Постанова
від 25.09.2012 по справі 6574/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6574/12/2070       Харківський окружний адміністративний суд 61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  м.Харків    25 вересня 2012 р.                                                                                 №2а-6574/12/2070   Харківський окружний адміністративний суд   у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В., при секретарі судового засідання - Шевчук А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби до Споживчого товариства "Фенікс" про надання дозволу на продаж майна, яке знаходиться у податковій заставі в рахунок погашення податкового боргу, - В С Т А Н О В И В: Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом про надання дозволу на продаж майна, яке знаходиться у податковій заставі Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби  в рахунок погашення боргу відповідача у сумі 31466,73 грн. Позивач в обґрунтування своїх вимог надав суду копії податкових декларації згідно яких платник податків самостійно визначив, але не сплатив, суми податкових зобов'язань, а також копії актів про проведення перевірок платника податків та  винесених на їх підставі податкових повідомлень-рішень. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся своєчасно та належним чином, що підтверджується розпискою від 04.09.2012 року. Представник відповідача – Споживче товариство "Фенікс" - у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся своєчасно та належним чином, шляхом направлення повістки на адресу зареєстрованого місцезнаходження. На адресу суду надійшли повідомлення про неможливість вручення поштового відправлення з позначкою: "із закінченням строку зберігання". Відповідно до частини 4 статті 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним  особам – підприємцям  - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Відповідно до частини 8 ст.35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Положеннями ч.11 ст. 35 КАС України передбачено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Крім того, згідно з положеннями ч.1 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про заміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою. Виходячи з викладеного та враховуючи положення ч.2, 4 ст.128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю сторін на підставі доказів наявних у справі. Дослідивши подані позивачем документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав. З матеріалів справи вбачається, що платником податків самостійно визначено суми податкових зобов'язань відповідно до декларацій: -          податок на прибуток організацій і підприємств споживчої кооперації, кооперативів, громадських об'єднань – 170,00 та пеня – 15,80. -          податок на додану вартість  - 13730,08 грн. та пеня – 1715,34 грн. -          податок на прибуток, одержаний за рахунок пониження коефіцієнту до норм амортизації – пеня 19,20 грн. -          збори за забруднення навколишнього середовища до Фонду охорони навколишнього середовища -4,15 грн. та 28,21 грн. -          податки та збори не віднесенні до інших категорій – 2669,62 грн. -          податок з доходів найманих працівників – 331,02 грн. -          податок з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів – 4066,82 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Зміївська міська рада) – 3381,62 грн. та пеня – 0,19 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Зідьківська селищна рада) – 1116,10грн. та пеня – 68,66 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Лиманська сільська рада) – 88,44 грн. та пеня – 11,78 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Борівська сільська рада) – 134,25 та пеня – 72,80 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Гомільшанська сільська рада) – 1334,18 та пеня – 45,72 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Геніївська сільська рада) – 1200,46грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Задінецька сільська рада) – 23,98 грн. та пеня – 10,13 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Соколівська сільська рада ) – пеня 35,00 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Тимченківська сільська рада) – 34,90 грн. та  пеня – 16,59 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Чемужівська сільська рада)  3,42 грн. та пеня – 14,48 грн. -          земельний податок з юридичних осіб (Шелудьківська сільська рада) – 880,87 грн. -          комунальний податок (Зміївська міська рада) – 181,60 грн. та пеня – 54,73 грн. -          комунальний податок (Великогомільшанська сільська рада) – 4,05 грн. та пеня – 1,54 грн. Крім того, Державною податковою інспекцією у Зміївському районі проведено перевірки, на підставі яких винесено податкові повідомлення–рішення про донарахування податкових зобов'язань, а саме: 1)          акт №690/15-446/31374539 від 24.12.2003 р., на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення № 0000131500/2 від 14.04.2004 р. на суму 40,00 грн. та № 0000121500/2 від 10.04.2004 р. на суму 2629,62 грн.; 2)          винесенні повідомлення-рішення від 16.04.2007 р. №0003391701/0 на суму 331,02 грн., №0002811701/0 на  суму 59,6 грн., № 0002801701/0 на суму 3977,42 грн., №0002821701/0 на суму 29,8 грн.; 3)           повідомлення-рішення №0002671500/0  від 08.06.2005 р. на суму 2898,17 грн., яке отримано відповідачем особисто; 4)          акт №35/15-109/31374539 від 10.02.2005 р. на підставі якого винесено податкове-повідомлення від 11.02.2005 р. №000631500/0 на суму 4890,33 грн., які отримано відповідачем особисто; 5)          акт №333/15-039/31374539 від 07.09.2006 р. на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення від 11.09.2006 р. №0002601501/0 на суму 14,06 грн., №0002611501/0 на суму 14,81 грн., №0002471501/0 на суму 22,88 грн., №0002481501/0 на суму 90,77 грн., №0002451501/0 на суму 4,74, №0002461501/0 на суму 34,9 грн., №0002541501/0 на суму 34,44 грн., №0002591501/0 на суму 4,23 грн., №0002501501/0 на суму 134,25 грн., №0002511501/0 на суму 136,12 грн., які отримано відповідачем особисто.; 6)          акт №1706/15-039/31374539 від13.12.2007 р., на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення від 19.12.2007 р. №0007781501/0 на суму 170 грн., №0007791501/0 на суму 170 грн.; 7)          акт №434/15-039/31374539 від 19.10.2006 р., на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення від 20.10.2006 р. №0003491501/0 на суму 0,01 грн., яке отримано відповідачем особисто. Державною податковою інспекцією у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби надсилалися податкові вимоги №1/73 від 4 березня 2004 року та №2/118 від 5 квітня 2004 р. в яких зазначено суми податкового боргу. Крім того, позивачем складалися акти щодо неможливості вручення СТ "Фенікс" податкових повідомлень-рішень та акту про нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату платежів до бюджету, а саме: акт №21/17-119/313774539 від 20.04.2007 р., та акт №20/17-119/31374539 від 10.04.2007 р. (а.с. – 152, 200) Згідно з витягом Інформаційного центру Міністерства юстиції м.Харків про внесення запису до Державного реєстру застав рухомого майна у Державний реєстр застав рухомого майна 04.03.2004р. внесено запис про заставу №528-18605, щодо взяття до податкової застави усіх активів СТ "Фенікс". Заставодержателем визначено ДПІ в Зміївському районі. (а.с. – 22). Суд зазначає, що положеннями п.5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000р. (у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Підпунктом 5.3.1 п.5.3 ст.5 вказаного Закону визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. Враховуючи вищенаведене, самостійно задекларовані СТ "Фенікс" суми податкових зобов'язань є узгодженими зобов'язаннями платника податків, що підлягають сплаті до бюджету протягом відповідних граничних строків. Податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п.14.1.175 п.14.1 статті 14 Кодексу). Матеріалами справи підтверджено існування у СТ "Фенікс" податкової заборгованості у розмірі 31466,73 грн. Враховуючи вимоги статей 69, 70 КАС України та положення "Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України", затвердженої наказом ДПА України №276 від 18.07.2005р. (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123), суд приходить до висновку, що відомості облікових карток щодо стану розрахунків з бюджетом є належним та допустимим доказом наявності у платника податків податкової заборгованості. На час розгляду справи вказана сума боргу відповідачем у добровільному порядку не сплачена, доказів самостійної сплати заборгованості відповідачем до суду не надано. Положеннями п.п.20.1.18 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Так, до Харківського окружного адміністративного суду зверталася Державна податкова інспекція у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби з адміністративним  позов до СТ "Фенікс" в якому просила суд поновити пропущений строк на стягнення суми заборгованості, щодо якої минув строк позовної давності. Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду  від 20.07.2011р. позовну заяву залишено без розгляду. З цього вбачається підтвердження пропуску позовної давності у спірних правовідносинах. Інших позовів щодо застосування будь-яких заходів, передбачених чинним законодавством, для погашення податкової заборгованості СТ "Фенікс" від Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби не надходило. Відповідно до п.п.10.1.1 ст.10 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000р. (норми якого діяли до 01.01.2011 року) у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги. Стягнення безготівкових коштів здійснюється шляхом надіслання банку (банкам), обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини, а при стягненні готівкових коштів - у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним податковим органом. Процедура стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі здійснюється на підставі Постанови КМ України "Про затвердження Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі"  від 15 квітня 2002 р. N538 (який діяв до прийняття до прийняття постанови Кабінету Міністрів України  від 29 грудня 2010 року N 1244). Так, відповідно до п.3 зазначеного Порядку стягнення коштів та продаж інших активів застосовується не раніше ніж на 30 календарний день з моменту надіслання платнику податків другої податкової вимоги. Стягнення коштів та продаж інших активів здійснюються на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником (заступником керівника) і скріпленого гербовою печаткою податкового органу. До того ж у п.4 Порядку зазначено, що стягнення коштів здійснюється шляхом надіслання установам банку (банків), що обслуговують такого платника податків, платіжних вимог на суму податкового боргу або його частини. У матеріалах справи відсутні рішення податкового органу про примусове стягнення коштів з банківського рахунку платника податків на виконання Постанови КМ України "Про затвердження Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі"  від 15 квітня 2002р. N538. Згідно із п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України (який набрав чинності з 01.01.2011 року), орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення  податкового боргу такого  платника  податків  шляхом  стягнення  коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -  шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Тобто законодавчо передбачено, що прийняття судового рішення про продаж майна платника податків можливо лише в тому випадку, коли коштів, що перебувають у власності платника податків, виявилося недостатньо для погашення податкового боргу в результаті процедури їх примусового стягнення. Як вбачається з матеріалів справи, позивач надав суду лише інформаційну довідку про наявність розрахункових рахунків в банківських установах по СТ "Фенікс" (код ЄДРПОУ 31374539), згідно з якою у відповідача відкрито два розрахункові рахунки. (а.с. - 20). Проте доказів недостатності на рахунках СТ "Фенікс" коштів для погашення податкової заборгованості, що може свідчити про необхідність звернення стягнення на майно платника податків. Виходячи із системного аналізу вищезазначених норм та доказів по справі, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби не виконала всіх необхідних дій для погашення податкової заборгованості платника податків, які згідно із законодавством повинні передувати продажу майна платника податків, з огляду на що позов задоволенню не підлягає.   Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8-14, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,– П О С Т А Н О В И В: У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області Державної податкової служби до Споживчого товариства "Фенікс" про надання дозволу на продаж майна, яке знаходиться у податковій заставі в рахунок погашення податкового боргу - відмовити у повному обсязі. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Повний текст постанови складено 01.10.2012 року. Суддя                                                                            Ізовітова-Вакім О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено11.10.2012
Номер документу26367407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6574/12/2070

Постанова від 25.09.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 06.06.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні