2a-0770/760/12 Cправа № 2a-0770/760/12 Рядок статзвітності № 8.1.5 Код 2 ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 28 вересня 2012 року м. Ужгород Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Гебеш С.А. за участю секретаря судового засідання - Лумей В.Г., сторони у судове засідання не з'явилися; розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою позовною заявою Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, - ВСТАНОВИВ: Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що підставою звернення до суду за захистом своїх прав стала зміна адреси місцезнаходження відповідача з 88000, Закарпатська область, місто Ужгород, вул.Стрільнична, будинок 23 на 89600, Закарпатська область, м.Мукачево, вул.Генерала Петрова, буд.60. У зв'язку із зазначеним, Ужгородським міжрайонним відділом податкової міліції ДПІ у м. Ужгороді було проведено заходи по встановленню місцезнаходження відповідача, оскільки останнє змінило своє місцезнаходження на адресу масової реєстрації. 07.09.2010 року працівниками Ужгородського МВПМ ДПІ у м. Ужгороді було проведено обстеження юридичної адреси в м.Мукачево, вул.Генерала Петрова, буд.60., в результаті чого виявлено, що за вищевказаною адресою товариство з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" відсутнє. В результаті обстеження складено акт від 07.09.2011 року про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи. Таким чином, працівниками податкової міліції було встановлено, що відомості зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців посадовими особами відповідача при зміні адреси місцезнаходження були вказані недостовірні. Недостовірність відомостей про місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" унеможливлює здійснення ДПІ функцій щодо контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати податкових зобов'язань, проведення перевірок, заходів зі стягнення боргу, інших владних управлінських функцій, що визначені законодавством. Враховуючи наведене, позивач просить суд винести рішення, яким скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" проведену державним реєстратором Виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 05.07.2010 року під номером 13241070002004398, скасувати реєстраційну дію «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах»від 05.07.2010 року, скасувати реєстраційну дію «зняття з обліку»від 05.07.2010 року та визнати неправомірними дії Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд". Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак надав суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав з підстав наведених у позовній заяві та просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно, заперечень на адміністративний позов не подав, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду. Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Як встановлено судом в ході судового розгляду даної адміністративної справи Товариство з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" 02.02.2010 року зареєстроване державним реєстратором Виконавчого комітету Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Стрільнича,23, ідентифікаційний код –36943527, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців станом на 14.03.2012 року запис № 1. Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців 05.07.2010 року державним реєстратором Виконавчого комітету Ужгородської міської ради Закарпатської області до ЄДР внесено запис «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах»(записи 2,3), відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" змінило адресу свого місцязнаходження з 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Стрільнича,23, на адресу: 89600, Закарпатська область, м.Мукачево, вул. Генерала Петрова, 60 і державним реєстратором Виконавчого комітету Ужгородської міської ради Закарпатської області до ЄДР внесено запис від 05.07.2010 року "зняття з обліку" (запис 4) , а 13.07.2010 року державним реєстратором Виконавчого комітету Мукачівської міської ради Закарпатської області до ЄДР внесено запис "взяття на облік" (запис 5). Крім того, як вбачається з Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №672095 від 05.07.2010 року та Довідки АА №139208 від 14.07.2010 року Головного управління статистики у Закарпатській області Товариство з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" знаходиться за адресою: 89600, Закарпатська область, м.Мукачево, вул. Генерала Петрова, 60. Пунктом 2.1. Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) який був затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 р. N 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 листопада 1998 р. N 552) та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 р. за N 791/3231 та діяв у період передачі облікової справи відповідача до Мукачівської ОДПІ було визначено, що облік платників податків є однією з основних функцій органів державної податкової служби, яка створює передумови для здійснення контролю за правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів. Пунктом 63.2. ст. 63 Податкового кодексу України визначено, що взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають всі платники податків. Взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору. Крім того, п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Також, п. 63.4. ст. 63 Податкового кодексу України встановлено, що взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є органи державної податкової служби або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається. Згідно п. 63.11. ст. 63 Податкового кодексу України органи державної податкової служби забезпечують достовірність даних про платників податків в Єдиному банку даних про платників податків - юридичних осіб та Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, реєстрі платників податку на додану вартість, реєстрі неприбуткових організацій та інших реєстрах, що формуються та ведуться органами державної податкової служби згідно з цим Кодексом, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних. Враховуючи вищевикладене, 07.09.2010 року працівниками Ужгородського МВПМ ДПІ у м. Ужгороді було проведено обстеження юридичної адреси м.Мукачево, вул.Генерала Петрова, буд.60., в результаті чого виявлено, що за вищевказаною адресою Товариство з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" відсутнє. В результаті обстеження складено акт від 07.09.2011 року про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи, що підтверджується копіє даного акту наявною в матеріалах справи. Таким чином, працівниками податкової міліції було встановлено, що відомості зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців посадовими особами відповідача при зміні адреси місцезнаходження були вказані недостовірні. Окрім цього, слід зазначити, що Мукачівською ОДПІ було складено повідомлення форми №18-ОПП про відсутність платника податків за місцезнаходженням від 12.09.2011 року за №8, а саме Товариство з обмеженою відповідальністю „СКВ-Трейд" (код ЄДРПОУ 36943527) відсутнє за зареєстрованим місцезнаходженням. Державним реєстратором виконавчого комітету Мукачівської міської ради Закарпатської області відповідно до Довідки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (запис 6). Статтею 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган). Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Перелік повноважень, які покладені на державного реєстратора, зазначений в пункті 1 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Зазначеним вичерпним переліком не передбачено перевірку адресів, зазначених в установчих документах, на достовірність з метою виявлення фіктивної реєстрації. Зокрема частиною 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. При проведенні всіх реєстраційних дій, зокрема, пов'язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор керується діючим законодавством, а саме; перелік обов'язкових документів, перелік підстав залишення документів без розгляду та перелік підстав для відмови в проведенні реєстраційної дії чітко визначені в Законі про реєстрацію. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи при наявності обмежень, які надано законодавцем. Стаття 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Виходячи з наведених норм права та встановлених по справі дійсних обставин, суд прийшов до висновку про те, що відсутність юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" за місцезнаходженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи. Суд зазначає, що кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, визнавати запис про реєстраційні дії стосовно місцезнаходження неправомірним скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою. Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Тобто, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Однак, позивачем не наведено підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд", визначених ст. 31 названого Закону, й фактично підставою для звернення до суду є неправдивість даних щодо зміни місця знаходження відповідача, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами відсутності його за адресою місця знаходження. Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням вищевикладеного підстави для задоволення позову відсутні. Статтею 21 Податкового кодексу України передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами. Відповідно до пункту 11.10 Порядку обліку платників податків і зборів (затверджений наказом ДПА України від 22.12.2010 року за № 979) якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявності в органу державної податкової служби передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання - то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону 755, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, однак, вказана обставина не є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів чи скасування реєстраційних записів до ЄДР. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу). Проте, позивачем не доведено обставин щодо протиправності дій відповідача, не доведено наявності встановлених законом підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів чи підстав для скасування внесених записів до ЄДР, в зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими, суперечать матеріалам справи та вимогам закону та в задоволенні позову Мукачівської ОДПІ слід відмовити в повному обсязі. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст..ст.11, 70, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: У задоволенні адміністративного позову Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКВ-Трейд" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи –відмовити повністю. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції). Суддя Гебеш С.А.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2012 |
Оприлюднено | 11.10.2012 |
Номер документу | 26366351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гебеш С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні