Ухвала
від 28.09.2012 по справі 2а-13171/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про закриття провадження у справі

за поданням податкового органу

м. Київ

28 вересня 2012 року 15:21 год.№ 2а-13171/12/2670 Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А., за участю секретаря судового засідання Бурди А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні

поданняДержавної податкової інспекції у Дарницькому районі міста Києва Державної податкової служби доТовариства з обмеженою відповідальністю "Ласка Київ" прозупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків, ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Дарницькому районі міста Києва Державної податкової служби звернулась до суду з поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласка Київ" (ідентифікаційний код 33344380): №26046619998109 в ПАТ "Промінвестбанк", МФО 300012; №26003619993192 в ПАТ "Промінвестбанк", МФО 300012; №26007000389001 в ПуАТ "КБ "Акордбанк", МФО 380634; №26004002240101 в ПуАТ "КБ "Акордбанк", МФО 380634; №2600107727001 в ПАТ "Банк "Київська Русь", МФО 319092.

Подання обґрунтоване тим, що відповідач відмовився надати документи для складання акту опису активів, на які буде розповсюджуватись податкова застава, про що податковим керуючим складено акти від 25 вересня 2012 року №15 про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу та про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого. Як пояснив представник заявника подання, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків зі сплати штрафних санкцій в розмірі 61563,35 грн., визначених ТОВ "Ласка Київ" рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 10 березня 2009 року №0001042303 та на підставі рішення начальника ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 18 вересня 2012 року №10992/10/19-025 про опис майна у податкову заставу, директору ТОВ "Ласка Київ" вручено лист ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 12 вересня 2012 року №10965/10/19-025 з вимогою терміново з'явитися до податкового органу та надати документи для складання акту опису активів, проте документи надані не були. Тому, у зв'язку з неподанням відповідачем документів для здійснення опису майна у податкову заставу, на підставі статті 89 Податкового кодексу України податковий орган звернувся до суду з поданням про зупинення видаткових операцій платника податків на його рахунках.

Представник відповідача проти задоволення подання заперечив, зазначивши, що штрафні санкції в розмірі 61563,35 грн., визначені ТОВ "Ласка Київ" рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 10 березня 2009 року №0001042303 не можуть вважатися податковим боргом, позаяк, на час виникнення спірних правовідносин щодо визначення ТОВ "Ласка Київ" штрафних (фінансових) санкцій за порушення пункту 3 статті 13 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законодавством України такі штрафні санкції не вважались податковим зобов'язанням, а відносились до адміністративно-господарських санкцій у розумінні статті 239 Господарського кодексу України. Крім того, представник звернув увагу суду на ту обставину, що товариством рішення про застосування штрафних санкцій оскаржено в судовому порядку.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Рішенням ДПІ у Дарницькому районі м. Києва від 10 березня 2009 року №0001042303 до ТОВ "Ласка Київ" на підставі акту перевірки від 26.02.2009 р. №0124/26/51/23/33344380 застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 61563,35 грн. відповідно до статті 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

У судовому засіданні представником відповідача надано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 січня 2010 року в справі №2а-7896/09/2670, якою відмовлено в задоволенні адміністративного позову ТОВ "Ласка Київ" до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва про визнання нечинним рішення від 10.03.2009 р. №0001042303. Вказане рішення суду першої інстанції залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2010 року, яка набрала законної сили 25 листопада 2010 року. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16 лютого 2011 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою ТОВ "Ласка Київ" про оскарження згаданих рішень судів першої та апеляційної інстанції в справі №2а-7896/09/2670.

Представником відповідача також додано клопотання про зупинення Вищим адміністративним судом України виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 січня 2010 року в справі №2а-7896/09/2670 та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2010 року.

Рішенням начальника ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 18 вересня 2012 року №10992/10/19-025 відповідно до статті 89 Податкового кодексу України вирішено здійснити опис майна, що перебуває у власності ТОВ "Ласка Київ".

Листом ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 12 вересня 2012 року №10965/10/19-025, адресованого ТОВ "Ласка Київ", запропоновано терміново з'явитися до податкового органу та надати баланс підприємства завірений печаткою із зазначенням вартості основних та виробничих засобів, товарів, готової продукції, наявності дебіторської заборгованості, а також самостійно визначений перелік ліквідних, реальних до продажу активів для складання акту опису активів, на які буде розповсюджуватись податкова застава.

Наведені рішення та лист вручені податковим керуючим ОСОБА_1 директору ТОВ "Ласка Київ" 18.09.2012 р., про що свідчить розписка директора товариства. Вказана обставина представником відповідача не заперечувалась.

До позовної заяви долучено акти від 25 вересня 2012 року №15, складені податковим керуючим ОСОБА_1 о 16:00 год., про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу та про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого щодо надання документів необхідних для проведення опису майна у податкову заставу.

Згідно з витягом з наказу ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 13.09.2012 р. №172 ОСОБА_1 призначено податковим керуючим, у тому числі ТОВ "Ласка Київ".

Вирішуючи подання, суд виходить з такого.

Згідно з частиною другою статті 183-3 КАС України подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що обставина, яка зумовила звернення заявника до суду з поданням встановлена податковим керуючим 25 вересня 2012 року о 16:00 год., водночас до суду заявник з поданням звернувся 26 вересня 2012 року о 15:40 год., що підтверджується відповідною відміткою на поданні, тобто в межах строку.

Відповідно до пункту 89.4 статті 89 Податкового кодексу України в разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (абзац перший). Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу (абзац другий). Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків (абзац третій).

Представник ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС пояснив, що податковий орган не звертався до суду з часу набрання законної сили (25 листопада 2010 року) судовим рішенням про відмову в задоволенні позову щодо скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, оскільки відповідачем до Вищого адміністративного суду України були оскаржені рішення судів попередніх інстанцій про відмову ТОВ "Ласка Київ" у задоволенні адміністративного позову про визнання нечинним рішення від 10.03.2009 р. №0001042303. Однак, оскільки сума штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 61563,35 грн., застосована до відповідача на підставі рішення від 10 березня 2009 року №0001042303, внесена до картки платника податку як податковий борг, ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС вчинено дії з метою забезпечення платником податків своїх зобов'язань, у тому числі внесено подання до суду про зупинення видаткових операцій.

Станом на час розгляду подання в суді, відповідно до змісту підпунктів 14.1.39 та 14.1.175 пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України (з змінами згідно з Законом України від 07 липня 2011 року №3609-VI) штрафні (фінансові) санкції як грошове зобов'язання за порушення платниками податків іншого законодавства, контроль за яким здійснюється органами державної податкової служби, є податковим боргом у випадках визначених цим Кодексом.

Водночас Перехідними положеннями Податкового кодексу України, який згідно з пунктом 1 Розділу XIX Прикінцеві положення набрав чинності з 1 січня 2011 року, не встановлювався порядок стягнення штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" від 23 січня 2010 року №2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори (за виключенням збору за забруднення навколишнього природного середовища, крім такого збору, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками), включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

З огляду на викладене, враховуючи зміст заперечень платника податків, стосовно якого внесено подання, щодо правової природи штрафних санкцій, які стягуються на підставі рішення від 10 березня 2009 року №0001042303 про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до статті 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", вбачається спір про право в розумінні статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). В даному випадку йдеться про строк звернення до суду, визначення правових норм, які слід застосовувати у спірних правовідносин, встановлення правової природи штрафних санкцій як податкового зобов'язання чи адміністративно-господарських санкцій у зв'язку з набранням чинності Податкового кодексу України, що не може бути вирішено судом під час розгляду подання податкового органу в рамках спеціальної процедури, встановленої статтею 183-3 КАС України. Відповідна правова позиція щодо наявності спору про право висловлена в пунктах 9-10 листа Вищого адміністративного суду України від 02.02.2011 р. №149/11/13-11.

Наявність спору про право також вбачається з того, що позивач оскаржив рішення ДПІ у Дарницькому районі м. Києва від 10 березня 2009 року №0001042303. При цьому суд враховує, що ТОВ "Ласка Київ" подано клопотання про зупинення Вищим адміністративним судом України виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 січня 2010 року в справі №2а-7896/09/2670 та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2010 року, якими позивачу відмовлено у задоволенні позовних вимог про визнання нечинним вказаного рішення податкового органу.

Оскільки судом під час розгляду подання податкового органу встановлено наявність спору про право, суд відповідно до пункту 1 частини першої статті 157 КАС України, за якою суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, дійшов висновку про необхідність закриття провадження у справі за поданням податкового органу. Правова позиція щодо закриття провадження у справі в разі встановлення судом спору про право після відкриття провадження у справі за поданням податкового органу на підставі пункту 1 частини епршої статті 157 КАС України висловлена в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 22.04.2011 р. №571/11/13-1.

Водночас суд роз'яснює, що ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС може звернутись до відповідного адміністративного суду на підставі КАС України з урахуванням правил предметної та територіальної підсудності з адміністративним позовом про стягнення з ТОВ "Ласка Київ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 61563,35 грн., визначених рішенням ДПІ у Дарницькому районі м. Києва від 10 березня 2009 року №0001042303.

Керуючись статтями пунктом 1 частини першої статті 157, статтями 160, 165, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

Закрити провадження у в адміністративній справі №2а-13171/12/2670 за поданням Державної податкова інспекції у Дарницькому районі міста Києва Державної податкової служби звернулась до суду з поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласка Київ" (ідентифікаційний код 33344380).

Роз'яснити, що Державна податкова інспекції у Дарницькому районі міста Києва Державної податкової служби може звернутись до відповідного адміністративного суду на підставі КАС України з урахуванням правил предметної та територіальної підсудності з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласка Київ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 61563,35 грн., визначених рішенням ДПІ у Дарницькому районі м. Києва від 10 березня 2009 року №0001042303.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 185-187 цього Кодексу шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні, або проголошено в судовому засіданні вступну та резолютивну частини ухвали, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя В.А. Донець

Дата ухвалення рішення28.09.2012
Оприлюднено01.10.2012
Номер документу26198285
СудочинствоАдміністративне
Сутьзакриття провадження у справі за поданням податкового органу м. Київ 28 вересня 2012 року 15:21 год.№ 2а-13171/12/2670 Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А.,

Судовий реєстр по справі —2а-13171/12/2670

Ухвала від 26.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 28.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні