ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
03.10.12Справа №2а-2074/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Гавури О.В.;
при секретарі - Плаксіній О.С.,
за участю: представника позивача - Бойко Ірина Валеріївна, довіреність № 44/9/10-039 від 15.03.12, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби;
представник відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Премиум" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Премиум" про стягнення заборгованості перед бюджетом з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 83 669, 94 грн.
Ухвалою суду від 10.09.2012 відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою суду від 10.09.2012 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні на позовних вимогах наполягала.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.
Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд в силу ст. 128 КАС України вирішив розглянути справу у відсутність відповідача.
Встановивши обставини справи, вислухавши представника позивача, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п. п. 1, 2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.
Відповідно до п. 11 ст. 10 закону України "Про держану податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно зі ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку зі здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю „Премиум" (TOB „Премиум") є юридичною особою, Що підтверджується довідкою з Управління статистики у м. Севастополі від 16.07.2012.
Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України TOB „Премиум" є платником податків.
TOB „Премиум" перебуває на обліку в Державній податковій інспекції Ленінського району м. Севастополя з 07.08.2000 за №5346.
року між Севастопольською міською Радою (орендодавцем) та TOB „Премиум" (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки за №67, відповідно до якого відповідачу надано у тимчасове володіння та користування земельну ділянку загальною площею 0,0060 га, розташовану за адресою пр. Г.Острякова, 153-155 у м. Севастополі, надану для будівництва та обслуговування торговельного павільйону.
року між Севастопольською міською Радою (орендодавцем) та TOB „Премиум" (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки за №81, відповідно до якого відповідачу надано у тимчасове володіння та користування земельну ділянку загальною площею 0,0054 га, розташовану за адресою пр. Г.Острякова, 37 у м. Севастополі, надану для будівництва аптечного павільйону.
20.01.2006 року між Севастопольською міською Радою (орендодавцем) та TOB „Премиум" (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого відповідачу надано у тимчасове користування земельну ділянку загальною площею 0,0090 Га, розташовану за адресою пр. Г.Острякова, 155-з у м. Севастополі, надану для реконструкції торговельного павільйону та його обслуговування.
27.03.2008 року між Севастопольською міською Радою (орендодавцем) та TOB „Премиум" (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого відповідачу надано у тимчасове користування земельну ділянку загальною площею 0,0052 Га, розташовану за адресою пр. Г.Острякова, 225-Б у м. Севастополі, надану для реконструкції та обслуговування торговельного будинку та його обслуговування.
Згідно норм ст. 21 Закону України „Про оренду землі" від 06.10.1998 р. № 161-X.1V орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування - земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
У ст. 206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 р. встановлено, що використання землі в Україні є платним.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 14 Закону України „Про систему оподаткування", який діяв до набрання чинності Податковим кодексом України, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відноситься до переліку загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів).
Аналогічне положення закріплене п.п.9.1.10 п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. 14.1.73 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користуванні земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди
П.п. 14.1.136 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою
Згідно ст. 21 Закону України „Про оренду землі" плата за землю, зокрема орендна плата надходить до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним Кодексом України.
Згідно статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати, встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) та орендарем. Податковий період порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до ст.285 Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий (звітний) рік починається з 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим за 12 місяців).
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. ;
Станом на 30.06.2012р. у підприємства числиться заборгованість з основного платежу розмірі 80199,97 грн. та пені у розмірі 6949,12 грн.
Попереднім адміністративним позовом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС пред'явлено грошові вимоги до TOB „Премиум" по заборгованості у сумі 51596,57 грн., у тому числі 49194,25 грн. з основного платежу та 2402,32 грн. з пені, (станом на 30.11.2011)
12.02.2012 р. TOB „Премиум" було надано до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя, податкову декларацію з орендної плати на земельні ділянки державної або комунальної власності № 9006165352, у якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на весь 2012 рік у розмірі 3727,39 грн. з відповідною розбивкою по місяцям: за січень 2012р.- листопад 2012р. - 310,61грн., грудень 2012р. - 310,68 грн.
28.02.2012 р. TOB „Премиум" було надано до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя уточнюючу податкову декларацію з орендної плати на земельні ділянки державної або комунальної власності № 9008571148, у якій платником самостійно збільшено податкове зобов'язання з податку з відповідною розбивкою по місяцям: за січень 2012р.- листопад 2012р. на 180,30 грн., грудень 2012 р.- 180,23 грн.
У зв'язку з наданням уточнюючої декларації сума податкових зобов'язань до сплати склала 490,91 грн. щомісячно з січня 2012 року по грудень 2012 року.
Нараховані самостійно податкові зобов'язання за січень 2012р. по терміну сплати 01.03.2012р., лютий 2012р. по терміну сплати 30.03.2012р., за березень 2012р. по терміну сплати 30.04,2012 платником сплачені не були, у зв'язку з чим наявна податкова заборгованість у розмірі 6617,02 грн. (станом на 01.03.2012р.) збільшилась на 1472,73 грн. (490,91*3) та з урахуванням часткового погашення у розмірі 981,82 грн. склала 7107,93 грн.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя ДПС 06.04.2012 р. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку TOB „Премиум" з питання своєчасної сплати суми податкового зобов'язання по орендної платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за липень-грудень 2010р., січень-жовтень 2011р. Результати перевірки документально зафіксовані актом перевірки № 1007/10/15-221/31042674 від 06.04.2012 р.
В акті перевірки встановлені порушення ч. 1 ст. 17 Закону України №2535, п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. б Закону України №2181, п.57.1 ст.57, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, а саме затримка сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по орендної платі за землю за періоди липень - грудень 2010р., січень-жовтень 2011р.
Відповідальність за вказане порушення передбачена у ст.126 Податкового кодексу України, а саме: У разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Таким чином, сума штрафної санкції за вказане порушення склала 15387,02 грн. (детальний розрахунок нарахування штрафних санкцій додається)
За результатами перевірки відповідно до ст.126 Податкового кодексу України, керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було прийняте податкове повідомлення - рішення № 0000980152 від 24.04.2012 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 15387,02 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено поштою з повідомленням про вручення, та вручено представнику TOB „Премиум", про що свідчить його підпис на поштової картці.
Нараховане самостійно податкове зобов'язання за квітень 2012р. у розмірі 490,91 грн. по терміну сплати 30.05.2012р. та нараховані податковим органом штрафні санкції у розмірі 15387,02 грн. платником сплачені не були, у зв'язку з чим податкова заборгованість збільшилась та з урахуванням часткового погашення у розмірі 4067,46грн. склала 18918,40грн.
Також Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя ДПС 28.04.2012 р. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку TOB „Премиум" з питання повноти нарахування податкового зобов'язання по орендної платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. Результати перевірки документально зафіксовані актом перевірки № 1926/10/15- 221/31042674 від 28.04.2012 р.
В акті перевірки встановлені порушення ст.21 Закону України №161, п.288.1 ст.288, п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України, а саме встановлено заниження сум податкових зобов'язань по орендної платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. на загальну суму 54386,50 грн. (детальний розрахунок додається до адміністративного позову)
Згідно з п.п. 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган - зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідальність за вказане порушення передбачена у ст. 123.1 Податкового кодексу України, а саме: у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного,відшкодування.. Таким чином, сума штрафної санкції за вказане порушення склала 6895,07грн. (детальний розрахунок додається)
За результатами перевірки відповідно до п. 123.1 ст.123 Податкового кодексу України, керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС було прийняте податкове повідомлення - рішення № 0001680152 від 16.05.2012 р. про визначення грошового зобов'язання по орендної платі за землю у сумі 54386,50 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 6895,07 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено поштою з повідомленням про вручення, та вручено 23.05.2012р. представнику TOB „Премиум", про що свідчить його підпис на поштової картці.
Нараховане самостійно податкове зобов'язання за травень 2012р. у розмірі 490,91 грн. по терміну сплати 30.06.2012р. та нараховані податковим органом основний платіж у сумі 54386,50 грн. та штрафні санкції у розмірі 6895,07 грн. платником сплачено не було, у зв'язку з чим податкова заборгованість збільшилась та з урахуванням часткового погашення у розмірі 490,91грн. склала 80199,97 грн.
Таким чином, сума заборгованості перед бюджетом з орендної плати за землю, яка підлягає стягненню, складає 83669,94грн., у тому числі основний платіж у розмірі 79123,14грн.: (2454,55+15387,02+54386,5+6895,07) та пеня, нарахована у зв'язку з несвоєчасним частковим погашенням заборгованості у розмірі 4546,8 грн.
Контроль за надходженням грошових коштів, що підлягають внесенню до бюджету, здійснює ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» №2181-111, який діяв на момент виникнення податкової заборгованості вперше, на адресу TOB „Премиум" була направлена по пошті з поштовим повідомленням перша податкова вимога № 1/284 від 05.07.2010р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 4535,22 грн., яка була отримана відповідачем 25.08.2010р згідно підпису на поштовому повідомленні.
Відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» №2181-111 на адресу TOB „Премиум була направлена друга податкова вимога № 2/451 від 23.09.2010р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 13609,06грн., яка була отримана відповідачем 02.11.2010 згідно підпису на поштовому повідомленні.
З урахуванням положень п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, п.3.6 розділу III Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 24.10.2010 №1037, зареєстровано в Міністерстві Юстиції України 30 грудня 2010 р. за N 1432/18727, формування та надіслання платнику наступних податкових вимог у разі збільшення суми податкового боргу не передбачене.
У добровільному порядку суми самостійно визначеного та нарахованого грошового зобов'язання не погашаються і заходів по погашенню заборгованості відповідач не робить.
Згідно виписці про внесення запису в Державний реєстр заставного рухомого майна № 26559495 від 19.03.2010р. у податковій заставі знаходяться всі активи платника податків.
Відповідно до п.87.2 ст.87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежені визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно п.95.1 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини Погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, потребує відповідного дозволу суду. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків (п.95.4 ст.95).
Відповідно до Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» № 22 від 21.01.2004 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 р. за № 377/8976, примусове списання коштів - списання коштів. що здійснюється стягувачем без згоди платника на підставі встановлених законом виконавчих, .документів у випадках, передбачених законом.
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 ст.20,Податкового кодексу України закріплено право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
З огляду на зазначене, сума штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 83 669,94 грн. підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку, позовні вимоги - задоволенню.
Постанова складена та підписана в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 08.10.2012.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя ДПС - задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Премиум" (99040, м. Севастополь, пр. Ген.Острякова 89, кв. 19, ЄДРПОУ 31042674) на користь ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС у доход місцевого бюджету Ленінського району м. Севастополя заборгованість перед бюджетом з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 83 669,94 грн. (р/р № 33219812700007, банк отримувача - Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509 , ЄДРПОУ 24035598, код платежу 13050200) шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності Товариства з обмеженою відповідальністю „Премиум", у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника;
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.В. Гавура
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2012 |
Оприлюднено | 12.10.2012 |
Номер документу | 26383374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гавура О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні