Герб України

Постанова від 27.09.2012 по справі 22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012)

Вищий господарський суд україни

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" вересня 2012 р. Справа № 22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012)

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддіУдовиченка О.С., суддів:Міщенка П.К., Поліщука В.Ю. (доповідач), розглянувшикасаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську Луганської області Державної податкової служби, на постановуДонецького апеляційного господарського суду від 31 липня 2012 року, та ухвалуГосподарського суду Луганської області від 26 червня 2012 року, у справі№ 12б/5014/19/2012(12б/5014/19/2012), за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Міск-Інвест" (м. Луганськ), доТовариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Капітал-інвест" (м. Луганськ), провизнання банкрутом, представники учасників судового провадження не з'явились; в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Міск-Інвест" (далі за текстом -ТзОВ "Міск-Інвест") звернулось до Господарського суду Луганської області із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Капітал-інвест" (далі за текстом -ТзОВ "ФК "Капітал-інвест"), в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 05.01.2012 року порушено провадження у справі № 12б/5014/19/2012, інше.

Постановою Господарського суду Луганської області від 19.01.2012 року ТзОВ "ФК "Капітал-інвест" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Сичову Валентину Олександрівну.

Ухвалою від 05.03.2012 року, Господарський суд Луганської області затвердив звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, ліквідував ТзОВ "ФК "Капітал-інвест", припинив провадження у справі № 12б/5014/19/2012, інше.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 25.04.2012 року у справі № 12б/5014/19/2012 апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби (далі за текстом -Ленінська МДПІ) задоволено частково, ухвалу Господарського суду Луганської області від 05.03.2012 року у справі скасовано, справу направлено на розгляд Господарського суду Луганської області на стадії ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 26.06.2012 року (суддя -Ковалінас М.Ю.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, ліквідовано ТзОВ "ФК "Капітал-інвест", припинено провадження у справі № 22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012), інше. Ухвалу місцевого господарського суду мотивовано, зокрема тим, що ліквідатором здійснено усі необхідні заходи щодо проведення ліквідаційної процедури, комітетом кредиторів затверджено загальний та фінансовий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, наявні підстави для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, ліквідації банкрута та припинення провадження у справі.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 31.07.2012 року у справі № 22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012) (головуючий суддя - Мартюхіна М.О., судді: Склярук О.І., Кододова О.В.) апеляційну скаргу Ленінської МДПІ на ухвалу Господарського суду Луганської області від 26.06.2012 року залишено без задоволення; ухвалу Господарського суду Луганської області від 26.06.2012 року - залишено без змін. Постанову апеляційного господарського суду мотивовано відсутністю підстав для зміни чи скасування ухвали місцевого господарського суду.

Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями господарських судів попередніх інстанцій, Ленінська МДПІ звернулась з касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову Донецького апеляційного господарського суду від 31.07.2012 року, ухвалу Господарського суду Луганської області від 26.06.2012 року та припинити провадження у справі. При цьому, заявник касаційної скарги посилається на порушення господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, зокрема, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 4, 43 ГПК України.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 19.09.2012 року, згідно зі ст. 111 4 ГПК України, касаційну скаргу Ленінської МДПІ прийнято до провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні за участю уповноважених представників учасників судового провадження.

Учасники касаційного провадження уповноважених представників в судове засідання касаційної інстанції не направили, хоча про дату, час та місце розгляду касаційної скарги були повідомлені належним чином. Враховуючи, що учасників судового провадження було повідомлено про те, що не з'явлення їх представників в судове засідання касаційної інстанції не тягне за собою відкладення розгляду справи, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку про можливість розгляду касаційної скарги за відсутності в судовому засіданні уповноважених представників учасників касаційного провадження.

Заслухавши доповідь судді Поліщука В.Ю., обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши наявні матеріали справи, проаналізувавши застосування господарським судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється в порядку, передбаченому цим Кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

Приписами п. п. 1, 3 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України. Провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності регулюється з урахуванням особливостей, передбачених розділом VI цього Закону.

Як свідчать матеріали справи, провадження у справі про банкрутство ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" здійснюється в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає процедуру банкрутства відсутнього боржника.

Ухвала місцевого господарського суду від 05.01.2012 року про порушення провадження у справі про банкрутство ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" була направлена скаржнику.

Постановою Господарського суду Луганської області від 19.01.2012 року ТзОВ "ФК "Капітал-інвест" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 3 місяці, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Сичову В.О. Апеляційним господарським судом встановлено підставність визнання боржника банкрутом, про що було повідомлено Ленінську МДПІ. Вказана постанова не оспорювалась Ленінською МДПІ.

Господарськими судами першої та апеляційної інстанцій під час розгляду справи встановлено наступні обставини.

В період ліквідаційної процедури ліквідатором ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" арбітражним керуючим Сичовою В.О. проведені наступні заходи.

03.02.2012 року було здійснено публікацію оголошення про визнання ТзОВ "ФК "Капітал-інвест" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

З метою встановлення можливих кредиторів ТзОВ "ФК "Капітал-інвест", ліквідатором було повідомлено всіх відомих кредиторів: Ленінську МДПІ, УПФ України в Ленінському районі м. Луганська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Луганську, Виконавчу дирекцію Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Луганський міський центр зайнятості.

Згідно Листа Луганського міського центру зайнятості від 02.02.2012 року (вих. № 1/01-588), заборгованості за ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" по страховим внескам не значиться.

Листом від 02.02.2012 року (вих. № 0710-295) Виконавча дирекція Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності лист повідомила про відсутність за ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" заборгованості по страховим внескам.

Відповідно до Листа від 20.02.2012 року (вих. № 878/06) Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Луганську, за ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" заборгованість по страховим внескам перед Фондом відсутня.

УПФ України в Ленінському районі м. Луганська Листом від 20.02.2012 року (вих. № 2536/09) повідомило про відсутність боргу по пенсійним внескам та по єдиному внеску.

Листом від 28.02.2012 року (вих. № 7173/10) Ленінська МДПІ повідомила про відсутність за ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" заборгованості.

Крім того, на запити ліквідатора надійшли відповіді з МКП БТІ м. Луганська (Довідка від 14.02.2012 року № 243537/19), Управління Держкомзему у м. Луганськ Луганської області (Довідка від 20.02.2012 року № 4-2-05/835), Ленінського ВДВС Луганського МУЮ (Лист від 17.02.2012 року вих. № 2199), ВРЕР ДАІ м. Луганська (Лист № 11/14-480), Територіального управління Держгірпромнагляду по Луганській області (Лист від 06.02.2012 року вих. № 04-28/439), відповідно до яких, активів у ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" не виявлено, будь-які обтяження рухомого та нерухомого майна банкрута не зареєстровані.

Апеляційним господарським судом встановлено, що Ленінська МДПІ у Листі від 22.02.2012 року (вих. № 5771/29) повідомила про відкриті банківські рахунки боржника - ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" в Луганській філії АТ "Брокбізнесбанк" м. Луганськ, а саме: 26500616160410, 26501916160410, 26503516160410, 26504816160410, 26506416160410, 26507716160410, 26509316160410.

Згідно з Листом Луганської філії АТ "Брокбізнесбанк" м. Луганськ від 12.06.2012 року (вих. № 1766), грошові кошти на поточних рахунках: 26500616160410, 26501916160410, 26503516160410, 26504816160410, 26506416160410, 26507716160410, 26509316160410, 26508016160410 ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" відсутні; рух коштів на даних рахунках за період з 19.01.2012 року по 11.06.2012 року не здійснювався.

30.01.2012 року Ленінська МДПІ звернулась до місцевого господарського суду з клопотанням зупинити провадження у справі до проведення податковою інспекцією перевірки ТзОВ "ФК "Капітал-інвест".

02.02.2012 року Ленінська МДПІ надала до суду Акт від 02.02.2012 року № 154 про неможливість проведення перевірки, у зв'язку із відсутністю боржника за юридичною адресою.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 29.05.2012 року Ленінську МДПІ було зобов'язано надати до місцевого господарського суду, в строк до 15.06.2012 року, письмову інформацію у вигляді відповідного акту щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки банкрута - ТзОВ "ФК "Капітал-інвест".

Місцевим господарським також встановлено, що комітетом кредиторів було розглянуто та затверджено загальний та фінансовий звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, станом на 22.06.2012 року, інші відповідні документи у справі про банкрутство ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест".

Як місцевий, так і апеляційний господарський суд, зважаючи на наведені вище обставини справи, дійшли висновку про наявність підстав для затвердження поданих ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу, ліквідацію ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" та припинення провадження у справі.

Ленінська МДПІ з таким висновком господарських судів першої та апеляційної інстанцій не погоджується, оскільки податковим органом не було проведено передбаченої Податковим кодексом України перевірки, у зв'язку з відсутністю боржника за місцезнаходженням, що також сприяє можливості товариству ухилятись від проведення перевірки фінансово-господарської діяльності.

Згідно зі ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього. У разі виявлення майна відсутнього боржника ліквідатора має бути замінено за клопотанням кредитора арбітражним керуючим, про що господарський суд виносить ухвалу. У разі виявлення ліквідатором майна відсутнього боржника, визнаного банкрутом, сума виручки від продажу такого майна направляється на покриття витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство. Ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута. Задоволення вимог кредиторів здійснюється в порядку черговості, передбаченому ст. 31 цього Закону. Кредитори можуть оскаржити результати розгляду їх вимог ліквідатором до господарського суду до затвердження господарським судом ліквідаційного балансу.

Колегія суддів касаційної інстанції, враховуючи встановлені у справі обставини та норми чинного законодавства, які підлягають до застосування у спірних правовідносинах відзначає наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, зокрема, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.

Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби, зокрема, мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ст. 78 Податкового Кодексу України, у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків органами державної податкової служби проводиться документальна позапланова виїзна перевірка.

Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

Тривалість перевірок визначена ст. 82 Податкового кодексу України (Строки проведення перевірок), відповідно до п. 82.2 якої тривалість перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у ст. 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів. Загальний термін проведення перевірок, визначених у пунктах 200.10 та 200.11 статті 200 цього Кодексу, з урахуванням установлених цим пунктом строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів (п. 82.4 ст. 82 Податкового кодексу України).

З огляду на наведене, враховуючи дати порушення провадження у справі та прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, тривалість ліквідаційної процедури у справі, встановлені Податковим кодексом України підстави, порядок та строки проведення перевірок, Лист податкового органу з повідомленням про відсутність за ТзОВ "ФК "Капітал-Інвест" заборгованості, а також здійснені ліквідатором у справі під час ліквідаційної процедури заходи та їх результати, колегія суддів касаційної інстанції не вбачає підстав для скасування прийнятих апеляційним та місцевим господарськими судами постанови та ухвали у справі № 22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012).

Враховуючи вказане, колегія суддів касаційної інстанції вважає, що доводи касаційної скарги не спростовують правильних висновків господарських судів попередніх інстанцій, зводяться до переоцінки доказів у справі, що виходить за межі встановлених ст. ст. 111 5 , 111 7 ГПК України повноважень суду касаційної інстанції.

З урахуванням меж перегляду справи в касаційному порядку, колегія суддів касаційної інстанції вважає, що місцевим та апеляційним господарськими судами було всебічно, повно і об'єктивно досліджено подані докази в їх сукупності, висновки господарських судів відповідають обставинам справи, доводи скаржника не спростовують обґрунтованості висновків апеляційного господарського суду, а тому відсутні підстави для зміни чи скасування оскаржуваних судових рішень.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 111 5 , 111 7 , 111 9 , 111 11 ГПК України Вищий господарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську Луганської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

2. Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 31 липня 2012 року та ухвалу Господарського суду Луганської області від 26 червня 2012 року у справі № 12б/5014/19/2012(12б/5014/19/2012) залишити без змін.

Головуючий суддя О.С. Удовиченко

судді: П.К. Міщенко

В.Ю. Поліщук

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення27.09.2012
Оприлюднено04.10.2012
Номер документу26264711
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22б/5014/1269/2012(12б/5014/19/2012)

Постанова від 27.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поліщук B.Ю.

Ухвала від 19.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поліщук B.Ю.

Постанова від 09.08.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Постанова від 09.08.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 15.07.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 26.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 19.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 29.05.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні