Постанова
від 16.12.2008 по справі 24/809-б
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

24/809-б

ВИЩИЙ  ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  УКРАЇНИ  

 ПОСТАНОВА          

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ          

 16 грудня 2008 р.                                                                                    № 24/809-б  

Вищий господарський суд України у складі колегії  суддів:

головуючого:Короткевича О.Є.

суддів:Катеринчук Л. Й, Хандуріна М.І.

розглянувши  матеріали касаційної скаргиДержавної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва

на ухвалу

Київського апеляційного господарського суду від 18.08.2008 року

у справі№24/809-б господарського суду м. Києва

за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Проектрембуд"

доТовариства з обмеженою відповідальністю "Будоснова"

про банкрутство

в судовому засіданні взяв участь представник:

Від ДПІ у Печерському районі:

Москальова Г. С. Дов. Від 28.12.2007 року за №17460/9/10-209

Від боржника:

Не з'явився

Від ініціюючого кредитора:Не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.11.2006 року в порядку ст. 52 Закону України “Про відновлення  платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”  порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Будоснова" за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектрембуд".

Постановою господарського суду м. Києва від 21.11.2006 року у справі №24/809-б в порядку ст. 52 Закону України “Про відновлення  платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (Далі –Закону) припинено процедуру розпорядження майном боржника, визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Будоснова" код 32249758, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектрембуд",  якого зобов'язано письмово повідомити про визнання Боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Будоснова", а також надати суду звіт та ліквідаційний баланс Боржника за результатами роботи.

22.12.2006 року затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 13.12.2006 року та причинено провадження у справі №24/809-б.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.03.2008 року за результатами розгляду ухвали господарського суду міста Києва від 22.12.2006 року  за нововиявленими обставинами, ухвалу господарського суду міста Києва від 22.12.2006 року скасовано та продовжено розгляд справи №24/809-б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Будоснова" код 32249758 на стадії ліквідаційної процедури.

До суду ліквідатором було подано уточнений звіт ліквідатора від 26.09.2007 року за №26/09/07 та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Будоснова" станом на 26.09.2007 року  (т. 1 а. с. 147-150).

 Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.05.2008 року затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс від 26.09.2008 року, а провадження у справі №24/809-б припинено.

 Київський апеляційний господарський суд ухвалою від 18.08.2008 року  припинив апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва на ухвалу господарського суду міста Києва від 28.05.2008 року у справі №24/809-б, справу №24/809-б повернуто до господарського суду міста Києва.

Не погоджуючись з ухвалою суду апеляційної інстанції Державна податкова інспекція у Печерському  районі міста Києва звернулась до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 18.08.2008 року про відмову у прийняті апеляційної скарги на ухвалу господарського суду  міста Києва від 28.05.2008 року у справі № 24/809-б з посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме з посиланням а саме ст. ст. 1, 14, 23, 32, 40, 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 43 ГПК України, тому просить скасувати ухвалу суду апеляційної інстанції про відмову у прийняті апеляційної скарги та направити матеріали справи до суду апеляційної інстанції для здійснення апеляційного провадження

Вищий господарський суд України ухвалою від 31.10.2008 року   прийняв касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва на ухвалу  Київського апеляційного  господарського суду від 18.08.2008 року у справі № 24/809-б до провадження та призначив  касаційну скаргу до розгляду.

Ухвала Київського апеляційного господарського суду від 18.08.2008 року про відмову в прийняті апеляційної скарги на ухвалу господарського суду  міста Києва від 28.05.2008 року у справі № 24/809-б  мотивована тим, що як вбачається з матеріалів справи Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва не є кредитором у справі у розумінні Закону та не визнавалась судом як кредитор у встановленому законом порядку тому скаржник не є стороною у даній справі і тому позбавлений права оскаржувати постанову суду першої інстанції.

Заслухавши пояснення учасника судового засідання, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши наявні матеріали справи, проаналізувавши застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист, апеляційне та касаційне оскарження.

Пункт 8 частини 3 статті 129 Конституції України встановлює серед основних засад судочинства, зокрема, забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, крім випадків, встановлених законом.

Зокрема, такий випадок встановлений статтею 106 ГПК України.

Крім того, вказана конституційна норма конкретизована законодавцем в ст. 12 Закону України “Про судоустрій України”, згідно з якою учасники судового процесу та інші особи у випадках і порядку, передбачених процесуальним законом, мають право на апеляційне та касаційне оскарження судового рішення.           

Отже, реалізація конституційного права на апеляційне та касаційне оскарження судового рішення названим Законом ставиться в залежність від положень процесуального закону.

Таким чином, Господарський процесуальний кодекс України повинен містити імперативні норми про те, в яких випадках особа має право оскаржити ухвалу суду в апеляційному чи касаційному порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 91 ГПК України право подати апеляційну скаргу (подання) на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили, мають лише сторони у справі, а також прокурор.

Між тим, згідно з ч. 3 ст. 106  ГПК України апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду можуть подавати як сторони, так й інші учасники судового процесу, зазначені у цьому Кодексі та Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відтак, в силу особливостей справи про банкрутство (ст. 41 ГПК України), коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необґрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Враховуючи те, оскарження  ухвали про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі про банкрутство відбувається з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Отже, апеляційну скаргу на ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі про банкрутство можуть подати тільки учасники справи про банкрутство.

У відповідності до абз. 22 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони (кредитори, боржник), арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом апеляційної інстанції, заявник апеляційної скарги –ДПІ у Печерському районі м. Києва не довів ні суду апеляційної, ні суду касаційної інстанції, що  набув статусу учасника справи про банкрутство, т. я. не довів, що звернувся з грошовими вимогами до боржника, тому він не отримав прав на оскарження ухвали про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі.

При цьому, колегія суддів бере до уваги, що вищевказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відносить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Однак, інші випадки участі органу державної податкової служби у справі про банкрутство платника податків Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачені.

Отже, орган державної податкової служби не віднесений чинним законодавством до інших, окрім кредиторів, учасників справи про банкрутство.

За таких обставин справи суд апеляційної інстанції правомірно відмовив в прийнятті апеляційної скарги ДПІ у Печерському районі м. Києва на ухвалу господарського суду м. Києва від 28.05.2008 року, оскільки вона подана неучасником справи про банкрутство.

Таким чином, щоб перевірити правомірність судових рішень, винесених у справі про банкрутство, в т.ч. порушеної в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", особі необхідно набути статусу учасника такої справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що оскаржувана ухвала суду апеляційної інстанції відповідає чинному законодавству та підстав для її зміни або скасування не вбачається.

Разом з тим, колегія суддів зауважує, що інспекція не позбавлена права на оскарження постанови суду першої інстанції в касаційному порядку відповідно до статті 107 Господарського процесуального кодексу України.

На підставі наведеного та керуючись  ст. 12 Закону України "Про судоустрій України", ст. ст. 1, 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” та ст. ст. 1115, 1117, 1119,11111 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Касаційну скаргу ДПІ у Печерському районі м. Києва залишити без задоволення.

2.          Ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 18.08.2008 року у справі №24/809-б залишити в силі.

3.          Матеріали справи №24/809-б повернути до господарського суду міста Києва.

Головуючий                                                         О. Є. Короткевич

Судді                                                                         Л. Й. Катеринчук

                                                                               М. І. Хандурін

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення16.12.2008
Оприлюднено05.01.2009
Номер документу2625482
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/809-б

Постанова від 16.12.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 31.10.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні