ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 жовтня 2012 р. № 2а-3033/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Дем`яновського Г.С.
при секретарі Бугарі Д.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС до Вільної профспілки Львівської залізниці про стягнення заборгованості, -
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС звернулась в суд із позовом до Вільної профспілки Львівської залізниці про стягнення заборгованості.
Представник позивача, позов підтримав з підстав наведених у позовній заяві, просив позовні вимоги задоволити повністю.
Представник відповідача вдруге підряд не з"явився в судове засідання,хоча був належним чином попереджений про дати розгляду справи.Виклики до суду отримувати відповідач відмовився,про що свідчить довідка пошти.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, суд встановив наступне.
Згідно з витягом з ЄДР, Вільна профспілка Львівської залізниці зареєстроване 10.07.2006р., їй присвоєно код суб'єкта підприємницької діяльності в ЄДРПОУ 34559208, місце знаходження: м. Львів, вул. Чернівецька, 50.
У ДПІ у Залізничному районі м. Львова, згідно з довідкою від 28.02.2012р. №6463/10/29-017 форма 4-ОПП підприємство взято на облік платника податків 15.08.2006р. за № 233. Вільна профспілка Львівської залізниці є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України і наданий час має заборгованість перед бюджетом. Заборгованість підприємства виникла внаслідок нарахування штрафних санкцій по податку на прибуток в сумі 3230.00 грн. Така заборгованість підтверджується довідкою про заборгованість перед бюджетом від 31.01.2012р. №3087/9/19-023 та поданою звітністю.
Означена організація не подавала заяву про включення до реєстру неприбуткових організацій.
ДПІ у Залізничному районі м. Львова проведено камеральні перевірки своєчасності подання податкової звітності Вільною профспілкою Львівської залізниці, по результатах яких складено акти № 2658/15-1/34559208 від 22.09.2011р. та № 3744/15-1/34559208 від 22.11.2011р., на підставі яких винесено податкові повідомлення - рішення №0011711501 від 10.10.2011р. та № 0017031501 від 05.12.2011р., відповідно до яких до відповідача застосовано штрафні санкції за неподання податкової звітності у строки, визначені законодавством, в розмірі 3230,00 грн.
На даний час суми податків та фінансових санкцій відповідача на суму 3230,00 грн. є узгодженими, проте у встановлені строки до бюджету не сплачені, тобто така сума визнається сумою податкового боргу в силу вимог ст.57 ПК України, як узгоджена сума податкового зобов'язання, несплачена платником податків у встановлені термін.
Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків, зокрема, зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п.49.2 ст.49 ПК України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно з п.п.49.18.2. п.49.18. ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). За неподання податкової звітності у строки, визначені законодавством, або її затримку до платника податків застосовуються санкції, зокрема, відповідальність платника податку передбачена п. 120.1. ст.120 Податкового кодексу України.
Відповідно до листа ДПА України від 21.04.2011 р. № 7641/6/15-0516 «Щодо подання профспілковими організаціями податкової та статистичної звітності», визначено наступне: п. 157.14 ст. 157 ПК України передбачено, що центральний орган державної податкової служби встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті «є»пункту 157.1 цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
З метою реалізації вищезазначеного пункту ДПА України розроблено форму Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій та Порядок його складання, які затверджено наказом ДПА України від 31.01.2011 р. № 56 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.02.2011 р. за № 192/18930. Відповідно до п. 1.6 Порядку визначено, що у разі незаповнення того чи іншого рядка Податкового звіту через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.
Виходячи з положень п. 157.14 ст. 157 ПК України та Порядку складання податкового звіту, профспілкові організації заповнюють лише відповідні рядки розділу другого Податкового звіту з метою обліку доходів, що підлягають оподаткуванню, який можливо здійснювати лише шляхом подання профспілковими організаціями відповідної податкової звітності.
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують наступні функції, зокрема подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно з вимогами п.20.1.28 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.41.1 та п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
На виконання п.п.59.1 ст.59 Закону Податкового кодексу України, яка зазначає про те, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановленні строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкову вимогу. ДПІ у Залізничному районі м. Львова на адресу Вільної профспілки Львівської залізниці направлено податкова вимога від 04.11.2011р. № 1313 на суму 2210,00 грн.
Як свідчать матеріали справи, згідно листа ГУМВСУ у Львівській області, за вказаним підприємством автотранспорті засоби не зареєстровано. Відповідно до листа Головного управління Держкомзему у Львівській області за даним підприємством земельних ділянок на території області не зареєстровано. Відповідно до листа ОКП ЛОР «БТІ та ЕО», нерухоме майно за даним підприємством не зареєстроване.
Вжиті податковим органом заходи, передбачені чинним законодавством, щодо погашення податкової заборгованості не мали позитивних результатів.
Заперечення направлені Федерацією вільних профспілок Львівської залізниці ,яка не є відповідачем по справі, та посилання нею на норми ст.157 п.157.1 ПК України не знаходять свого правового обґрунтування. Так, відповідно до даної норми, ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є, зокрема, професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, а також органі заціями роботодавців та їх об'єднаннями, утвореними в порядку, визначеному законом. Пунктом 157.14 ст.157 ПК України, Центральний орган державної податкової служби встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті «є»п. 157.1 цієї статті в частині обліку і подання подат кової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню). Стверджує про те, що на даний час немає встановленого Центральним органом державної податкової служби порядку обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбут кових організацій. За іншими доходами, які не підлягають оподаткуванню, професійні спілки не зобов'я зані звітувати і не підконтрольні органам державної влади, включаючи Державну податкову інспекцію у Залізничному районі м.Львова, оскільки згідно з ч.1 ст.12 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»про фесійні спілки, їх об'єднання у своїй діяльності незалежні від органів державної влади та їм не підзвітні і не підконтрольні.
Відповідач не представив доказів подачі заяви та реєстрації в якості неприбуткової організації і зобов"язаний подавати звіти за встановленою формою ,а також нести відповідальність за неподачу звітів.
При розгляді та вирішенні даної справи, суд виходить з того, що згідно з приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Аналізуючи діюче законодавство та обставини справи, суд приходить до висновку, що твердження позивача про наявність заборгованості знайшли своє підтвердження зібраними у справі належними та допустимими доказами, а тому, у суду відсутні правові підстави стверджувати про відсутність заборгованості. Відповідач доказів погашення заборгованості в судове засідання не представив.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 160-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задоволити повністю.
Стягнути з Вільної профспілки Львівської залізниці на користь державного бюджету податковий борг у розмірі 3230,00 грн.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Дем'яновський Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2012 |
Оприлюднено | 04.10.2012 |
Номер документу | 26261662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні