А5/163-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"05" червня 2008 р. Справа № А5/163-08
Господарський суд Київської області в складі судді Подоляка Ю.В., при секретарі Оксаковській М.А., розглянувши адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства “Національної енергетичної компанії “Укренерго”, м. Київ
доТовариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова”, с. Яцьки, Васильківський р-н.
про стягнення 2040 грн.
за участю представників:
прокуроране з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином
міністерства палива та енергетики Українине з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином
ДП “НЕК “Укренерго”Дроботун О. О. –дов. від 06.05.2008р.
відповідача:не з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином
обставини справи:
Заступником прокурора Подільського району м. Києва заявлено адміністративний позов в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Товариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова” про стягнення штрафу в розмірі 2040 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем законодавства у сфері електроенергетики та невиконання відповідачем приписів Державної інспекції з енергонагляду.
В судовому засіданні представники ДП “НЕК “Укренерго” повністю підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини викладені в позові.
Прокурор та представник міністерства палива та енергетики України, належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідач належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття не повідомив, пояснень чи заперечень проти позовних вимог не надав.
Згідно ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Беручи до уваги, що господарський суд повідомив сторони та прокурора про розгляд справи належним чином відповідно до п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Голови Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. № 75, що підтверджується: журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області; відповідною відміткою на першому примірнику ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, що міститься в матеріалах справи; повістками про виклик в судове засідання, тому суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, присутнього в судовому засіданні, суд
встановив:
Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області відповідно до ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996р. № 929 в період з 11 по 13 грудня 2006р. проведено обстеження підприємства відповідача, в ході якого було встановлено невиконання відповідачем вимог припису від 20.10.2006р. № Б-417, зокрема пунктів 1-21, про що складено акт обстеження від 11.12.2006р. № Б-527.
На підставі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та зазначеного акта обстеження Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області винесено припис від 23.01.2007р. № Б-527 про усунення виявлених порушень до 28.02.2007р.
Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області 20.03.2007р. проведена перевірка відповідача, щодо дотримання останнім вимог законодавства про електроенергетику.
За результатами вказаної перевірки був складений акт перевірки № 20 від 20.03.2007р., яким встановлено, що відповідачем в порушення вимог ст. 26, 27 Закону України “Про електроенергетику” не виконано вимоги припису від 23.01.2007р. № Б-527.
На підставі зазначеного акту перевірки за ухилення від виконання припису від 23.01.2007р. № Б-527 Державним інспектором з енергетичного нагляду прийнята постанова № 24 від 12.04.2007р. про накладання штрафу на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 120 неоподаткованих мінімумів, що становить 20400 грн.
В зв'язку з несплатою відповідачем зазначеної вище суми штрафу в добровільному порядку, прокурор звернувся за її стягненням до суду.
Згідно п. 3 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в суді представництво інтересів держави в порядку, встановленому цим кодексом та іншими законами.
Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України „Про електроенергетику” (далі –Закон) споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Закону встановлено, що за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зазначена норма також міститься в п. 2 Положення “Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, (далі –Положення) затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312. Згідно якої штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Відповідно до п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 8 зазначеного Положення зазначено, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою відповідно Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Згідно ст. 6 Конституції України Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Згідно з Указом президента України “Про міністерство палива та енергетики України” від 14.04.2000 р. № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.
Державне Підприємство “Національної енергетичної компанії “Укренерго” підпорядковується Міністерству палива та енергетики України та здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України.
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику” одним із принципів державної політики в електроенергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно зі ст. 9 цього Закону Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють, зокрема, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (далі –Держенергонагляд) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.
Відповідно до Положення “Про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Головним державним інспектором України з енергетичного нагляду, Держенергонагляд створена у відповідності до Положення “Про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 323 від 30.05.2002 р. та здійснює свою діяльність у складі Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Центральному регіоні яка є її структурним підрозділом.
Таким чином, проаналізувавши вищенаведені норми законодавства суд прийшов до висновку, що Державним інспектором з енергетичного нагляду була правомірно прийнята постанова № 24 від 12.04.2007р. про накладання штрафу на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 120 неоподаткованих мінімумів, що становить 2040 грн.
Отже, дослідивши детально обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги правомірні та обґрунтовані, а тому підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. ст. 128, 158, 160 - 163, 167, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Агроспілка –Нова” (08673, Київська обл., Васильківський район, с. Яцьки, вул. Свердлова, 54, код ЄДРПОУ 31713253) 2040 (дві тисячі сорок) грн. штрафу в доход Державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31114106700176, одержувач – ВДК у Васильківському районі, банк одержувача –ГУ ДКУ у Київській області, МФО 821018, ЄДРПОУ 23569547, код бюджетної класифікації 21081100.
Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України.
Суддя Подоляк Ю.В.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2008 |
Оприлюднено | 06.01.2009 |
Номер документу | 2636479 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Подоляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні