Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/10355/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13 год. 25 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Куденков К.О.
при секретарі Окрибелашвілі В.О.
за участю:
представника позивача: не з'явився
представника відповідача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні
позовну заяву Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України
до Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії
про стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ:
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (надалі - позивач, Держфінпослуг) звернулась до суду із адміністративним позовом до Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії (надалі - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 800,00 грн.
Позов мотивовано несплатою відповідачем суми штрафу, застосованого постановою від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги.
Представник позивача у судове засідання від 29.08.2012р. не з'явився, про дату, місце й час розгляду справи був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідач надав письмові заперечення на позовну заяву, за змістом яких вбачається, що відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у зв'язку з тим, що постанова від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ прийнята відносно Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії, в той час, як у Державному реєстрі фінансових установ не були внесені зміни щодо відповідача, та у вказаному реєстрі зареєстроване Повне товариство фірма «Гарон» за участю ОСОБА_1, ОСОБА_2, розмір складеного капіталу якого складав 400,00 грн. Відповідач вважає, що штраф повинен розраховуватись виходячи із розміру складеного капіталу, відомості відносно якого містяться у Державному реєстрі фінансових установ. Також, відповідач зазначає, що він не здійснює надання фінансових послуг у зв'язку із тим, що підприємство не пройшло перереєстрацію.
Представник відповідача у судовому засіданні від 29.08.2012р. проти задоволення позовних вимог заперечував та просив відмовити у задоволені адміністративного позову у повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія ААВ № 316988, яка видана 03.04.2012р., Повне товариство фірма «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії зареєстровано у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 23188070, місцезнаходження 86429, Донецька область, м.Єнакієве, пр.Леніна, буд.91.
Засновницький договір у новій редакції Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії зареєстрований 27.07.2010р. державним реєстратором Виконавчого комітету Єнакіївської міської ради Донецької області, номер запису 12681050012005186.
Згідно п. 1.1 вказаного засновницького договору, товариство створено у формі повного товариства, а відповідно до п. 1.4 засновницького договору назвою товариства є Повне товариство фірма «Гарон», повне найменування - Повне товариство фірма «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії.
У п. 2.2 вказаного засновницького договору зазначено, що серед основних напрямків діяльності відповідача є фінансова діяльність, цінні папери, у тому числі: ломбардна, супутні фінансові послуги, здійснення лізингових та факторингових операцій, тощо.
Складений капітал відповідача становить 80 000,00 грн., про що зазначено у п. 4.4 засновницького договору.
Також, згідно інформації з Державного реєстру фінансових установ розташованої на web-сайті http://reestr.dfp.gov.ua, у Державному реєстру фінансових установ маються відомості відносно Повного товариства «Гарон» за участі ОСОБА_1, ОСОБА_2 ідентифікаційний код 23188070, статус - включено до реєстру, статутний фонд - 400,00 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні не заперечувала вказані обставини.
Із наданих представником відповідача пояснень та наявних у матеріалах справи документів вбачається, що Повне товариства «Гарон» за участі ОСОБА_1, ОСОБА_2 (Повне товариство фірма «Гарон» за участю ОСОБА_1, ОСОБА_2) змінило назву на Повне товариство фірма «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії у зв'язку із виходом учасника із повного товариства.
На підставі складеного відносно Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії акту від 12.09.2011р. №296/41/05-ЛБ про порушення законодавства про фінансові послуги, позивачем прийнята постанова від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ про застосування штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги, якою до Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії застосовано штраф у розмірі 800,00 грн., що складає 1 відсоток складеного капіталу відповідача за порушення відповідачем вимог ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», п. 2.6 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 4 листопада 2004 р. N 2740 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2004 р. за N 1482/10081, а також п. 2.2 Положення «Про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу», затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 р. N 125 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3 грудня 2003 р. за N 1115/8436.
Із наведеного вбачається, що позивачем застосовано штраф відносно юридичної особи - Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії, яке зареєстровано у встановленому порядку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у розмірі одного відсотку складеного капіталу Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії, розмір якого був встановлений на момент прийняття постанови від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ.
Вказана постанова отримана відповідачем 29.09.2011р., про що свідчить відповідне повідомлення про вручення поштового відправлення.
Постанова від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ у судовому або позасудовому порядку не скасована.
Крім того, згідно наявної у матеріалах справи копії опису, відповідачем подавались до позивача: заява про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи та додатки, у тому числі - нотаріально засвідчена копія засновницького договору та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.
Вказані обставини не спростовуються представником відповідача.
Тобто, на момент прийняття Постанови від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ у позивача були наявні відомості щодо актуальної назви відповідача та його складеного капіталу.
Відповідачем надані рішення позивача: від 21.08.2010р. №2319-ЛД, яким відповідачу відмовлено у переоформлені свідоцтва про реєстрацію фінансової установи; від 26.08.2010р. №2396-В про відмову відповідачу у внесенні інформації про відокремлені підрозділи до Державного реєстру фінансових установ; від 31.03.2011р. №897-ЛД про залишення без розгляду заяви про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії.
Також, відповідачем надана копія свідоцтва про реєстрацію фінансової установи відносно Повного товариства фірми «Гарон» ідентифікаційний код 23188070, дата видачі - 09.12.2004р., оригінал якого був надісланий відповідачем до позивача.
Згідно акту від 13.06.2008р. №73/19-п планової інспекції Повного товариства фірми «Гарон» ідентифікаційний код 23188070, статутний фонд підприємства складав 400,00 грн.
Крім того, у матеріалах справи наявний лист позивача від 25.10.2010р. на адресу Повного товариства «Гарон» за участю ОСОБА_1, Беззубцової щодо надання логіну та паролю для доступу до web-сторінки, а також лист позивача від 27.06.2012р. №2007/05-8 до фінансових установ небанківського фінансового ринку, який надісланий до відповідача із додатком, в якому зазначено Повне товариство «Гарон» за участі ОСОБА_1, ОСОБА_2.
Відповідно до листа позивача від 29.08.2012р. відповідачем не сплачена сума застосованого до нього штрафу.
Вказана обставина представником відповідача у судовому засіданні не спростовувалась.
Відповідно до п.1 ч.1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», у редакції, чинній на момент прийняття постанови від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
У пункті першому розділу І Положення «Про Державний реєстр фінансових установ», затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28 серпня 2003 р. N 41 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 лютого 2007 р. за N 92/13359, визначено, що державний реєстр фінансових установ (далі - Реєстр) - система одержання, накопичення, зберігання, захисту, використання та поширення адміністративної інформації (даних) про фінансову установу.
Унесення інформації про фінансову установу до Реєстру - унесення інформації про юридичну особу до Реєстру для набуття нею статусу фінансової установи, виключення інформації про фінансову установу з Реєстру, а також учинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Положенням, шляхом унесення інформації до Реєстру.
Пунктом 6 розділу І вказаного Положення передбачено, що юридична особа набуває статусу фінансової установи з дати внесення відповідного запису про неї до Реєстру. Датою внесення відповідного запису до Реєстру для набуття юридичною особою статусу фінансової установи є дата схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення про внесення інформації до Реєстру.
Із наведеного вбачається, що відповідач значиться у якості фінансової установи.
Частиною першою статті 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п.3 ч.1 ст. 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону у якості заходу впливу.
Частиною другою зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктами 2 та 3 частини 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції:
- за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення;
- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
При цьому, згідно ч. 3 ст. 41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Із ч. 6 ст. 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» вбачається, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою.
У відповідності до пп.2 п.1.1 Положення «Про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу», затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 р. N 125 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3 грудня 2003 р. за N 1115/8436, встановлено, що порушення законодавства про фінансові послуги - протиправна дія чи бездіяльність юридичних осіб та/або фізичних осіб - підприємців (далі - Особи), яка посягає на встановлений порядок надання фінансових послуг
Згідно пп.3 п. 2.1 вказаного Положення, Держфінпослуг може накладати штрафи відповідно до закону у якості заходу впливу.
Пунктом 2.4 зазначеного Положення передбачено, що штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови.
У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку.
Суд зазначає, що Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» або Положенням «Про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу» не передбачено застосування штрафу в залежності від статутного капіталу наведеного у реєстраційних відомостях Державного реєстру фінансових установ.
Із наведених положень вбачається, що максимальний розмір штрафу визначається в залежності від статутного капіталу (складеного капіталу) юридичної особи встановленого на момент застосування штрафу, а не від статутного капіталу наведеного у реєстраційних відомостях Державного реєстру фінансових установ.
Суд вважає, що наявність у реєстраційних відомостях Державного реєстру фінансових установ інформації щодо найменування відповідача та його статутного (складеного) капіталу, яка не відповідає дійсності на момент прийняття постанови від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ, - не може бути підставою для використання позивачем цих даних при застосуванні штрафу.
Таким чином, постанова від 22.09.2011р. №296/41/05/01-ЛБ прийнята у встановленому законодавством порядку та у межах наданих позивачу повноважень, а штраф у розмірі 800,00 грн. підлягає примусовому стягненню.
На підставі наведеного, Суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та вбачає наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову.
Частиною 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України - задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства фірми «Гарон» за участю ОСОБА_1 і компанії (86429, Донецька область, м.Єнакієве, пр.Леніна, буд.91, код ЄДРПОУ 23188070) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) суму штрафу у розмірі 800 (вісімсот) гривень 00 копійок.
2. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 29 серпня 2012 року, складання постанови у повному обсязі - 3 вересня 2012 року.
3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Куденков К.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2012 |
Оприлюднено | 03.10.2012 |
Номер документу | 26236445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні