ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2012 р. (10:53) Справа №2а-6990/12/0170/9
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі судового засідання Сироватському М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим
до Публічного акціонерного товариства пересувна механізована колона №38"
про стягнення 17000,00 грн.
Представники сторін:
представник прокуратури - Шевцова Г.В. наказ від 06.06.12р №1097;
представник позивача - Ніколашвілі В.Я., довіреність № 01 від 06.04.12р.;
представник відповідача, не з'явився,
До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим до Публічного акціонерного товариства пересувна механізована колона №38" про стягнення 17000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в добровільному порядку не сплачуються штрафні санкції, що застосовані до відповідача на підставі Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007р. №2272.
Представники позивача та прокуратури у судовому засіданні, що відбулося 13.09.12р., наполягали на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином.
11.09.12р. до суду надійшло клопотання від відповідача про відкладення розгляду справи у зв'язку із хворобою представника.
Розглянувши зазначене клопотання відповідача суд вважає його необґрунтованим та залишає без задоволення з наступних підстав.
Згідно з ч. 7 ст. 56 КАС України законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом. Тому відповідачу, у випадках знаходження якогось із його представників на лікарняному, про що жодних доказів не надано, ніщо не перешкоджало направити в судове засідання іншого представника. Також судом прийнято до уваги те, що розгляд справи, який було призначено на 31.08.12р. вже відкладався саме на 11.09.12р. у зв'язку неявкою представника відповідача.
Таким чином, відповідач не з'явився у судове засідання без поважних підстав.
Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів у відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників позивача та прокуратури, суд
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (у редакції, що діяла на час складання постанови №325-ДМ, далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами статті 6 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 11 Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Згідно ст. 47 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (у редакції на час виникнення спірних відносин), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка має право розробляти і затверджувати з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові для виконання нормативні акти та приймати відповідні рішення.
Так, Вимогами щодо подання акціонерними товариствами та іншими емітентами іменних цінних паперів інформації про зміну реєстратора власників іменних цінних паперів, затвердженими Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку від 05.06.2006 р. № 305 передбачено, що акціонерні товариства та інші емітенти іменних цінних паперів протягом п'яти робочих днів після дати підписання акта прийому-передачі системи реєстру власників іменних цінних паперів зобов'язані подати (надіслати) до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку повідомлення про зміну реєстратора власників іменних цінних паперів, що складається з титульного аркуша та інформації про зміну реєстратора власників іменних цінних паперів. Повідомлення складається у паперовій та електронній формах, шляхом заповнення українською мовою таблиць та форм, передбачених цими Вимогами.
У зв'язку з невиконанням відповідачем зазначених норм, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесене розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 06.07.2011 р. № 220-ДМ, яким зобов'язано відповідача у строк до 06.09.2011р. усунути порушення законодавства про цінні папери та подати до центрального апарату Комісії повідомлення про зміну реєстратора власників цінних іменних паперів в паперовій та електронній формах (а.с.16-17).
На виконання зазначених законодавчих норм, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, 10.10.2011 р. було винесено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №325-ДМ, яким зафіксовано факт невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 06.07.2011 р. № 220-ДМ (а.с.9).
На підставі вищенаведеного акту була прийнята постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.10.2011 р. №965-ДМ, якою на відповідача накладено санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 грн. та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію розрахункового документу направити до юридичного департаменту Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Вказана постанова була направлена відповідачу з супровідним листом 31.10.11р. (а.с.12).
Направлення відповідачу постанови, акту та розпорядження підтверджується поданими позивачем реєстрами відправки поштової кореспонденції (а.с.12-15).
Суд враховує, що відповідач не надав суду доказів використання наданого йому ч. 2 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" права оскарження в суді рішення позивача.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників позивача та прокурора по справі, вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
В судовому засіданні 13.09.2012р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 18.09.2012р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства пересувна механізована колона №38" (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Трубаченко, 23; р/р 26003017100817 в ПАТ «ПІРЕУС БАНК МКБ», МФО 300658, ЄДРПОУ 00415161, або з іншого рахунку) штрафні санкції в сумі 17000,00грн. до Державного бюджету України (код платежу: 21081100, в УДК у м. Сімферополь в АР Крим, МФО 824026, р/р 31112106700002, ЄДРПОУ 38040558).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2012 |
Оприлюднено | 04.10.2012 |
Номер документу | 26260341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні