Справа № 8479/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Колесниченко О.В.,
при секретарі Бобровській О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.Одесі , за участю Прокурора Малиновського району м. Одеси про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Спільне українсько-турецьке підприємство «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства (надалі -СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0000111620/2 від 04.08.2010 р., яким визначено суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 823469, 00 грн. за основним платежем та 411734,5 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0000121620/2 від 04.08.2010 р., яким визначено суми податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 864476, 00 грн. за основним платежем та 432238, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0000171620/2 від 04.08.2010 р., яким визначено суми податкового зобов'язання з податку з доходів найманих працівників у сумі 1780, 68 грн. за основним платежем та 4099, 11 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0000191620/2 від 04.08.2010 р., яким визначено суми податкового зобов'язання з земельного податку юридичних осіб у сумі 4775, 08 грн. за основним платежем та 2387,54 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0001191620/0/2 від 04.08.2010 р., яким визначено суми податкового зобов'язання у сумі 397815, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями з податку на прибуток приватних підприємств.
В ході судового розгляду до участі у справі було залучено Прокурора Малиновського районі м.Одеси на боці відповідача.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі посилаючись на те, що відповідачем було неправомірно та всупереч нормам діючого законодавства прийняті повідомлення-рішення № 0000111620/2 від 04.08.2010 р., № 0000121620/2 від 04.08.2010 р., № 0000171620/2 від 04.08.2010 р., № 0000191620/2 від 04.08.2010 р. та № 0001191620/0/2 від 04.08.2010 р..
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, пославшись на те, що висновки Відповідача зроблені на підставі наданих документів та встановлених в ході перевірки фактів, а тому відповідають чинному законодавству.
Представник Прокурора Малиновського району м.Одеси в ході судового розгляду справи заперечував проти задоволення позовних СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ, посилаючись на законність винесених Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м.Одесі оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.
На підставі направлень від 22.12.2009 року № 533, від 26.01.2010 року № 17 виданих Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м. Одеса, спеціалістами податкової інспекції на підставі п.1 ч.1 ст.11, ч.1, ч.4, ч.9, ч.11, ч.14 ст.11 1 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні»та відповідно до плану-графіка проведення виїзних перевірок суб'єктів господарювання, проведена планова виїзна документальна перевірка фінансово -господарської діяльності з питань дотримання спільним українсько-турецьким підприємством «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 року по 30.09.2009 року, відповідно до затвердженого плану перевірки.
Перевірка проводилась з 22.12.2009 р. по 09.02.2010 р. Термін проведення перевірки продовжився на підставі наказу заступника Голови ДПА -начальника СДПІ по роботі з ВПП у м. Одеса від 26.01.2008 № 36.
За результатами перевірки був складений акт про результати виїзної планової перевірки спільного українсько-турецького підприємством «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства, код ЄДРПОУ 24532055, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008р. по 30.09.2009р.від 16.02.2010р. № 63/16-2/24532055/1.
Перевіркою було встановлено порушення спільним українсько-турецьким підприємством «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства: 1) вимог п.1.32 ст.1, п.5.1, п.п.5.2.1, пп. 5.2.5 п.5.2, абз. 3 пп5.3.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 р. (із змінами і доповненнями), що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 864 476,00 грн., у тому числі: в 2 кварталі 2008 р. - 365831 грн.; в 3 кварталі 2008 р. -406393 грн. ; в 4 кварталі 2008 р. -23406 грн.; в 1 кварталі 2009 р. -24931 грн.; в 2 кварталі 2009 р. - 21997 грн.; в 3 кварталі 2009 р. -21918 грн.; 2) вимог пп.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.1, пп.7.4.4, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. із змінами і доповненнями, що призвело до заниження податку на додану на загальну суму 823 469 грн., в тому числі: в квітні 2008 року -200 495 грн.; в травні 2008 року -132 118 грн.; в червні 2008 року -101 425 грн.; в липні 2008 року -30018 грн.; в серпні 2008 року -141 831 грн.; в вересні 2008 року на суму 80 176 грн.; в жовтні 2008 року -60 913 грн.; в листопаді 2008 року -18 510 грн.; в грудні 2008 року -5 074 грн.; в січні 2009 року -6 042 грн.; в лютому 2009 року -5 333 грн.; в березні 2009 року -5 933 грн.; в квітні 2009 року -5 267 грн.; в травні 2009 року -6 600 грн.; в червні 2009 року -5 933 грн.; в липні 2009 року -5 934 грн.; в серпні 2009 року -5 267 грн.; в вересні 2009 року -6 600 грн.; 3) вимог п.1.2, п.1.15 ст.1, пп.3.1.1 п.3.1, п.3.4 ст.3, пп. Е) пп.4.2.9 п.4.2 ст.4, п.7.1 ст.7, пп.8.1.1, пп.8.1.2 п.8.1 ст.8, абз. 1-4 пп.9.10.1, абз.4 пп.9.10.2, абз.1,2 пп.9.10.3 п.9.10 ст.9 пп. «а»п.19.2 ст.19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003 року № 889-IX, в результаті чого підприємством заниженого податок з доходів фізичних осіб в сумі 1780, 68 грн.; 4) вимог ст.2, ст.5, ст.14 Закону України «Про плату за землю в Україні»№ 2535 -ХІІ від 03.07.1992 р., в результаті чого підприємством занижено земельний податок в сумі 4 775,08 грн., а саме: квітень-грудень 2008 р. -2387, 54 грн., січень-вересень 2009 р. -2387, 54 грн.; 5) вимог абз. 1,2 п.2.11 глави 2 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 р. за № 40/10320.
За результатами планової виїзної перевірки згідно Акту від 16 лютого 2010 р. № 63/16-2/24532055/1 відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000191620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 7 162,62 грн. по земельному податку з юридичних осіб, з яких 4 775,08 грн. за основним платежем та 2387,54 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, №0000171629/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 5879,79 грн. за податком з доходів найманих працівників, з яких 1780,68 грн. за основним платежем та 4099,11 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, №0001191620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 397 815,00 грн. за податком на прибуток приватних підприємств, з яких 397 815,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, №0000121620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 1 296 714,00 грн. за податком на прибуток приватних підприємств, з яких 864 476,00 грн. за основним платежем та 432 238,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями , №0000111620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 1 235 203,50 грн. з податку на додану вартість, з яких 823 469,00 грн. за основним платежем та 411 734,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Не погодившись з прийнятими відповідачем рішеннями, спільне українсько-турецьке підприємство «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства звернулось до суду з метою їх оскарження із даними позовними вимогами.
Проаналізувавши матеріали справи, пояснення та доводи учасників процесу, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Як з було встановлено перевіркою СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ до складу валових витрат включені витрати по придбанню меляси бурякової у ПП ОСОБА_1 , який відповідно до договорів одночасно виступав, як постачальник так і перевізник сировини.
Судом встановлено, що на виконання зазначених вище договорів, ПП ОСОБА_1 укладав договори із надання послуг транспортування із третіми особами, у зв'язку з відсутністю власного та орендованого автотранспорту.
Як вбачається із акту перевірки, згідно з поясненнями власників транспортних засобів ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 вони у взаємовідносинах із СП «Одеські дріжджі»та ПП ОСОБА_1 не перебували, автотранспортні засоби в оренду у періоді з 01.04.08 по 30.09.09, не надавали.
Таким чином, згідно акту перевірки, підприємством до складу валових витрат включено вартість сировини та проведено ії списання, що відображено у розрахунку додатку К1/1 декларацій, без документального підтвердження витрат на придбання цієї сировини з господарською діяльністю підприємства, що призвело до заниження валового доходу підприємства за 2-3 квартали 2008 року на загальну суму 1236924 грн., в т.ч. за 2 квартал 2008 р. на 653311 грн., за 3 квартал 2008 р. на 583613 грн.
Відповідно до п.1.32 ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.
Так, відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці.
Відповідно до ч. 4 пп. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Так перевіркою встановлено, що підприємством включались до складу валових витрат витрати на придбання товару у ПП ОСОБА_1
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Проте, в ході судового розгляду позивачем в підтвердження наявності та доцільності витрат по придбанню меляси бурякової у ПП ОСОБА_1 були надані належним чином завірені та оформлені відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" копії приходних ордерів, накладних, податкових накладних, товарно-транспортних накладних, що в повному обсязі спростувало доводи відповідача про відсутність доказів щодо доцільності використання відповідних сум та підтверджує обґрунтованість віднесення їх до валових витрат підприємства ( т. 1а.с.191-221, 239-248).
Перевіркою повноти визначення валових витрат за період з 01.04.08 по 30.09.09 встановлено їх завищення всього у сумі 2220979 грн., у тому числі за 2 квартал 2008 року на 810013 грн., за 3 квартал 2008 року на 1041960 грн., за 4 квартал 2008 року на 93625 грн., за 1 квартал 2009 року на 99724 грн., за 2 квартал 2009 року на 87987 грн., за 3 квартал 2009 року на 87670 грн.
В акті зазначено, що СУТП «Одеські дріжджі»були укладені договори з надання транспортно-експедиторських послуг з підприємствами ПП «Партнер», код ЄДРПОУ 31068467, ПП «ДІГ», код ЄДРПОУ 33139513, ПП «Денвер», код ЄДРПОУ 30087761 та перераховані грошові кошти ПП "Партнер" у сумі 865000 грн., у т.ч. в 2 кварталі 2008 р. - 715000 грн., в 3 кварталі 2008р. - 150000 грн., ПП "ДІГ" в 3 кварталі 2008 р. у сумі 755940 грн., ПП «Денвер»в З кварталі 2008 р. у сумі 235000 грн. Відповідно отриманих від ПП «Партнер», ПП «ДІГ», ПП «Денвер»актів з надання ТЕП з перевезення сировини, СП «Одеські дріжджі»віднесено до складу валових витрат 1 546 616 грн., в тому числі в 2 кварталі 2008 року 895 833 грн. та 3 кварталі 2008 року 950 783 грн. Але, як зазначено в акті перевірки, надані акти з надання ТЕП з перевезення сировини, накладні, ТТН на постачання сировини, складені не за типовою формою №1-1, яка затверджена наказом Мінтрансу України від 29.12.95 №488/346 (відсутні данні, щодо номеру подорожного листа, вантажовідправника, пункту навантаження (адреса), пункту розвантаження (адреса), у відомостях про вантаж по гр. 8 «з вантажем слідують документи»не вказані номер та дата накладної), акти на перевезення дріжджів (товару), накладні, ТТН на перевезення товару, що відображені у зазначених вище актах до перевірки не надані.
В акті зазначено, що на підставі укладених договорів СП «Одеські дріжджі»до складу валових витрат віднесено суми витрат на придбання автотранспортних послуг по актам прийому-здачі виконаних робіт, які не містять вичерпну інформацію щодо наданих видів послуг, реквізитів ТТН, витрат експедитора на оплату послуг залучених їм третіх осіб, для визначення розміру оплати наданих ними послуг, відсутні «обов'язкові реквізити», які стосуються «змісту та обсягу господарської операції», немає указания маршруту, назви та номеру транспортного засобу, вантажу, виконавця робіт, що призвело до завищення валових витрат на загальну суму 198691 грн., в тому числі: по взаєморозрахунках з ФОП ОСОБА_6 (АДРЕСА_1) за 2 квартал 2008 року на загальну суму 70758 грн., по взаєморозрахунках з СПД ОСОБА_7 за 2 квартал 2008 року на 22800 грн., за 3 квартал 2008 року на 22800 грн., за 4 квартал 2008 року на 22800 грн., за 1 квартал 2009 року на 15200 грн., по взаєморозрахунках з TOB «Укртранс груп»(код ЄДРПОУ 33216189) за 2 квартал 2008 року на 19000 грн., за 3 квартал 2008 року на 19000 грн., за 1 квартал 2009 року на 6333 грн.
Згідно зі ст. Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб'єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади. Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України. Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.
З аналізу зазначених норм вбачається, що зазначений перелік документів, що підтверджують факт надання послуги експедитора при перевезенні не є вичерпаним, та приписи наведеної норми Закону в свою чергу не покладають на позивача обов'язок застосовувати виключно ці документи, відсутність яких відповідач вважає порушенням правил податкового обліку згідно акту перевірки.
На підтвердження фактичного виконання та надання транспортно-експедиційних послуг позивачем були надані належним чином завірені копії актів виконання робіт по транспортному експедирування (т. 2 а.с. 55-198, т. 3 а.с.86-96, 104-110) , актів по перевезенню сировини (т. 3 а.с.26, 30), товарно-траноспорних накладних (27-29, 31-36).
Суд не погоджується з висновками відповідача стосовно завищення валових витрат на вартість витрат пов'язаних із наданням ВАТ «Чорноморська тютюнова компанія»в оренду корпусу виробничого призначення та побутових приміщень з підсобними спорудами загальною площею 875,88 кв/м., та складського приміщення загальною площею 924,12 кв/м., які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 СУТП «Одеські дріжджі»віднесено до складу валових витрат, вартість витрат по актам прийому - здачі виконаних робіт на загальну суму 360000 грн., в тому числі за 2 квартал 2008 року на суму 60000грн., за 3 квартал 2008 року на суму 60000 грн., за 4 квартал 2008 року на суму 60000 грн., за 1 квартал 2009 року на суму 60000 грн., за 2 квартал 2009 року на суму 60000 грн., за 3 квартал 2009 року на суму 60000 грн. зв'язку із відсутності документального підтвердження використання їх у господарській діяльності підприємства у зв'язку із наступним.
Так, у матеріалах справи наявний договір № 1 від 02.09.2002 року, відповідно до умов якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у тимчасове володіння наступні споруди, названі в подальшому «Об'єкти, що орендуються»і які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2. Об'єкт № 1, що орендується, являє собою основний корпус виробничого призначення та побутовими приміщеннями ( літери АА1А2), з підсібними (допоміжними спорудами, загальною площею 875, 88 км.м. Обєкт № 2, що орендується, являє собою складські приміщення (ангар) (літера Р), загальна площа 924, 12 кв. м. Метою оренди орендаря є розширення виробничих потужностей (т.1 ас.184-186, 189-190).
На підтвердження виконання умов зазначеного договору позивачем були надані копії податкових накладних (т.2 ас.1-18), актів прийому-здачі виконаних робіт (т.1 а.с.187, т. 2 а.с. 19-36), копії платіжних доручень (т. 2 а.с. 37-54).
В ході судового розгляду справи представник позивача надав пояснення, відповідно до яких, підприємство використовую орендовані приміщення для зберігання товарно-матеріальних цінностей, сировини та засобів пакування дріжджів.
У зв'язку із чим суд приходить до висновку, що позивачем було правомірно та у відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»включено до складу валових витрат суму 360000 грн. у зв'язку із підтвердженням використання орендованих приміщень згідно з договорами із ВАТ «Чорноморська тютюнова компанія»відповідно до приписів Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
В акті зазначено, що Підприємством віднесено до складу валових витрат, витрати по актам виконаних робіт по договору на інформаційно-консультаційне (юридичне) обслуговування №1 від 01.04.08, укладеного з TOB «Алекон»(код 34736969), на загальну суму 54500грн. та витрати по актам виконаних робіт по договору про комп'ютерне обслуговування від 27.09.07, укладеного з ФОП ОСОБА_8 (код НОМЕР_1), на загальну суму 7521 грн., не підтверджені первинними документами та не пов'язані з використанням у власній господарській діяльності (не пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці).
На підтвердження факту надання інформаційно-консультаційних (юридичних) та комп'ютерних послуг позивачем були надані копії договорів, актів-прийму передачі виконаних робіт, податкових накладних (т. 3 а.с. 62-85, 111-143, 195-197).
Оприбуткування позивачем товарів підтверджується належним чином завіреними первинними документами. Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський обілк та фінансову звітність в Україні», господарська операція -дія, або подія, яка викликає зміни в структурі активів або зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Первинний документ в розумінні ст.1 Закону це -документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Договори, на виконання яких складались первинні документи є чинними на день розгляду справи, в судовому порядку недійсними не визнані. Сторонами виконанні в повному обсязі.
Таким чином, кваліфікуючою ознакою документів, підтверджуючих валові витрати, є обов'язковість ї ведення (зберігання) за правилами ведення податкового обліку. Чинне законодавство не містить переліку документів, обов'язкових для ведення і зберігання з метою їх застосування в податковому обліку, а тому, жодний документ по формальній ознаці не може визнати підтверджуючий або не підтверджуючий валові витрати.
Відповідно п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону №334/94 не включаються до складу валових витрат витрати на потреби, не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме: організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначеним пунктом 7.11 цього Закону, та витрат, пов'язаних з проведенням рекламної діяльності, які регулюються нормами підпункту 5.4.4 цієї статті). Обмеження частини другої цього підпункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб;придбання лотерей, участь в азартних іграх; фінансування особистих потреб фізичних осіб за винятком виплат, передбачених пунктами 5.6 і 5.7 цієї статті, та в інших випадках, передбачених нормами цього Закону.
Під час розгляду адміністративної справи, судом достовірно встановлено зв'язок між веденням господарської діяльності позивачем, та понесеними ним витратами за договорами, в ході розгляду справи позивачем були надані суду первинні документи на підтвердження таких операцій.
У зв'язку із викладеним, суд приходить до висновку про відсутність порушень з боку позивача норм п.1.32 ст.1, п.5.1, п.п.5.2.1, пп. 5.2.5 п.5.2, абз. 3 пп5.3.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 р. та наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0001191620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 397 815,00 грн. за податком на прибуток приватних підприємств за штрафними санкціями та №0000121620/2 від 04.08.2010 р. про визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 1 296 714,00 грн. за податком на прибуток приватних підприємств, з яких 864 476,00 грн. за основним платежем та 432 238,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Суд не погоджується із висновки відповідача щодо порушення СУТП «Одеські дріжджі»пп.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.1, пп.7.4.4, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. із змінами і доповненнями, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 864 476,00 грн. у зв'язку із наступним.
Так актом перевіркою повноти нарахування податку на додану вартість встановлено завищення податкового кредиту всього у сумі 823 469 грн. за період з 01.04.08 по 30.09.09 року.
В акті зазначено, що підприємством до складу податкового кредиту податкових декларацій з податку на додану вартість за квітень, травень, червень 2008 року віднесені суми ПДВ по податковим накладним попередніх звітних періодів, тобто періодів, що були перевірені попередньою плановою документальною перевіркою, в тому числі: за липень, грудень 2007 року, січень, лютий, березень 2008 року.
До перевірки не були надані податкові накладні з отримання ТЕП по перевезенню сировини (меляси) від наступних підприємств: ПП "Партнер", ПП "Денвер", ПП "Діг". Згідно документів, наданих до перевірки (реєстру отриманих податкових накладних) у квітні - листопаді 2008 року до складу податкового кредиту включені податкові накладні з надання ТЕП тільки по перевезенню дріжджів. Крім цього, до перевірки були надані податкові накладні, складені ПП "Партнер", ПП "Денвер", ПП "Діг" та ПП ОСОБА_1 із порушенням порядку складання податкових накладних.
В акті зазначено, що підприємством до складу податкового кредиту включено суми ПДВ, які не підтверджені податковими накладними, отриманими від ФОП ОСОБА_8 (ШН НОМЕР_2) за серпень 2008 року на суму 91,67 грн. (№00051 від 05.08.08) та за вересень 2008 року на суму 91,67 грн. (№00051 від 05.08.08 від ФОП ОСОБА_8 Підприємством до складу податкового кредиту включено суми ПДВ по придбаним матеріальним та нематеріальним активам (послугам), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності даного підприємства, а саме по операціям з: TOB «Укртранс Груп»(код ЄДРПОУ 33216189), ВАТ «Чорноморська тютюнова компанія»(код ЄДРПОУ 00382361), TOB «Алекон»(код ЄДРПОУ 34736969), ФОП ОСОБА_8 (ШН НОМЕР_2).
Крім того, з акту перевірки вбачається, що підприємством включено до складу податкового кредиту суми ПДВ згідно авансових звітів (наданих послуг) - отримання працівниками додаткових благ у вигляді придбання скетч - карток на поповнення рахунків мобільного зв'язку на суму 818,48 грн.
Відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно з п.7.4.4 п.7.4. ст. 7 Закону України якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
Згідно з пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 цього ж Закону, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
В постанові вже були наведені аргументи, які свідчать про фактичне виконання та надання транспортно-експедиційних послуг позивачу, підтверджені відповідними документами, які відповідають нормам законодавства, що в скою чергу свідчить на наявність законних підстав для включення позивачем витрат на транспортно-експедиційні послуги до складу податкового кредиту.
Суд не погоджується також із висновками відповідача стосовно неправомірного включення позивачем сум податку на додану вартість по накладним, які були виписані в періодах, що передували їх відображенню в податкових деклараціях з податку на додану вартість у загальній сумі 32 076, 00 грн. у зв'язку із наступним.
Відповідно до п.п.7.2.6. п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника. У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).
Згідно з п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення однієї з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) -в разі розрахунків з
використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п.п.7.2.4. п.7.2 ст.7 цього Закону, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону, якими є позивач та його контрагенти, що не оспорював в судовому засіданні представник ДПІ.
Згідно з п.п. 7.2.3. п.7.2 ст.7 цього Закону податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг).
Тобто СУТП «Одеські дріжджі»діяло відповідно до вимог діючого законодавства, враховуючи, що за датою першої події, а саме: дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг) виникло право на податковий кредит, оскільки п.п.7.4.5 ст. 7 Законом України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями забороняється віднесення до податкового кредиту будь-яких витрат зі сплати податку, які не підтвердженні податковими накладними, тому позивачем було включено суми податкового кредиту після фактичного отримання податкових накладних. При цьому твердження відповідача про те, що діючим законодавством не передбачено можливості для платника приймати самостійне рішення щодо відстрочення реалізації своїх прав на отримання податкового кредиту після настання дати виникнення права на податковий кредит є необґрунтованим, оскільки ні норми Закону України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями , ні норми Розпоряджень Кабінету Міністрів України від 01 липня 2009 року № 757-р. «Про деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів), від 17 липня 2009 року №838-р «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість»не містять заборони на включення до складу податкового кредиту податкових накладних, про які йдеться.
Крім того в ході судового розгляду судом були досліджені податкові накладні, що були включені до складу податкового кредиту по перевіряємому періоду СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ, які оформлені відповідно до приписів Закону України "Про податок на додану вартість».
У відповідності до п.п. 7.2.1 п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість»платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Підпунктом 7.2.4 статті 7 даного Закону право на нарахування податку та складання податкових накладних надано виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок, що в Законі України «Про податок на додану вартість»передбачено єдину підставу для формування податкового кредиту, а саме наявність у платника податку належно оформленої податкової накладної.
Укладання вищезазначених угод та їх подальше виконання сторонами свідчить про намір виконавця виконати роботи, а замовника прийняти ці роботи, що підтверджується видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, податковими накладними, які за формою відповідають вимогам чинного законодавства, та банківськими виписками.
Щодо включення до складу податкового кредиту суми ПДВ згідно авансових звітів (наданих послуг) - отримання працівниками додаткових благ у вигляді придбання скетч - карток на поповнення рахунків мобільного зв'язку на суму 818,48 грн., суд вважає необхідним зазначити.
Згідно п.п. 7.4.4. п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», у разі коли платник податків придбаває матеріальні цінності, які не призначаються для їх використання а господарській діяльності такого платника, то сума податку не включається до складу податкового кредиту.
Із пояснень представника позивача,наданих під час судового розгляду справи, вбачається, що зазначені скетч-карти використовувались водіями підприємства що знаходяться у відрядженні для зв'язку із адміністрацією СУТП «Одеські дріжджі»щодо планування завдань по перевезенню основної продукції підприємства, для зв'язку із складською базою меляси, що розташована поза межами основного виробничого корпусу, тощо.
У зв'язку із викладеним, приймаючи до уваги специфіку господарської діяльності підприємства, судом встановлено зв'язок між веденням господарської діяльності СУТП «Одеські дріжджі»та понесеними ним витратами по придбання скетч - карток для водіїв на поповнення рахунків мобільного зв'язку на суму 818,48 грн., які були віднесені позивачем до складу податкового кредиту.
Таким чином, враховуючи правомірність формування податкового кредиту, у податкового органу були відсутні й правові підстави для нарахування позивачу штрафних санкцій на підставі Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Суд критично ставиться до висновків відповідача стосовно порушення вимог п.1.2, п.1.15 ст.1, пп.3.1.1 п.3.1, п.3.4 ст.3, пп. е) пп.4.2.9 п.4.2 ст.4, п.7.1 ст.7, пп.8.1.1, пп.8.1.2 п.8.1 ст.8, абз. 1-4 пп.9.10.1, абз.4 пп.9.10.2, абз.1,2 пп.9.10.3 п.9.10 ст.9 пп. «а»п.19.2 ст.19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003 року № 889-IX, в результаті чого підприємством заниженого податок з доходів фізичних осіб в сумі 1780, 68 грн.
Пунктом 1.13 ст. 1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»встановлено, що податок - податок з доходів фізичних осіб; оподаткування - порядок, пов'язаний з визначенням об'єкта оподаткування, обчисленням та сплатою (утриманням) податку з доходів фізичних осіб; платник податку (у відповідних відмінках) - платник податку з доходів фізичних осіб.
Відповідно до абз. «а»п.п. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо (за винятками, передбаченими пунктом 4.3 цієї статті), а саме у вигляді вартості використання житла, інших об'єктів матеріального або нематеріального майна, наданих платнику податку у безоплатне користування, за винятком, коли таке надання зумовлене виконанням платником податку трудової функції чи передбачене нормами трудового договору (контракту) або відповідно до закону, у встановлених ними межах, а також за винятком користування автомобільним транспортом, наданих платнику податку його працедавцем-резидентом, який є платником податку на прибуток підприємств.
В постанові вже надавались аргументи, що свідчать про наявність чіткого зв'язку між витратами на мобільний зв'язок з виконанням трудової функції працівників підприємства, у зв'язку із чим СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ обґрунтовано не включив зазначену суму до складу сукупного місячного оподаткованого доходу.
Суд критично ставиться до тверджень відповідача щодо порушень СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ вимог ст.2, ст.5, ст.14 Закону України «Про плату за землю в Україні»№ 2535 -ХІІ від 03.07.1992 р., в результаті чого підприємством занижено земельний податок в сумі 4 775,08 грн. у зв'язку із наступним.
Так, відповідно до ст.5 Закону № «Про плату за землю в Україні»об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно ст. 14 Закону цього ж Закону платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Судом встановлено, що рішенням Одеської міської ради № 212 від 15.06.1996 року було вирішено надати Акціонерному товариству закритого типу «Одеській дріжджовий завод»в тимчасове довгострокове використання, строком до 10 років, фактично зайняті земельні ділянки, загальної площею 1, 6417 га, в т.ч.: ділянку, площею 1, 1899 га. по вул. Мельницька, 31; ділянку, площею 0, 2467 га, по вул.Мельницька, 31; ділянку площею 0, 2051 га, по вул. Складська, 3. (т.3 а.с.185-186)
Таким, виходячи із розміру зазначених земельних ділянок, що були визначені в Рішенні Одеської міської ради, СУТП «Одеські дріжджі»у формі ЗАТ сплачувало земельний податок в перевіряємому періоді. Інших рішень органів місцевого самоврядування щодо надання земельних ділянок в користування СУТП «Одеські дріжджі»або будь-яких інших документів, які б визначали площі земельних ділянок за вказаними адресами, що були зазначені податкової інспекцією в акті перевірки, відповідачем в ході судового розгляду надано не було.
Приймаючи до уваги викладене, позивачем в повному обсязі сплачувався земельний податок на ділянки, що перебували на час перевірки у його користуванні, у зв'язку із чим доводи податкового органу про порушення ним вимог ст.2, ст.5, ст.14 Закону України «Про плату за землю в Україні»№ 2535 -ХІІ від 03.07.1992 р. є необґрунтованими.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності своїх дій по донарахуванню позивачу податкових зобов'язань.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд керуючись п. 1 ст. 94 КАС України присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати (судовий збір у розмірі 3 грн. 40 коп.) з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 167, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі»у формі закритого акціонерного товариства до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, за участю Прокурора Малиновського району м. Одеси про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень -задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі від 04.08.2010 року № 0000111620/2, № 0000121620/2, № 0000171620/2, № 0000191620/2, № 000011916620/0/2.
Присудити позивачу здійснені ним документально підтверджені судові витрати (судовий збір у розмірі 3 грн. 40 коп.) з Державного бюджету України.
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 28 вересня 2012 року року.
Суддя О.В. Колесниченко
.
.
.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2012 |
Оприлюднено | 04.10.2012 |
Номер документу | 26262920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Колесниченко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні