Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7341/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Ірметова О.В.
при секретарі: Іванович К.В.,
за участю представників сторін від:
позивача: Іванов А.О.
відповідача: не прибув;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Красний Луч Луганської області Державної податкової служби України до Приватного підприємства «Логос» про стягнення податкової заборгованості в сумі 5726,18 грн., -
ВСТАНОВИВ:
24 вересня 2012 року Державна податкова інспекція в м. Красний Луч Луганської області Державної податкової служби України (далі - позивач) звернулась з вказаним позовом до Приватного підприємства «Логос» (далі - відповідач) про стягнення коштів у сумі 5726,18 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має статус юридичної особи та діє на підставі Статуту зареєстрованого Виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради від 02.10.2003 року. Згідно довідки державного комітету статистики підприємство внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за адресою: м. Петровське, вул. Стройгородок, буд. 1, кв.1. та згідно довідки від 08.10.2003 року № 114 платник перебуває на обліку в ДПІ м. Красний Луч.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача станом на 10.09.2012 року утворився податковий борг перед бюджетом у загальній сумі 5726,18 грн., у тому числі:
- з податку на прибуток підприємства у розмірі 3913,00 грн.,
- з податку на додану вартість у розмірі 1363,18 грн.
У зв'язку з несплатою у встановлені строки податкових зобов'язань, Відповідачу направлялася перша податкова вимога 01.10.2009 року № 1/139, та друга податкова вимога від 10.12.2009 року.
У зв'язку з викладеним позивач просив стягнути з відповідача заборгованість в сумі 5726,18 грн.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав суду пояснення аналогічні викладеним у позові, просив суду стягнути з відповідача суму заборгованості.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та надані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги, виходячи з наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Частина 1 статті 2 КАС України встановлює, основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Пунктами 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» визначено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподаткування» втратили чинність. Проте, у зв'язку з тим, що частина правовідносин виникла до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід частково застосовувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закону України «Про систему оподаткування», які були чинні на момент виникнення частини правовідносин.
Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування», податок на додану вартість, плата за землю, збір за забруднення навколишнього природного середовища належать до загальнодержавних і справляються на всій території України.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 9 цього ж Закону України встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі - закон №2181), податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Підпунктом 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 закону №2181 встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно з п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 Закону 2181 процедура адміністративного оскарження закінчується:
останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк;
днем отримання платником податків рішення контролюючого органу про повне задоволення скарги, викладеної у заяві;
днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що не підлягає подальшому адміністративному оскарженню.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків.
Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до довідки № 1336 від 30.08.2007 року відповідач перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції в м. Красний Луч Луганської області Державної податкової служби України з 08.10.2003 року за № 114 (а.с.22) та зареєстрований виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради 02.10.2003 року за № 1 380 120 0000 000892 у якості юридичної особи, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №665915 (а.с.28). На теперішній час за відповідачем утворився борг з податку на додану вартість у загальній сумі 1363,18 грн. та з податку на прибуток у загальній сумі 3913,00 грн.
Грошові зобов'язання відповідача з податку на додану вартість складають загальному розмірі 1363,18 грн., а саме:
- основний платіж у сумі 1,00 грн.;
- штрафна санкція у сумі 1362,00 грн.;
- пеня у сумі 0,18 грн.
Вказаний борг підтверджується:
- податковою декларацією №3566 від 18.03.2010 року на суму 1,00 грн. (а.с.19-20);
- податковим повідомленням-рішенням №0001371501/0 від 29.04.2010 року на суму 170,00 грн. (а.с.16);
- податковим повідомленням-рішенням №0002131501/0 від 22.06.2010 року на суму 170,00 грн. (а.с.13);
- податковим повідомленням-рішенням №0004811501/0 від 31.12.2010 року на суму 850,00 грн. (а.с.17);
- податковим повідомленням-рішенням №0002021501 від 15.08.2011 року на суму 2,00 грн. (а.с.10);
- податковим повідомленням-рішенням №002031501 від 15.08.2011 року на суму 170,00 грн. (а.с.10).
Грошові зобов'язання відповідача з податку на прибуток платника податків складають у загальному розмірі 3913,00 грн., а саме:
- основний платіж у сумі 1,00грн.;
- штрафна санкція у сумі 3912,00 грн.
Вказаний борг підтверджується:
- податковою декларацією №33782 від 14.01.2010 року на суму 1,00 грн. (а.с.18);
- податковим повідомленням-рішенням №000350150170 від 29.12.2009 року на суму 170,00 грн. (а.с.11);
- податковим повідомленням-рішенням №0004821501/0 від 31.12.2010 року на суму 510,00 грн. (а.с.17);
- податковим повідомленням-рішенням №0002011501 від 15.08.2011 року на суму 2,00 грн. (зворотній бік а.с.10);
- податковим повідомленням-рішенням №0003111501 від 20.12.2011 року на суму 1020,00 грн. (а.с.15);
- податковим повідомленням-рішенням №0000101501 від 17.01.2012 року на суму 1020,00 грн. (а.с.14).
- податковим повідомленням-рішенням №0000681500 від 19.04.2012 року на суму 170,00 грн. (а.с.12);
- податковим повідомленням-рішенням №0001201500 від 25.07.2012 року на суму 1020,00 грн. (а.с.9);
Підпунктом 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий встановлено, що борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пункт 59.4 ст. 59 ПУ України визначає, податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст.95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, що позивачем на адресу відповідача надсилалась перша податкова вимога від 01.10.2009 року № 1/139 (а.с.30). Поштове відправлення повернулося на адресу позивача із зазначенням причини такого повернення - «за закінченням терміну зберігання». Оскільки поштове відправлення з вимогою повернулося на адресу позивача без вручення з незалежних від позивача причин, суд приходить до висновку, що вимогу про сплату боргу вручено відповідачу належним чином. Друга податкова вимога від 10.12.2009 року №2/168 (а.с.30). Зазначені вимоги, відповідачем у встановленому законодавством порядку, оскаржені не були.
Оскільки в судовому засіданні було встановлено, що на день звернення до суду за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 5726,18 грн., та прийняті податкові повідомлення-рішення відповідачем не були оскаржені у встановленому законом порядку, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо стягнення податкового боргу з відповідача є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Красний Луч Луганської області Державної податкової служби України до Приватного підприємства «Логос» про стягнення заборгованості в сумі 5726,18 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Логос» (код 32604410, адреса: 94540, Луганська область, м. Петровське, вул. Стройгородок, 1/1) до державного бюджету кошти за податковим боргом у загальному розмірі 5726,18 (п'ять тисяч сімсот двадцять шість гривень вісімнадцять копійок) грн., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 11 жовтня 2012 року.
СуддяО.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2012 |
Оприлюднено | 12.10.2012 |
Номер документу | 26382613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні