14/196
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.11.08 Справа№ 14/196
За позовом: Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді, м.Львів
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю фірми “ГуСаК”, м.Львів
Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Контрольно-ревізійне управління у Львівській області, м.Львів
Про стягнення 66 474,00 грн.
Суддя Кітаєва С. Б.
Секретар Мільчук І.Л.
Представники:
від позивача: Скречко О, Павлишин Н.С. –представники( довіреності у справі)
від відповідача - не з'явився.
від третьої особи : Коваль В.М. –представник (довіреність у справі)
Права та обов”язки, передбачені ст..ст..20,22 Господарського процесуального кодексу України судом роз”яснено. Заяви в порядку ст..20 ГПК України до суду не надходили.
Суть спору: Позовну заяву подано Львівським обласним центром соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді, м.Львів, до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма “ГуСаК”, м.Львів, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Контрольно-ревізійне управління у Львівській області, м.Львів, про стягнення коштів в сумі 66 474,00 грн та зобов”язання відповідача представити позивачу проектно-кошторисну документацію на виконані роботи з капітального будівництва Центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобичі Львівської області, погоджену у порядку, передбаченому чинним законодавством..
02.09.2008 р. Господарський суд Львівської області порушив провадження по справі та призначив її розгляд на 02.10.2008 року. Розгляд справи неодноразово відкладався з мотивів, зазначених в ухвалах суду від 02.10.2008 р., 28.10.2008 р., 20.11.2008 р.
Представником позивача в засіданні 26.11.08 р подано Заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просить лише стягнути з відповідача на користь позивача кошти в сумі 66 474,00 грн.
Відповідач не забезпечив явку повноважного представника в судове засідання; причин не повідомив; щодо позовних вимог висловив свої доводи і міркування у листі за № 08/10/24/01 від 24.10.2008 р.
Третя особа подала письмові пояснення щодо позовних вимог, забезпечила явку в судове засідання повноважного представника..
У відповідності до ст. 75 ГПК України справа слухається за наявними у ній матеріалами.
У судових засіданні позивач ( із врахуванням заяви про уточнення ) підтримав позовні вимоги з мотивів, зазначених у позовній заяві. Позивач стверджує, зокрема, що 26 грудня між Львівським обласним центром соціальних служб для сім”ї , дітей та молоді та ТзОВ фірма “ГуСаК” був укладений договір на виконання підрядних робіт № 05/12/26/01. За даним договором товариство фірма “ГуСаК” взяло на себе зобов”язання по виконанню робіт з капітального ремонту будівлі Центру матері та дитини по вул..Шептицького, 7 у м.Дрогобичі Львівської області. Пунктом 1.2 договору передбачено, що роботи виконуються згідно договірної ціни, кошторису та графіку виконання робіт Однак, стверджує позивач, ТзОВ фірма “ГуСаК” проектно-кошторисної документації та графіку виконання робіт у Львівський ОЦСССДМ не надало, та пред”явило до оплати акти виконаних підрядних робіт за лютий, березень, травень-червень 2006 року на загальну суму 702492 грн.
З 10.01.08 р до 08.02.08 р Контрольно-ревізійним управлінням у Львівській області була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Львівського ОЦСССДМ. За результатами ревізії зобов”язано позивача домогтися повернення ТзОВ фірма “ГуСаК” коштів в сумі 66474,00 грн, незаконно використаних в 2006 році на проведення ремонтно-будівельних робіт, на підставі наступного.
Під час ревізії контролерами КРУ здійснено виїзд у Центр матері та дитини у м.Дрогобичі та проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт, а також проведено вибіркову перевірку правильності визначення їх вартості. За результатами перевірки встановлено завищення вартості робіт на суму 58563,6 тис.грн., за рахунок пред”явлення до оплати завищених обсягів робіт з улаштування покриття з щитів паркетних, безпідставного включення до оплати робіт з установлення та розроблення внутрішніх риштувань і очищення приміщень від сміття, що є порушенням п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 ( додаток № 26 до Акту КРУ від 08.02.08 р № -03-01-21). Окрім того, було встановлено, що ТзОВ “ГуСаК” подало до оплати витрати на відрядження в сумі 93527 грн без відповідних розрахунків та підтверджуючих первинних документів актів форми КБ-2в ( під час ревізії ТзОВ фірма “ГуСаК” надала накази на відрядження своїх робітників для виконання робіт в Центрі матері та дитини та розрахунок відрядних витрат. Відповідно до цього розрахунку відрядні витрати складають 86936 грн. Завищення витрат на відрядження становить 6592 грн ( 93527-86935), що з ПДВ 20 % складає 7910,4 грн. ( додаток № 27 до Акту КРУ від 08.02.08 р № 03-01-21).
Загальна сума вартості завищених робіт становить 66474,00 грн ( 58563,6 + 7910,4) та взята на взаєморозрахунки між ТзОВ фірма “Гусак” та Львівським ОЦСССДМ ( копія актів звірки взаєморозрахунків додається)
Позивач вказує, що незважаючи на те, що директор ТзОВ фірма “Гусак” п.Т.Іванишин вищевказану заборгованість визнав, підписавши акт звірки взаєморозрахунків від 01.02.08 р, проте жодних заходів щодо погашення заборгованості не вжив.
Позивач повідомляє, що виходячи із інформації, яка міститься в договорі на виконання підрядних робіт про юридичну і фактичну адреси, ним було скеровано відповідачу на обидві адреси лист-претензію від 26.02.08 р, в якому повідомлялося, що за результатами КРУ відновлено незаконні видатки. Відповіді на претензію позивач не отримав. Із врахуванням наведеного просить позов задоволити та стягнути на його користь з відповідача кошти в сумі 66 474,00 грн..
Відповідач не забезпечив в засідання явку повноважного представника ; у листі від 24.10.2008 р № 08/10/24/01 підтвердив , що між ним і позивачем 26.12.2005 року був укладений договір за № 05/12/26/01 на влаштування Центру матері і дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі Львівської області.; зазначає ,що на підставі перевірки, яка проводилась в січні 2008 року КРУ Львівської області були виявлені факти “неправильного оформлення документації в грудні 2005 року”, в результаті чого КРУ нарахувало до відшкодування Львівському обласному центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді кошти в сумі 66 474,00 грн. Відповідач у зазначеному листі інформує, що “в результаті виправлення при консультаційній допомозі представника КРУ Львівської області та надання цих документів Львівському обласному центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді ( які “по невідомій відповідачу причині не взяті до уваги та не відображені в бухгалтерських документах керівництвом ЛОЦСССДМ”) станом на 27.02.2008 року сальдо розрахунків становить 0 грн.00 коп. ( Розрахунок: по даних акту КРУ: відсутність водопроводу – 93876,00 грн, перевищення вартості робіт –66474,00 грн. Разом –160350,00 грн). По документах наданих ТзОВ фірма “ГуСаК” : по акту на виконані роботи № 3/1 –137096,40 грн + по акту виконаних робіт № 3/2-23253,60 грн = 160350,00 грн. Відтак, вважає відповідач, станом на 27.02.2008 року сальдо розрахунків становить 0 грн.00 коп..
Позивачем подано довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія АА № 426997, якою підтверджується включення відповідача до Єдиного державного реєстру та його місцезнаходження за адресою : м.Львів, вул..В.Великого, буд.. 4 ( зазначена адреса відповідає вказаній позивачем у позовній заяві, на яку надсилались прийняті судом по даній справі процесуальні документи), відтак, відповідач був належним чином повідомлений про час, дату і місце розгляду справи.
Позивач у листі № 967 від 26.11.2008 року ( у відповідь на зазначені відповідачем обставини у листі № 08/10/24/01 від 24.10.2008 р) інформував суд про те, що вартість робіт за актами № 3/1,3/2 приймання виконаних підрядних робіт за січень 2008 року, зареєстрованих в канцелярії позивача 27.02.2008 р за № 296 ( мається на увазі дата поступлення від відповідача до позивача і реєстраційний номер актів, про які йдеться у листі відповідача від 24.10.2008 р) не взято на облік, у зв”язку із розбіжністю сум, вказаних в даних актах та сумою дебіторської заборгованості, відновленої за результатами ревізії КРУ у Львівській області. Позивач повідомляє, що актом звірки взаєморозрахунків між Львівським обласним центром соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді та ТзОВ фірма “ГуСаК” за проведення капітального ремонту приміщень Центру матері та дитини у Львівській області ( за результатами ревізії КРУ у Львівській області) від 01.02.2008 р встановлено, що станом на 01.02.2008 року дебіторська заборгованість Центру становить 66474,00 грн, крім того, відповідно до вимог КРУ у Львівській області за наслідками ревізії ТзОВ фірма “ГуСаК” має повернути незаконно використані кошти в 2006 році на проведення ремонтно-будівельних робіт в сумі 66 474,00 грн. Згідно з актами № 3/1, 3/2 приймання виконаних підрядних робіт за січень 2008 року, вказано що виконано роботи на загальну суму 160350,00 грн. Позивач пояснює, що бухгалтер не є фахівцем у визначенні вартості, і обсягів виконаних підрядних робіт.; звертає увагу, що акти № 3/1, 3/2 зареєстровані у вхідній кореспонденції Львівського ОЦСССДМ від 27.02.2008 р № 296, підписані колишнім директором Г.Є.Бардовським, який не має жодного відношення до виконання підрядних робіт у Центрі матері та дитини і не є фахівцем-будівельником.
Третя особа, Контрольно-ревізійне управління у Львівській області, м.Львів. подало письмове пояснення на позовну заяву у якому повідомило наступне.
Відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного управління у Львівській області на 1 квартал 2008 року було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді, в тому числі і з питань правильності оплати за виконані ремонтно-будівельні роботи.
За результатами ревізії встановлено, що ТзОВ фірма “ГуСаК” протягом 2006 року виконувала роботи з капітального ремонту будівлі центру матері та дитини по вул..Шептицького у м.. Дрогобичі за договором № 05/12/26/01 від 26.12.05 і актами за лютий, березень та травень-червень 2006 року пред”явила їх до оплати на загальну суму 702 492,00 грн.
Акти приймання виконаних робіт зі сторони замовника –ЛОЦСССДМ –підписані за лютий і березень Бардовським Г.Є. та за червень Бордіяном Я.І.
Як вказано в п.1.2 договору, невід”ємною його частиною є договірна ціна, кошторис та графік виконання робіт. Проте вказані додатки під час ревізії не представлені.
Під час ревізії здійснено виїзд в Центр матері і дитини та проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт, а також проведено вибіркову перевірку правильності визначення їх вартості. За результатами перевірки встановлено завищення вартості робіт на суму 58563,6 грн, яке утворилося за рахунок пред”явлення до оплати завищених одиничних норм на облицювання поверхонь стін глазурованими плитками, завищення обсягів робіт з улаштування покриття з щитів паркетних, безпідставного включення до оплати робіт з установлення та розбирання внутрішніх риштувань і очищення приміщень від сміття та є порушенням п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 “Правила визначення вартості будівництва”, затверджені наказом Держбуду України від 27.08.20000 року № 174 зі змінами.
Крім того, без відповідних розрахунків та підтверджуючих первинних документів актів форми КБ-2 в, до оплати виставлено витрати на відрядження в сумі 93527 грн.
Під час ревізії підрядною організацією було надано накази на відрядження робітників ТзОВ “Фірма “ГуСаК” для виконання робіт в центрі матері та дитини та розрахунок відрядних витрат. Відповідно до цього розрахунку відрядні витрати складають 86935 грн. Таким чином завищення витрат на відрядження становить 6592 грн ( 93527-86935), що з ПДВ 20 % складає 7910,4 грн.
Представник третьої особи повідомив, що під час ревізії завищення вартості робіт в сумі 66474,0 грн взято на взаєморозрахунки між ТзОВ фірма “ГуСаК” та ЛОЦСССДМ, що підтверджується Актом станом на 01.02.2008 року..
Третьою особою додано до справи копію акту ревізії фінансово-господарської діяльності Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді за період з 01.01.2006 по 01.01.2008 р зі всіма додатками, від 08.02.2008 р № 03-01-21/5 , підтвердження правового статусу КРУ –юридична особа, код ЄДРПОУ 20779126.
Позивачем на вимогу суду подано : пакет документів по проведенню тендеру по роботах, передбачених договором № 05/2/26/01 від 26.12.2005 року на виконання підрядних робіт по проведенню капітального ремонту будівлі Центру матері та дитини по вул..Шептицького у м.Дрогобичі Львівської області; казначейські виписки в підтвердження надходження коштів та проведення оплати виконаних підрядних робіт; копію акту перевірки КРУ за 2006 рік, прояснення по актах виконаних робіт № 3/1 ( вх. № 295 від 27.02.2008 р ) та № 3/2 ( вх. № 296 від 27.02.08 р) відповідача.
В засіданні 26.11.2008 року , відповідно до ст..85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
Розглянувши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення сторін та третьої особи, суд встановив наступне.
Відповідно до Плану роботи контрольно-ревізійного управління у Львівській області на 1 квартал 2008 року та на підставі направлень від 10.01.2008 р №№ 27,30,32 головним контролером-ревізором відділу контролю у сфері культури, спорту та ЗМІ КРУ у Львівській області Добрянською О.М., старшим контролером-ревізором Куць Р.Я. та контролером-ревізором Білінською О.юІ. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї , дітей та молоді ) ЛОЦСССДМ, Центр) за період з 01.01.2006 року по 01.01.2008 року. В ревізії приймав також участь контролер-ревізор КРУ у Львівській області –Коваль В.М. ( направлення від 15.01.08 р № 75). За результатами ревізії складено Акт від 08.02.2008 р № 03-01-21/5.
В ході ревізії було встановлено наступне .
Львівський обласний центр соціальних служб для сім”ї , дітей та молоді утворений Львівською облдержадміністрацією і належить до сфери її діяльності. Координує діяльність Центру Управління у справах сім”ї та молоді ЛОДА. Місцезнаходженням Центру є м.Львів, вул..Чайковського,17. Свою діяльність ЛОЦСССДМ здійснює на підставі “Положення про Львівський обласний центр соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді”, яке затверджене розпорядженням голови ЛОДА від 04.07.2007 р № 658.
Основною метою діяльності ЛОЦСССДМ є надання психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, соціально-економічних, інформаційних і юридичних послуг сім”ї та молоді. ЛОЦСССДМ є спеціальним закладом , що забезпечує виконання загальнодержавних та інших програм з питань соціальної роботи із сім”ями, дітьми та молоддю, здійснює контроль і координацію діяльності місцевих центрів.
Утримання ЛОЦСССДМ здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету та крім того одержує бюджетні кошти на виконання бюджетних програм, ЛОЦСССДМ є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Держказначейства, гербову печатку. Код ЄДРПОУ –20779273, МФО 825014. Форма власності –комунальна; підпорядкування –Управління у справах сім”ї і молоді Львівської ОДА; організаційно-правова форма господарювання –комунальна організація ( установа, заклад).
Види діяльності за КВЕД : 75.12.0 –курирування діяльності в соціальній сфері ; 85.32.1 –соціальна допомога без забезпечення проживання окремим особам або сім”ям вдома чи в інших місцях.
Відповідальними особами за фінансово-господарську діяльність ЛОЦСССДМ за період, що перевірявся, були : з правом першого підпису на всіх касових і банківських документах –директор Бардовський Г.Є до 10.05.06 р, заступник директора Мандзик Б.І. –до 14.11.06 р , а з 04.09.06 р –директор Бордіян Я.І, з правом другого підпису –впродовж ревізійного періоду в.о. головний бухгалтер Сергєєва Ю.В.
У період, що підлягав ревізії, ЛОЦСССДМ одержано бюджетних коштів на загальну суму 2185,97 тис.грн.
Ревізією встановлено .
Розділ акту : “Застосування процедур при закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти”
Ревізією охоплено наступні документи : накази про створення та затвердження складу тендерного комітету, положення про тендерний комітет, кошториси видатків на 2006-2007 роки, річні плани закупівель, звіти про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти ( форма № 1 –торги (тендери), звіти про результати проведених торгів за 2007 рік, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників, звіти про результати здійснення процедур закупівлі, договори про закупівлю з додатками.
Для забезпечення реалізації Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000 № 1490-111 ( в подальшому Закон № 1490-111 або Закон), наказом по Львівському обласному центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді від 14.09.2004 р № 71 ) (із змінами та доповненнями) створено тендерний комітет у складі 5 осіб, головою якого призначено начальника відділу соціальних технологій Тибура Н.О., секретарем тендерного комітету –провідного спеціаліста фінансово-економічного сектору Русак Н.Г. Крім цього, затверджено Положення про тендерний комітет з організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яким визначено, також, функціональні обов”язки членів тендерного комітету.
Розділ акту ревізії : “Видатки на капітальне будівництво, ремонт та реконструкцію”.
ТзОВ фірма “ГуСаК” протягом 2006 року виконувала роботи з каптільного ремонту будівлі Центру матері та дитини по вул..Шептицького у м.Дрогобичі за договором № 05/12/26/01 від 26.12.05 р і актами за лютий, березень та травень-червень 2006 року, пред”явила їх до оплати на загальну суму 702492,00 грн ( 492026,4 +136675 + 73790,4).
Акти приймання виконаних робіт зі сторони замовника –ЛОЦСССДМ підписані за лютий і березень Бардовським Г.Є та за червень Бордіяном Я.І.
Ревізією було встановлено, що відповідно до п.1.2 договору, невід”ємною його частиною є договірна ціна, кошторис та графік виконання робіт. Проте вказані додатки під час ревізії не представлені.
Під час ревізії здійснено виїзд в Центр матері і дитини та проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт, а також проведено вибіркову перевірку правильності визначення їх вартості. За результатами перевірки встановлено завищення вартості робіт на суму 58563,6 грн, яке утворилося за рахунок пред”явлення до оплати завищених одиничних норм на облицювання поверхонь стін глазурованими плитками, завищення обсягів робіт з улаштування покриття з щитів паркетних, безпідставного включення до оплати робіт з установлення та розбирання внутрішніх риштувань і очищення приміщень від сміття та є порушенням п.3.3.10.1 ДБН Д01.1-1-2000.
Крім того, без відповідних розрахунків та підтверджуючих первинних документів актами форми КБ-2в до оплати пред”явлено витрати на відрядження в сумі 93527 грн ( 65910+17901+9716).
Під час ревізії підрядною організацією надано накази на відрядження робітників ТзОВ фірма “ГуСаК” для виконання робіт в центрі матері і дитини та розрахунок відрядних витрат. Відповідно до цього розрахунку відрядні витрати складають 86936 грн. Таким чином, завищення витрат на відрядження становить 6592 грн ( 93527-86935), що з ПДВ 20% складає 7910,4 грн.
Під час ревізії, як відзначено в акті, завищення вартості робіт в сумі 66474,0 грн взято на взаєморозрахунки між ТзОВ фірма “ГуСаК” та ЛОЦСССДМ.
В своїх поясненнях від 01.02.08 р колишній директор центру Бардовський Г.Є. зазначив, що за правильність застосування одиничних норм відповідає підрядна організація, а обсяги робіт перевірялись вибірково.
До акту ревізії додано Акт контрольних обмірів від 28.01.2008 р ( додаток № 26 до акту) ; Розрахунок завищення вартості робіт за договором з ТзОВ фірма “ГуСаК” по роботах, згідно Договору № 05/12/26/01 від 26.12.2005 р на капітальний ремонт будівлі центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі ( акти примання виконаних робіт за лютий 2006 року на суму 492026 грн, березень –136675,2 грн, травень -червень –73790,4 грн), який є додатком до Акту контрольних обмірів.. Акт контрольних обмірів складався за участю директора ТзОВ фірма “ГуСаК” Іванишина Т.Б. В результаті проведених контрольних обмірів окремих найменувань виконаних по вказаних актах за лютий 2006 р, березень 2006 р, травень-червень 2006 р робіт , яке полягало у перевірці правильності визначення вартості робіт , виявлено розбіжності між даними , зазначеними в актах виконаних робіт ( по окремих найменуваннях виконаних робіт) і результатами проведених контрольних обмірів, що зафіксовано у зазначених документах..
Контрольно-ревізійним управлінням у Львівській області в листі від 12.02.2008 року № 03-01-15 м/801 “Про усунення недоліків за наслідками ревізії” зобов”язано позивача : 1. забезпечити повне відшкодування незаконних видатків; 2. Домогтися повернення ТзОВ фірма “ГуСаК” коштів в сумі 66,4 тис.грн., незаконно використаних в 2006 році на проведення ремонтно-будівельних робіт.
В ході розгляду даної справи, судом також з”ясовано, що 10.02.2006 року Контрольно –ревізійним управлінням у Львівській області було складено акт “Про наслідки ревізії фінансово-господарської діяльності, використання бюджетних коштів на виконання програм у Львівському обласному центрі соціальних служб для сім”ї дітей та молоді” за період з 01.10.2004 по 31.12.2006 року. Із змісту зазначеного акту вбачається, що в ході ревізії попереднього періоду було встановлено, що з метою забезпечення раціонального використання бюджетних коштів наказом від 14.09.2004 року № 71 по ЛОЦСССДМ, дітей та молоді створено тендерну комісію у відповідності до Закону України від 22.02.2000 № 149-0-111 “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” ( із змінами та доповненнями); що здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг проводиться шляхом запиту цінових пропозицій, закупівлі в одного учасника. Порушень не встановлено. ( арк..акту 9).
До матеріалів справи позивачем подано Протокол № 1 від 07.12.2005 року засідання тендерного комітету Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді щодо вибору процедури на закупівлю із здійснення капітального ремонту в приміщеннях будівлі соціального цен6тру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобичі Львівської області, в порядку денного якого було одне питання, а саме : “Закупівля із здійснення капітального ремонту в приміщеннях будівлі соціального центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобичі Львівської області”. В ході засідання тендерного комітету, що вбачається із змісту зазначеного Протоколу, було доведено до відома присутніх, що відповідно до постанови КМУ від 02.09.21005 року № 861 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів, спрямованих на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності” на Львівську область виділено кошти у сумі 3169,0 тис. грн. для використання їх за вищезазначеним призначенням. Відповідно до Постанови КМУ № 861 від 02.09.2005 року та розпоряджень голови Львівської ОДА Львівському обласному центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді визначено 960,0 тис.грн.. на здійснення капітального ремонту в приміщеннях соціального Центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі Львівської області. На даному засіданні було вирішено закупівлю із здійснення капітального ремонту в приміщеннях Центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі Львівської області здійснювати за процедурою закупівлі в одного учасника, у зв”язку з чим підготувати техніко-економічне обгрунтування застосування процедури в одного учасника з урахуванням вимог законодавства в сфері державних закупівель.
02 вересня 2005 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 861 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів, спрямованих на подолання дитячої бездоглядності і безпритульності”. У відповідності до ст.25 Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” Кабінет Міністрів України постановив затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів, спрямованих на подолання дитячої бездоглядності і безпритульності.
Зазначений Порядок , відповідно до пункту 1, визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсім”ямолодьспорту за програмою “Здійснення заходів, спрямованих на подолання дитячої бездоглядності і безпритульності”. Відповідно до п.2 Порядку –бюджетні кошти використовуються , зокрема, для : ремонту та обладнання закладів соціального захисту дітей; оздоровлення дітей, які внаслідок життєвих обставин залишилися бездоглядними, безпритульними.
Відповідно до п.3 Порядку бюджетні кошти, передбачені для утворення центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, соціальних готелів ( гуртожитків) для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центрів матері і дитини, експериментального майданчика “Дитяче містечко” в Рівненській області, Київського міського центру соціально-психологічної допомоги, ремонту та обладнання закладів соціального захисту дітей, проведення заходів із запобігання дитячій бездоглядності і безпритульності, соціального супроводження неблагополучних сімей, оздоровлення дітей, які внаслідок життєвих обставин залишилися бездоглядними, безпритульними, проведення семінарів передаються в установленому порядку до бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів мм.Києва та Севастополя в обсязі 58378,5 тис. гривень як субвенція за розподілом згідно з додатком. Відповідно до п.5 Порядку, асигнування на здійснення видатків за рахунок субвенції, зазначеної у пункті 3 цього Порядку, перераховуються на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів, відкриті в органах Державного казначейства. План заходів, спрямованих на подолання бездоглядності та безпритульності, видатки на проведення яких проводяться за рахунок субвенції, затверджуються Мінсім”ямолодьспортом за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських адміністрацій. Відповідно до п.6 Порядку, закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється їх головними розпорядниками у порядку, встановленому Законом України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. Як вбачається із Додатку до зазначеного Порядку “Розподіл субвенції з державного бюджету бюджетам Автономної Республіки Крим, областей мм.Києва і Севастополя для здійснення заходів , спрямованих на подолання дитячої бездоглядності і безпритульності”, Львівській області виділено кошти в сумі 3169,0 тис.грн., що і зазначено в протоколі № 1 від 07.12.2005 року засідання тендерного комітету.
З Потоколу № 2 від 12 грудня 2005 року засідання тендерного комітету Львівського обласного центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді щодо здійснення переговорів з ТзОВ “ГуСаК” –учасником процедури закупівлі в одного учасника на закупівлю із здійснення капітального ремонту соціального центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі Львівської області, вбачається, що рішенням тендерного комітету від 07.12.2005 р обрано процедуру закупівлі в одного учасника для здійснення капітального ремонту приміщень соціального центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 в м.Дрогобичі Львівської області.. В даному протоколі , зокрема, відслідковується зауваження члена тендерного комітету Годяка М.І, який повідомив про необхідність з”ясування договірної ціни, яку запропонує ТзОВ Фірма “Гусак” та відзначено, що у разі , якщо учасником буде запропоновано суму, що перевищує суму одержаних коштів, визначених для здійснення даної закупівлі, то торги визнаються такими , що не відбулися відповідно до ст..28 ЗУ “Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти”. За результатами засідання тендерний комітет вирішив : визначити підрядником на виконання робіт в приміщеннях будівлі соціального центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобичі Львівської області ТзОВ фірма “Гусак” 2. Доручити відповідальному за здійснення закупівлі Тибурі Н.О. підготувати документи для погодження процедури закупівлі в одного учасника відповідно до Наказу Міністерства економіки України від 07.12.2000 р № 268 “Про порядок погодження Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України деяких процедур державних закупівель”.
На виконання Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та постанови КМ України від 27.09.2000 року № 1469 “Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель” наказом № 268 від 07.12.2000 р Мінекономіки України ( зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.12.2000 р за № 933/5154) затверджено Порядок погодження Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України застосування замовниками окремих процедур державних закупівель та Порядок розгляду документів, поданих замовником до Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України для здійснення процедур погодження.
20.12.05 р позивач звернувся з листом за № 986 до Львівської облдержадміністрації щодо погодження процедури закупівлі в одного учасника здійснення ремонту приміщення соціального центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобич Львівської області.
26 грудня 2005 року було складено Звіт про результати здійснення процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти. ( предмет закупівлі : капітальний ремонт приміщень будівлі центру матері та дитини по вул..Шептицького,7 у м.Дрогобич Львівської області. Як вбачається зі звіту, підстава застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до ч.2 ст.33 ЗУ “Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” – нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв”язку з особливими економічними та соціальними обставинами, які неможливо було передбачити.. Номер і дата видачі листа погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника № 54 від 26.12.2005 року; джерело фінансування закупівлі: кошти обласного бюджету; розмір бюджетного призначення ( очікувана вартість закупівлі) 960000,00 грн; розпорядник коштів : Львівський обласний центр соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді, код ЄДРПОУ 20779273. Лист –погодження на застосування процедури закупівлі в одного учасника від 26.12.2005 р № 54 скерований позивачу в додаток до листа № 10-40-2/4169 від 26.12.2005 р Головним управлінням економіки Львівської обласної державної адміністрації.
Матеріали справи ( казначейські виписки) підтверджують надходження коштів в сумі 960 000,00 грн. позивачу, як фінансування для оплати виконаних робіт по об”єкту. Окрім того, з наявних у справі документів вбачається , отримані в сумі 960 000,00 грн. кошти позивач 27.12.2005 р ( пл..доручення № 6) перерахував відповідачу як оплату за капітальний ремонт приміщення центру матері та дитини.
Відповідно до ст..1 Господарського процесуального кодексу України до господарського суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється. За змістом зазначеної статті порушення права чи законного інтересу або спір щодо них повинні існувати на момент звернення з позовом до суду. Якщо в результаті розгляду справи виявиться, що порушення відсутнє, суд повинен відмовити в позові.
Відповідно до ст..2 Господарського процесуального кодексу України господарський суд порушує справи за позовними заявами : підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави; рахункової палати, яка звертається до господарського суду в інтересах держави в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст..21 ГПК України позивачами є підприємства та організації, що подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу.
Передання права на пред”явлення позову іншій особі не допускається, крім випадків, передбачених законодавчими актами.
Відповідно до ст..326 ЦК України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна.
Відповідно до ст..386 ЦК України власник, права якого порушені, має право га відшкодування завданої йому, зокрема, майнової шкоди.
Відповідно до ст..387 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
Закон України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” встановлює правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів..
Державні кошти, в розумінні зазначеного Закону –це кошти Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, державні кредитні ресурси, а також кошти Національного банку України, державних цільових фондів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, кошти загальнообов”язкового державного соціального страхування, кошти страхування на випадок безробіття, кошти загальнообов”язкового державного соціального страхування у зв”язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, кошти, передбачені Законом України “Про загальнообов”язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності”, гуманітарна допомога в грошовій формі, кошти Аграрного фонду, Державного та місцевих фондів енергозбереження, кошти установ чи організацій, створених в установленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, кошти підприємств, які спрямовуються на придбання товарів, робіт і послуг.
Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.
Предметом даного спору є вимога позивача про повернення незаконно використаних в 2006 році на проведення робіт з капітального ремонту Центру матері і дитини у м.Дрогобичі Львівської області коштів, які , як свідчать матеріали справи, були на проведення зазначених робіт виділені відповідно до ЗУ “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.
Однак, позивач не наділений правом заявляти вимогу про повернення незаконно використаних державних коштів, оскільки повноваженнями щодо звернення до суду з позовом в інтересах держави він не наділений; його права та інтереси не порушені .
Суду не надано належних доказів, які б спростовували наведене.
Господарським процесуальним кодексом України не передбачено здійснення заміни позивача в судовому процесі.
У відповідності до ст. 33 ГПК України, кожна із сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Виходячи з вищенаведеного, у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 1,2, 21,32,33,34, 43, 49, 75, 82,84, 85 ГПК України, суд,-
ВИРІШИВ:
У позові відмовити повністю.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2008 |
Оприлюднено | 06.01.2009 |
Номер документу | 2638050 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Кітаєва С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні