cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.10.12р. Справа № 5/5005/6683/2012 За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп", м. Дніпропетровськ
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент", м. Дніпропетровськ
Про: стягнення 415 068,00 грн.
Суддя: Крижний О.М.
Представники:
Від позивача : Пітюренко Є.В., довіреність від 02.08.2012 року, представник
Від відповідача : Чегодаєва В.О., довіреність від 11.09.2012 року, представник
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп" звернулося до господарського суду з позовом, яким просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" грошові кошти в розмірі 415 068,00 грн., що є частковою заборгованістю за договором постачання №102 від 26.04.2012 року; судові витрати покласти на відповідача.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки №102 від 26.04.2012 року в частині своєчасних розрахунків за поставлений товар.
Представник відповідача проти позову не заперечує, у відзиві на позов повідомляє про часткове погашення заборгованості у розмірі 300 000,00 грн., про що подав відповідні докази. Відповідач зазначає, що станом на 10.10.2012 року заборгованість відповідача перед позивачем складає 115 068, 00 грн.
Розгляд справи був відкладений з 21.08.2012 року на 12.09.2012 року, з 12.09.2012 року на 27.09.2012 року, з 27.09.2012 року на 10.10.2012 року.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 27.09.2012 року продовжено строк вирішення спору на 15 днів.
В судовому засіданні 10.10.2012 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
26 квітня 2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" (Покупець) був укладений договір поставки №102, відповідно до п.1.1 якого Продавець зобов'язується передати і встановити стелажну систему у кількості 5 300 палетомісць, за ціною 324,6038 грн. за одне палетомісце (що на момент складання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 30,7681 євро), у приміщеннях покупця, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити стелажну систему „товар", за цінами, у кількості, у комплектації та у строки, вказані в даному договорі і в Специфікаціях (Додаток №1) до даного договору, товарних накладних, актах приймання -передачі, які є невід'ємними частинами даного договору.
Товар, зазначений у п. 1.1 договору, оплачується покупцем у гривнях, згідно із Специфікаціями (Додаток №1 до даного договору) -п. 2.1 договору.
Відповідно до п. 2.2 договору (з урахуванням додаткової угоди №1 від 05.06.2012 року до договору №10 від 26.04.2012 року) вартість товару, зазначеного у п. 1.1 договору складає 1 526 204 грн., у тому числі ПДВ 20% - 254 367,33 грн., що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 144 663,89 євро.
Сторонами погоджено та підписано Специфікацію до договору поставки №102 від 26.04.2012 року (з урахуванням додаткової угоди №1 від 05.06.2012 року до договору №10 від 26.04.2012 року) на загальну суму 1 526 204,00 грн.
Згідно з п. 3.1 договору (з урахуванням додаткової угоди №1 від 05.06.2012 року до договору №10 від 26.04.2012 року) покупець здійснює перерахування попередньої оплати у розмірі 281 000 грн. від загальної вартості товару, зазначеної в п. 2.2 даного договору, на розрахунковий рахунок продавця протягом 3 банківських днів з моменту укладення даного договору. Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 30 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку (п. 3.2 договору).
Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 60 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 90 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку. Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 120 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку. Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 150 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку. Покупець здійснює оплату у розмірі 207 534,00 грн. на розрахунковий рахунок продавця протягом 180 календарних днів з моменту виконання покупцем п. 3.1 даного договору, що на момент підписання даного договору за курсом НБУ (10,55 грн.=1 євро) складає 19 671,47 євро. Платіж здійснюється у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку (п.п. 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7 договору).
Відповідно до п. 4.1 договору продавець бере на себе зобов'язання протягом 7 робочих днів з моменту виконання покупцем умов п. 3.1 даного договору (надходження 281 000 грн. попередньої оплати) передати покупцю товар, визначений у п. 1.1 даного договору. Доставка та установка товару у приміщеннях покупця здійснюється за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Демидова, 2 (п. 4.2 договору).
Даний договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє до повного виконання обома сторонами своїх зобов'язань, які витікають із даного договору (п.10.1 договору).
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп" на виконання умов договору поставки №102 від 26.04.2012 року здійснило поставку Товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" товару на загальну суму 1 526 204,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №Ма0000007 від 07.05.2012 року, копія якої знаходиться в матеріалах справи (а.с. 18).
Вказаний товар був отриманий керівником Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" Субота Юлією Григорівною, за довіреністю №Дов-000003 від 27.04.2012 року.
На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" лише частково виконало умови договору поставки №102 від 26.04.2012 року та оплатило 281 000,00 грн.
Позивач зазначає, що відповідач станом на 12.07.2012 року порушив строки оплати товару визначені у пунктах 3.2 та 3.3 договору, а саме не здійснив оплату товару протягом 30 та протягом 60 календарних днів з моменту поставки товару.
Позивачем було виставлено відповідачу рахунки на оплати №524 від 25.06.2012 року на суму 207 534,00 грн. та №469 від 25.05.2012 року на суму 207 534,00 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" своєчасно не здійснило розрахунки за поставлений товар, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість, що і є причиною спору.
Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п.1 ст.193 Господарського кодексу України).
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно
до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст.530 Цивільного кодексу України).
З огляду на положення пунктів 3.2, 3.3 договору (з урахуванням додаткової угоди №1 від 05.06.2012 року до договору №10 від 26.04.2012 року), строк часткової оплати поставленого товару за видатковою накладною №Ма0000007 від 07.05.2012 року є таким, що настав.
Позивач просить стягнути з відповідача суму основного боргу в розмірі 415 068,00 грн., яка складається із суми 207 534,00 грн., яка підлягала оплаті протягом 30 календарних днів з моменту поставки товару та 207 534,00 грн., яка підлягала оплаті протягом 60 календарних днів з моменту поставки товару.
13.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп" звернулося до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" з листом-вимогою №408, згідно якого вимагало у семиденний термін сплатити заборгованість за договором поставки №102 від 26.04.2012 року у розмірі 415 068,00 грн.
Даний лист-вимога направлений відповідачеві цінним листом 18.07.2012 року, однак залишений останнім без відповіді та задоволення.
Відповідно до п.1-1 ч.1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" частково оплатило заборгованість у розмірі 300 000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №579 від 06.08.2012 року на суму 50 000 грн., №641 від 16.08.2012 року на суму 50 000 грн., №743 від 07.09.2012 року на суму 50 000 грн., №753 від 12.09.2012 року на суму 50 000 грн., №801 від 26.09.2012 року на суму 25 000 грн., №846 від 05.10. 2012 року на суму 24 000 грн., №847 від 05.10.2012 року на суму 31 000 грн., №848 від 05.10.2012 року на суму 20 000 грн.
Оскільки відповідач здійснив часткову оплату заборгованості за спірний період після звернення позивача з позовом до суду, провадження у справі в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" 300 000,00 грн. підлягає припиненню на підставі п.1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
Решта позовних вимог підлягає задоволенню частково, з огляду на наступне.
Як зазначалося вище, покупець здійснює платежі у грошовій одиниці гривні з перерахунком суми 19 671,47 євро на момент виставлення рахунку (п.п. 3.2 та 3.3 Договору в редакції Додаткової угоди).
В матеріалах справи містяться рахунки №524 від 25.06.2012 року та №469 від 25.05.2012 року на суму 207 534, 00 грн. (а.с.27, 28). Дані рахунки виставлені із розрахунку курсу євро, зазначеного у договорі -1 євро = 10,55 грн. Однак, сторони розповсюдили дію Додаткової угоди на вказані 2 платежі, що є предметом спору. А згідно Офіційного курсу валют курс євро станом на 25.05.2012 року складав -10,04 грн., а станом на 25.06.2012 року -10,02 грн.
Таким чином, вказані два рахунки повинні бути сплачені частково в розмірі 197 501,56 грн. та 197 108,13 грн. відповідно, а разом на суму 394 609,69 грн.
За викладеного, з урахуванням оплати відповідачем боргу у розмірі 300 000,00 грн. позовні вимоги підлягають задоволенню частково у розмірі 94 609,69 грн.
Відповідно до ч.1 ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод : кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Європейський суд з прав людини під терміном "власність" розуміє також грошові кошти, що підлягають оплаті. Невиконанням обов'язку щодо оплати отриманого товару відповідач порушує права позивача, безпідставно не передаючи грошові кошти (вартість товару) у власність позивача.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню судовий збір пропорційно задоволеним вимогам у розмірі 1 892,19 грн.
Статтею 7 Закону України "Про судовий збір" врегульовано загальні питання повернення сплачених сум судового збору, в тому числі визначено підстави такого повернення, яке здійснюється за ухвалою суду. Зокрема, сума судового збору підлягає поверненню у випадках, зазначених у частині першій статті 80 (припинення провадження у справі), що узгоджується з положеннями п.4.12 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції".
На підставі вищевикладеного, судовий збір в розмірі 6 000 грн. (пропорційно сумі, сплаченій за розгляд спору про стягнення частини заборгованості у розмірі 300 000,00 грн., провадження стосовно якого підлягає припиненню), сплачений згідно платіжного доручення №3883 від 01.08.2012 року підлягає поверненню з державного бюджету на підставі ухвали суду.
На підставі викладеного, керуючись ч.1 ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.ст. 525, 526, 530 Цивільного кодексу України, ст. 265 Господарського кодексу України, ст.ст.1, 33, 34, 49, 80, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Припинити провадження у справі в частині стягнення заборгованості у розмірі 300 000,00 грн.
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа рент" (51215, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Орловщина, пров. Лісний, 10, ідентифікаційний код 35394543) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Корпорація Логістик Груп" (49089, м. Дніпропетровськ, вул. Автотранспортна, 29, ідентифікаційний код 33183845) частину заборгованості за договором поставки №102 від 26.04.2012 року у розмірі 94 609,69 грн. та судовий збір у розмірі 1 892,19 грн.
В решті позовних вимог -відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя О.М. Крижний
Повне рішення складено -10.10.2012 року
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2012 |
Оприлюднено | 15.10.2012 |
Номер документу | 26402680 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Крижний Олександр Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні