2а-0870/11517/11 ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 06 лютого 2012 року 09:00 Справа № 2а-0870/11517/11 Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю “Віст - ВВ” про стягнення коштів за податковим боргом, ВСТАНОВИВ: 08 грудня 2011 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Запоріжжя (далі – позивач, ДПІ у Шевченківському районі) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю “Віст -ВВ” (далі – відповідач) в якій просить стягнути з відповідача податкову заборгованість перед бюджетом у розмірі 170 грн. Ухвалою суду від 09 грудня 2011 року відкрито скорочене провадження у справі. Зазначена ухвала направлена на адресу відповідача, проте повернута на адресу суду 24 січня 2012 року з відміткою поштового відділення зв'язку: «за закінченням терміну зберігання». Адреса відповідача підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам та фізичним особам – підприємцям – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. За приписами ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З аналізу наведених норм КАС України суд вважає, що ухвала про відкриття скороченого провадження від 09 грудня 2011 року вручена відповідачу належним чином. Станом на 06 лютого 2012 року до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову. Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення. Як вбачається з матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю “Віст -ВВ” (код ЄДРПОУ 33011281) зареєстровано 18 червня 2004 року виконавчим комітетом Запорізької міської ради як юридична особа за адресою: 69084, м.Запоріжжя, вул..Виробнича, буд.10. 15 серпня 2008 року Державною податковою інспекцію у Шевченківському районі м.Запоріжжя проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку ТОВ “ Віст -ВВ” з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт перевірки №1681 від 15 серпня 2008 року (далі – Акт перевірки). Перевіркою встановлено порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ (далі – Закон України від 21.12.2000 №2181-ІІІ, а саме відповідачем не подана податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2008 року. 07 жовтня 2008 року, на підставі акту перевірки позивачем було прийняте податкове повідомлення-рішення №0041611502/0, яким відповідачу визначена сума податкового зобов'язання у розмірі 170 грн. зі штрафних (фінансових) санкцій. Зазначене рішення було направлено відповідачу, проте повернуто поштою у зв'язку із закінченням терміну зберігання. Відповідно до акту від 15.01.2009 №52, податкове повідомлення – рішення №0041611502/0 від 07.10.2008 розміщено на дошці податкових оголошень у ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя. Також, матеріалами справи встановлено, що ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя були сформовані та направлені на адресу відповідача податкові вимоги: №1/438 від 11.06.2007 та №2/527 від 17.07.2007, від отримання яких відповідач відмовився, у зв'язку з чим позивачем були складені акти від 16.06.2007 №438 та від 23.07.2007 №527 про відмову від отримання вимог та розміщення їх на дошці податкових оголошень. Абзацом 2 п.п. 5.3.1 п. 5.3 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ (в редакції, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що у разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. Згідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Відповідно до п.п 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України “ від 21.12.2000 №2181-ІІІ, якщо відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення або відповіді контролюючого органу на скаргу, замість десятиденного строку, визначеного у абзаці першому цього підпункту. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. В матеріалах справи відсутні докази оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення №0041611502/0 від 07.10.2008 або сплати нарахованого контролюючим органом податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170 грн. Згідно п.п.5.4.1. п.5.4 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. Відповідно до п.1.3 ст. 1 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Аналогічна норма міститься в пп.14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України. Статтею 6 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. У даному випадку, податкові вимоги були направлені боржнику на підставі Закону України № 2181-III від 21.12.2000, яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу відповідача. Підпунктом 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону від 21.12.2000 №2181-ІІІ встановлено, що податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Пунктом 59.3 ст.59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. В подальшому податкові вимоги на адресу відповідача не направлялись, оскільки Податковий кодекс України не передбачає повторне направлення податкових вимог. Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу або його частини. Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму боргу в розмірі 170 грн.00 коп.. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя підлягають задоволенню у повному обсязі. Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю “Фірма Еліз” про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 170 грн. задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Віст -ВВ” (ЄДРПОУ 33011281) суму податкового боргу у розмірі 170 (сто сімдесят) гривень на р/р 31116029700009, код платежу 14010100, отримувач Державний бюджет Шевченківського району м.Запоріжжя , код отримувача 34676911, банк - ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2012 |
Оприлюднено | 08.10.2012 |
Номер документу | 26307449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні