Постанова
від 03.10.2012 по справі 2а/1270/7242/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №9.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7242/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю секретаря судового засідання Андріасяна Е.А.,

та

представників сторін:

від позивача - Мусюра Г.О. (довіреність від 28.12.2011 № 74),

Шамардін В.О. (довіреність від 24.02.2012 № 2692),

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом державної фінансової інспекції в Луганській області до Лизинської сільської ради про зобов'язання виконати п.2 вимоги від 13 червня 2012 року № 710-14/777,-

ВСТАНОВИВ:

20 вересня 2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду надаішов адміністративний позов державної фінансової інспекції в Луганській області до Лизинської сільської ради про зобов'язання виконати п.2 вимоги від 13 червня 2012 року № 710-14/777.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що державною фінасовою інспекцією в Луганській області відповідно до п.1.4.1.1 плану роботи Білокуракинської міжрайонної державної фінансової інспекції на І квартал 2012 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Лизинської сільської ради за період з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2012 року, за результатами якої складено акт ревізії від 05 червня 2012 року № 710-21/011, який було підписано відповідачем без заперечень 08 червня 2012 року.

Державна фінансова інспекція в Луганській області, керуючись ст.10, ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в України» направила відповідачу вимогу від 13 червня 2012 року № 710-14/777 з терміном виконання та надання інформації до 28 червня 2012 року.

10 вересня 2012 року від відповідача надійшла інформація про часткове відшкодування витрат за споживчу електроенергію та відшкодування витрат за споживчий природний газ Білокуракинською районною центральною лікарнею на загальну суму 20109,51 грн., відповідно до акту ревізії - 11694,43 грн.

В ході ревізії встановлено порушення чинного законодавства, що призвели до витрат на загальну суму 20302,81 грн., у тому числі по Білокуракінській центральній районній лікарні у розмірі 11694,43 грн., по відділу культури Білокуракинської районної державної адміністрації у розмірі 8608,38 грн.

Під час ревізії встановлено, що відповідачем впродовж періоду з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2012 року договір на відшкодування витрат на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг Білокуракинської районної державної адміністрації, не укладений, впродовж перевіряємого періоду рахунки на відшкодування витрат на опалення приміщення орендарю не надавались.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги п.11 Методики розрахунків та порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року № 786, п.2 ст.51 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 № 2543-ІІІ, п.3 ст.26 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-IX, п.1, п.46 Порядку складання, розгляду, затвердженя та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.

Відповідачем впродовж періоду з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2011 року та станом на 01 червня 2012 року за рахунок коштів загального фонду кошторису установи здійснено втрати на опалення частини приміщення бібліотеки, орендованого Білокуракинською районною державною адміністрацією у сумі 8608,38 грн., в наслідок допущеного порушення загального фонду кошторису завдано матеріальної шкоди на суму 8608,38 грн.

Отдже, станом на момент подання позову п.2 вимги в частині невідшкодованих коштів у сумі 8608,38 грн. залишається не виконаним, а виявлені порушення у вказаній частині невідшкодованих коштів залишаються не усунутими.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд зобов'язати Лизинську селищну раду виконати п.2 вимоги від 13 червня 2012 року № 710-14/777 - в частині невідшкодованих коштів у сумі 8608,38 грн.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали, надали пояснення аналогічні викладеним у позові та просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Предстаник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, 02 жовтня 2012 року надіслав клопотання про перенесення розгляду справи, 03 жовтня 2012 року надіслав клопотання про розгляд справи без його участі (арк. справи 96, 97).

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Указом Президента України від 09 грудня 2010 року № 1085/2010 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну фінансову інспекцію України, реорганізувавши Головне контрольно-ревізійне управління України. Пунктом 5 вказаного Указу Президента встановлено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.

Спеціальним законом, який визначає статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні».

Згідно із ст. 10. Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах, серед іншого, надається право:

- перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);

- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства;

- звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

У відповідності до ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Порядком проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №550 від 20 квітня 2006 року визначено порядок дій працівників КРУ при виконанні ними своїх службових обов'язків, визначених зазначеним Законом, згідно п.50 якого за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи служби вживають заходів для забезпечення:

- притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об'єктів контролю;

- звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства;

- застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.

Судом встановлено, що відповідно до п.1.4.1.1 Плану роботи Білокуракинської міжрайонної державної фінансової інспекції Луганської області на І квартал 2012 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльноті Лизинської сільської ради за період з 01 січня 2010 року оп 01 квітня 2012 року.

За результатами ревізії було складено акт ревізії від 05 червня 2012 року № 710-21/011, підписаний об'єктом контролю без заперечень та зауважень (арк. справи 7-54).

Ревізією Лизинської сільської ради встановлено, серед іншого, порушення вимог Положення про оренду державного та комунального майна від 10 квітня 1992 року № 2269-XII, п.2 ст.51 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 № 2543-ІІІ, п.3 ст.26 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-IX, п.1, п.46 Порядку складання, розгляду, затвердженя та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, в результаті чого впродовж періоду з 01 січня 2011 року по 01 квітня 2012 року та станом на 01 червня 2012 року за рахунок коштів загального фонду кошторису установи здійснено витрати на опалення частини приміщення адміністративної будівлі, орендованого Білокуракинською центральною районною лікарнею в сумі 11694,43 грн; порушення вимог п.11 Методики розрахунків та порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року № 786, п.2 ст.51 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 № 2543-ІІІ, п.3 ст.26 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-IX, п.1, п.46 Порядку складання, розгляду, затвердженя та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, в результаті чого, впродовж періоду з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2012 року та станом на 01 червня 2012 року за рахунок коштів загального фонду кошторису установи здійснено витрати на опалення частини приміщення бібліотеки, орендованого відділом культури та туризму Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області у сумі 8608,38 грн.

Відповідно до п.7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» відповідачу було спрямовано вимогу від 13 червня 2012 року № 710-17/777 щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень з терміном зворотного інформування до 28 червня 2012 року (арк. справи 86-88).

У відповідь на вимогу від 13 червня 2012 року № 710-17/777 Лизинська сільська рада направила до Білокуракинської міжрайонної державної фінансової інспекції Луганської області листа відносно усунення виявлених ревізією порушень, відповідно до якого по п.2 вимоги провели претензійно-позовну роботу з контрагентом щодо відшкодування збитків на реєстраційний рахунок № 35414003001000 (арк. справи 89), на підтвердження цього надіслали лист від 10 вересня 2012 року № 2012 № 330 та висновок управління Державної казначейської служби України в Білокуракинському районі Луганської обаласті про відшкодування витрат по спожитому природному газу в сумі 15054,70 грн. та електроенергії 5054,81 грн. Білокуракинською центральною районною лікарнею, претензійно-позовна робота з відділом культури і туризму Білокуракинської районної державної адміністрації ведеться (арк. справи 90, 91).

У судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем за період з 01 січня 2010 року по 01 березня 2012 року сплачено кошти на утримання майна сторонньої юридичної особи, а саме приміщення бібліотеки відділу культури і туризму Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області у розмірі 8608,38 грн. (арк. справи 85).

Відповідно до листа від 28 травня 2012 року № 132 вілліду культури і туризму Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області договір оренди з Лизинською сільською радою за період з 01 січня 2010 року по 01 квітня 2012 року щодо бібліотеки-філлї не укладався, розрахунки за спожиті комунальні послуги відсутні (арк. справи 80).

Поясненнями сільського голови та головного бухгалтера Лизинської сильської ради підтверджується оплата комунальних послуг за всю площу приміщення, в якому знаходиться бібліотека вілліду культури і туризму Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області (арк. справи 82,84).

Тобто в судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи порушення відповідачем вимог п.11 Методики розрахунків та порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року № 786, п.2 ст.51 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 № 2543-ІІІ, п.3 ст.26 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-IX, п.1, п.46 Порядку складання, розгляду, затвердженя та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, в результаті чого, за рахунок коштів загального фонду кошторису установи здійснено витрати на опалення частини приміщення бібліотеки, орендованого відділом культури та туризму Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області у сумі 8608,38 грн.

Крім того, суд зазначає, що акт ревізії від 05 червня 2012 року № 710-21/011 підписаний посадовими особами відповідача без заперечень та зауважень, акт від 05 червня 2012 року № 710-21/011 та вимога вимога від 13 червня 2012 року № 710-17/777 Лизинською сільською радою не оскаржені.

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вимога від 13 червня 2012 року № 710-17/777 винесена правомірно та з дотримання вимог чинного законодавства.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Сторонам роз'яснювались вимоги статей 69-72 КАС України та наслідки їх невиконання. Судом приймались заходи щодо всебічного та об'єктивного розгляду справи, у тому числі шляхом витребування у позивача додаткових доказів на підтвердження його правової позиції з приводу заявленого позову. З урахуванням вимог п.6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Представником позивача в судовому засіданні надані обґрунтовані пояснення та відповідні докази на їх підтвердження, натомість відповідачем не доведено належними засобами доказування неправомірність заявленого позову, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач та відповідач відповідно статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнені.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 03 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 08 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги державної фінансової інспекції в Луганській області до Лизинської сільської ради про зобов'язання виконати п.2 вимоги від 13 червня 2012 року № 710-14/777- задовольнити повністю.

Зобов'язати Лизинську сільську раду (код ЄДРПОУ 04335967, місцезнаходження: 92215, Луганська область, Білокуракинський район, с. Лизине, вул. Пушкіна, 32 «в») виконати пункт 2 вимоги від 13 червня 2012 року № 710-14/777 в частині невідшкодованих коштів у сумі 8608,38 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 08 жовтня 2012 року.

СуддяР.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2012
Оприлюднено09.10.2012
Номер документу26323831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/7242/2012

Постанова від 03.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні