Рішення
від 08.10.2012 по справі 2/5005/7701/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08.10.12р. Справа № 2/5005/7701/2012

За позовом Публічного акціонерного товариства Комерційного банку "ПриватБанк", м.Дніпропетровськ

до Відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю "Українське Фінансове Агентство "ВЕРУС", м.Дніпропетровськ

Відповідача-2: Приватного підприємства "ОПТОКОМ", м.Київ

про стягнення заборгованості за Договором кредиту в сумі 77 096,85 грн.

Суддя Боділовська М.М.

Представники:

Від Позивача: Корнюшов С.В., довіреність № 2724-О від 04.09.12р.

Від Відповідача-1: не з"явився

Від Відповідача-2: не з"явився

СУТЬ СПОРУ:

Розглядається позов Публічного акціонерного товариства Комерційного банку "ПриватБанк", м. Дніпропетровськ до Відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю "Українське Фінансове Агентство "ВЕРУС", м. Дніпропетровськ, Відповідача-2: Приватного підприємства "ОПТОКОМ", м. Київ про стягнення заборгованості за Договором кредиту в сумі 77 096,85 грн.

Позивач в судовому засіданні підтримує позовні вимоги.

Відповідач-1 був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, але представника в судове засідання не направив, відзив на позов не надав; дані про отримання ним ухвали суду від 10.09.2012 року відсутні.

Відповідач-2 18.09.2012 року отримав ухвалу суду, що підтверджується підписом його повноважного представника на повідомленні про вручення поштового відправлення, але представника в судове засідання не направив, відзив на позов не надав, причини неявки в судове засідання суду не повідомив. Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами, відповідно до ст.75 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Позивача, господарський суд -

Встановив:

03.03.2011 року ПП "ОПТОКОМ" приєдналося до умов та правил надання банківських послуг, Тарифів Банку, які складають Договір банківського обслуговування № бн, шляхом реєстрації в мережі Інтернет у системі клієнт-банк, що розміщені на сайті банку.

Після реєстрації в мережі Інтернет у системі клієнт-банк у Клієнта виникають зобов'язання щодо виконання умов Договору.

Відповідно до 3.18.1.16. Умов, при укладанні договорів і угод, чи вчиненні інших дій, що свідчать про приєднання Клієнта до «Умов і правил надання банківських послуг»(або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки»або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк / інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовою або електронною інформацією, або в будь-якій іншій формі), Банк і Клієнт допускають використання підписів Клієнта у вигляді електронно - цифрового підпису та / або підтвердження через пароль, спрямований Банком через верифікований номер телефону, який належить уповноваженій особі Клієнта з правом "першого" підпису. Підписання договорів і угод таким чином прирівнюється до укладання договорів та угод у письмовій формі.

Відповідно до ст. З Закону України "Про електронний цифровий підпис", електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки). Електронний підпис не може бути визнаний недійсним лише через те, що він має електронну форму.

У відповідності з ч. 2 ст. 639 Цивільного кодексу України, якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.

Відповідно до Договору Відповідачу -2 було встановлено кредитний ліміт, на поточний рахунок 26004060407428, в електронному вигляді через встановлені засоби електронного зв'язку Банку і Клієнта (системи клієнт-банк, інтернет клієнт банк, смс - повідомлення або інших), що визначено і врегульовано "Умовами та правилами надання банківських послуг". Відповідно до п. 3.18.1.1. Умов, кредитний ліміт на поточний рахунок надається на поповнення обігових коштів та здійснення поточних платежів Клієнта, в межах кредитного ліміту. Про розмір ліміту Банк повідомляє Клієнта на свій вибір або в письмовій формі або через встановлені засоби електронного зв'язку Банка та Клієнта.

Відповідно до п. 3.18.1.3. Умов , кредит надається в обмін на зобов'язання Клієнта щодо його повернення, сплаті процентів та винагороди.

Відповідно до 3.18.1.8 Умов, проведення платежів Клієнта у порядку обслуговування кредитного ліміту проводиться Банком протягом одного року з моменту підписання угоди про приєднання Клієнта до «Умов і правил надання банківських послуг»(або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки»або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк / інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовою або електронною інформацією, або в будь-якій іншій формі - «Угода»).

Відповідно до п. 3.18.1.6. Умов, Ліміт може бути змінений Банком в односторонньому порядку, передбаченому Умовами і правилами надання банківських послуг, у разі зниження надходжень грошових коштів на поточний рахунок або настання інших факторів, передбачених внутрішніми нормативними документами Банку. Підписавши Угоду, Клієнт висловлює свою згоду на те, що зміна Ліміту проводиться Банком в односторонньому порядку шляхом повідомлення Клієнта на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку Банку і Клієнта (системи клієнт-банк, інтернет клієнт банк, смс - повідомлення або інших).

Відповідно до розділу Умов 3.18.4., яким затверджений порядок розрахунків, за користування кредитом в період з дати виникнення дебетового сальдо на поточному рахунку Клієнта при закритті банківського дня Клієнт виплачує проценти, виходячи з процентної ставки, розмір якої залежить від строку користування кредитом (диференційована процентна ставка).

За період користування кредитом з моменту виникнення дебетового сальдо до дати обнулення дебетового сальдо в одну з дат з наступного 20-го до 25-го числа місяця, розрахунок процентів здійснюється за процентною ставкою в розмірі 0% річних від суми залишку непогашеної заборгованості.

При не обнуленні дебетового сальдо в одну з дат періоду, в якому дебетове сальдо підлягає обнуленню, протягом 90 днів з останньої дати періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, Клієнт виплачує Банку за користування кредитом проценти в розмірі 24% річних, починаючи з останньої дати періоду, в яку дебетове сальдо підлягало обнуленню.

У випадку непогашення кредиту протягом 90 днів з дати закінчення періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, починаючи з 91-го дня після дати закінчення періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, кредит вважається простроченим, а грошові зобов'язання Клієнта щодо погашення заборгованості вважаються порушеними. При порушенні Клієнтом будь-якого з грошових зобов'язаннь Клієнт сплачує Банку відсотки за користування кредитом у розмірі 48% річних від суми залишку непогашеної заборгованості. У разі порушення Клієнтом будь-якого з грошових зобов'язань і при реалізації права Банку на встановлення іншого строку повернення кредиту, передбаченого Умовами і правилами надання Банківських послуг, Клієнт сплачує Банку пеню у розмірі 0,1315% від суми залишку непогашеної заборгованості за кожен день прострочення. Сплата пені здійснюється з дня, наступного за датою порушення зобов'язань.

Під «непогашенням кредиту»мається на увазі не виникнення на поточному рахунку нульового дебетового сальдо при закритті банківського дня.

Розрахунок відсотків за користування кредитом проводиться щодня, починаючи з моменту утворення на поточному рахунку дебетового сальдо при закритті банківського дня, за кількість днів користування кредитними коштами, виходячи з 360 днів у році. Розрахунок відсотків проводиться до повного погашення заборгованості за кредитом, на суму залишку заборгованості за кредитом. День повернення кредиту в часовий інтервал нарахування відсотків не включається. Нарахування відсотків здійснюється в дату сплати.

Відповідно до п. 3.18.1.17 Умов, при перерахуванні Клієнтом з поточного рахунку коштів за рахунок кредитного ліміту на будь - які рахунки або пластикові картки, власниками якого є сам власник поточного рахунку або пов'язані з ним фізичні особи (за виключенням зарахувань заробітної плати), із суми кожного проведеного за рахунок кредитного ліміту перерахувань, стягується комісійна винагорода у розмірі 3% від суми перерахувань.

При несплаті винагороди, відсотків у відповідні їм дати сплати, вони вважаються простроченими. Відповідно до п. 3.18.2.3.4. Умов, Банк має право при порушенні Клієнтом будь-якого із зобов'язань, передбаченого "Умовами", змінити умови кредитування - вимагати від Клієнта дострокового повернення кредиту, сплати відсотків за його користування, виконання інших зобов'язань за кредитом в повному обсязі.

Відповідач-2, отримавши обов'язок зі сплати коштів за Договором, у передбачений строк до 26.08.2011р. свої обов'язки не виконав, грошові кошти не повернув, у зв'язку із чим у нього станом на 15.05.2012р. виникла заборгованість за Договором у розмірі:

77 096,85 грн. , з яких:

- заборгованість із простроченого кредиту - 50 000,00 грн.

- прострочена заборгованість із сплати відсотків - 19 549,95 грн.

- заборгованість із комісії - 1 800,00 грн.

- пеня - 5 746,90 грн.

Відповідно до 3.18.5.1 Умов, при порушенні Клієнтом будь-якого із зобов'язань по сплаті відсотків за користування кредитом, передбачених п. п. 3.18.2.2.2, 3.18.4.1, 3.18.4.2, 3.18.4.3 Умов, термінів повернення кредиту, передбачених п., п. 3.18.1.8, 3.18.2.2.3, 3.18.2.3.4, винагороди, передбаченої п. п. 3.18.2.2.5, 3.18.4.4, 3.18.4.5, 3.1814.6 Умов, Клієнт сплачує Банку за кожний випадок порушення пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла в період, за який сплачується пеня, (у % річних) від суми простроченого платежа за кожний день прострочення. У разі реалізації Банком права на встановлення іншого строку повернення кредиту, Клієнт сплачує Банку пеню у розмірі, зазначеному в п. 3.18.4.1.3. від суми заборгованості за кожен день прострочення. Сплата пені здійснюється у гривні.

Відповідно до п.6 статті 232 Господарського кодексу України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано, відповідно до 3.18.5.4 Умов - нарахування неустойки за кожний випадок порушення зобов'язань, передбаченої п. 3.18.0.5.1., 3.18.5.2., 3.18.5.3, здійснюється протягом 3 років з дня, коли відповідне зобов'язання мало бути виконано Клієнтом.

Пунктом 3.18.6.1. Умов зазначено, що обслуговування кредитного Ліміту на поточному рахунку Клієнта здійснюється з моменту подачі Клієнтом до Банку заяви на приєднання до «Умов та Правил надання банківських послуг»(або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки»або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк / інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовою або електронною інформацією, або в будь-якій іншій формі) та / або з моменту надання Клієнтом розрахункових документів на використання коштів у рамках кредитного Ліміту в межах зазначених у них сум, і діє в обсязі перерахованих засобів до повного виконання зобов'язань сторонами.

Свої зобов'язання за договором Позивач виконав, надав Відповідачу-2 кредитний ліміт в розмірі 50 000,00 грн.

Згідно статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться .

Зобов'язання за Кредитним договором забезпечено Договором поруки № 72/11/11 від 04.11.2011р., укладеним з Товариством з обмеже ною відповідальністю «Українське фінансове агентство «Верус» в забезпечен ня виконання зобов'язань за Договором банківського обслуговування № б/н від 03.03.2011р.

Згідно п.1 Договору поруки, предметом його є надання поруки Відповідачем-1 перед Банком, за ви конання Відповідачем-2 своїх обов'язків за Договором банківського обслуговування № б/н від 03.03.2011р.

У відповідності до умов Договору поруки, у випадку невиконання Відповідачем-2 будь - якого обов'язку, передбаченого Договором банківського обслуговування, Позивач направляє на адресу Відповідача-1 письмову вимогу із зазначенням невиконаних обов'язків. Відповідач-1 зобов'язаний виконати обов'язки, зазначені у вимозі, впродовж 5-ти календарних днів з моменту отримання вимоги.

Вимога, що була пред'явлена Відповідачу-1 щодо виконання забезпеченого зобов'язання, зали шена без задоволення.

Відповідно до вимог ст. ст. 610, 554 Цивільного кодексу України, Боржник та Поручитель несуть відповідальність як солідарні боржники.

Відповідачі від участі у розгляді справи ухилилися, представників в судове засідання не направили, відзиви на позов не надали.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив правомірність позовних вимог, в зв"язку з чим позов підлягає задоволенню у повному обсязі; на Відповідача-2 належить покласти судові витрати, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись викладеним, ст.ст. 49,75,82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українське Фінансове Агентство "ВЕРУС" (49094, м.Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги,32, ЄДРПОУ 34562954), Приватного підприємства "ОПТОКОМ" (04212, м.Київ, Оболонський район, вул.Зої Гайдай, б.9/8, кв.224, ЄДРПОУ 37371313) на користь Публічного Акціонерного товариства Комерційного банку "ПриватБанк" (49094, м.Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги,50, ЄДРПОУ 14360570) 77 096,85 грн. (сімдесят сім тисяч дев"яносто шість грн. 85 коп.), з яких: 50 000,00 грн. (п"ятдесят тисяч грн. 00 коп.) заборгованості із простроченого кредиту; 19 549,95 грн. (дев"ятнадцять тисяч п"ятсот сорок дев"ять грн. 95 коп.) простроченої заборгованості із сплати відсотків; 1 800,00 грн. (одна тисяча вісімсот грн. 00 коп.) заборгованості із комісії; 5 746,90 грн. (п"ять тисяч сімсот сорок шість грн. 90 коп.) пені.

Стягнути з Приватного підприємства "ОПТОКОМ" (04212, м.Київ, Оболонський район, вул.Зої Гайдай, б.9/8, кв.224, ЄДРПОУ 37371313) на користь Публічного Акціонерного товариства Комерційного банку "ПриватБанк" (49094, м.Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги,50, ЄДРПОУ 14360570) 1 609,50 грн. (одна тисяча шістсот дев"ять грн. 50 коп.) судового збору.

Видати накази.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення суду може бути оскаржено протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя М.М. Боділовська Повне рішення підписано 09.10.12р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.10.2012
Оприлюднено11.10.2012
Номер документу26368792
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/5005/7701/2012

Рішення від 08.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні