ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
25 вересня 2012 року м. Чернівці Справа № 2а/2470/1875/12
09 год. 25 хв.
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Скакун О.П.
за участю
секретаря судового засідання Юзька Я.В.
представника позивача Ротара А.В.
представника відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
СУТЬ СПОРУ:
Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося з адміністративним позовом до Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 10968.75 грн. та пені у розмірі 223.76 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем, в порушення норм Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», було не виконано норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, внаслідок чого ним повинно бути сплачено адміністративно -господарські санкції в сумі 10968.75 грн.. Розмір адміністративно -господарських санкцій позивачем визначено на підставі звітної форми 10-ПІ «Про зайнятість і працевлаштування інвалідів», поданої відповідачем.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений.
На адресу відповідача було направлено ухвалу про відкриття провадження та запропоновано подати заперечення на позов або заяву про визнання позову, однак відповідач зазначеним правом не скористався.
Поштове відправлення з повідомленнями про розгляд справи, яке було адресоване відповідачу за його юридичною адресою, повернулося з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
У відповідності до ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо місцезнаходження юридичної особи. Стаття 19 вказаного Закону регламентує положення про обов'язок виконавчого органу юридичної особи повідомляти державного реєстратора про внесення змін до відомостей про юридичну особу.
У відповідності до ч.8 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
У відповідності до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши матеріали справи, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Кельменецьким об'єднанням по агропромисловому будівництву "Райагробуд" до відділення Фонду соціального захисту інвалідів за місцем його реєстрації було подано Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік № 0053 форми №10-ПІ, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007р. №42. Згідно наданого відповідачем звіту, у 2011 році середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 16 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність -0, фонд оплати праці штатних працівників 175.5 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника становила 10969 грн. (а.с. 4)
Претензією від 28.04.2012 р. №04-117/33/, відповідачу було запропоновано сплатити основну заборгованість в сумі 10968.75 грн. та пеню в сумі 24.09 грн., проте борг у добровільному порядку сплачений не був.
Інформацією від 08.06.2012 р. №01-11/393, наданою з Кельменецького районного центру зайнятості, повідомлено, що Кельменецьким об'єднанням по агропромисловому будівництву "Райагробуд", інформацій про створені робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2011 р. не подавались.
Згідно розрахунку адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, та пені з 16.04.2012 р. за прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій станом на 27.07.2012 р., сума адміністративно-господарських санкцій Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" складає 10968.75 грн. та пені в сумі 223.76 грн.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до положень наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Положення про Фонд соціального захисту інвалідів», фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України.
Згідно з ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Таким чином, виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" - 16 осіб, норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, становить - одне робоче місце.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, відповідач зобов'язаний був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у сумі 10968.75 грн. та пені у розмірі 223.76 грн., однак на день розгляду справи відповідачем суму адміністративно -господарських санкцій сплачено не було.
Санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у відповідності до ст.238 Господарського кодексу України, є адміністративно -господарськими.
Відповідно до вимог ст.218 Господарського кодексу України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
При цьому слід ураховувати, що елементами правопорушення є вина та наявність причинного зв'язку між самим порушенням та його наслідками.
Суд вважає, що при вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарських санкцій слід виходити із загальних норм права відносно відповідальності за порушення зобов'язань та встановлення в діях або бездіяльності відповідача складу правопорушення.
У відповідності з ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав. Відповідач не повідомив суду про причини непрацевлаштування інвалідів, не надав інформацію щодо створення робочих місць відповідно до встановленого нормативу, щодо інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць та щодо спрямування центрами зайнятості інвалідів до відповідача та випадків безпосереднього звернення інвалідів з питань працевлаштування.
Таким чином, відповідач не довів суду, що ним було вжито усіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів.
За таких обставин суд дійшов висновку, що адміністративний позов Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 10968.75 грн. та пені у розмірі 223.76 грн. підлягає задоволенню.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись ст.ст.2,3,6-12,17,18,160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Кельменецького об'єднання по агропромисловому будівництву "Райагробуд" (код ЄДРПОУ 03587980) адміністративно-господарські санкції за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 10968.75 грн. та пені у розмірі 223.76 грн.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Віницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У судовому засіданні 25 вересня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У зв'язку з тим, що день виготовлення постанови припадає на вихідний день, постанову виготовлено в повному обсязі 01 жовтня 2012 року. Сторони можуть отримати копію постанови безпосередньо в суді 02 жовтня 2012 року.
Суддя О.П. Скакун
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2012 |
Номер документу | 26209699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Скакун Оксана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні