ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 вересня 2012 р. Справа № 2а/0470/7651/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді при секретаріСтепаненко В.В. Новченко Є.Ю. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників про стягнення суми податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ :
Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників про стягнення суми податкового боргу у розмірі 1 702,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що первинна профспілкова організація комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників має податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1702,00 грн., який виник 08.12.2011 року у зв'язку з несплатою грошових зобов'язань, визначених контролюючим органом. Зазначений борг виник внаслідок прийнятих податковою інспекцією податкових повідомлень - рішень, а саме:
- № 0006531541 від 24.10.2011 року штраф на суму 1700,00 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств;
- № 0006541541 від 24.10.2011 року штраф по податку на прибуток в сумі 2,00 грн.
Крім того, 09.12.2011 року Західно-Донбаською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкову вимогу № 971 щодо обов'язку платника податків сплатити податковий борг в розмірі 1702,00 грн.
Не зважаючи на здійснені позивачем заходи, відповідач добровільно не сплачує суми податкового боргу, а тому заборгованість підлягає стягненню в судовому порядку.
Позивач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, надав до суду клопотання про розгляд справи без участі повноважного представника.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, однак рекомендована кореспонденція, яка направлялась на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернулась до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Частиною 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
Згідно статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
Первинна профспілкова організація комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників зареєстрована Виконавчим комітетом Павлоградської міської ради у Дніпропетровській області 13.12.2006 року та перебуває на обліку в Західно-Донбаській об'єднаній державній податковій інспекції з 15.12.2006 року за № 3133/10 (а.с.8).
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 08.09.2011 року головним державним податковим ревізором-інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Ткаченко Є.Ю. проведено камеральну перевірку Первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників з питання ненадання податкових звітів про використання коштів неприбуткових установ та організацій за період: 3 квартали 2008 р., 2008 рік, 1 квартал 2009 р., півріччя 2009 р., 3 квартали 2009 р., 2009 рік, 1 квартал 2010 р., півріччя 2010 р., 3 квартали 2010 р., 2010 рік, 1 квартал 2011 р., 2 квартал 2011 року. За результатами перевірки складено акт № 482/15/1-34773467 від 08.08.2011 року, за висновками якого податковим органом були встановлені порушення відповідачем по справі підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: не подання податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами та організаціями.
На підставі зазначеного акту перевірки, позивачем винесено податкові повідомлення-рішення: № 0006531541 від 24.10.2011 року про визначення грошових зобов'язань на суму 1700,00 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств; № 0006541541 від 24.10.2011 року про визначення грошових зобов'язань на суму 2,00 грн. (а.с.16), які було направлено на адресу відповідача поштою (а.с.17).
Відносно первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників винесено податкову вимогу форми «Ю» № 971 від 09.12.2011 року на суму 1702,00 грн., яку направлено рекомендованим листом на адресу відповідача і згідно відмітки відділу зв'язку повернуто за закінченням терміну зберігання (а.с.18).
Відповідно до розрахунку суми позову податкова заборгованість відповідача станом на 05.06.2012 року складає 1702,00 грн. (а.с.7).
Так, з 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, з 01 січня 2011 року Закон України «Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закон України «Про систему оподаткування» та Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» втрачають чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податків юридичної особи виникли до набрання чинності Податкового Кодексу України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про систему оподаткування» та Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Таким чином, щодо нарахування штрафних санкцій за не подання податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами за 2008-2010 роки, суд вважає за необхідне застосувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Пунктом 1.6 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України №233 від 11 липня 1997 року, який втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби №56 від 31 січня 2011 року, проте його норми були чинними на момент виникнення правовідносин, встановлено, що платники податку мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення терміну подання звіту надіслати його до податкового органу поштою з повідомленням про вручення. Податкова звітність може бути надана податковому органу за добровільним рішенням платника податків в електронній формі за умови дотримання чинного законодавства, що регулює ці питання.
В пункті 4.1 вищевказаного Порядку зазначено, що звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Згідно пункту 6.1 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» визначено, що у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» визначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Суд зазначає, що при визначенні податкового зобов'язання та нарахуванні штрафних санкцій за неподання податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 2010 р., 1 квартал 2011 р., 2 квартал 2011 р. податковий орган правомірно застосував норми Податкового кодексу України.
Згідно підпункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до зворотного боку облікової картки, судом встановлено, що сума недоїмки складає 1702,00 грн. ( а.с. 20-22).
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено право керівника державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення. крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Таким чином, у відповідача існував обов'язок перед бюджетом сплатити узгоджені податкові зобов'язання, які не були сплачені в необхідних розмірах у встановлений законом термін.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який, згідно підпункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України, становить сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
09.12.2011 року Західно-Донбаською ОДПІ, відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, винесено податкову вимогу № 971 про обов'язок платника податків сплатити податковий борг в розмірі 1702,00 грн., яка була направлена поштою 13.12.2011 року.
За таких обставин сума податкового зобов'язання є узгодженою та складає 1702,00 грн.
Станом на момент розгляду справи у суді доказів погашення податкового боргу перед бюджетом в сумі 1702,00 грн. відповідачем не надано, відсутність вказаного боргу належними доказами останнім не спростовані.
Дослідивши зібрані по справі докази та враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач не довів факту погашення заборгованості у розмірі 1702 грн. та не надав доказів оскарження боргу у порядку, передбаченому законодавством України, суд доходить висновку, що вимога позивача про стягнення суми заборгованості підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 2, 11, 71, 72, 128, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста» Професійної спілки працівників про стягнення суми податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з первинної профспілкової організації комунального підприємства «Павлоградське ремонтне управління по благоустрою міста»Професійної спілки працівників (51400, Дніпропетровська область, м.Павлоград, вул.Шевченка, буд.63, код ЄДРПОУ 34773467) суму податкового боргу по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1 702,00 (одна тисяча сімсот дві грн. 00 коп.) грн. на користь державного бюджету (р/р 31111009700032, код платежу 11021000, банк одержувача УДКУ у Дніпропетровські області, МФО 805012, код отримувача 37936856).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.В. Степаненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2012 |
Оприлюднено | 04.10.2012 |
Номер документу | 26235980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Степаненко Вячеслав Віталійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Степаненко Вячеслав Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні