УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2012 р.Справа № 2011/2а-13396/11
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Бенедик А.П.
суддів: Калитки О.М.
Калиновського В.А.
за участю секретаря
судового засідання Дерев 'янко А.О.
позивачів ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5
представника відповідача Бабіча О.Є.
представника третьої особи Осадчого С.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду у м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою
ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 на постанову Дзержинського районного суду м. Харкова від 22.03.2012 р. по справі № 2011/2а-13396/11
за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4,
ОСОБА_5
до Харківської міської ради
треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "ФОРС С",
Громадська організація "Громадський рух "Зелений фронт"
про часткову скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивачі, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, звернулись до Дзержинського районного суду м. Харкова з адміністративним позовом до Харківської міської ради, в якому просили скасувати п. 4.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011року про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:013:0033 ГО «Громадський рух «Зелений Фронт».
Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 09.02.2012 року до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних позовних вимог, залучено Товариство з обмеженою відповідальністю "ФОРС С", Громадську організацію "Громадський рух "Зелений фронт".
19 березня 2012 року позивачами подана додаткова позовна заява до Харківської міської ради, треті особи: ТОВ «Форос С», Громадська організація "Громадський рух "Зелений фронт" з доповненими позовними вимогами про скасування п. 4.2 та п. 5.2 рішення № 330/11 (додаток 1) від 06.07.2011 р. 8 сесії 6 скликання міської ради м. Харкова про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:013:0033 ГО «ГР «Зелений фронт»та земельної ділянки кадастровий №6310136600:16:001:0017 тов. «Форс-С», як прийнятих з грубими порушеннями чинних законів України і повернути ці ділянки в комунальну власність м. Харкова (а.с.100-101).
Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 19.03.2012 року додаткову позовну заяву ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 залишено без розгляду у зв'язку із пропуском строку звернення з адміністративним позовом (а.с.110).
Постановою Дзержинського районного суду м. Харкова від 22.03.2012 року відмовлено ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 у задоволенні позовних вимог.
Позивачі, не погодившись із судовим рішенням суду першої інстанції, подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову Дзержинського районного суду м. Харкова від 22.03.2012 р. та задовольнити заявлені позовні вимоги в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, позивачі посилаються на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, невідповідності висновків суду обставинам справи, порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на доводи та обставини, викладені в апеляційній скарзі.
Відповідач та треті особи не скористались правом подання письмових заперечень на апеляційну скаргу.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції позивачі підтримали апеляційну скаргу, просили задовольнити її, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.
Представник відповідача, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити його без змін, а апеляційну скаргу позивачів - без задоволення.
Представник третьої особи, ТОВ «Форс С», також просив залишити апеляційну скаргу позивачів без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Представник третьої особи, Громадської організації «Громадський рух «Зелений Фронт»надав письмове клопотання про розгляд справи без його участі.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивачів, представника відповідача та представника третьої особи ТОВ «Форс С», перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що рішенням Харківської міської ради 8 сесії 6 скликання від 06.07.2011 року №330/10 «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів»за добровільною відмовою припинено право користування земельною ділянкою по пр. Ак. Курчатова, 1-а, площею 27, 7434 га Товариству з обмеженою відповідальністю «Форс С». Надано ГО «Громадський рух «Зелений фронт»в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 6310136600:16:013:0033) за рахунок земель рекреаційного призначення, загальною площею 27, 7434 га, в межах договору оренди землі від 29.12.2009 р. № 340970600234 для будівництва об'єктів рекреаційного призначення по пр. Ак. Курчатова, 1-а до 31.12.2014 р.(але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації, а.с. 51,52-53).
Приймаючи рішення про відмову у задоволені позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення (п. 4.2 рішення про виділення земельної ділянки кадастровий ГО «ГР «Зелений Фронт») діяв в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією України та законами України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Відповідно до ст.25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. Дана норма має загальний характер і її зміст конкретизується іншими нормами даного Закону та інших нормативно-правових актів України.
Судом першої інстанції при вирішенні спору досліджено надані відповідачем та третьою особою ТОВ «Форс С»належні та допустимі докази, а саме: Рішення Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів»; лист ТОВ «ФОРС С»від 20.06.2011р., відповідно до якого ТОВ «ФОРС С»просить Харківську міську раду розглянути питання щодо припинення договору оренди землі від 29.12.2009р.; реєстраційний номер 340970600234, укладений між ТОВ «ФОРС С»та Харківською міською радою; лист ГО «Громадський рух «Зелений Фронт», відповідно до якого ГО «Громадський рух «Зелений Фронт»просить Харківську міську раду розглянути питання щодо передачі в оренду земельної ділянки ГО «Громадський рух «Зелений Фронт»для будівництва об'єктів рекреаційного призначення в межах договору оренди від 29.12.2009р.; реєстраційний номер 340970600234, укладений між ТОВ «ФОРС С»та Харківською міською радою; витяг з технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку ГО «Громадський рух «Зелений Фронт»для будівництва об'єктів рекреаційного призначення по пр. Академіка Курчатова, 1-А в м. Харкові; містобудівну документацію, яка передбачає розвиток зеленої зони загального користування в Дзержинському районі м. Харкова на земельній ділянці, яка згідно з оскаржуваним рішенням була передана в оренду ГО «Громадський рух «Зелений фронт» (а.с. 51-99).
Згідно ст. 116 Земельного кодексу України, набуття права на земельну ділянку громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону;
надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Частиною другою статті 123 Земельного кодексу України визначено, що надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Відповідно до ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладання договору оренди земельної ділянки.
Згідно ч.2 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно ч.2 ст. 134 Земельного кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі створення озеленених територій загального користування.
Суд першої інстанції, за результатами встановлених обставин справи та на підставі наданих доказів, дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивачів, оскільки встановив, що відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, не порушив приписи чинного законодавства, що регулює ці правовідносини.
Позивачі, в порушення приписів ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надали ні до суду першої, ні до суду апеляційної інстанції жодних доказів на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог.
Натомість відповідач, заперечуючи про адміністративного позову, на виконання приписів ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, надав належні та допустимі докази, які свідчать про законність прийнятого ним рішення, що є предметом оскарження позивачами.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів зазначає, що дії відповідача, пов'язані з прийняттям оскаржуваного позивачами рішення, кореспондуються з вимогами ч.2 ст.19 Конституції України та приписами ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова Дзержинського районного суду м. Харкова від 22.03.2012 р. по справі №2011/2а-13396/11 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог позивачів.
Згідно ст.200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову, або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. ст. 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 залишити без задоволення.
Постанову Дзержинського районного суду м. Харкова від 22.03.2012 р. по справі № 2011/2а-13396/11 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Харківської міської ради, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "ФОРС С", Громадська організація "Громадський рух "Зелений фронт" про часткове скасування рішення залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Бенедик А.П. Судді (підпис) (підпис) Калитка О. М. Калиновський В.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бенедик А.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 12.10.2012 |
Номер документу | 26388273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні