Постанова
від 23.08.2012 по справі 2а-8322/12/0170/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 серпня 2012 р. Справа №2а-8322/12/0170/10

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

при секретарі судового засідання - Ждані В.Є.,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні"

до Комунального підприємства "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим

про стягнення штрафу в розмірі 340,00 гривень,

ВСТАНОВИВ:

Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із адміністративним позовом до Комунального підприємства "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим про стягнення штрафу в сумі 340,00 гривень. Позовні вимоги вмотивовані тим, що постановою № 74кр від 09.04.2012 року на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 340,00 гривень, однак, до теперішнього часу штраф не сплачений.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.07.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно.

Позивач у судове засідання, яке відбулося 23.08.2012 року, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, явку представника не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, зазначивши, що позовні вимоги підтримує, а штраф до моменту розгляду справи не сплачений.

Відповідач у судове засідання, яке відбулося 23.08.2012 року, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, явку представника не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, заяв щодо неможливості розгляду справи за відсутністю його представника до суду не надав.

Суд, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ч.3 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Частиною 5 ст. 9 Закону передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929 затверджено Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п. 13 зазначеного Положення, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 131 від 13.02.2006р., головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право, зокрема:

- здійснювати в установленому порядку обстеження електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії, а також складати за їх результатами відповідні акти;

- видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням;

- вимагати в межах своєї компетенції від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держенергонаглядом порушень;

- складати в установленому законодавством порядку протоколи про адміністративні правопорушення та притягати до адміністративної відповідальності громадян і посадових осіб.

Отже, органи Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, у тому числі її відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, являються суб'єктами владних повноважень, які здійснюють заходи щодо впорядкування, контролю, нагляду за законодавством про електроенергетику.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Комунальне підприємство "Золотий берег" Штормівська сільської ради АР Крим (код ЄДРПОУ 30688860, юридична адреса: 96550, АР Крим, Сакський район, с. Штормове, вул. Леніна, буд. 3), зареєстровано 17.12.1999 року Сакською районною державною адміністрацією АР Крим в якості юридичної особи, що підтверджується Довідкою є Єдиного державного реєстру підприємств та організації України Відділу статистики у Сакському районі АР Крим (а.с. 9).

Судом встановлено, що КП "Золотий берег" Штормівська сільської ради АР Крим, являючись суб'єктом господарювання, здійснюючі підприємницьку діяльність, зобов'язаний виконувати всі обов'язки, пов'язані з регулюванням діяльності електроенергетики та енергозбереження в Україні.

Судом встановлено, що правовідносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулюються Законом України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику" Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:

- безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;

- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;

- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Судом встановлено, що позивачем на підставі Закону України "Про електроенергетику", пп. 5.2.18, п. 5.1.3, 5.2.17, 5.2.20 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 року № 258, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 року за № 1143/13017 був внесено подання № 04/08-54-015 від 19.12.2011 року щодо усунення Комунальним підприємством "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим порушень чинного законодавства (а.с. 5).

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" та ст. 14 Закону України "Про теплопостачання", 24.02.2012 року вжито заходів державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах КП "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим, за результатами чого складено Акт перевірки (протокол) № 04/08-54-002 від 24.02.2012 року.

Під час перевірки було встановлено, що відповідачем вимоги подання № 04/08-54-015 від 19.12.2011 року не виконані.

Згідно ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання".

Відповідно до пунктів 7, 8 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Судом встановлено, що 09 квітня 2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії Кузуб В.В. на підставі акту перевірки № 04/08-54-002 від 24.02.2012 року прийнята постанова № 74кр про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до постанови № 74кр від 09.04.2012 року за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання подання № 04/08-54-015 від 19.12.2011 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі ст.27 Закону України "Про електроенергетику" до Комунального підприємства "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим був застосований штраф в розмірі 340,00 гривень.

Зазначена постанова була надіслана відповідачеві 10.04.2012 року, та отримана відповідачем 12.04.2012 року, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 8).

Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови № 74кр від 09.04.2012 року до суду не надано та про існування таких не повідомлено, протиправною у встановленому порядку постанова не визнана, не скасована, та є належним доказом наявності заборгованості відповідача по справі.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про обґрунтованість та наявність підстав прийняття постанови про накладення штрафу на відповідача та здійснення своїх функцій позивачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Але відповідач доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надав.

Згідно пункту 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

При таких обставинах, приймаючи до уваги, що на момент розгляду справи відповідачем сума штрафу не погашена, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У судовому засіданні 23.08.2012 року судом оголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 27.08.2012 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 158-163КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального підприємства "Золотий берег" Штормівської сільської ради АР Крим (код ЄДРПОУ 30688860, юридична адреса: 96550, АР Крим, Сакський район, с. Штормове, вул. Леніна, буд. 3, р/р 2600122189001 в СФЕО АБ "Київська Русь" МФО 384793) штраф в розмірі 340 (триста сорок) гривень 00 копійок (код платежу 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", р/р 31119106700243 в ГУ ДКУ в АРК, ЗКПО 38006171, МФО 824026, одержувач: Державний бюджет Сакського району АР Крим).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.08.2012
Оприлюднено10.10.2012
Номер документу26351180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8322/12/0170/10

Постанова від 23.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні