Постанова
від 16.12.2008 по справі 7178-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

7178-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 322

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.12.2008Справа №2-27/7178-2008А

За позовом Кримська республіканська установа «Стоматологічна поліклініка», м. Сімферополь, вул.. Пушкіна, 16.

До відповідача   Державна інспекція по контролю за цінами в АР Крим, м. Сімферополь, вул.. Павленко, 20.    

Про скасування   рішення та  припису.    

Суддя Н.В. Воронцова.

При секретарі Пономаренко Н. О.  

представники:

Від позивача –       Пупеєва, дор. у справі; Топчий, дор. у справі.     

Від відповідача –      Лук'янець, дор. у справі.     

Сутність спору:

Позивач звернувся  до відповідачів з позовом про визнання недійсним  з  моменту прийняття рішення  Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».  Також просить визнати недійсним  з моменту прийняття припис Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №10 від 20.02.2008 р. «Про виконання законних вимог по усуненню порушень державної дисципліни цін».  Також просить визнати недійсним з  моменту прийняття акт Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №0015 від 20.02.2008 р.

           Позовні вимоги  обґрунтовує тим,  що вищевказані документи і Акт перевірки прийняті необґрунтовано, нерозсудливо і протирічать вимогам чинного законодавства України.   

Позивачем по справі було заявлено клопотання від 05.06.2008 р.  про забезпечення позову шляхом  зупинення дії рішення Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим  №9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».  

Ухвалою ГС АР Крим від 05.06.2008 р. вказане клопотання було задоволено та забезпечено   позов шляхом зупинення дії рішення Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим  № 9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін»  до розгляду справи по суті.  

Відповідач у запереченнях на позов повідомив про те,  що бюджетна установа, що зареєстрована, як неприбуткова, в порушення Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» фактично отримала прибуток в ціні платних послуг ортопедичного відділення.  Кошти, що надійшли до бюджету АР Крим від надання платних послуг, були отримані позивачем з  бюджету з  казначейського рахунку.

На підставі викладеного,  просить у позові відмовити.

Позивач заявою від 26.09.2008 р. уточнив позовні вимоги та просить суд визнати недійсним  з  моменту прийняття рішення  Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».  Також просить визнати недійсним  з моменту прийняття припис Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №10 від 20.02.2008 р. «Про виконання законних вимог по усуненню порушень державної дисципліни цін».  

Суд прийняв до уваги уточнення позивача.

Позивач заявою від 16.12.2008 р. уточнив позовні вимоги та просить суд скасувати рішення  Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».  Також просить скасувати припис Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №10 від 20.02.2008 р. «Про виконання законних вимог по усуненню порушень державної дисципліни цін».

Суд прийняв до уваги уточнення позивача.

Відповідач проти позовних вимог заперечує по мотивам, викладеним у запереченнях на позов.           

           Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін,  суд -     

       

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до положень ст. 13 Закону України “Про ціни та ціноутворення”та Положення “Про Державну інспекцію з контролю за цінами”, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. №1819 на Державну інспекцію з контролю за цінами в АР Крим покладено контрольно –наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади,  підприємствами, установами, організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим в період з 11.02.2008 р. по 20.02.2008 р., на підставі посвідчення від 28.01.2008 р. №0014 та у виконання п. 8 плану роботи ДІЦ в АР Крим на 1 квартал 2008 р., була    проведена перевірка у відношенні позивача  з питання  дотримання порядку формування та застосування плати за послуги, що надаються лікувально -  профілактичними державними та комунальними закладами охорони здоров'я.  

По результатам перевірки було складено акт №0015 від 20.02.2008 р.    

На підставі вказаного акту перевірки у відношенні відповідача було винесено рішення №9 від 22.02.2008 р., відповідно до якого було вирішено вилучити з  позивача в дохід Державного бюджету 141017,00 грн. та застосовано штраф у розмірі 282034,00 грн.

Також у відношенні позивача було винесено припис №10 від 20.02.2008 р., відповідно до якого від позивача вимагалося невідкладно привести у відповідність до вимог чинного законодавства порядок формування та застосування  плати за послуги.   Про вжиті заходи щодо усунення вказаних порушень письмово повідомити Державну інспекцію з контролю за цінами в АР Крим у 15 – ти денний термін з часу одержання даного припису.

Не погодившись з вказаним актами, позивач звернувся до суду з даним позовом.

В ході проведення перевірки було встановлено завищення плати за послуги на суму прибутку, який необґрунтовано включається до ціни послуг. Було виявлено порушення п. 6 ст.  2 Бюджетного кодексу України; п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування  прибутку підприємств»; ст.. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

В результаті порушення за 2007 р. позивачем було необгрунтовано отримано кошти з  бюджету АР Крим у розмірі 141016,73 грн.

Судом встановлено, що  Кримська республіканська установа «Стоматологічна поліклініка» є  установою, яка входить до складу майна, що належить Автономної республіці Крим та знаходиться у сфері управління Міністерства охорони здоров'я АР Крим.

Позивач є правонаступником прав та обов'язків Установи Республіканської стоматологічної поліклініки на підставі Постанови Ради Міністрів АР Крим від 24.02.2006 р. №58.

Позивач включений Державною податковою адміністрацією в АР Крим до реєстру неприбуткових  установ,  що фінансуються з бюджету АР Крим, що підтверджується довідкою №533/15-1 від 29.03.2004 р. На час розгляду справи  позивач з  реєстру не виключений.

Позивач здійснює свою діяльність у відповідності до положень Конституції України і Закону України «Про основи законодавства України про здравоохорону».

Відповідно до частини 1 Переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я і вищих медичних закладах освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 року № 1138, позивач має право здійснювати зубне протезування і  стоматологічну допомогу,  що надається госпрозрахунковими відділеннями  і кабінетами на платній основі.  

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року № 1548 (п.12) було визначено  повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим з регулювання цін і тарифів на окремі види продукции, товарів і послуг, зокрема щодо    тарифів на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні  і комунальні заклади охорони здоров'я.  

Відповідно до позначеної постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року №  1548  Рада міністрів Автономної Республіки Крим прийняла постанову від 25.07.2000 року № 232 “Про регулювання тарифів на платні послуги”(із змінами і доповненнями внесеними постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 12.12.2000 року №  408), якою встановлено граничний розмір рентабельності за зубне протезування дорослому населенню у розмірі 20%. Дія постанови Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 25.07.2000 року № 232 скасовувалась постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 26.08.2005 року №  396, проте у подальшому  була відновлена  відповідно до постанови Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 26.09.2006 року № 552.

Згідно п. 6 ст. 4 закону Конституціїї АР Крим, затвердженої законом України від 23.12.1998 р. № 350,  нормативно-правові    акти   Ради  міністрів  Автономної  Республіки  Крим  є обов'язковими  для  виконання  на  території Автономної Республіки Крим.

Відповідно до підпункту 7.11.8 ст. 7 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”від 28.12.1994 року № 334/94-ВР, доходи  неприбуткових організацій,  визначених у  абзаці  "а" підпункту  7.11.1,  у тому числі доходи закладів і установ освіти, науки,  культури,  охорони  здоров'я,  а також архівних установ та реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають відповідну   ліцензію,   які   утримуються   за  рахунок  бюджету, зараховуються  до  складу  кошторисів  (на спеціальний рахунок) на утримання   таких  неприбуткових  організацій  і  використовуються виключно  на  фінансування  видатків  такого  кошторису (включаючи фінансування   виробничої   діяльності  згідно  з  їх  статутами), розрахованого  та затвердженого у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів  України.

Має бути зазначено, що хоча державному органу з контролю за цінами і делеговано відповідні права (ст. 13 закону № 507 від 03.12.90 р.), передбачені законом “Про державну податкову службу в Україні, відповідно до ст. 2, 10 закону України “Про державну податкову службу в Україні” функції здійснення контролю  за додержанням податкового законодавства, своєчасністю,  достовірністю, повнотою  нарахування  та  сплати податків та зборів (обов'язкових платежів),  роз'яснення законодавства  з   питань   оподаткування   серед платників податків покладено на державну податкову службу.

У  листах  Державної податкової адміністрації України від 20.11.2002 року №  9047/5/15-2316, Державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим від 05.05.2008 року № 1160\10/31-150, Міністерства фінансів України від 14.06.2001 року № 024-126/110 , Міністерства охорони здоров'я України від 06.02.2003 року № 10.01.09/216, власні надходження лікувально-профілактичних і санітарно-профілактичних державних і комунальних закладів охорона здоров'я, які утримуються за рахунок засобів відповідних бюджетів у випадку якщо такі надходження передбачені кошторисом, затвердженим в установленому порядку, у повному об'ємі зараховується до спеціального Фонду відповідних бюджетів без оподаткування. При цьому вартість платних послуг, що надаються вищезгаданими закладами, передбачених кошторисами, формується з розрахунком граничних розмірів рентабельності, встановлених чинними законодавчими і нормативними актами.

Складання, розгляд, затвердження і основні вимоги до виконання  кошторисів бюджетних установ проводиться у відповідності до Порядку, затвердженого Постановю КМУ від 28.02.2002 р. №228. Перелік груп власних надходжень бюджетних установ і вимог відносно їх складання правлення використання. затверджено постановю КМУ від 17.05.2002 р. №659.  Кошториси доходів і витрат позивача складаються, затверджуються та виконуються у відповідності до вищевказаних нормативно х правових актів. В кошторисі доходів і витрат позивача плануються власні надходження по спеціальному фонду від стоматологічних послуг.

Крім того, щодо спірного рішення № 9 від 22.02.08 р., має бути зазначено, що за ст. 14 закону України “Про ціни та ціноутворення”вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни  цін   та діючого порядку визначення вартості будівництва,  що  здійснюється із  залученням  коштів   Державного   бюджету   України,   бюджету Автономної Республіки Крим,  місцевих  бюджетів,  а  також  коштів державних підприємств, установ та організацій  підлягає  вилученню в  доход  відповідного  бюджету  залежно   від   підпорядкованості підприємства,  організації.  Крім  того,  в   позабюджетні   фонди місцевих   Рад   стягується   штраф    у    двократному    розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Оскаржуване рішення не враховує підпорядкованості та передбачає стягнення виключно  в доход держбюджету.   

Перевіривши  спірні рішення відповідача відповідно до положень ч. 2  ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України , суд  не вбачає, що вони прийняті обґрунтовано,  тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення,  а також  розсудливо.  

Таким чином, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача у частині щодо скасування рішення та припису.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги  підлягають задоволенню у повному обсязі з  урахуванням останніх уточнень.

Судові витрати, понесені позивачем, підлягають стягненню на його користь у розмірі 3, 40  грн. з Державного бюджету України на підставі ч. 1 ст. 94 КАС України.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошено і підписано складом суду 16.12.08 р.

19.12.08 р. постанову було виготовлено у повному обсязі.                                       

На  підставі викладеного та керуючись ст. ст.. 94, 98, 122, 158 – 164, 167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

     1. Позов задовольнити.

2.  Скасувати рішення  Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №9 від 22.02.2008 р. «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».

3.   Скасувати припис Державної інспекції по контролю за цінами в АР Крим №10 від 20.02.2008 р. «Про виконання законних вимог по усуненню порушень державної дисципліни цін».

4.  Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31115095700002 у банку отримувача: Управління Державного казначейства в АР Крим, отримувач: Держбюджет м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740405) на користь Кримської республіканської установи «Стоматологічна поліклініка», м. Сімферополь, вул.. Пушкіна, 16, ( ЄДРПОУ 01995427, банківські реквізити не відомі )  3,40 грн. державного мита.

5. Заходи забезпечення позову, застосовані на підставі ухвали ГС АР Крим від 05.06.2008 р., скасувати.

Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу, за заявою особи на користь якої воно винесено.  

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.    

    

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Воронцова Н.В.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2008
Оприлюднено05.01.2009
Номер документу2623802
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7178-2008а

Постанова від 16.12.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Воронцова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні