Рішення
від 25.09.2012 по справі 5009/3021/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 20/93/12

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.09.12 Справа № 5009/3021/12

За позовом Прокурора Заводського району міста Запоріжжя (69067, м. Запоріжжя, вул. Л.Чайкіної, 56) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах:

Позивач: Запорізька міська рада (65105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206)

до відповідача: Приватного підприємства "Трек" (69007, м. Запоріжжя, вул. Епронівська, буд. 180)

про зміну договору оренди земельної ділянки

Суддя Гандюкова Л.П.

Представники сторін:

Від прокурора -Дєєв А.В. (посвідчення № 175); Кривицька К.Л. (посвідчення № 215);

Від позивача -Михайловський А.С. (дов. № 01-38/01770 від 12.07.2012 р.);

Від відповідача -Кабанов О.С. (директор, рішення № 1 від 18.10.2002 р.);

- Ківа Ю.В. (дов. б/н від 14.09.2012 р.)

СУТНІСТЬ СПОРУ:

Заявлений позов про зміну п. 9 договору оренди земельної ділянки площею 0,3610 га, яка знаходиться по вул. Зейській, 3 у м. Запоріжжі (кадастровий номер 2310100000:02:022:0073), укладеного між Запорізькою міською радою та ПП "Трек", який зареєстрований у ЗРФ ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах, про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 02.11.2005 р. № 040526100706.

Ухвалою господарського суду від 10.08.2012 р. позовна заява прийнята до розгляду, порушено провадження у справі № 5009/3021/12, справі присвоєно номер провадження 20/93/12, судове засідання призначено на 20.08.2012р. На підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладався на 05.09.2012р. У судовому засіданні 05.09.2012р. оголошувалась перерва до 18.09.2012р., потім до 25.09.2012р.

25.09.2012р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Прокурор та позивач підтримали позовні вимоги, викладені у позовній заяві, які мотивовані наступним. Відповідно до п.п. 9, 11 договору від 07.10.2005р. оренди земельної ділянки площею 0,3610 га, яка знаходиться по вул. Зейській, 3 у м. Запоріжжя, орендна плата встановлена за один календарний рік у розмірі 1773,95 грн. в цінах 2005 року та вноситься орендарем щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району. Зазначена земельна ділянка пройшла нормативну оцінку та на час звернення з позовом до суду складає відповідно до даних Держкомзему 2188201,50 грн. Рішенням Запорізької міської ради № 9 від 18.01.2008 р. встановлено орендну плату за земельні ділянки у м. Запоріжжі такою, що не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України. Рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 р. впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008р. Таким чином, відповідно до проведеного розрахунку розмір орендної плати становить 65646,05 грн., п. 9 договору оренди не відповідає вимогам Податкового кодексу України в частині встановленої орендної плати. Запорізькою міською радою 27.03.2012р. направлено відповідачу пропозицію про приведення договору оренди землі до вимог законодавства. На пропозицію відповідачем 07.05.2012р. надано відповідь, яка свідчить про відмову від укладення додаткової угоди до договору оренди землі. Просять позов задовольнити, змінити п. 9 договору оренди земельної ділянки площею 0,3610 га, яка знаходиться по вул. Зейській, 3 у м. Запоріжжі (кадастровий номер 2310100000:02:022:0073), укладеного між Запорізькою міською радою та ПП "Трек", який зареєстрований у Запорізькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.11.2005р. за № 04052610076, виклавши його в такій редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 65646 грн. 05 коп. (шістдесят п'ять тисяч шістсот сорок шість гривень п'ять копійок), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2012 року та вноситься орендарем щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району 33214812500004 в відділенні Держказначейства у Заводському районі, МФО 813015, ЄДРПОУ 26014146, код 13050200". Позовні вимоги обґрунтовані ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст.ст. 269, 274, 276 ПК України, ст.ст. 653, 654 ЦК України, умовами договору оренди землі. У судовому засіданні представник позивача також уточнив, що 27.07.2011р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення №16, відповідно до якого затверджено розміри орендної плати певного функціонального призначення у м.Запоріжжя, визнано таким, що втратило чинність, зокрема, рішення №9 від 18.01.2008р.

Відповідач з позовом не погодився, у письмовому відзиві від 14.09.2012р. зазначив наступне. Постановою Донецького апеляційного господарського суду у справі № 13/5009/2916/11 було відмовлено в задоволенні позову прокурору Заводського району м. Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізької міської ради до ПП "Трек" про внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки від 07.10.2005р. Вважає, що провадження у даній справі підлягає припиненню на підставі п. 2 ст. 80 ГПК України, оскільки вже існує рішення господарського суду -постанова Донецького апеляційного господарського суду у справі № 13/5009/2916/11 від 17.10.2011р., який в межах своєї компетенції вирішив господарський спір між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав. Зазначає, що позивачем не доведено належними доказами, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яку орендує відповідач, дійсно складає 2188201,50 грн. Просить провадження у справі припинити.

На відзив відповідача позивачем було подано письмове заперечення, в якому зазначено, що предметом судового спору у справі № 13/5009/2916/11 було внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки від 07.10.2005р. шляхом викладення п. 9 в такій редакції: "орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 87528,06 грн., що складає 4% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2011р. (відповідно до рішення Запорізької міської ради № 14 від 27.12.2006р. "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", розмір орендної плати складає 4% за земельні ділянки для підприємств, що здійснюють торгівлю нафтопродуктами). На сьогоднішній день предметом позову є вимога до відповідача про внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки від 07.10.2005р. шляхом викладення його в наступній редакції: "орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 65646,05 грн., що складає 3% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2012 року..." Таким чином, заявлено позовні вимоги з іншого предмету позову, в іншій редакції, тобто змінено вимоги, з якими позивач звернувся до відповідача. Також змінилися підстави позову. Позивачем отримано докази щодо вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки, засвідчені належним чином повноважною особою, а тому з'явилися підстави для нарахування орендної плати в заявленому розмірі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 22 сесії четвертого скликання Запорізької міської ради від 01.08.2005р. № 37/513 вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Зейській, 3 ПП "Трек"; встановити та затвердити ПП "Трек" межі та розмір земельної ділянки по вул. Зейській, 3 площею 0,3610 га згідно з планом, що додається; передати в оренду строком на 10 років ПП "Трек" земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:02:022:0073) по вул. Зейській, 3 площею 0,3610 га (землі промисловості) для розташування ремонтно-складської бази за рахунок земель Запорізької міської ради. 07.10.2005р. між Запорізькою міською радою (орендодавець за договором, позивач у справі) та Приватним підприємством "Трек" (орендар за договором, відповідач у справі) був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого (п.п. 1, 2, 8) орендодавець відповідно до рішення 22 сесії 4 скликання Запорізької міської ради № 37/513 від 01.08.2005р. надає, а орендар приймає в строкове платне користування на 10 років земельну ділянку загальною площею 0,3610га для розташування ремонтно-складської бази, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Зейська, 3. Договір зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.11.2005р. за № 040526100706.

Відповідно до акту прийому-передачі від 02.11.2005р. вказана земельна ділянка (кадастровий № 2310100000:02:022:0073) була передана орендодавцем орендарю.

На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: двоповерхова будівля складу, будівля заправки з бензоколонками та ємностями для зберігання ПММ, підвал-склад орендаря. Земельна ділянка передається в оренду разом із зазначеними об'єктами нерухомого майна орендаря (п.п. 3, 4 договору).

Згідно з п. 5 договору оренди нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 177395,40 грн. (в цінах 2005 року).

Відповідно до п. 9 орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 1773,95 грн. за календарний рік у цінах 2005 року.

Пунктом 11 договору встановлено, що орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району 33214812500004 у відділенні Держказначейства у Заводському районі, МФО 813015, ЄДРПОУ 26014146, код 13050200.

Пунктом 12 договору сторони встановили, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати; в інших випадках, передбачених законом.

Рішенням вісімнадцятої сесії п'ятого скликання Запорізької міської ради від 18.01.2008 р. № 9 "Про внесення змін до рішення Запорізької міської ради від 27.12.2006 р. № 14 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя" вирішено встановити орендну плату за земельні ділянки у місті Запоріжжя такою, що не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення у розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю", для інших категорій -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю". Землекористувачам, у яких відсоток від нормативної грошової оцінки землі для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки певного функціонального використання менше 3%, укласти додаткові угоди до договорів оренди в частині зміни орендної плати за землю. Перерахунок орендної плати дійсний з моменту набрання чинності Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік" (п.п.1, 4 рішення).

Рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008р. № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, виконану Українським ДНДІПМ "Дніпромісто"; затверджено базову вартість 1 кв.м землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р.; впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008р.; визнано рішення Запорізької міської ради від 15.06.2001р. № 17 "Про затвердження грошової оцінки земель міста Запоріжжя таким, що втратило чинність із моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки (п.п. 1, 3, 7, 8 рішення).

Рішенням позачергової сесії шостого скликання Запорізької міської ради від 27.07.2011р. № 16 було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, зокрема, затверджено коефіцієнт "3", згідно з яким визначається розмір орендної плати, на всі земельні ділянки м. Запоріжжя (за виключеннями, переліченими у даному рішенні). Визнано таким, що втратило чинність, зокрема, рішення №9 від 18.01.2008р.

Листом Управління Держкомзему у м. Запоріжжя Запорізької області Головного управління Держкомзему у Запорізькій області від 17.08.2012 р. № 173/200/02-13 (а.с. 63), надано розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 2310100000:02:022:0073. Згідно з технічним завданням на розрахунок нормативної грошової оцінки кадастровий номер 2310100000:02:022:0073 (а.с. 64) нормативна грошова оцінка 1 кв.м земельної ділянки площею 3610,00 кв.м становить 606,15 грн., нормативна грошова оцінка -2188201,50 грн.

Запорізька міська рада на підставі ст. 188 ГК України звернулася до відповідача з письмовою пропозицією від 27.03.2012р. за № 01-32/00780 (а.с.22-23) внести зміни до договору оренди землі від 02.11.2005р. № 040526100706 шляхом викладення п. 9 договору у новій редакції. У пропозиції позивач посилався на норми Податкового кодексу України, рішення ради №9 від 18.01.2008р., №16 від 27.07.2011р., №79 від 03.03.2008р. До пропозиції було додано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, грошова оцінка якої проведена на 2012р. На зазначену пропозицію відповідачем була надана письмова відповідь (лист від 07.05.2012 р. вих. № 012), в якій зазначено, що в договір оренди землі до кінця його дії сторони не повинні вносити ніякі зміни, є рішення Донецького апеляційного господарського суду від 17.10.2011 р. у справі № 13/5009/2916/11, яким в задоволенні позову прокуратури було відмовлено.

Відповідно до ст.ст. 651, 652 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.

При цьому, ч. 3 ст. 653 ЦК України встановлено, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

До набрання чинності Податковим кодексом України та на час виникнення договірних відносин між позивачем і відповідачем питання стосовно оренди земельної ділянки та розміру орендної плати за землю регулювались Законом України "Про оренду землі" та Законом України "Про плату за землю".

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 206 ЗК України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Пунктом 32 договору оренди сторони передбачили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку. Крім того, пунктом 12 договору передбачено перегляд розміру орендної плати один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати ; в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Згідно з ст. 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (ч. 288.5).

Статтею 274 ПК України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено , встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272,273,276 і 278 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 276 даного Кодексу податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.

Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ст. 5 зазначеного Закону, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (ст. 13 Закону).

Стаття 15 Закону визначає підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років (ст. 18 Закону).

Таким чином, законодавством передбачено здійснення нормативно-грошової оцінки відповідними органами місцевого самоврядування.

Крім того, відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" право комунальної власності на землю належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, від імені та в інтересах яких права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Згідно з ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення Запорізької міської ради від 03.03.2008р. № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя", від 27.07.2011р. № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя" є чинними, в установленому законом порядку не скасовані і недійсними не визнавались, тому підлягають виконанню.

Беручи до уваги викладене, суд вважає, що оскільки уповноваженим органом прийняті відповідні рішення про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки, про затвердження нормативної грошової оцінки земель, договір оренди містить умови, при наявності яких розмір орендної плати підлягає перегляду, то вимоги про внесення змін в п. 9 договору оренди землі від 07.10.2005 року в частині "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 65646,05 грн., що складає 3% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2012 року" є правомірними та обґрунтованими. Розрахунок розміру орендної плати підписаний міським головою (а.с.23 зворот).

Відповідач заперечив щодо того, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки по вул. Зейській, 3 складає суму 2188201,50 грн., оскільки позивачем не доведено даний факт належними доказами, зокрема, усно в судовому засіданні представник відповідача зазначив, що технічне завдання не є таким доказом.

Відповідно до ч. 2 ст. 34, ч.ч. 1, 2 ст. 36 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Письмовими доказами є документи і матеріали, які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

У матеріалах справи міститься копія технічного завдання (а.с. 64) на розрахунок нормативної грошової оцінки кадастровий номер: 2310100000:02:022:0073, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 3610,00 кв.м складає суму 2188201,50 грн. Технічне завдання підписано головним спеціалістом відділу ДЗК та скріплено печаткою Управління Держкомзему м. Запоріжжя, оригінал технічного завдання оглядався судом в судовому засіданні. У технічному завдані вказаний кадастровий номер, площа земельної ділянки, які відповідають спірному договору оренди.

Згідно ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, яка затверджується відповідною радою. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (ст. 23 зазначеного Закону). Аналогічні норми викладені в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. № 213 "Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів".

Таким чином, посилання відповідача на неналежність доказу -технічного завдання на розрахунок нормативної грошової оцінки, спростовується викладеним вище.

Крім того, заперечуючи проти позову, відповідач просить провадження у справі припинити на підставі п. 2 ст. 80 ГПК України, посилаючись на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 17.10.2011 р. у справі № 13/5009/2916/11, на його (відповідача) думку даним рішенням апеляційної інстанції вже вирішено господарський спір між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав.

Пунктом 3.12 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" визначено, що під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу. Відтак зміна предмета позову означає зміну вимоги , з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача.

У процесі розгляду даного спору господарським судом оглядалися матеріали справи № 13/5009/2916/11. Як слідує з прохальної частини позовної заяви, за якою було порушено провадження у справі № 13/5009/2916/11, прокурором Заводського району м. Запоріжжя в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах -Запорізької міської ради було заявлено позовні вимоги до ПП "Трек" про зміну п. 9 договору оренди земельної ділянки площею 0,3610 га, яка знаходиться по вул. Зейській, 3 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:02:022:0073), виклавши його в такій редакції: "орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 87528,06 грн., що складає 4% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2011 року ...". У даній справі розглядаються позовні вимоги до ПП "Трек" про внесення змін до пункту 9 зазначеного договору, виклавши його в такій редакції: "орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 65646,05 грн., що складає 3% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2012 року ". Тобто, в даній справі заявлені інші позовні вимоги, ніж ті, що були предметом розгляду у справі № 13/5009/2916/11 (спірний пункт договору (п. 9) викладено в другій редакції). Крім того, однією із підстав позову у справі № 13/5009/2916/11 позивачем було визначено рішення Запорізької міської ради від 27.12.2006р. № 14 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", яким було затверджено відсоток "4" від грошової оцінки земельної ділянки, переданої для використання в торгівлі нафтопродуктами. У справі, що розглядається, позивачем, зокрема, дане рішення Запорізької міської ради в підставу позову не покладено, навпаки, позивач посилається на рішення міської ради від 27.07.2011р. № 16, яким визнано таким, що втратило чинність, рішення міської ради від 27.12.2006р. № 14.

Таким чином, посилання відповідача на п. 2 ст. 80 ГПК України (існує рішення господарського суду, який вирішив господарський спір між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав) є хибним, оскільки предмет та підстави позову у справі № 13/5009/2916/11 є іншими, ніж у справі, що розглядається судом (зокрема, у даній справі предметом позову є визначення орендної плати, що становить 3% від нормативної грошової оцінки земель в цінах 2012 року, тоді як у справі № 13/5009/2916/11 предметом позову було визначення орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земель в цінах 2011 року).

Разом з тим, позивачем заявлено вимоги викласти пункт 9 договору оренди в редакції, де зазначено, зокрема, що "орендна плата вноситься орендарем щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району 33214812500004 в відділенні Держказначейства у Заводському районі, МФО 813015, ЄДРПОУ 26014146, код 13050200".

При цьому, в даній частині запропонована редакція пункту 9 договору є фактично тотожною пункту 11 договору, який викладений в редакції: "орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району 33214812500004 в відділенні Держказначейства у Заводському районі міста Запоріжжя, МФО 813015, ЄДРПОУ 26014146, код 13050200", та відносно якого позивачем вимоги щодо внесення змін або виключення не заявлені . При цьому ні строки, ні порядок внесення орендної плати не змінюються.

На підставі викладеного, позов задовольняється частково.

Згідно з ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Змінити п. 9 договору оренди земельної ділянки площею 0,3610 га, яка знаходиться по вул. Зейській, 3 у м. Запоріжжі (кадастровий номер 2310100000:02:022:0073), укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним підприємством "Трек", який зареєстрований у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.11.2005 р. за № 040526100706, виклавши його в наступній редакції: "п. 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 65646 грн. 05 коп. (шістдесят п'ять тисяч шістсот сорок шість гривень п'ять копійок), що складає 3% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2012 року".

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Приватного підприємства "Трек" (69007, м. Запоріжжя, вул. Епронівська, 180, код ЄДРПОУ 32214950) на користь Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжі (Орджонікідзевський район), 22030001, банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, р/р 31215206783007, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409) суму 536 (п'ятсот тридцять шість) грн. 50 коп. судового збору. Видати наказ.

Повне рішення складено 01.10.2012 р.

Суддя Л.П. Гандюкова

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення (підписання) у повному обсязі.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено04.10.2012
Номер документу26265704
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5009/3021/12

Ухвала від 17.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Постанова від 29.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 20.08.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Рішення від 25.09.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Ухвала від 10.08.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні