Постанова
від 23.06.2011 по справі 2а-2428/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 червня 2011 р. (16:07) Справа №2а-2428/11/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Зайцевої М.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Красноперекопського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим

до Відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат"

про стягнення,

за участю:

прокурор - Єрьоменко А.М., посвідчення № 11118,

представник позивача - не з'явився,

представник відповідача - не з'явився

Обставини справи. До Окружного адміністративного суд Автономної Республіки Крим звернувся Красноперекопський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (далі - позивач) з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 212 226,25 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на ст.ст. 17, 20, 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у встановлені законодавством строки та розмірах страхові внески, за що позивачем було нараховані штрафні санкції та пеня.

Уточнивши позовні вимоги, Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АРК просить стягнути з відповідача заборгованість в розмірі 148 711,40 грн., у тому числі заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 114 884,61 грн., штрафні санкції в розмірі та пеня в розмірі 4 881,54 грн.

Позивач у судове засідання явку представника не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.

Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, надіслав до суду пояснення, відповідно до яких зазначив, що Красноперекопським ВДВС в рамках виконавчого провадження накладено арешт на рахунки Відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" на суму 158 301,08 грн. та перераховано на користь Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим: березень - 6 675,60 грн., квітень - 87 620,00 грн., травень - 17 589,00 грн., червень - 39 880,29 грн.

Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає за можливе, керуючись положеннями ст. 128 КАС України розглянути справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1,3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121/2001, пунктів 1.1, 2.2 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 року за № 442/6730 суд встановив, що контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.

Отже, Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію, а спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно сплати страхових внесків, штрафних санкцій і пені є публічно - правовим та за правилами статті 17 КАС України має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 (далі - Закон № 1058) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.

Відкрите акціонерне товариство "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" є юридичною особою (код ЄДРПОУ 00976702), зареєстрованою Красноперекопською районною державною адміністрацією АР Крим 16.02.2000 року, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 454015 та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 20, 38-39).

Згідно з п.п. 4, 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058 (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону № 1058 територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески.

Частиною 6 ст. 20 Закону 3 1058 встановлено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до якого відноситься позивач, встановлений зазначеною нормою закону - один календарний місяць.

Судом встановлено, що ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" самостійно обчислено суми страхових внесків за жовтень 2010 року в розмірі 70 891,65 грн., листопад 2010 року в розмірі 55 724,26 грн., грудень 2010 року в розмірі 50 750,10 грн., про що подано звітність встановленого зразка до Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (а. с. 5-10), проте вказані суми відповідачем сплачені не були.

10.12.2010 року Управлінням Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим проведено планову перевірку ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" з питань своєчасності, достовірності і повноти нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 21.06.2006 року по 22.11.2010 року, за результатами якого було складено Акт № 59 (а.с. 23-31).

За результатами перевірки встановлено ряд порушень з боку ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" та, крім того, було встановлено зменшення суми страхових внесків, у тому числі за ставками 6,46%, 19,92%, 26,56%, 33,2% - 437,69грн. та за ставкою 0,5-2% - 31,97грн., загалом на суму - 469,66 грн.

Таким чином, з урахуванням результатів перевірки, оформленої актом № 59 від 10.12.2010 року, відповідно до якого сума належних до сплати страхових внесків зменшена на 469,66 грн., за ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" склалася непогашена заборгованість за жовтень - грудень 2010 року в загальній сумі 176 896,35 грн.

Відповідно до частини 10 статті 20 Закону якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом. Право застосування фінансових санкцій п. 6 частини 1 статті 64 Закону надано територіальним органам Пенсійного фонду. Частиною 17 статті 106 встановлено, що від імені виконавчих органів Пенсійного фонду накладати фінансові санкції мають право начальники управлінь Пенсійного фонду в містах.

Відповідно до частини 13 статті 106 Закону про нарахування пені та накладення штрафів, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду виносять рішення.

Відповідно до п.2 частини 9 статті 106 Закону за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Розрахунок фінансової санкції у разі несвоєчасної сплати страхових внесків здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника, як встановлено абзацом 3 підпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкції.

Відповідно до частини 1 статті 106 Закону у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно сплатити їх з нарахуванням пені в розмірах, визначених законом. Згідно з абзацом 2 пункту 2 частини 9 статті 106 Закону одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Рішенням № 976 від 27.12.2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органами Пенсійного фонду до ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" застосований штраф у розмірі 22 787,52 грн. за несвоєчасну сплату авансових платежів зі страхових внесків (а.с. 11).

Зазначене рішення направлено відповідачу 27.12.2010 року та отримано останнім 12.01.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення (зворотній бік а.с. 43).

Рішенням № 1037 від 30.12.2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органами Пенсійного фонду до ВАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" застосований штраф у розмірі 6 160,93 грн. та нарахована пеня в розмірі 4 885,57 грн. за період з 20.08.2010 року по 24.12.2010 року (а.с. 17).

Зазначене рішення направлено відповідачу 11.01.2011 року та отримано останнім 19.01.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення (зворотній бік а.с. 41).

Судом перевірений розрахунок штрафних санкцій та пені наданий позивачем і встановлено, що він здійснений вірно.

Частиною 2 статті 106 Закону встановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до частини 3 статті 106 Закону територіальні органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам, які мають недоїмку вимогу про її сплату. Згідно з абзацом 3 частини 3 статті 106 Закону протягом 10 днів із дня її одержання страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки та суму фінансових санкцій.

На суму недоїмки зі сплати страхових внесків Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим виставлена вимога від 04.01.2011 року № Ю-9 на загальну суму страхових внесків в розмірі 234 042,21 грн., до якої включена заборгованість за жовтень - грудень 2010 року в розмірі 176 896,35 грн., штрафні санкції в розмірі 28 948,45 грн. та пеня в розмірі 4 885,57 грн. (а.с. 15).

Зазначена вимога направлена відповідачу 11.01.2011 року та отримана останнім 19.01.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення (зворотній бік а.с. 40).

Частиною 14 статті 106 Закону №1058, встановлено, що рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу є виконавчим документом. У разі незгоди з рішенням про нарахування пені та накладення штрафу, страхувальник у десятиденний строк має право на оскарження рішення у судовому порядку.

Судом встановлено, що в визначений абзацом 3 частини 3 ст. 106 Закону 10-денний строк відповідач встановлені в зазначеній вимозі суми недоїмки зі сплати страхових внесків, штрафних санкцій та пені не погасив, у передбаченому Законом порядку зазначені вимоги не оскаржував.

Таким чином позовні вимоги про стягнення недоїмки зі страхових внесків в сумі 176 896,35 грн., штрафні санкції в розмірі 28 948,45 грн. та пеня в розмірі 4 885,57 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи зменшення прокурором розміру позовних вимог про стягнення заборгованості у сумі 67 514,85 грн. у зв'язку з погашенням відповідачем частини боргу, та уточнення позивача, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі в розмірі 148 711,40 грн., у тому числі 114 884,61 грн. - внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 28 945,25 грн - штрафні санкції та пеня у розмірі 4881,54 грн.

В судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини постанови.

Постанова у повному обсязі буде складена у строк, визначений ч. 3 ст. 160 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (96025, АР Крим, Красноперекопський район, с. Новорибацьке та м. Красноперекопськ, вул. 3-тя Промислова, 1, ідентифікаційний код 00476702, р/р 2600112357, СФ ВАТ "Укргазбанк"м . Сімферополь, МФО 324797) на користь Управління Пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (96000, АР Крим, м. Красноперекопськ, пл. Героїв Перекопу, 1а; код ЄДРПОУ 22300375, р/р 25601010046107 у ВАТ "Державний Ощадбанк України", м. Сімферополь, МФО 324805) заборгованість у сумі 148 711,40 грн., у тому числі заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за жовтень - грудень 2010 року в розмірі 114 884,61 грн., штрафні санкції в розмірі 28 945,25 грн. та пеня в розмірі 4 881,54 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

Дата ухвалення рішення23.06.2011
Оприлюднено10.10.2012
Номер документу26351250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2428/11/0170

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Постанова від 23.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні