Постанова
від 05.06.2008 по справі а5/163-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А5/163-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"05" червня 2008 р.                                                            Справа № А5/163-08

Господарський суд Київської області в складі судді Подоляка Ю.В., при секретарі Оксаковській М.А., розглянувши адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства “Національної енергетичної компанії “Укренерго”, м. Київ

доТовариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова”, с. Яцьки, Васильківський р-н.

про стягнення 2040 грн.

за участю представників:

прокуроране з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином

міністерства палива та енергетики Українине з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином

ДП “НЕК “Укренерго”Дроботун О. О. –дов. від 06.05.2008р.

відповідача:не з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином

          обставини справи:

Заступником прокурора Подільського району м. Києва заявлено адміністративний позов в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Товариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова” про стягнення штрафу в розмірі 2040 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем законодавства у сфері електроенергетики та невиконання відповідачем приписів Державної інспекції з енергонагляду.

В судовому засіданні представники ДП “НЕК “Укренерго” повністю підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини викладені в позові.

Прокурор та представник міністерства палива та енергетики України, належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомили.

Відповідач належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття не повідомив,  пояснень чи заперечень проти позовних вимог не надав.

Згідно ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Беручи до уваги, що господарський суд повідомив сторони та прокурора про розгляд справи належним чином відповідно до п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Голови Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. № 75, що підтверджується: журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області; відповідною відміткою на першому примірнику ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, що міститься в матеріалах справи; повістками про виклик в судове засідання, тому суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.   

 Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, присутнього в судовому засіданні, суд

встановив:

Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області відповідно до ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996р. № 929 в період з 11 по 13 грудня 2006р. проведено обстеження підприємства відповідача, в ході якого було встановлено невиконання відповідачем вимог припису від 20.10.2006р. № Б-417, зокрема пунктів 1-21, про що складено акт обстеження від 11.12.2006р. № Б-527.

На підставі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та зазначеного акта обстеження Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області винесено припис від 23.01.2007р. № Б-527 про усунення виявлених порушень до 28.02.2007р.

Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області 20.03.2007р. проведена перевірка відповідача, щодо дотримання останнім вимог законодавства про електроенергетику.

За результатами  вказаної перевірки був складений акт перевірки № 20 від 20.03.2007р., яким встановлено, що відповідачем в порушення вимог ст. 26, 27 Закону України “Про електроенергетику”  не виконано вимоги припису від 23.01.2007р. № Б-527.

На підставі зазначеного акту перевірки за ухилення від виконання припису від 23.01.2007р. № Б-527 Державним інспектором з енергетичного нагляду прийнята постанова № 24 від 12.04.2007р. про накладання штрафу на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 120 неоподаткованих мінімумів, що становить 20400 грн.

В зв'язку з несплатою відповідачем зазначеної вище суми штрафу в добровільному порядку, прокурор звернувся за її стягненням до суду.

Згідно п. 3 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в суді представництво інтересів держави в порядку, встановленому цим кодексом та іншими законами.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України „Про електроенергетику” (далі –Закон) споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Закону встановлено, що за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів  Національної   комісії   регулювання  електроенергетики України,  Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної  інспекції  з  енергетичного  нагляду за режимами споживання електричної  та  теплової  енергії  та  порушення  умов ліцензій  -  штраф  у  розмірі  до  п'яти  тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена норма також міститься в п. 2 Положення “Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, (далі –Положення) затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312. Згідно якої штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності, зокрема, за ухилення від  виконання  або  несвоєчасне виконання рішень чи приписів  Національної  комісії   регулювання   електроенергетики, Державної  інспекції  з  експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики,  Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Пунктом 8 зазначеного Положення зазначено, що рішення  про  накладення  штрафу  оформляється  постановою відповідно  Національної  комісії  регулювання  електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних  станцій  і  мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Згідно ст. 6 Конституції України Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої,  виконавчої та судової влади  здійснюють свої   повноваження  у  встановлених  цією  Конституцією  межах  і відповідно до законів України.

Згідно з Указом президента України “Про міністерство палива та енергетики України” від 14.04.2000 р. № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Державне Підприємство “Національної енергетичної компанії “Укренерго” підпорядковується Міністерству палива та енергетики України та здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України.

Відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику” одним із принципів державної політики в електроенергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно зі ст. 9 цього Закону Державний нагляд  в  електроенергетиці  здійснюють, зокрема,  Державна інспекція  з  енергетичного   нагляду   за   режимами споживання електричної та теплової енергії (далі –Держенергонагляд) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів  України. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської  діяльності  за  порушення нормативно-правових актів.

Відповідно до Положення “Про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Головним державним інспектором України з енергетичного нагляду, Держенергонагляд створена у відповідності до Положення “Про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 323 від 30.05.2002 р. та здійснює свою діяльність у складі Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Центральному регіоні яка є її структурним підрозділом.

Таким чином, проаналізувавши вищенаведені норми законодавства суд прийшов до висновку, що Державним інспектором з енергетичного нагляду була правомірно прийнята постанова № 24 від 12.04.2007р. про накладання штрафу на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 120 неоподаткованих мінімумів, що становить 2040 грн.      

Отже, дослідивши детально обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги правомірні та обґрунтовані, а тому підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 128, 158, 160 - 163, 167, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд -

               постановив:

1.           Позов задовольнити повністю.

2.           Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова” (08673, Київська обл., Васильківський район, с. Яцьки, вул. Свердлова, 54, код ЄДРПОУ 31713253) 2040 (дві тисячі сорок) грн. штрафу в доход Державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31114106700176, одержувач – ВДК у Васильківському районі, банк одержувача –ГУ ДКУ у Київській області, МФО 821018, ЄДРПОУ 23569547, код бюджетної класифікації 21081100.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями  185-187 КАС України.

              Суддя                                                                                                 Подоляк Ю.В.

Дата ухвалення рішення05.06.2008
Оприлюднено06.01.2009
Номер документу2636479
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а5/163-08

Постанова від 05.06.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 21.04.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні