Постанова
від 27.09.2012 по справі 2а-9405/12/0170/9
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-9405/12/0170/9 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 27 вересня 2012 р. (11:40) Справа №2а-9405/12/0170/9    Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі Сироватському М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі                        м. Сімферополя АР Крим      до  Приватного підприємства "Фірма Крим-Стілл"      про стягнення 175395,45 грн. Сторони явку представників не забезпечили. Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим звернулося до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Фірма Крим-Стілл" про стягнення фінансових санкцій в розмірі 175395,45 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені у встановлені законодавством строки та розмірах штрафні санкції, застосовані за ненадання первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб. Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Сторони у судове засідання, що відбулося 27.09.12р., явку представників не забезпечили, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Позивач надіслав клопотання про розгляд справи у відсутність його представника, у якому наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Відповідач письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином – судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд                                               ВСТАНОВИВ: Приватне підприємство "Фірма Крим-Стілл" зареєстровано як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі  м. Сімферополя АР Крим. Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.03р. №1058-IV (далі Закон №1058) із відповідними змінами та доповненнями. Згідно ст. 1 Закону №1058 страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із  законодавством, яке діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно цього Закону. Стаття 3 Закону №1058 визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні. Відповідно до ст. 1 Закону №1058 персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначено як організацію та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що використовуються у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування в порядку, визначеному Законом №1058.   У відповідності до ч.1 ст.21 Закону №1058 органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходження страхових внесків, створюють і забезпечують функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб, здійснюють облік коштів Накопичувального фонду на накопичувальних пенсійних рахунках. Підставою для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку серед інших є і відомості, що  надходять від роботодавців (ч.2 ст.21 Закону №1058). Отже відповідач в розумінні Закону №1058 є роботодавцем, який повинний надавати відомості до системи персоніфікованого обліку. Згідно з пп. 1 п.1.3. Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 10.06.2004р. N 7-6 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 р. за N 1000/9599 (далі - Порядок) страхувальник один раз на рік до 1 квітня поточного року згідно із затвердженим графіком подає до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб за попередній рік. Згідно п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 за ненадання, невчасне надання, надання не по встановленій формі або представлення недостовірних відомостей, використовуваних в системі персоніфікованого обліку і іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 % суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожен повний або неповний місяць затримки представлення відомостей, звітності, але не менше десяти не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян, а у разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 % вказаних сум і не менше 20 не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян. У порушення вимог законодавства відповідачем не надані до системи персоніфікованого обліку у строки, встановлені законодавством, відомості за 2004 рік. На підставі п.5 ч.9 ст.106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” до відповідача були застосовані фінансові санкції за рішенням  №884П від 17.07.2009р., які протягом десяти робочих днів з дня отримання рішення підлягають сплаті. Згідно частини 14 статті 106 Закону України №1058, рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу є виконавчим документом. У разі незгоди з рішенням про нарахування  пені та  накладення  штрафу, страхувальник у десятиденний строк має право на оскарження рішення у судовому порядку. Рішення Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим №884П від 17.07.2009р. про застосування до Приватного підприємства "Фірма Крим-Стілл" штрафних санкції в сумі 176574,24грн. отримано відповідачем 17.07.2009р., про що свідчить відмітка про отримання на самому рішенні (а.с.9). Згідно частини 2 статті 49 КАСУ,  особи,   які   беруть   участь   у   справі,   зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов'язки. Як вбачається з матеріалів справи, вищенаведене рішення у встановленому законом порядку не оскаржено, фінансові санкції у повному обсязі до теперішнього часу не сплачені. Судом з'ясовано, що відповідачем сплачено тільки 1178,79грн. та на час розгляду справи заборгованість за вищенаведеним рішенням склала 175395,45грн. Відповідач не надав суду доказів підтверджуючих сплату заборгованості за рішенням Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим  №884П від 17.07.2009р., тобто доказів сплати 175395,45грн. фінансових санкцій. Судом також з'ясовано, що позивачем рекомендованою кореспонденцією була надіслана відповідачу вимога про сплату боргу №56 від 3 травня 2012р. (а.с.10). Отже станом на момент розгляду справи за відповідачем склалась заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій в сумі 175395,45грн., що підтверджується матеріалами справи. Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом. Дія вказаної норми Перехідних положень поширюється і на сплату внесків із загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. До 01.01.11р., тобто до набрання чинності Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, відповідальність за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та порядок її застосування регулювалися статтею 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Стаття 106 цього Закону втратила чинність із 01.01.11р. Відповідно, з 01.01.11р. втратили чинність норми, які визначали склад правопорушення і розміри відповідальності в галузі нарахування і стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Виходячи зі змісту пункту 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, органи пенсійного фонду зберегли повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом, тобто в тому числі повноваження, передбачені статтею 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Водночас, при застосуванні пункту 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” в частині регулювання відповідальності за вчинення порушень щодо сплати страхових внесків, допущених до 01.01.11р., слід ураховувати норми статті 58 Конституції України та дію нормативних актів у часі. Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Як випливає з Рішення Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1/99-рп, частину першу статті 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дотримання нею норм законодавства про сплату обов'язкових страхових внесків, слід визначати із застосуванням законодавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій або бездіяльності такої особи. В свою чергу, заходи відповідальності, які можуть бути застосовані до особи-порушника слід визначати на підставі законодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосування відповідних санкцій. Виходячи з викладеного, якщо певне діяння було правопорушенням на момент його вчинення і за таке діяння до особи було застосовано заходи відповідальності, передбачені чинним на той час нормативним актом, відповідні санкції підлягають стягненню з особи і після втрати чинності нормативним актом, що визначав зміст відповідальності. В той же час, якщо діяння перестало бути порушенням в зв'язку зі втратою чинності нормативним актом, що регулював відповідальність за таке порушення, то і санкції, передбачені нечинним нормативним актом, не можуть бути застосовані. З урахуванням викладеного, пункт 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” в частині повноважень органів пенсійного фонду щодо нарахування та стягнення санкцій за порушення правил сплати страхових внесків слід застосовувати наступним чином. Органи пенсійного фонду можуть стягувати ті недоїмки, штрафи та пеню, які виникли до 01.01.11р. Механізм стягнення цих сум відповідає змісту статті 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” та застосовується з посиланням на пункт 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”. Органи пенсійного фонду з 01.01.11р. не вправі за порушення, вчинені до 01.01.11р., нараховувати штрафи та пені, визначені статтею 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, оскільки передбачені відповідними нормами склади правопорушень та санкції втратили чинність, і їх застосування з 01.01.11р. суперечить статті 58 Конституції України незважаючи на зміст пункту 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”. Враховуючи, що рішенням Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим  №884П від 17.07.2009р. штрафні (фінансові) санкції нараховано до 01.01.11р., позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі. У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанова складена у повному обсязі 02.10.12р. Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,                                                ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Приватного підприємства "Фірма Крим-Стілл" (95022, АРК,                 м. Сімферополь, вул. Бородіна, 18Г; ЄДРПОУ 24696325 рахунки невідомі) на користь Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим (95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, 125-б, код ЄДРПОУ 20725930; р/р 2560570445712 у ВАТ Державний  Ощадний банк України, МФО 324805) 175395,45 грн.  заборгованості по штрафних (фінансових) санкціях згідно рішення Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим  №884П від 17.07.2009р. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.       Суддя                                                     Гаманко Є.О.                                                                                                                                                                            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2012
Оприлюднено12.10.2012
Номер документу26380943
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9405/12/0170/9

Постанова від 27.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 31.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні