ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2012 р. (11:06) Справа №2а-6991/12/0170/9
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі Сироватському М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом
Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі її структурного підрозділу - Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІндигоАвтоТранс"
про стягнення 680,00 грн.
Представники сторін:
представник прокуратури - Шевцова Г.В. наказ №1097 від 06.06.12р.;
представник Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті - Ліхачев А.М., довіреність № б.н. від 09.04.12р.;
представник відповідача, не з'явився.
До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті особі її структурного підрозділу -Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІндигоАвтоТранс" про стягнення 1360,00 грн.
Позов мотивовано положеннями статей 39, 48, 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", п. 28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567, наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафних санкцій за порушення вищевказаного Закону.
У судове засідання, що відбулося 13.09.12р., представник прокуратури надав клопотання, яке погоджено представником позивача, про залишення без розгляду адміністративного позову в частині стягнення 680,00грн., у зв'язку зі сплатою відповідачем цієї суми.
Ухвалою суду від 13.09.12р. позовну заяву Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті особі її структурного підрозділу - Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІндигоАвтоТранс" про стягнення 1360,00 грн., у частині позовних вимог про стягнення заборгованості в сумі 680,00грн., залишено без розгляду.
Відповідач яку представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі у судовому засіданні представника з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без його участі, керуючись ч.6 ст. 71 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача та виступ прокурора, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Постановою Кабінету Міністрів України за №1190 від 08 вересня 2004 року утворено Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті як урядовий орган державного управління у складі Міністерства транспорту та зв'язку та затверджено положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті.
Відповідно до п. 8 положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи.
Наказом Міністерства транспорту та зв'язку за № 888 від 14 грудня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 1573/11853 28 грудня 2005 року, затверджено положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.
З Положення вбачається, що основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є: здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування; здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільному транспорті загального користування.
Відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні територіальні управління, крім іншого, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки перевезень суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.
Із аналізу положень Закону України "Про автомобільний транспорт", Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, суд приходить до висновку про наявність повноважень у начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим щодо застосування стягнень у виді штрафів до автомобільних перевізників за порушення законодавства про автомобільний транспорт, які передбачені ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" (далі Закон).
Згідно зі ст. 1 Закону, автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власні кошти перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Статтею 3 Закону встановлено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Відповідно до абз.12 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за невиконання перевізниками або їхніми представниками приписів органів державного контролю щодо усунення порушень транспортного законодавства - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Територіальним управлінням головної державної інспекції була здійснена перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Так, 27.03.2012р. о 08:35 годині по б. Леніна в м. Сімферополі, було зупинено транспортний засіб марки Опель, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням водія ОСОБА_3, що належить відповідачу. Відповідачем було допущено порушення вимог спільного наказу МВС та Мінтрансзв'язку від 04.03.08р. №250/100, а саме при здійсненні нерегулярних перевезень була відсутня відмітка про відсутність заперечень на нерегулярні перевезення пасажирів з органами ГДІАТ, про що територіальним управлінням Головної автотрансінспекції в АР Крим складено акт від 27.03.12р. (а.с.5)
Із зазначеним актом відповідач ознайомлений, про що свідчить підпис водія на самому акті.
На підставі цього акту Територіальним управлінням головної державної інспекції в АР Крим прийнято постанову №144024 від 10.04.2012р. про застосування фінансових санкцій в сумі 680,00 грн.
Зазначену постанову отримано відповідачем 10.04.2012 року, про що свідчить відмітка про отримання, що проставлена на постанові.
Під час розгляду справи позивач та прокурор відкликали позовні вимоги в частині стягнення 680,00грн. за вищенаведеною постановою у зв'язку зі сплатою цієї суми.
Судом також з'ясовано, що 18.03.12р. о 10:30 годині, по пл. Залізничного вокзалу в м. Сімферополь, було зупинено транспортний засіб марки Мерседес, номерний знак НОМЕР_2, під керуванням водія ОСОБА_4, який належить відповідачу.
Відповідачем порушено вимоги п. 3.2 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, а саме: здійснено перевезення пасажирів на транспортному засобі, який переобладнано з транспортного засобу іншого призначення без наявності протоколу випробувань Європейської комісії. Крім того, в порушення вимог спільного наказу МВС та Мінтрансзв'язку від 04.03.08р. №250/100 відсутні узгодження з ДАІ та ГДІАТ про відсутність заперечення для здійснення нерегулярних пасажирських перевезень, про що був складений акт від 18.03.12р. (а.с.9)
Із зазначеним актом відповідач ознайомлений, про що свідчить підпис водія на самому акті.
На підставі цього акту Територіальним управлінням головної державної інспекції в АР Крим прийнято постанову №144025 від 10.04.2012р. про застосування фінансових санкцій в сумі 680,00 грн.
Зазначену постанову отримано відповідачем 10.04.2012 року, про що свідчить відмітка про отримання, що проставлена на постанові (а.с.11).
Відповідачем у порядку передбаченому ст. 71 КАС України не надані докази сплати заборгованості в розмірі 680,00грн., або оскарження постанови про застосування фінансових санкцій. Матеріалами справи підтверджена наявність заборгованості в розмірі 680,00грн.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанова оформлена та підписана 18.09.2012р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІндигоАвтоТранс" (АР Крим, м. Сімферополь, вул.8 Марта, 128; ЄДРПОУ 36692813; р/р 260010604910123 в КРУ ВАТ Приватбанк, МФО 384436, або з іншого рахунку) до Державного бюджету України фінансові санкції, накладені Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим, у розмірі 680,00 грн., зарахувавши на р/р 31112106700002 в УДК у м. Сімферополі ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405, код бюджетної класифікації доходів 21081100.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2012 |
Оприлюднено | 04.10.2012 |
Номер документу | 26260330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні