ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2012 року Справа № 2а/0370/2906/12
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ксензюка А. Я.,
при секретарі судового засідання Піянзіну О. К.,
за участю представника позивача Слупко Н. А.,
представника відповідача Мельника С. І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Луцький м'ясокомбінат № 1» до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Луцький м'ясокомбінат № 1» (далі - ТзОВ «Луцький м'ясокомбінат № 1») звернулося в суд із позовом про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень винесених Луцькою об'єднаною державною податковою інспекцією Волинської області Державної податкової служби (далі -Луцька ОДПІ) № 0004371601 від 16 березня 2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість (далі - ПДВ) в розмірі 44 913 грн. та № 0004151601 від 16 березня 2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 15 453 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач виніс оскаржувані податкові повідомлення-рішення на підставі актів камеральної перевірки ТзОВ «Луцький м'ясокомбінат №1» від 14 лютого 2012 року № 780/15-2/34396602 та № 724/15-2/34396602. Перевірками встановлено порушення, а саме: включення до податкового кредиту та відображення в реєстрах отриманих та виданих податкових накладних за квітень 2011 року податкові накладні, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів, чим порушено пункт 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту за квітень 2011 року в сумі 44 913 грн., а також до заниження податкового зобов'язання (р. 18 декларації) на суму 15 453 грн. та завищення по р. 19 декларації від'ємного значення на суму 29 460 грн. Позивач не погоджується з вказаним податковими повідомленнями-рішеннями та вважає, що оскільки правовідносини, у зв'язку з якими в позивача виникло право на формування податкового кредиту на підставі спірних податкових накладних, виникли в липні-вересні 2009 року, то до них слід застосовувати норми ПК України, однак з врахуванням норм Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», тобто, до податкових накладних, які виписані до 1 січня 2011 року застосовується строк на включення до податкового кредиту 1095 днів, але не більше 365 днів з дати виписки таких податкових накладних.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, просила визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0004371601 від 16 березня 2012 року 2012 року, яким податковим органом зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ в розмірі 44 913 грн., та № 0004151601 від 16 березня 2012 року, яким податковим органом зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ в розмірі 15 453 грн.
Представник відповідача в поданому письмовому запереченні від 1 жовтня 2012 року та в судовому засіданні пред'явленні позовні вимоги заперечив, мотивуючи тим, що відповідно до абзацу 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної. Так-як позивачем в податковій декларації за квітень 2011 року було включено до складу податкового кредиту суми сплаченого ПДВ за податковими накладними, виписаними протягом серпня - вересня 2009 року, тому позивач втратив право на податковий кредит звітного періоду, у зв'язку з чим просив суд відмовити в задоволенні позову повністю.
Заслухавши пояснення, доводи та заперечення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку про необхідність відмовити в задоволенні позову з таких підстав.
Луцькою об'єднаною державною податковою інспекцією Волинської області Державної податкової служби 14 лютого 2012 року проведено камеральні перевірки ТзОВ «Луцький м'ясокомбінат № 1» по деклараціях за квітень-травень 2011 року, за результатами яких складено акти № 780/15-2/34396602 та № 724/15-2/34396602.
Перевірками встановлено, що позивачем включено до податкового кредиту та відображено в реєстрах отриманих та виданих податкових накладних за квітень 2011 року податкові накладні, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів, у зв'язку з чим в порушення абзацу 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит за квітень 2011 року в сумі 44 913 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання (р. 18 декларації) на суму 15 453 грн. та завищення по р. 19 декларації від'ємного значення на суму 29 460 грн.
За наслідками перевірок Луцькою ОДПІ 16 березня 2012 року сформовані податкові повідомлення-рішення № 0004371601, яким збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 44 913 грн., та № 0004151601, яким збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 15 453 грн.
Відповідно до підпункту 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу (підпункт 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.
Порядок формування податкового кредиту визначеного статтею 198 Податкового кодексу України, з якої вбачається, що підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є податкова накладна. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, відповідно до пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше, або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до пункту 201.6 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Абзацом 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Згідно акту про результати камеральної перевірки ТзОВ «Луцький м'ясокомбінат № 1» податкової звітності з ПДВ за квітень 2011 року, позивачем віднесено до податкового кредиту та відображено у розділі II «Податковий кредит» додатку № 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» податкові накладні, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів на загальну суму ПДВ 44 913 грн., а саме:
- по взаємовідносинах з приватним підприємством «Галич Тур» (код ЄДРПОУ 33981989, м. Львів, вул. Навроцького, 10а, ІГН 339819813030) № 8130000001 від 13 серпня 2009 року, на суму 47 900 грн., в тому числі ПДВ 7 983 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за серпень 2009 року за № 49;
- по взаємовідносинах з приватним підприємством «Галич Тур» (код ЄДРПОУ 33981989, м. Львів, вул. Навроцького, 10а, ІГН 339819813030) № 9170000001 від 30 вересня 2009 року, на суму 51 485 грн., в тому числі ПДВ 8 581 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за вересень 2009 року за № 51;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042) № 386 від 27 липня 2009 року, на суму 20 966 грн., в тому числі ПДВ 3 499 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за липень 2009 року за № 91;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042) № 407 від 31 липня 2009 року, на суму 32 605 грн., в тому числі ПДВ 5 434 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за липень 2009 року за № 104;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042) № 433 від 14 серпня 2009 року, на суму 31 836 грн., в тому числі ПДВ 5 306 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за серпень 2009 року за № 53;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042( № 475 від 28 серпня 2009 року, на суму 31 270 грн., в тому числі ПДВ 5 213 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за липень 2009 року за № 72;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042) № 501 від 10 вересня 2009 року, на суму 31 136 грн., в тому числі ПДВ 5 189 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за вересень 2009 року за № 26;
- по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Трініті» (код ЄДРПОУ 35866913, Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Леніна, 20г, ІГН 358669110042) № 528 від 18 вересня 2009 року, на суму 22 253 грн., в тому числі ПДВ 3 709 грн., яка відображена у реєстрі придбання товарів (робіт, послуг) за вересень 2009 року за № 58.
Враховуючи вищевикладене, позивачем занижено податкове зобов'язання з ПДВ в декларації за квітень місяць 2011 року на суму 44 913 грн., чим порушено абзац 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкового зобов'язання (р. 18 декларації) на суму 15 453 грн. та завищення по р. 19 декларації від'ємного значення на суму 29 460 грн.
Суд не приймає до уваги твердження позивача в обґрунтування своїх вимог, про те, що підпунктом 15.3.1. пункту 15.3 статті 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» було встановлено граничний строк для подання заяв на повернення надміру сплачених або невідшкодованих податків і зборів (обов'язкових платежів), який складає 1 095 днів з наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування, оскільки даний Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
В свою чергу, абзац 3 підпункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України встановлює обмеження в 365 днів з дати виписки податкової накладної щодо права платника податку на підставі отриманих податкових накладних на включення суми податку до податкового кредиту по податку на додану вартість.
Крім того, проведені камеральні перевірки стосувалась податкової декларації по ПДВ ТзОВ «Луцький м'ясокомбінат № 1» за квітень-травень 2011 року, тобто в період, коли набрав чинності Податковий кодекс України, а тому віднесення до податкового кредиту податкових накладних, які виписані у попередніх звітних періодах суперечить нормам чинного законодавства.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, у зв'язку з чим суд не приймає до уваги посилання позивача на підпункт 15.3.1. пункту 15.3 статті 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», оскільки даний Закон, згідно з частиною 2 розділу ХІХ Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 1 січня 2011 року втратив чинність, а правовідносини щодо формування податкового кредиту з 1 січня 2011 року врегульовані нормами Податкового кодексу України, норми якого слід застосовувати до спірних правовідносин.
Враховуючи те, що позивачем у звітному періоді квітень-травень 2011 року включено до податкового кредиту суми ПДВ на підставі податкових накладних, виписаних з терміном більше 365 днів, тому суд приходить до висновку, що позивачем не дотримано порядок формування податкового кредиту, визначеного статтею 198 Податкового кодексу України.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Крім того, відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам позивач належним чином не довів, що сформовані Луцькою ОДПІ податкові повідомлення-рішення є протиправними та не надав суду доказів, які б належним чином підтверджували підставність позовних вимог.
Відповідач в свою чергу довів, що сформовані податкові повідомлення-рішення відповідають вимогам чинного законодавства.
Керуючись частиною 3 статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.Я. Ксензюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2012 |
Оприлюднено | 11.10.2012 |
Номер документу | 26366003 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні