Постанова
від 26.09.2012 по справі 2а-11955/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. № 1/186

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 вересня 2012 року 17:22 № 2а-11955/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Пошелюзному О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Осмос Плюс" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва про скасування податкових повідомлень-рішень від 27.04.2012 р. № 0000952270, № 0000942270, за участі представників сторін:

представник позивача Василега В.М.;

представник відповідача Оксентюк О.С.;

свідок ОСОБА_3,

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 26 вересня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Осмос Плюс" (далі -позивач, ТОВ "Осмос Плюс") звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва (далі -відповідач, ДПІ у Голосіївському р-ні м. Києва) про скасування податкових повідомлень-рішень від 27.04.2012 р. № 0000952270, № 0000942270 (далі -ППР № 0000952270, ППР № 0000942270).

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.09.2012 р. позовну заяву у справі № 2а-11955/12/2670 залишено без руху у зв'язку з недоліками позовної заяви. Позивачу було встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви до 20.09.2012 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.09.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-11955/12/2670.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.09.2012 р. закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 2а-11955/12/2670 та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у запереченнях до адміністративного позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

22 червня 2011 року старшим слідчим з ОВС СВ ПМ ДПА у Житомирській області старшим лейтенантом податкової міліції Сидоржевським О.М. за результатами розгляду кримінальної справи № 079021/11 було винесено постанову про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ "Осмос Плюс" за період з 01.04.2008 р. по 01.05.2011 р.

У період з 21.03.2012 р. по 03.04.2012 р. ДПІ у Голосіївському р-ні м. Києва на підставі направлення від 21.03.2012 р. № 33/22-70 та наказу від 16.03.2012 р. № 86, згідно з пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України на підставі постанови старшого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПА у Житомирській області старшого лейтенанта податкової міліції Сидоржевського О.М. було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ "Істролін-інвест" (код ЄДРПОУ 36230206), ТОВ "Фіндакс" (код ЄДРПОУ 35136509), ТОВ "Маркет-техбюро" (код ЄДРПОУ 36077277), ТОВ "Гелаксі трейд сервіс" (код ЄДРПОУ 36756553), ТОВ "Буд-вест-монтаж" (код ЄДРПОУ 35981818), ТОВ "ВВ-Інформ-груп" (код ЄДРПОУ 36713001), ТОВ "Технопостач-2002" (код ЄДРПОУ 31861529), ТОВ "ТПК "Форфейт" (код ЄДРПОУ 36203167), ТОВ "РА Медіалогія" (код ЄДРПОУ 37227943), ТОВ "ТФ Станком-Сервіс" (код ЄДРПОУ 37227938) за період з 01.04.2008 р. по 01.05.2011 р., за результатами якої складено акт від 10.04.2012 р. № 47/1-22-70-34714422 (далі - Акт перевірки).

Відповідач дійшов висновку про порушення позивачем пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 273 912,00 грн., та порушення пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого встановлено завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 26 Декларації з ПДВ) за жовтень 2008 року у розмірі 14 809,00 грн., та встановлено заниження суми ПДВ на загальну суму 219 130,00 грн.

Згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, відповідно до абз. 2 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України на підставі Акта перевірки відповідачем прийнято ППР № 0000942270, відповідно до якого позивачу було визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 203 912,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 50 978,00 грн., всього на суму 254 890,00 грн.

Згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, відповідно до абз. 2 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України на підставі Акта перевірки відповідачем прийнято ППР № 0000952270, відповідно до якого позивачу було визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 164 198,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 41 049,50 грн., всього на суму 205 247,50 грн.

Позивач не погодився з висновками Акта перевірки та прийнятими на його підставі податковими повідомленнями-рішеннями.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд м. Києва погоджується з позовними вимогами ТОВ "Осмос Плюс", виходячи з наступних мотивів.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України; Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України); Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Згідно пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Відповідно до п. 78.4 ст. 78 ПК України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Пунктом 86.9 ст. 86 ПК України та п. 7 розд. IV наказу Державної податкової адміністрації України № 984 від 22.12.2010 "Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за № 34/18772, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Згідно п. 58.4 ст. 58 ПК України встановлено, що у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом. Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Відтак, матеріали перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку, а статус таких матеріалів перевірки та висновків державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, при цьому орган державної податкової служби визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до набрання законної сили обвинувальним вироком, винесеним судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, або рішенням про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Водночас, з огляду на те, що ані норма п. 86.9 ст. 86, ані норма пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України не конкретизують коло осіб, щодо яких може бути призначено документальну позапланову перевірку за наявності відповідної постанови компетентної особи, винесеної в порядку кримінально-процесуального законодавства, то відповідну документальну перевірку за постановою слідчого, прокурора, органу дізнання чи суду може бути проведено щодо будь-яких осіб, а тому п. 86.9 ст. 86 ПК України врегульовує порядок оформлення результатів документальних позапланових перевірок щодо будь-яких осіб, якщо такі перевірки були проведені на підставі пп. 78.1.11 п. 78.11 ст. 78 ПК України, тобто в межах кримінально-процесуального законодавства чи законодавства про оперативно-розшукову діяльність.

Податкові повідомлення-рішення від 27.04.2012 р. № 0000952270, № 0000942270 були прийняті відповідачем на підставі акту перевірки від 10.04.2012 р. № 47/1-22-70-34714422.

Зазначений Акт перевірки було складено за результатами документальної позапланової виїзної перевірки позивача з питань правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ "Істролін-інвест" (код ЄДРПОУ 36230206), ТОВ "Фіндакс" (код ЄДРПОУ 35136509), ТОВ "Маркет-техбюро" (код ЄДРПОУ 36077277), ТОВ "Гелаксі трейд сервіс" (код ЄДРПОУ 36756553), ТОВ "Буд-вест-монтаж" (код ЄДРПОУ 35981818), ТОВ "ВВ-Інформ-груп" (код ЄДРПОУ 36713001), ТОВ "Технопостач-2002" (код ЄДРПОУ 31861529), ТОВ "ТПК "Форфейт" (код ЄДРПОУ 36203167), ТОВ "РА Медіалогія" (код ЄДРПОУ 37227943), ТОВ "ТФ Станком-Сервіс" (код ЄДРПОУ 37227938) за період з 01.04.2008 р. по 01.05.2011 р., яка була призначена постановою про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ "Осмос Плюс", винесеною старшим слідчим з ОВС СВ ПМ ДПА у Житомирській області старшим лейтенантом податкової міліції Сидоржевським О.М. від 22.06.2011 р. за результатами розгляду матеріалів та в рамках кримінальної справи № 079021/11 та відповідно до положень Кримінально-процесуального кодексу України.

Разом з тим, доказів набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства за результатами розгляду кримінальної справи № 079021/11, відповідач суду не надав.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що ППР № 0000952270 та ППР № 0000942270 були прийняті на підставі Акту перевірки, яка була призначена відповідно до кримінально-процесуального закону, та у суду відсутні докази набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства за результатами розгляду кримінальної справи, в рамках якої було призначено перевірку.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що оскільки перевірка позивача, за результатами якої було прийнято ППР № 0000952270 та ППР № 0000942270, була призначена відповідно до кримінально-процесуального закону, та у суду відсутні докази набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства за результатами розгляду кримінальної справи, в рамках якої було призначено перевірку, то у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття ППР № 0000952270 та ППР № 0000942270.

Водночас, оскільки відповідно до положень п. 86.9 ст. 86 ПК України статус матеріалів перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, то вони не можуть бути досліджені в порядку адміністративного судочинства до набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства.

Відтак, оскільки у суду відсутні докази набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства за результатами розгляду кримінальної справи, в рамках якої було призначено перевірку позивача, то у суду відсутні правові підстави для перевірки правомірності висновків зазначеної перевірки, які стали підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 21.08.2012 р. у справі № 2-а-4180/12/2670 (колегія суддів у складі головуючого судді Безименної Н.В., суддів Бєлової Л.В., Кучми А.Ю.), ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2012 р. у справі № 2а-17427/11/2670 (колегія суддів у складі головуючого судді Хрімлі О.Г., суддів Ганечко О.М., Літвіної Н.М.), ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 05.09.2012 р. у справі № 2а-17550/11/2670 (колегія суддів у складі головуючого судді Петрика І.Й., суддів Аліменка В.О., Лічевецького І.О.), ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 р. у справі № 2а-16501/11/2670 (колегія суддів у складі головуючого судді Троян Н.М., суддів Костюк Л.О., Твердохліб В.А.), ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 04.07.2012 р. у справі № 2а-14371/11/2670 (колегія суддів у складі головуючого судді Старової Н.Е., суддів Маслія В.І., Файдюка В.В.).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи все вищевикладене у своїй сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "Осмос Плюс" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Частиною 1 ст. 94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Осмос Плюс" задовольнити повністю.

2. Скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва від 27.04.2012 р. № 0000952270 та від 27.04.2012 р. № 0000942270.

3. Стягнути з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України судові витрати на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Осмос Плюс" у розмірі 2 204,00 грн. з рахунків суб'єкта владних повноважень - державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Строк, встановлений для подання суб'єктом владних повноважень - відповідачем до суду звіту про виконання постанови - три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя Н.В. Клочкова

Дата ухвалення рішення26.09.2012
Оприлюднено11.10.2012
Номер документу26367888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11955/12/2670

Ухвала від 12.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 02.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 26.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 12.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні