Постанова
від 04.10.2012 по справі 0870/9042/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

0870/9042/12                ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  04 жовтня 2012 року                                      Справа №  0870/9042/12  10 год. 55 хв. Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Каракуші С.М. при секретарі Лазько Д.В. за участю прокурора Стешенко В.Є. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду  адміністративну справу за позовом: Токмацького міжрайонного прокурора   до: Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» про: припинення діяльності громадського формування ВСТАНОВИВ: Токмацький міжрайонний прокурор звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску. Позовні вимоги обґрунтовані статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» відповідно до якої діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону, а у разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути припинення шляхом примусового розпуску. Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та дав пояснення в їх обґрунтування аналогічні викладеним у позовній заяві. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Про причини неявки суд не повідомив, заперечень чи будь – яких заяв до суду не надіслав, у зв'язку з чим у зв'язку з чим суд визнав причину неявки представника відповідача неповажною та відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у відсутності представника відповідача на підставі наявних у ній доказів. Вислухавши пояснення прокурора, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за наступних підстав. Судом встановлено, що Токмацьким міжрайонним прокурором було проведено перевірку, якою було встановлено, що рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради від 24.04.2003 №99/15 зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» за юридичною адресою: м. Токмак, вул. Куйбишева, 31. Правовий статус громадських формувань з охорони громадського порядку визначається Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону». Статтею 3 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» визначено, що громадські формування створюються і діють, дотримуючись принципів гуманізму, законності, добровільності, дотримання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань. Взаємовідносини держави і громадських формувань правоохоронної та правозахисної спрямованості значною мірою регулюються нормами адміністративного права. Ці норми визначають правовий статус громадських, формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, а саме сукупність прав та обов'язків, які реалізуються у правовідносинах, що виникають між ними і суб'єктами виконавчої влади. Відповідно до статті 9 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є: 1) у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушенням  неповнолітніх. Стаття 11 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» визначає, що громадські формування проводять свою діяльність шляхом спільного патрулювання разом з працівниками органів внутрішніх справ, прикордонниками, виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Прикордонними військами України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб, а також участь у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень. Судом також встановлено, що Токмацьким міжрайонним прокурором було проведено перевірку, під час проведення якої було встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» не виконує покладені законом та Статутом формування обов'язки, а саме протягом 2003-2012 років участь у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території дане об'єднання громадян не приймало, у зазначений період взагалі не співпрацювало з Токмацьким МВ ГУМВС України в Запорізькій області, припинилося інформування про вчинені злочини або ті злочини, що готуються, тобто будь – яке сприяння у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань. Крім того, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 19.04.2012 до Токмацької міжрайонної прокуратури від начальника Токмацького МВ ГУМВС України в Запорізькій області надійшло подання про припинення діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний», у зв'язку з тим, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» протягом 2003-2012 років не виконує покладені на нього законом та Статутом формування обов'язки. Відповідно до статті 20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» визначає, що контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Відповідно до Статуту Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» метою діяльності громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захист життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від посягань, а також у рятуванні людей під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій. Пунктом 1.3 Статуту Громадського формування передбачено, що правовою основою діяльності формування є Конституція України, Закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», рішення органів місцевого самоврядування з питань охорони громадського порядку, боротьби із злочинністю та адміністративними правопорушеннями, а також статут формування. Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» є юридичною особою. Відповідно до статті 13 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та пункту 3.1 Статуту члени громадського формування з охорони громадського порядку зобов'язані брати активну участь у забезпеченні охорони громадського порядку разом з працівниками внутрішніх справ, вживати разом з працівниками внутрішніх справ заходів щодо припинення адміністративних правопорушень і злочинів. Таким чином, під час перевірки було встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» не виконує свої обов'язки, визначені Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та Статутом, для виконання яких відповідач і зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства. Згідно зі статтею 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку. Відповідно до частини 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України - громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень, зокрема: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право прокурора звертатися до адміністративного суду із адміністративним позовом про захист прав , свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює у суді представництво інтересів держави в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України та іншими законами України. Це право також передбачено частиною 2 статті 121 Конституцій України та статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру». Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги Токмацького міжрайонного прокурора про припинення діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» шляхом примусового розпуску обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись, статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити.   Припинити Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Лівобережний» (вул. Куйбишева, 31, м. Токмак, 71701, ЄДРПОУ 26374548) шляхом примусового розпуску Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.           Суддя                                                                                    С.М. Каракуша Постанову в повному обсязі виготовлено 05 жовтня 2012 року.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2012
Оприлюднено09.10.2012
Номер документу26307418
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/9042/12

Постанова від 04.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Постанова від 04.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 20.09.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні