадження по справі про банкрутство в порядку, визначеному Законом про банкрутство, а відтак, має нести й відповідні витрати, визначені цім же Законом, незалежно від того має державний орган, як кредитор, власні кошти, чи ні.
У зв'язку з викладеним, суд затверджує оплату послуг арбітражного керуючого Островського Вадима Анатолійовича в розмірі двох мінімальних заробітних плат за період з дня призначення 02.09.2010р. до 31.01.2011р. та з 07.05.2012р. до 07.09.2012р. за рахунок коштів ініціюючого кредитора Краснодонської ОДПІ та з 08.09.2012 до закінчення повноважень ліквідатора по справі - за рахунок коштів, отриманих від реалізації ліквідаційної маси боржника.
Клопотання ліквідатора про видачу наказу на стягнення з Краснодонської ОДПІ на користь ліквідатора Островського В.А. оплати послуг в сумі 48 153,60 грн. суд залишає без задоволення у зв'язку з відсутністю обґрунтованого розрахунку суми оплати послуг та не врегулювання цього питання у позасудовому порядку з податковим органом.
Приймаючи до уваги вищевикладене, судом затверджується звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, а - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", Луганська область, місто Краснодон, вулиця Баумана, будинок 9 "А", ідентифікаційний код 33264452 підлягає ліквідації як юридична особа.
Зазначене є підставою для припинення провадження у справі, та, відповідно, скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 1, 3-1, 12, 22-32, п. 6 ст. 40, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 80, 86, 87 ГПК України, суд
у х в а л и в:
1. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", Луганська область, місто Краснодон, вулиця Баумана, будинок 9 "А", ідентифікаційний код 33264452 .
2. Затвердити оплату послуг арбітражного керуючого Островського Вадима Анатолійовича в розмірі двох мінімальних заробітних плат за період з дня призначення 02.09.2010р. до 31.01.2011р. та з 07.05.2012р. до 07.09.2012р. за рахунок коштів ініціюючого кредитора Краснодонської ОДПІ та з 08.09.2012 до закінчення повноважень ліквідатора по справі - за рахунок коштів, отриманих від реалізації ліквідаційної маси боржника.
3. Ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", Луганська область, місто Краснодон, вулиця Баумана, будинок 9 "А", ідентифікаційний код 33264452 .
4. Провадження у справі припинити та скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів .
5. У зв'язку з ліквідацією банкрута:
Державному реєстратору Виконавчого комітету Краснодонської міської ради, в порядку ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", провести державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Техінкомсервіс", Луганська область, місто Краснодон, вулиця Баумана, будинок 9 "А", ідентифікаційний код 33264452 .
6. Ухвалу надіслати:
ѕ ініціюючому кредитору;
ѕ ліквідатору Островському В.А. (пл. Героїв ВВв, буд. 2, кв. 32, м. Луганськ, 91016);
ѕ Державному реєстратору виконавчого комітету Краснодонської міської ради
(пл. Леніна, 8, м. Краснодон, Луганська обл., 94400);
ѕ Краснодонському міському суду в Луганській області (вул. Першокінна, 43, м. Краснодон, Луганська обл., 94400).
ѕ Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області.
Суддя О.С. Палей
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26181559 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні