Постанова
від 08.08.2012 по справі 0670/3506/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа № 0670/3506/12

категорія 8.2

08 серпня 2012 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Капинос О.В. ,

при секретарі - Антощук Є.С.,

за участю представника позивача, представника відповідача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Компанія Форпост"

до Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби

про визнання протиправним та скасування наказу № 596 від 31.05.2012 р.,-

встановив :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Форпост" звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції в м. Житомирі про визнання протиправним та скасування наказу № 596 від 31.05.2012 р. про проведення документальної позапланової перевірки. Свої вимоги обгрунтовує тим, що ним на запит ДПІ в м.Житомирі було своєчасно надано пояснення та їх документальне підтвердження. Разом з тим, в запиті ДПІ містилася вимога про надання пояснень та документального підтвердження по взаємовідносинах з юридичними особами, з якими у ТОВ "Компанія Форпост" не було будь-яких взаємовідносин. А відтак, ТОВ "Компанія Форпост" не могло повністю задовольнити запит ДПІ по причині відсутності відносин із зазначеними у запиті особами та як наслідок неможливості надання пояснень та їх документального підтвердження. Позивач вказав, що Податковий кодекс України не містить такої підстави проведення позапланової перевірки як надання пояснень не в повному обсязі. Вважає, що вказаний наказ видано з порушенням п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України, а тому він є протиправним і підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених в адміністративному позові.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, та пояснив, що порушень чинного законодавства при винесенні оскаржуваного наказу допущено не було. Наказ № 596 від 31.05.2012 року відповідає вимога Податкового Кодексу України, а тому в задоволенні позовних вимог просив відмовити за безпідставністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 26.04.2012 року на адресу ТОВ "Компанія Форпост" надійшов обов"язковий письмовий запит з Державної податкової інспекції в м.Житомирі від 20.04.2012 року № 2556/10/22-023. У вказаному листі ДПІ зазначила, що у зв"язку із отриманням податкової інформації щодо виявлених фактів, які свідчать про можливі порушення платником податків податкового законодавства, просить надати пояснення та підтверджуючи документи по взаємовідносинах із наступними контрагентами: Управлінням Міністерства надзвичайних ситуацій України в Житомирській області (код ЄДРПОУ 8588659), ЗАТ "Алай" (код 37038349) та ТОВ "НК "Альфа-Нафта" (код 31088169) за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року.

На зазначений запит 14.05.2012 року було надано відповідь, в якій позивач вказав, що по взаємовідносинах з Управлінням Міністерства надзвичайних ситуацій України в Житомирській області (код ЄДРПОУ 08588659) згідно договору з провадження пожежного спостереження за установками пожежної автоматики від 26.01.2012 р. у разі хибного виклику ТОВ "Компанія Форпост" відшкодовує Управлінню витрати пов'язані з виїздом пожежно-рятувальних підрозділів. Крім того повідомив, що протягом 2009-2011 років ТОВ "Компанія Форпост" господарських взаємовідносин з ЗАТ "Алай" (код ЄДРПОУ 37038349) та ТОВ "НК "Альфа-Нафта" (код 31088169) не проводило, але здійснювало господарські взаємовідносини з ЗАТ "Алай" ( код 19127306) та ТОВ "НК "Альфа-Нафта" (код 33599721), про що надало копії відповідних документів.

31.05.2012 року керуючись п. 75.1 ст.75, п.п.78.1.1. п.78.1 ст. 78, ст.82 Податкового Кодексу України начальником ДПІ в м.Житомирі Гіруком В.В. був виданий наказ № 596 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Компанія Форпост" з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2009 року по 31.03.2012 року.

Суд вважає, що вказаний наказ був виданий з порушенням вимог закону з огляду на наступне.

Згідно приписів пп.20.1.6, пп.20.1.23 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів та отримувати їх від платника.

Крім того, відповідно до приписів пп. 16.1.5 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Приписами п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Відповідно до абз. 4 п. 73.3 ст.73 Податкового кодексу України платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Як вбачається з оскаржуваного наказу, перевірка ТОВ "Компанія Форпост" призначена на підставі пп. 78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Даною нормою визначено, що підставою здійснення перевірки є встановлення обставин, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

З матеріалів справи вбачається, що податковий орган в своєму запиті просив надати пояснення та документальне підтвердження щодо взаємовідносин із ЗАТ "Алай" (інд. код 37038349), з яким як пояснив у своїй відповіді позивач взаємовідносин не мав, а проводив господарські операції із ЗАТ "Алай" (інд.код 19127306).

Так, відповідно до норм Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації. Юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом (ч. 4 ст. 87 та ч. 1 ст. 89 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вносяться відомості про юридичну особу, зокрема ідентифікаційний код.

Статтею 18 згаданого Закону встановлено, що, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Таким чином, зазначене у запиті ЗАТ "Алай" (інд. код 37038349) та ЗАТ "Алай" (інд.код 19127306) по суті є різними юридичними особами, що також підтверджується спеціальним витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно якого під ідентифікаційним номером 37038349 зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю "Сорекскомпані" (м.Київ).

Однак, позивачем у встановлені строки було надано пояснення та документальне підтвердження взаємовідносин із зазначеними в письмовому запиті суб"єктами господарювання, в тому числі із ЗАТ "Алай".

Крім того, із запиту ДПІ в м.Житомирі від 20.04.2012 року № 2556/10/22-02 вбачається, що податковий орган вимагав надати пояснення та документальне підтвердження діяльності ТОВ "Компанія Форпост" за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року.

Разом з тим, згідно оскаржуваного наказу позаплановій перевірці підлягав період діяльності позивача з 01.04.2009 року по 31.03.2012 року.

Як пояснив в судовому засіданні представник відповідача будь-який інший запит, крім № 2556/10/22-02 від 20.04.2012 року, позивачу не направлявся.

Тобто, податковою інспекцією пояснення та їх документальне підтвердження за період господарської діяльності з 01.01.2012 року по 31.03.2012 року у ТОВ "Компанія Форпост" взагалі не вимагалося, а тому підстав перевіряти цей період у ДПІ в м.Житомирі не було.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції країни органи державної влади та орган місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що наказ № 596 від 31.05.2012 року прийнятий з порушенням вимог Податкового Кодексу України, є протиправними, а відтак підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України ТОВ "Компанія Форпост" підлягає відшкодуванню судовий збір в розмірі 32,82 грн.

Керуючись ст.ст. 86,94,158-162,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ начальника Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби від 31.05.2012 року № 596 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Компанія Форпост".

Відшкодувати Товариству з обмеженою відповідальністю " Компанія Форпост" з Державного бюджету України понесені судові витрати в розмірі 32,82 грн сплаченого судового збору шляхом їх безспірного списання органами Державної казначейської служби з рахунків Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня проголошення.

У разі застосування судом ч.3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя О.В. Капинос

Повний текст постанови виготовлено: 15 серпня 2012 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2012
Оприлюднено09.10.2012
Номер документу26322972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/3506/12

Ухвала від 29.10.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 07.09.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 07.09.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 08.08.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні