Справа № 1570/4354/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2012 року м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Кочмар М.І.
за участю сторін:
представника позивача - Борисов С.Ю. (по довіреності)
представника відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волна»про стягнення штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулась Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волна»про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700 грн.
Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав, оскільки відповідачем порушено вимоги законодавства про рекламу, а тому застосовано штрафні санкції у розмірі 1700 грн.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений та завчасно (аркуш справи 31), а тому справу розглянуто за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Фахівцями Державної інспекцієї з питань захисту прав споживачів в Одеській області встановлені ознаки порушень законодавства України про рекламу на вітрині магазину «Робін-Бобін», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Тираспольська, 1, а саме: інформація про знижку не містить відомостей про дату початку і дату закінчення знижки, крім того текст реклами виконано російською мовою, що є порушенням ст.ст. 6, 8 Закону України «Про рекламу» (аркуш справи 6).
Керуючись ст.26 Закону України «Про рекламу»Державною інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області 18.01.2012 року надіслано керівнику магазину «Робін-Бобін»вимогу про надання до інспекції у термін до 24.01.2012 року наступні документи: дозвіл на розміщення рекламо носія, свідоцтво про державну реєстрацію, свідоцтво платника податку, макет замовлення, письмові пояснення, документальне підтвердження вартості розповсюдження реклами (договори, акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи), яку було вручено 19.01.2012 року (аркуш справи 7).
Оскільки керівником магазину «Робін-Бобін» в установлений термін запитувані документи не надано, Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області складено відносно ТОВ «Волна» протокол про порушення законодавства про рекламу №3 від 25.01.2012 року (аркуш справи 9).
На підставі протоколу №3 від 25.01.2012 року та доданих до нього документів Інспекцією з питань захисту прав споживачів розпочато розгляд справи про порушення ТОВ «Волна»законодавства про рекламу, про що винесено рішення №3 від 17.02.2012 року (аркуш справи 10).
Про розгляд справи щодо прийняття рішення про порушення законодавства про рекламу ТОВ «Волна»повідомлено телефонограмою (аркуш справи 12).
Крім того, відповідачу було роз'яснено про проведення розгляду справи про порушення законодавства України про рекламу без його участі та застосування штрафних санкцій у разі неприбуття та ненадання відповідних документів.
Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області 23.02.2012 року розглянуто справу про порушення ТОВ «Волна»законодавства про рекламу, про що складено протокол №3/1 від 23.02.2012 року, та прийнято рішення про застосування до ТОВ «Волна» штрафних санкцій відповідно до розрахунку (аркуші справи 11, 13).
На підставі матеріалів справи та протоколу №3/1 від 23.02.2012 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області винесено рішення №9 від 12.03.2012 року про накладення на ТОВ «Волна»штрафу у розмірі 1700 грн. за порушення п.2 ст.26 та у відповідності до вимог п.4 ст.27 Закону України «Про рекламу»(аркуш справи 15).
Зазначене рішення відповідачем отримано 03.04.2012 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (аркуш справи 14), проте штраф у розмірі 1700 грн. залишається не сплаченим.
Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає та регулює Закон України «Про рекламу»№270/96-ВР від 03.07.1996 року.
Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень, зокрема, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
Згідно із п.7 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України №465/2011 від 13.04.2011 року, Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Статтею 1 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року визначено, що рекламою є інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Згідно із ст.6 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) застосування мови у рекламі здійснюється відповідно до законодавства України про мови та відповідно до ч.5 ст.8 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Відповідно до ч.2 ст.26 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Згідно із ч.6 ст.26 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 року за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу регулюється Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №693 від 26.05.2004 року.
Пунктом 8 Порядку №693 від 26.05.2004 року передбачено, що накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право Голова Держспоживінспекції, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники.
Відповідно до п.п.9, 11, 12 Порядку №693 від 26.05.2004 року підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції та її територіальних органів, та за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи, яка розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду.
Згідно із п.п.14, 16 Порядку №693 від 26.05.2004 року про розгляд справи Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день. Справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
Відповідно до п.18 Порядку №693 від 26.05.2004 року за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Пунктом 20 Порядку №693 від 26.05.2004 року визначено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Згідно розрахунку штрафних санкцій сума штрафу за порушення ТОВ «Волна»законодавства про рекламу складає у розмірі 1700 грн.
Станом на теперішній час сума штрафних санкцій не сплачена, а тому вона підлягає стягненню з відповідача.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, враховуючи несплату відповідачем штрафних санкцій до цього часу, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати розподіляються відповідно до приписів ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волна»про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700 грн. -задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Волна»(код ЄДРПОУ 25041460) на користь Державного бюджету України суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700 грн. на р/р 31112106700007, код платежу 21081100, ГУДКСУ в Одеській області (Малиновський район), МФО 828011, код одержувача ЄДРПОУ 37607526 ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови складено та підписано 24 вересня 2012 року.
Суддя Л.І. Свида
.
.
.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2012 |
Номер документу | 26209092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні