Постанова
від 12.09.2012 по справі 2а/1770/2483/2012
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/1770/2483/2012

12 вересня 2012 року 14год. 50хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Комшелюк Т.О. за участю секретаря судового засідання Анікушина В.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

прокурор: Жоган А. А.,

позивача: представник Коробенюк О. В.,

відповідача: представник не з'явився,

третьої особи відповідача: представники Фінько В. М., Земляк В. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Рівненський прокурор з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері в інтересах держави в особі Міністерство оборони України до Квартирно-експлуатаційний відділ м. Рівне третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державне підприємство Міністерства оборони України готель "Горинь" про визнання протиправними дії, -

ВСТАНОВИВ :

Прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовом до відповідача, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача про визнання дій протиправними. В обґрунтування позовних вимог вказує, що на виконання завдання Генеральної прокуратури України було проведено перевірку додержання службовими особами піднаглядних військових формувань законодавства про управління об'єктами державної власності. В ході перевірки було встановлено, що реєстрація державного підприємства Міністерства оборони України готель «Горинь», що в м. Рівне, вул. Дубенська,337 здійснена Головним організаційно-мобілізаційним управлінням Генерального Штабу Збройних Сил України на підставі Положення про державне підприємство Міністерства оборони України готель «Горинь», затвердженого колишнім начальником Рівненської КЕЧ району полковником ОСОБА_5 04.01.1996р. Готелю присвоєний ідентифікаційний код юридичної особи №22992539 та видана Довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України №637 від 14.11.01р. В подальшому місцевими органами реєстрації вказаний готель включений до Єдиного державного реєстру підприємств. Відповідно до чинного законодавства, у повноваження начальника Рівненської КЕЧ району не входило затвердження Положення про державне підприємство Міністерства оборони України готель «Горинь», і Міністерство оборони України не уповноважувало начальника Рівненської КЕЧ району на вчинення дій по затвердженню вищевказаного положення, у зв'язку з чим такі дії начальника Рівненської КЕЧ району є незаконними.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був належним чином повідомлений, письмових заперечень суду не надав, правова позиція відповідача суду не відома.

Представники третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача позовні вимоги визнали повністю.

Враховуючи вимоги ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних доказів у справі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги позивача належать до задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до Положення, засновником готелю «Горинь» є Міністерство оборони України (надалі Засновник), органом управління є Рівненська квартирно-експлуатаційна частина Прикарпатського військового округу (надалі орган управління майном), що суперечить вимогам Законів України «Про підприємства в Україні» та «Про управління об'єктами державної власності», а також Положенню про Міністерство оборони України, які діяли на той час.

Відповідно до діючих на той час ст.38 п.1 Закону України «Про підприємства в Україні» від 27.03.1991 року №887-ХП та статті 4 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» від 04.03.1992 року № 2163-ХІІ, суб'єктами управління об'єктами державної власності є: Кабінет Міністрів України; Фонд державного майна України; міністерства та інші органи виконавчої влади (далі-уповноважені органи управління); органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами; державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі-господарські структури); юридичні та фізичні особи, які виконують функції з управління корпоративними правами держави (далі - уповноважені особи).

Статтею 6 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» від 04.03.1992 року № 2163-ХП та ст.38 п.1 Закону України «Про підприємства в Україні» від 27.03.1991 року №887- ХП, визначені повноваження уповноважених органів управління, до яких входять: приймання рішень про створення, реорганізацію і ліквідацію підприємств, установ та організацій, заснованих на державній власності; затвердження статутів (положень) підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, і господарських структур та здійснюють контроль за їх дотриманням; укладають і розривають контракти з керівниками державних підприємств, установ, організацій і господарських структур та здійснюють контроль за їх виконанням.

Компетентним органом відповідно до п.4 п.п.16 діючого на той час Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Указом президента України №297 від 13.06.94 являється Міністерство оборони України, яке здійснює функції з управління майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства, затверджує статути (положення) підприємств, контролює їх додержання та приймає рішення у зв'язку з порушенням статутів (положень), утворює, реорганізує і ліквідує підприємства, установи та організації, які забезпечують діяльність Збройних Сил, здійснює управління закріпленим за ними державним майном, контроль за їх діяльністю.

Крім того, як встановлено в судовому засіданні, згідно письмового повідомлення від 11 червня 2012 року, яке надійшло від державного підприємства Міністерства оборони України готель «Горинь» вбачається, що рішення Міністром оборони України про створення державного підприємства Міністерства оборони України готель «Горинь» не приймалося і на виконання не надходило, відповідні повноваження Міністерством оборони України на вчинення начальником Рівненської КЕЧ таких дій не надавалися.

Враховуючи вище викладене судом встановлено, що повноважень у начальника Рівненської КЕЧ району станом на 4.01.1996 року затвердження Положення про державне підприємство Міністерства оборони України готель «Горинь» не було, а тому його дії щодо такого затвердження є протиправними.

Відповідно до Директиви Міністра оборони України від 20.04.2005 року за

Д-322/1/010, замість Рівненської КЕЧ району створено КЕВ м. Рівне (на підставі Директиви виданий наказ начальника Рівненської КЕЧ району №1 від 24.11.2005), який як правонаступник являється відповідачем.

За наведених обставин, суд приходить до висновку, що позов належить до задоволення повністю.

Відповідно ст. 94 КАС України, судові витрати не присуджуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії начальника КЕЧ району щодо затвердження Положення про державне підприємство Міністерства оборони України готель "Горинь" від 04 січня 1996 року.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2012
Оприлюднено09.10.2012
Номер документу26308271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/2483/2012

Постанова від 12.09.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 02.07.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Постанова від 12.09.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 02.07.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні