Постанова
від 24.07.2012 по справі 2а-5195/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 липня 2012 р. (12:47) Сімферополь Справа №2а-5195/12/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря судового засідання Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Прокурора Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Гагарінскому районі м.Севастополь ДПС

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Специализированная организация "Автобытгаз"

про стягнення,

за участю сторін:

представник прокуратури - Аметова Ельвіра Ленмарівна, посвідчення №10077;

представник позивача - Рогів Надія Михайлівна, довіреність №3/10-025 від 12.03.2012 року, посвідчення №107209;

представник відповідача - не з'явився.

Суть спору: Прокурор Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Гагарінскому районі м.Севастополь ДПС звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Специализированная организация "Автобытгаз про стягнення 56615,98 грн. з орендної плати за землю.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач у зв'язку з неналежним виконанням податкових зобов'язань зі сплати орендної плати має податковий борг на загальну суму 56 615,98 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений законодавством, позивач просить стягнути наведену суму з розрахункового рахунку у банку, відкритого на ім'я відповідача у судовому порядку.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.05.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представник прокуратури позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.49), клопотань, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.

Вислухавши пояснення представника позивача та представника прокуратури, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"№ 509 від 04.12.1990 р. (надалі - Закон № 509) на органи податкової служби України покладені функції держави в здійсненні контролю за дотриманням податкового законодавства, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків і зборів. Статус державної податкової служби як органу, уповноваженого на виконання функцій держави, визначений ст.ст. 8-10 вищевказаного Закону. При здійсненні своєї діяльності державні податкові інспекції виконують надані законом повноваження органу виконавчої влади.

Отже, враховуючи вищезазначене, Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим у відносинах з ТОВ "Специализированная организация "Автобытгаз" під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Судом встановлено, що ТОВ «Специализированная организация «Автобытгаз» є юридичною особою, яка зареєстрована 05.08.2002 року Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.52-53).

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач перебуває на податковому обліку як платник податків у Феодосійській міжрайонній Державній податковій інспекції АР Крим з 09.08.2002 року за №1267 (а.с.54).

Судом встановлено, що 18.06.2007 року між Севастопольською міською Радою, в особі Саратова В.В. і ТОВ «Специализированная организация «Автобытгаз», в особі директора Жарикова В.А., на підставі рішення Севастопольської міської Ради від 15.04.2006 року №5 було укладено договір оренди земельної ділянки строком на 25 років, згідно з яким Севастопольська міська Рада предала ТОВ «Специализированная организация «Автобытгаз» у строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування автогазонаповнювальної компресорної станції з віднесенням цих земель до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, Фіолентовське шосе (в районі заводу «Маяк») (а.с.4-8).

Відповідно до п.2.3. Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить на період будівництва, до здачі об'єкта в експлуатацію 181 357,00 грн, що підтверджується випискою з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 721/1, яка видана Севастопольським міським управлінням земельних ресурсів 24.05.2007 року, на наступний період 906 783,00 грн., що підтверджується випискою з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 720/1, яка видана Севастопольським міським управлінням земельних ресурсів 24.06.2007 року (а.с.4).

Пунктом 4.1. Договору передбачено, що річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою згідно з розрахунком складає: на період будівництва: 181 357,00 * 0,05 = 9067,85 грн., на наступний період: 906783 * 0,05 = 45339,15 грн. (пункт 4.2 Договору).

Орендна плата за землю сплачується Орендарем щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду (п.4.4. Договору).

Згідно з п. 46.1 Податкового кодексу України податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.1. ст. 287 ПК України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (ст. 288 ПК України).

Як свідчать матеріали справи, 28.01.2011 року відповідачем було надано до ДПІ в Гагаринському районі м. Севастополя податкову декларацію №2338 з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2011 рік, в якій платник податків самостійно визначив собі суму орендної плати за земельні ділянки в загальному розмірі 113 722,11грн. (а.с.15-18).

Також відповідачем було подано до ДПІ в Гагаринському районі м. Севастополя уточнюючу декларацію № 6997 від 25.02.2011 року з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2011 рік, в якій збільшив суму орендної плати за земельні ділянки на 22744,43грн. (136 446,54грн-113 722,00грн), таким чином відповідно до уточнюючої декларації відповідач самостійно собі нарахував зобов'язання з орендної плати за землю у загальній сумі 136466,54грн (з січня по по листопад 2011 року по 11372,21грн, грудень 11372,23грн) (а.с.19-21).

Матеріали справи свідчать про те, що за відповідачем виникла заборгованість з орендної плати за земельні ділянки з вересня 2011 року по грудень 2011 року на загальну суму 56861,07грн. (11372,21*4)+ 11372,23грн.

Судом встановлено, що на обліковій картці платника податків у відповідача існує переплата у розмірі 1357,71грн, отже сума податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки, яка виникла у зв'язку з несплатою грошових зобов'язань за уточнюючою податковою декларацією №6997 від 25.02.2011 року склала 55503,36грн. (56861,07грн.-1357,74грн.).

Крім того, матеріали справи свідчать про те, що співробітниками ДПІ У Гагаринському районі м. Севастополя ДПС було проведено документальну невиїзну перевірку відповідача щодо питань своєчасності погашення погодженого податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки за липень 2011 року (а.с.25).

Перевіркою встановлено, що станом на 30.08.2011 року на обліковій картці платника податків була переплата у сумі 246,01 грн. Після проведення нарахувань за липень 2011 року у сумі 11 372,21грн, з граничним терміном сплати 30.08.2011 року у відповідача утворився податковий борг у сумі 11 126,20грн (а.с.65).

З розрахунку штрафних (фінансових) санкцій по орендній платі за земельні ділянки вбачається, що заборгованість була повністю погашена, платіжним дорученням №347 від 09.09.2011 року у сумі 12 509,43грн, з порушенням граничного терміну сплати 30 днів (а.с.65).

Отже ТОВ «Специализированная организация «Автобытгаз» порушено п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу відповідно до якого, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п. 126.1 ст.126 Податкового кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

За результатами перевірки був складений акт №6471/15-316/31997426 від 16.12.2011 року на підставі якого було складено податкове повідомлення-рішення №0000041530 від 06.01.2012 року про застосування до відповідача штрафних санкцій у розмірі 1 112,62грн. за порушення терміну сплати орендної плати за землю (а.с.24).

Матеріалами справи підтверджено, що заборгованість відповідача перед бюджетом становить 56 615,98грн. - 55 503,36грн-заборгованість по податкових зобов'язаннях та 1 112,62грн.- нараховані штрафні санкції.

Пунктом 20.1.18. ст. 20 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що сума податкового боргу з орендної плати та штрафних санкцій у розмірі 56 615,98грн відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні 24.07.2012 року судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 27.07.2012 року.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 71, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Специализированная организация «Автобытгаз» (98100, АР Крим, м. Феодосія, вул.Геологічна, 20, р/р 260053013212 у відділенні Ощадбанку №4550 у м. Феодосія, МФО 384049, ЄДРПОУ 31997426) в дохід місцевого бюджету Гагаринського району м. Севастополя на р/р 32210812700006, код платежу 13050200, ГУ в м. Севастополі, код ЄДРПОУ 24025612, МФО 824509 загальну суму боргу в розмірі 56 615,98грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Петренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.07.2012
Оприлюднено04.10.2012
Номер документу26235498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5195/12/0170/26

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Постанова від 24.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні