Харківський окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2012 р. справа № 2а-8357/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г., при секретарі судового засідання Звягіні Я.І.,
за участі сторін:
представник позивача - не прибув,
представника відповідача - Данканич М.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_2, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення №0001221703 від 04.05.2012 року. Посилаючись на факти викладені в позовній заяві, позивач просить суд задовольнити позов в повному обсязі.
В судове засідання позивач не з'явився, свого представника також не направив. Відповідно до ст.35 КАС України про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, з підстав викладених в письмових запереченнях, які приєднані до матеріалів справи.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 30.07.2007 року придбав майновий комплекс (нежитлову будівлю) автозаправну станцію, загальною площею 41,7 кв. м., що знаходиться в АДРЕСА_1, про що свідчить договір купівлі-продажу нежитлової будівлі від 30.11.2007 року, який зареєстрований в реєстрі прав власності на нерухоме майно за №6839 від 05.12.2007 року (а.с. 13).
26.12.2007 року ОСОБА_2 придбав земельну ділянку, площею 0,0763 га, яка надана для експлуатації та обслуговування автозаправної станції, кадастровий №6310137500:08:003:0501, що знаходиться в АДРЕСА_1, про що свідчить договір куплі-продажу земельної ділянки від 26.12.2007 року зареєстрований в реєстрі за №7419 (а.с. 14).
13.05.2008 року, позивачем було прийнято рішення про отримання статусу фізичної особи-підприємця та відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серія НОМЕР_1 позивач набув цього статусу (а.с. 12).
05.03.2008 року позивачем отримано державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯД №025890), що посвідчує право власності (а.с.15).
З 01.01.2012 року ОСОБА_2 як фізична особа-підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування та проваджує господарську діяльність, згідно обраного виду діяльності 70.20.0. здавання в оренду власного нерухомого майна (згідно з КВЕД ДК 009:2005).
05.07.2012 року Державною податковою інспекцією у Московському районі м. Харкова Харківської області ДПС було винесено податкове повідомлення-рішення №0001221703 від 04.05.2012 року про сплату земельного податку з фізичних осіб у розмірі 17764,16 грн.
Перевіривши оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення-рішення було винесено на громадянина ОСОБА_2, оскільки державний акт на право власності на земельну ділянку видано саме громадянину ОСОБА_2
Згідно п.286.5 ст.286 Податкового Кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державними податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному Кодексом.
Також, якщо державний акт на право власності на земельну ділянку оформлений на фізичну особу (як в даному випадку) то нарахування сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають податкові-повідомлення-рішення платникові податків до 1 липня поточного року і сплачує земельний податок протягом 60 днів з дня вручення зазначеного повідомлення-рішення.
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України від 25.10.2001 року, а справляння плати за землю -Податковим кодексом України від 02.12.10 № 2755-ІV (далі -Податковий кодекс).
Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним.
Згідно із ст. 269 Податкового кодексу платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
У статті 270 Податкового кодексу зазначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Згідно ст. 116 Земельного кодексу зазначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, або за результатами аукціону.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу документи, що посвідчують право на земельну ділянку є:
- право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом;
- право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою;
- право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі.
Відповідно до статті 50 Цивільного кодексу України від 16.01.03 № 435-IV фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом.
Згідно із пунктом 1 статті 128 Господарського кодексу громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу.
Враховуючи зазначене, якщо державний акт на право власності за земельну ділянку, який наданий у порядку встановленого діючого законодавства (відповідно до чинного Указу № 32/99 оформлений на фізичну особу -підприємця, і земельну ділянку використовує сам підприємець, яка надана для здійснення підприємницької діяльності, то тільки такий підприємець (платник єдиного податку) звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з земельного податку.
Також суд зазначає, якщо державний акт на право власності за земельну ділянку, який наданий у порядку встановленого діючого законодавства відповідно до чинного Указу № 32/99 оформлений на фізичну особу -підприємця, який знаходиться на загальній системі оподаткування, то такий підприємець подає органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки Податкову декларацію з плати за землю і сплачує земельний податок щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Якщо державний акт на право власності за земельну ділянку оформлений на фізичну особу, то нарахування сум податку проводиться органами державної податкової служби і видають податкові повідомлення-рішення платникові до 1 липня поточного року і сплачує земельний податок протягом 60 днів з дня вручення зазначеного повідомлення-рішення.
Громадянин ОСОБА_2 є власником земельної ділянки площею 0,0763 га яка розташована за адресою АДРЕСА_1 на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 025890 від 05.03.2008 року.
Згідно п.274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативно грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
На підставі схеми меж економіко - планувальних зон м. Харкова, затвердженої рішенням 41 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 24.02.2010 р. №27/10 Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 №42/08 „Про затвердження „Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007 р." та методики розрахунку грошової оцінки окремої земельної ділянки для нарахування земельного податку фізичним особам зроблений розрахунок грошової оцінки земельної ділянки ФОП ОСОБА_2, а саме:
317,7*2,5*1*2,58*1,13617*763=1776416,45 грн., де
317,7 -базова вартість 1 кв. м. земель м. Харкова;
2,5 -коефіцієнт, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (землі комерційного використання);
1 - коефіцієнт, індексації , що застосовується кожний рік в порядку, встановленому законодавством України;
2,58 -зональний коефіцієнт;
1,13617 -середній коефіцієнт сумісного впливу локальних факторів для кожної економіко -планувальної зони району м. Харкова;
763 -площа земельної ділянки (м. кв.).
Нормативно грошова оцінка земельної ділянки складає 1776416,45 грн.
На підставі податкового повідомлення - рішення №0001221703 від 04.05.2012 року громадянину ОСОБА_2 було визначена сума податкового зобов'язання у розмірі 17764,16 грн. (що складає 1% від грошової оцінки землі).
Керуючись ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
За зазначених обставин, суд, вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0001221703 від 04.05.2012 року відповідає зазначеним вище критеріям, а тому не підлягає скасуванню.
На підставі викладеного керуючись ст.ст. 9, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Московському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова в повному обсязі виготовлена 01жовтня 2012 року.
Суддя Котеньов О.Г.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 10.10.2012 |
Номер документу | 26352736 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Котеньов О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні