Категорія №6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/3723/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючогосудді: Борзаниці С.В.,
Суддів Качуріної Л.С.,
Каюди А.М.,
при секретарі: Скляровій І.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Держкомзему України у Луганській області, Державного агентства земельних ресурсів України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна фірма "Лан" про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держкомзему України у Луганській області, Державного агентства земельних ресурсів України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна фірма "Лан" про зобов'язання вчинити певні дії. В обґрунтування уточнених позовних вимог послався на наступне.
Представник позивача ОСОБА_5 05.03.2012р звернувся до головного управління Держкомзему України у Луганській області зі скаргою на порушення Ліцензійних умов з боку Товариства з обмеженою відповідальністю «Землевпорядна фірма «Лан» (код ЕДРПОУ 30877868, т. Якіра, буд.1, кв.4, М.Луганськ, Луганська обл., 91051, далі ліцензіат).). Вказана фірма має ліцензію серії АВ № 548147 від 10.08.2010 на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, яка була видана ДЗК України, зловживає правами та порушує зобов'язання, які обумовлені Ліцензійними умовами.
Сфальсифікований висновок ТОВ «ЛАН» став підставою для судового розгляду нібито незаконно наданих у 2008-2009р рішень Сєвєродонецької міськради та державних актів на право приватної власності на земельні ділянки. Судова справа розглянута на користь позивача, при цьому зазнав відповідні судові витрати ОСОБА_5 як законний представник відповідача в суді.
Відповідач на звернення позивача про порушення з боку ліцензіата надав відповідь № 8-9-30/1437 12.04.2012р. з якої вбачається бездіяльність головного управління Держкомзему України у Луганській області щодо виконання прямих функціональних обов'язків, а саме.Пунктом 1 «Положення про Державне агентство земельних ресурсів України» , затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 445 (далі положення), зазначено що Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є Центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
У відповіді ГУ ДКЗ у Луганській області № 8-9-30/1437 від 04.04.20І2р зазначено, що перевірка та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання, в том числі ТОВ «ЗФ «Лан» щодо складання комісійного висновку № 32 від 01 квітня 2011р не входить до компетенції управління однак відповідне твердження суперечить вимогам чинного законодавства. Тобто з боку управління вбачається ухилення від виконання основних завдань, передбачених вищезгаданим Положенням.
Відповідно до п.27 розділу 4 вказаного положення на відповідача покладено зобов'язання проводити у випадках, передбачених законодавством, ліцензування певних видів господарської діяльності та здійснює контроль за додержанням суб'єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.
Згідно п,4 розділу 5 положення відповідач - організовує розгляд звернень громадян, юридичних осіб, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та надає роз'яснення з питань, що належать до його компетенції:
Відповідно до положень статті 20 Закону України "Про ліцензування певних в господарської діяльності, статей 5 та 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, та на виконання вимог "Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт", затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 02.07.2010 № 511, та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 16.09.2010 за № 824/18119 органом ліцензування на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт є Держземагентство України та його підрозділи на місцях.
Згідно пункту 1.2. "Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт" Контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, земле оціночних робіт, затверджених наказом Держкомзему від 05.08.2009 N 423 (20821-09 ), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.08,2009 за N 821/16837 (далі - Ліцензійні умови), здійснює Держкомзем як орган ліцензування шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
Згідно пункту 2.9. вказаного порядку - Позапланові перевірки здійснюються Держкомземом, на підставах, визначених Законами України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ( 1775-14 ) та "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до положень ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства.
Стаття 20 закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачає,. що - Спеціально уповноважений орган з питань ліцензування здійснює позапланові перевірки додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування лише на підставі надходження до нього в письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення вимог законодавства у сфері ліцензування, або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень органом ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування. Однак відповідач проігнорував вказані вимоги законодавства.
Позивач і письмовому вигляді звернувся до відповідача з заявою провести перевірку ліцензіата та перелічив всі порушення яки скоїв ліцензіат. Однак відповідач, грубо порушивши вказані вище вимоги, відмовився виконувати покладені на нього обов'язки щодо проведення позапланової перевірки ліцензіата.
За таких підстав позивач просив суд визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держкомзему України в Луганській області та зобов'язати Головне управління Держкомзему України в Луганській області вчинити певні дії щодо проведення позапланової перевірки ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан».
Під час судового засідання представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в уточненому адміністративному позові.
Представник відповідачів - Головного управління Держкомзему України в Луганській області, Державного агентства земельних ресурсів України під час судового засідання проти адміністративного позову заперечував, посилаючись на те, що позивачу було відмовлено в проведенні позапланової перевірки ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан» на підставі норм чинного законодавства, порушень допущено не було.
Представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна фірма "Лан" проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено мораторій на здійснення заходів державного нагляду у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування щодо юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику та ТОВ «ЗФ «Лан» відноситься до цієї категорії підприємств.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що згідно відповіді Головного управління Держкомзему у Луганській області на скаргу ОСОБА_4 на дії ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан» комісійний висновок ТОВ «ЗФ «Лан» не відноситься до землевпорядної документації та зазначена фірма має ліцензію на виконання робіт із землеустрою, видану Держкомземом у 2010 році (а.с.13).
Відповідно до свідоцтва №1234/26, виданого Державною податковою інспекцією в Жовтневому районі м. Луганська ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан» 10.01.2012, Товариство має право сплати єдиного податку за ставкою єдиного податку 5% та застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності у 2012 році (а.с.14).
Статтею 1 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено, що ліцензійні умови - установлений з урахуванням вимог законів вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженні видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, затверджених наказом Держкомзему від 05.08.2009 № 423 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.08.2009 за № 821/16837), встановлені організаційні, кваліфікаційні, технологічні та інші вимоги щодо здійснення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт.
Відповідно до статті 55 Закону України «Про землеустрій» встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів.
У зв'язку з вищевикладеним проведення перевірки правильності виконання землевпорядним підприємством геодезичних робіт неможливе у зв'язку з тим, що до ліцензіатів, які здійснюють господарську діяльність щодо проведення робіт із землеустрою, не застосовуються вимоги зі вказаних робіт.
Статтею 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено, що позапланові перевірки здійснюють органи ліцензування або спеціально уповноважений орган з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Згідно з пунктом 1.2. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, затверджених наказом Держкомзему від 05.08.2009 № 423 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.08.2009 за № 821/16837), органам ліцензування на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт є Державний комітет України із земельних ресурсів.
Відповідно до Законів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» розроблений Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, який затверджений наказом Держкомзему від 02.07.2010 № 511 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.09.2010 за № 824/18119 (далі - Порядок контролю).
Згідно з пунктом 1 Порядку контролю перевірка ліцензіата (суб'єкта господарювання) - захід державного нагляду (контролю), який проводиться Держкомземом з метою перевірки додержання вимог законодавства та Ліцензійних умов суб'єктами господарювання, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт.
Пунктом 2.1. зазначеного Порядку передбачено, що для здійснення планової чи позапланової перевірки Держкомзем видає наказ, який має містити найменування ліцензіата, щодо якого буде здійснена перевірка, предмет перевірки, склад комісії з перевірки Ліцензійних вимог. Наказ підписується керівником Держкомзему або його заступником.
Згідно пункту 2.5., 2.9. Порядку контролю планові перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов проводяться Держкомземом згідно з річними планами проведення перевірок, які затверджуються наказом Держкомзему. Позапланові перевірки здійснюються Держкомземом на підставах, визначених Законами України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
В судовому засіданні встановлено, що до Головного управління Держкомзему у Луганській області наказ про проведення позапланової перевірки ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан» не надходив. Таким чином, у відповідача - Головного управління Держкомзему у Луганській області були відсутні підстави для проведення позапланової перевірки товариства.
За результатами планових та позапланових перевірок складаються відповідні акти. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов Держкомзем не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки видає розпорядження у двох примірниках про усунення порушень Ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії (пункти 6.1., 6.5. Порядку контролю).
Відповідно до Указу Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 Державне агентство земельних ресурсів України є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів, у тому числі за укладеними міжнародними договорами України, стороною в яких є Державний комітет України із земельних ресурсів. Згідно з Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженим вищевказаним Указом Президента України, Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань, у тому числі, проводить у випадках, передбачених законодавством, ліцензування певних видів господарської діяльності та здійснює контроль за додержанням суб'єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.
Головне управління Держкомзему у Луганській області у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Держкомзему, а також Положенням про Головне управління Держкомзему у Луганській області, затвердженим наказом Держкомзему від 08.01.2010 № 7. Враховуючи вказане Положення, до повноважень Головного управління Держкомзему у Луганській області не входить проведення ліцензування певних видів господарської діяльності та здійснення контролю за додержанням суб'єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.
Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що відповідь Головного управління від 04.04.2012 № 8-9-30/1437 представнику позивача ОСОБА_5 надана в межах повноважень та відповідно до вимог чинного законодавства.
Згідно з вимогами статті 2 Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» від 23.02.2012 № 4448 (далі - Закон № 4448) дія цього Закону поширюється на фізичних осіб-підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - фізичні особи-підприємці), та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Відповідно до частини З статті 3 Закону № 4448 органам державного нагляду (контролю), їх посадовим особам забороняється здійснювати щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, не передбачені цим Законом.
Наказом Держземагентства України від 15.05.2012 № 234 «Про додаткові заходи щодо дотримання вимог законодавства при проведенні заходів державного нагляду (контролю)» внесено зміни до наказів Держземагентства України про проведення планових перевірок у 2012 році з урахуванням вимог зазначеного Закону.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Землевпорядна фірма «Лан» є платником єдиного податку, що підтверджується Свідоцтвом № 1234/26 про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва-юридичною особою серії Б № 640619. Таким чином, враховуючи викладене, щодо ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан» не можуть бути застосовані заходи державного нагляду (контролю) на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, оскільки у разі наявності документів, що підтверджують, що ліцензіат підпадає під дію Закону № 4448, заходи державного нагляду (контролю) не проводяться.
Таким чином, позивач не надав суду належних доказів в обґрунтування позовних вимог як це передбачено частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, в якій зазначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а також частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в якій зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, що є підставою для відмови у задоволенні позову.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 до Головного управління Держкомзему України у Луганській області, Державного агентства земельних ресурсів України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна фірма "Лан" про зобов'язання вчинити певні дії відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова складена у повному обсязі та підписана 07 вересня 2012 року.
Головуючий суддя С.В. Борзаниця суддя суддя Л.С. Качуріна А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 12.10.2012 |
Номер документу | 26382815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні