Постанова
від 09.08.2012 по справі 2а-8329/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-8329/12/0170/26 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 09 серпня 2012 р.                Сімферополь Справа №2а-8329/12/0170/26    Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за  позовом    Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби      до  Приватного акціонерного товариства "Джанкойський будівельник"      про стягнення, за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача - не з'явився. Суть спору: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Приватного акціонерного товариства "Джанкойський будівельник" та просить стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства "Джанкойський будівельник" заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, штрафних санкцій у сумі 40337,86грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.07.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.07.2012 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.  Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить розписка (а.с.69), надав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.75). Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.70), надіслав клопотання у якому визнає позовні вимоги позивача у повному обсязі та просить розглянути справу за відсутності його представника (а.с.72). Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд                                                    ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до статті 1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі - органи державної податкової служби). Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (стаття 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”). Згідно із статтею 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” основним завданням органів державної податкової служби є завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі). Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України. Як вбачається з матеріалів справи, приватне акціонерне товариство "Джанкойський будівельник" зареєстровано в якості юридичної особи 28.03.2012 року Виконавчим комітетом Джанкойської міської ради АР Крим, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.22-26). Згідно довідки від 12.07.2012 року вих.№4423/9/18-0 відповідач перебуває на податковому обліку в Джанкойській об'єднаній державній податковій інспекції в АР Крим Державної податкової служби з 03.02.1997 року за №П-0029 (а.с.27). Згідно договору №928 від 20.10.2011 року про визнання електронних документів ПАТ «Джанкойський будівельник» податкову звітність подає до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби в електронному вигляді (а.с.28-30). На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 4.1.1 статті 4 якого встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.   Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України). Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Згідно з п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;  календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Матеріали справи свідчать про те, що 25.01.2011 року відповідачем до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби була подана податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік №9000048544 із самостійно визначеним податковим зобов'язанням на суму 138019,42грн (а.с.31). За грудень 2011 року відповідачем самостійно нарахована сума 11501,60грн з граничним строком сплати 30.01.2012 року, з яких частково сплачено 1142,83грн, отже відповідачем не сплачено 10358,79грн (а.с.56). 26.01.2012 року відповідачем до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби подана декларація з плати за землю №9001670454 за 2012 рік у якій  самостійно визначена річна сума земельного податку у розмірі 69009,71грн (а.с.33-34). Як свідчать матеріали справи, відповідачем 03.04.2012 року до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби подана уточнююча декларація з плати за землю за 2012 рік №9016167083 у якій відповідач уточнює суму податкових зобов'язань за березень-17252,43грн. граничний строк сплати 30.04.2012р., за квітень-5750,81грн. граничний строк сплати 30.05.2012р., за травень-5750,81грн. граничний строк сплати 30.06.2012р. та самостійно нараховує штраф у сумі 345,05грн (а.с.35-38). Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Але в порушення зазначених вимог Податкового кодексу України ПАТ «Джанкойський будівельник» визначені у податковій декларації податкові зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 29099,10грн сплачені не були. З наданих до суду доказів вбачається, що Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим Державної податкової служби 08.02.2012 року була проведена камеральна перевірка з питання сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.11.2011року за результатами якої винесено акт №569/1503/01271391 від 08.02.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.287.3 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасна сплата податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.11.2011 року (а.с.39-41). Згідно з підпунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення - рішення №0005461503 від 17.02.2012 року на суму 400,00грн (61 день затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (а.с.13) та податкове повідомлення – рішення №0005451503 від 17.02.2012 року на суму 86,65грн (28 днів затримки сплати суми грошового зобов'язання – 10%) (а.с.14). Податкові повідомлення-рішення були направлені відповідачу поштою  17.02.12р. та отримані 17.02.12р. про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення. До теперішнього часу заборгованість не сплачена. З матеріалів справи вбачається, що Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим Державної податкової служби 02.03.2012 року була проведена камеральна перевірка з питання сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.12.2011року за результатами якої винесено акт №66/1503/01271391 від 02.03.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.287.3 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасна сплата податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.12.2011 року, фактично сплачено 27.02.2012року (а.с.45-47). На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення – рішення №0003111503 від 16.03.2012 року на суму 231,32грн (59 днів затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (а.с.49). Податкове повідомлення рішення було направлено відповідачу поштою  16.03.12р. та отримано 16.03.12р. про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення. До теперішнього часу заборгованість не сплачена. Також Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим Державної податкової служби 14.05.2012 року була проведена камеральна перевірка з питання сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.12.2011року за результатами якої винесено акт №1335/1503/01271391 від 14.05.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.287.3 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасна сплата податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 30.12.2011 року, фактично сплачено 22.03.2012року (а.с.50-52). На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення – рішення №0012491503 від 17.05.2012 року на суму 162,00грн (81 день затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (а.с.54). Податкове повідомлення рішення було направлено відповідачу поштою  17.05.12р. та отримано 17.05.12р. про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення. До теперішнього часу заборгованість не сплачена. Враховуюче те,  що ПАТ «Джанкойський будівельник» податковий борг у добровільному порядку не сплачував, відповідно до ст.59 Податкового кодексу України Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим Державної податкової служби на адресу боржника була направлена податкова вимога №393 від 04.08.2011 року, яка була отримана відповідачем 14.09.2011 року відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.55). Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної   діяльності. Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, сума зі сплати орендної плати за землю у загальному розмірі 40 337,86грн є податковим боргом. Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини. Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Відповідно до п. 95.2 статті 95  Податкового кодексу України  стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що  встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття “податковий борг”, встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму  податкового боргу. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення –рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України. З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу. Приймаючи до уваги те, що сума податкового боргу з орендної плати та штрафних санкцій у розмірі 40 337,86грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.     Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають. Керуючись ст. ст. 71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                              ПОСТАНОВИВ: 1.Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства "Джанкойський будівельник" (код ЄДРПОУ - 01271391, юридична адреса: 96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Октябрська, буд.82) у банках, обслуговуючих відповідача заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, штрафних санкцій у сумі 40337,86грн. та зарахувати на р/р №33210812700014 до місцевого бюджету м. Джанкой, Головне Управління Державної Казначейської служби України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 37694755, код платежу 13050200. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                                                     Петренко В.В.                                                                                                                                                                            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.08.2012
Оприлюднено04.10.2012
Номер документу26235624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8329/12/0170/26

Постанова від 09.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 30.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні