Ухвала
від 13.08.2012 по справі 2а-1564/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 серпня 2012 р.Справа № 2а-1564/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Подобайло З.Г.

Суддів: Мельнікової Л.В. , Григорова А.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Основ»янської МДПІ м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.03.2012р. по справі № 2а-1564/12/2070

за позовом ТОВ "Костарика-10"

до Основ»янської МДПІ м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про визнання дій незаконними,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ТОВ "Костарика-10",звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10" щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Компанія "СПО", за наслідками якої складений акт від 12.09.2011 року №681/23-405/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Харківенергозапчастина" код 30137052, за наслідками якої складений акт від 10.10.2011 року № 745/23-206/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року, за наслідками якої складений акт від 25.11.2011 року № 920/18-011/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2011 року по 31.10.2011 року, за наслідками якої складений акт від 23.12.2011 року № 971/18-011.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.03.2012р. адміністративний позов ТОВ "Костарика- 10" до ДПІ у Комінтернівському районі міста Харкова про визнання дій незаконними задоволено в повному обсязі.

Визнано протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10" код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Компанія "СПО" код 37365226, за наслідками якої складений акт від 12.09.2011 року № 681/23-405/37365226.

Визнано протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Харківенергозапчастина" код 30137052, за наслідками якої складений акт від 10.10.2011 року № 745/23-206/37365226.

Визнано протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року, за наслідками якої складений акт від 25.11.2011 року № 920/18-011/37365226.

Визнано протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Костарика-10"код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2011 року по 31.10.2011 року, за наслідками якої складений акт від 23.12.2011 року № 971/18-011.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Костарика-10" (місце знаходження: вул. Плеханівська, буд. 126/1, кім. 3,5 м. Харків, 61037, ідентифікаційний код: 37365226) витрати по сплаті судового збору в сумі 32,19 грн.

ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова, не погоджуючись з вказаним рішенням суду в частині задоволення позовних вимог, в апеляційній скарзі вказує, що рішення є необґрунтованим та незаконним, прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.03.2012р. та прийняти нову про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції колегія суддів протокольною ухвалою замінила відповідача - ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова на відповідача - Основ»янську МДПІ м. Харкова Харківської області Державної податкової служби.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

З матеріалів справи вбачається , Товариство з обмеженою відповідальністю «Костарика-10» є юридичною особою, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова складені на адресу ТОВ «Костарика-10» письмові запити від 18.08.2011р. № 13960/10/15-415 про надання інформації та її документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Компанія «СПО» та від 15.09.2011 р. № 15402/10/15-415 про надання інформації та її документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Харківенергозапчастина». Із запиту від 18.08.2011р. № 13960/10/15-41Ю, який міститься в матеріалах справи, вбачається , що підставою для його направленя слугувало встановлення сумнівності у факті здійснення операцій (існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань).

Відповідачем складено акт № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин, із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», акт № 745/23- 206/37365226 від 10.10.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», акт №971/18-011 від 23.12.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика- 10» щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11, а також акт №920/18-011/37365226 від 25.11.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10» щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11р. по 30.09.11р.

У висновках зазначених актів № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», № 745/23- 206/37365206 від 10.10.11р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», №971/18-011 від 23.12.11р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика- 10» щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11р., №920/18-011/37365226 від 25.11.11р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10» щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11р. по 30.09.11р. відповідачем зазначено про відсутність факту реального вчинення господарських операцій за червень 2011 року, липень 2011 року, вересень 2011 року, жовтень 2011 року відповідно.

В Актах про неможливість проведення зустрічної звірки № 745/23-206/37365206 від 10.10.11, №971/18-011 від 23.12.11, №920/18-011/37365226 від 25.11.11, № 681/23- 405/37365226 від 12.09.11 викладені висновки з приводу обставин здійснення ТОВ «Костарика-10» господарської діяльності.

Колегія суддів зазначає, що обране суб'єктом владних повноважень найменування перелічених актів (про неможливість проведення звірки) не відповідає ані змісту самих актів, в яких викладені висновки податкового органу по суті проведених платником податків господарських операцій, ані діям контролюючого органу, котрі були здійснені у спірних правовідносинах і полягали у встановленні правильності справляння ТОВ податку на додану вартість.

За таких обставин, суб'єктом владних повноважень у спірних правовідносинах фактично проведені невиїздні позапланові перевірки.

Колегія суддів зазначає, що згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спосіб дій органів державної податкової служби України при реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань (станом на момент виникнення спірних правовідносин) був визначений Податковим кодексом України.

Так, відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Правовідносини з приводу проведення податковими органами зустрічних звірок платників податків деталізовані нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (затверджно постановою КМУ від 27.12.2010р. №1232; далі за текстом -Порядок №1232), пунктом 3 якого передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

За приписами п.4 Порядку №1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Встановлено, що податковим органом були складені запити №13960/10/15-415 від 18.08.2011р. та №15402/10/15-415 від 15.09.2011р. про надання інформації та її документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Харківенергозапчастина».

Враховуючи встановлені обставини справи, аналізуючи положення п.73.5 ст.73 Податкового кодексу, п.п.6, 7 Порядку №1232, зустрічна звірка може бути проведена податковим органом в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, позаяк за своєю правовою суттю зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Отже, відсутність у розпорядженні податкового органу первинних документів однозначно унеможливлює проведення зустрічної звірки.

Встановлено та матеріалами справи підтверджено, що суб'єкт владних повноважень не отримував від платника податків інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження, а відтак, не отримував і первинних документів.

За таких обставин, податковий орган не мав визначених законом підстав для вчинення дій по проведенню зустрічної звірки.

Зі змісту складених ДПІ актів встановлено, що відповідачем у ході проведення спірних зустрічних звірок не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у суб'єкта владних повноважень були відсутні.

З огляду на викладене, у спірних правовідносинах відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком від 27.12.2010р. №1232.

Спірні дії суб'єкта владних повноважень суперечать матеріальному інтересу, котрий має платник податків у податкових правовідносинах, і який полягає у належній фіксації податковим органом обставин господарської діяльності платника податків, неухильному дотриманні органом управління визначених законом процедур реалізації владних управлінських функцій, здійснення таких процедур лише в разі наявності визначених законом підстав тощо.

При цьому колегія суддів зазначає, що позапланова перевірка платника податків в зв'язку з не наданням документів не призначалася в порядку передбаченому ПК України(ст.78,79) , відповідне право ДПІ в встановленому законом порядку не реалізоване, натомість були вчинені вищезазначені дії.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України правомірність своїх дій не доведена, належних та допустимих в розумінні ст. 70 КАС України доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав, що зумовлює необхідність задоволення позову.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правомірність прийнятого рішення.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду , переглянувши судове рішення в межах позовних вимог та доводів апеляційної скарги, вважає , що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови були повно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, постанова прийнята з дотриманням норм чинного законодавства, а тому відсутні підстави для скасування судового рішення та задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Основ»янської МДПІ м. Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.03.2012р. по справі № 2а-1564/12/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Мельнікова Л.В. Григоров А.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Подобайло З.Г.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2012
Оприлюднено02.10.2012
Номер документу26215779
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1564/12/2070

Постанова від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 29.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 08.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні