Постанова
від 09.10.2012 по справі 2а-10356/12/0170/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 жовтня 2012 р. (о 15:28) Справа №2а-10356/12/0170/15

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Криму складі головуючого судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Кисельової А.Є., представників сторін:

від позивача - Котлярова О.В.;

від відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Іншаат-груп-інвест"

про стягнення заборгованості у розмірі 194555,53 грн.,

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Іншаат-груп-інвест" (далі - відповідач), про стягнення податкового боргу у розмірі 194555,53 грн., в тому числі:

- з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 14697,35 грн.;

- з податку на додану вартість у розмірі 179 858,18 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що "Іншаат-груп-інвест" не сплачує у встановлені строки грошові зобов'язання, нараховані контролюючим органом, у зв'язку з чим, у відповідача виник податковий борг з податку з доходів фізичних осіб та з податку на додану вартість у загальній сумі 194555,53 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.09.2012 р. відкрите провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні адміністративного позову з підстав, викладених в позовній заяві, надав пояснення по суті спору.

Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, повідомлений належним чином, про час, дату та місце судового засідання, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на адміністративний позов не надав..

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника відповідача.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Іншаат-груп-інвест", ідентифікаційний номер 34787197, є юридичною особою, платником податків та зборів, зокрема, податку на додану вартість, та особою, яка використовує працю найманих працівників, а відтак є податковим агентом щодо нарахування та перерахування податку з доходів фізичних осіб.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач є суб'єктом господарювання, податковим агентом, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Судом встановлено, що посадовими особами податкового орану була проведена виїзна планова документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.09 по 30.09.11 р., за наслідками якої складений акт №191/23-2/34787197 від 31.01.12 р.

Відповідно до акту перевірки було встановлено порушення, зокрема, п.п. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.03 №889-ІV, у зв'язку з чим, донараховано податку з доходів фізичних осіб у сумі 11 757,88 грн., у т.ч. по наступним податковим періодам: серпень 2010 р. - 8735,29 грн.: вересень 2010 р. - 2470,59 грн.; жовтень 2010 р. - 552,00 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000181701 від 10.02.12 р про визначення суми грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 14697,35 грн., в тому числі за основним платежем - 11757,88 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 2939,47 грн.

Порядок, підстави та строки сплати податку з доходів фізичних осіб до 01.01.2011 року були врегульовані Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-IV від 22.05.2003 року.

У відповідності до ст. 2 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» платником податку є громадяни України, іноземні громадяни.

Пунктом 1.15 ст. Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» встановлено, що податковий агент - юридична особа, що незалежно від організаційно-правового статусу і способу обкладання іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати й сплачувати цей податок від імені і за рахунок платником податку, вести податковий облік і надавати податкову зв'язність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм дійсного Закону.

Згідно пп. 8.1.1. п. 8.1. ст. 8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податковий агент, що нараховує оподаткований доход на користь платника податку, утримає податок із суми такого податку за його рахунок.

Згідно з підпунктом 8.1.2 пункту 8.1. цієї статті, податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду, тобто протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп. 4.1.4 "а" п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Відповідно до пп. 4.2.9. п. 4.2. ст. 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються: дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо (за винятками, передбаченими пунктом 4.3 цієї статті).

З матеріалів справи вбачається, що при перевірці правильності утримання податку з доходів фізичних осіб по особовим рахункам податковим органом встановлено порушення п.п. 4.2.9 п.4.2 ст.4 Закону, у 7 випадках по 1 особливому рахунку (Єфремов В.М.) не утримай податок з доходу, який отримай платником податків як додаткове благо на загальну суму 11757,88 грн.

А відтак враховуючи вимоги пп. 4.2.9. п. 4.2. ст. 4, пп. 8.1.1 пункту 8.1. ст. 8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» відповідачем не перерахований податок з доходів фізичних осіб до бюджету у сумі 11757,88 грн., у зв'язку з чим, податковим органом на підставі п. 123.1. ст.. 123, 127 Податкового кодексу України нараховані штрафні (фінансові) санкції у сумі 2939,47 грн.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Аналогічна норма містилася в Законі.

Судом встановлено, що податкове повідомлення-рішення № 0000181701 від 10.02.12р. було направлено відповідачу поштою, але повернуто з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до абз. 3 п. 58.3. ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

За даними позивача ТОВ "Іншаат-груп-інвест" податковий борг з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 14697,35 грн. не погашений станом на день розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав докази сплати податкового боргу, а також докази оскарження в апеляційному чи судовому порядку податкового повідомлення - рішення, заборгованість за яким складає предмет позову, відсутні таки відомості за даними програмно-апаратного комплексу «Документообіг адміністративних судів».

Судом встановлено, що податковим органом проведено позапланову документальну виїзну перевірку відповідача з питань правомірності нарахування податкового кредиту з платником податку ТОВ «Мир один» по декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 р., за наслідками якої складений акт №219/22-03/34787197 від 27.03.12 р.

За висновками акту перевірки податковим органом встановлено порушення, зокрема, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, п. 2 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.99, у результаті чого занижено суму податку на додану вартість у розмірі 186 666,67 грн., у т.ч. яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за грудень 2011р. на загальну суму 186 666,67 грн.

На підставі акту перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000312304 від 04.04.12 р. про визначення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 233334 грн., в тому числі: за основним платежем - 186667 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 46667 грн.

Податкове повідомлення-рішення № 0000312304 від 04.04.12 р. було направлено відповідачу поштою та отримано останнім 11.04.12 р., про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні.

Згідно п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Аналогічна норма містилася в Законі.

Відповідно до облікової картки платника податків сума основного платежу за податковим повідомленням-рішенням № 0000312304 від 04.04.12 р. частково погашена у розмірі 53 475,82 грн. Непогашений залишок за податковим повідомленням-рішенням № 0000312304 від 04.04.12 р. складає 179 858,18 грн., в т.ч. 133 191,18 за основним платежем та 46 667,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав докази сплати податкового боргу, а також докази оскарження в апеляційному чи судовому порядку податкового повідомлення - рішення, заборгованість за яким складає предмет позову, відсутні таки відомості за даними програмно-апаратного комплексу «Документообіг адміністративних судів».

Відповідно до підпункту 14.1.156. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

А відтак у розумінні зазначених норм Податкового кодексу України грошові зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб та з податку на додану вартість у загальній сумі 194555,53 грн. є податковим боргом платника податків - відповідача у справі.

З 01.01.2011 року порядок стягнення податкового боргу визначений Податковим кодексом України.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.

Судом встановлено, що податковим органом відповідачу направлена податкова вимога №77 від 20.02.12р., яка отримана останнім 22.02.12 р., про що свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкової вимоги.

У підпункті 59.5 статті 59 Кодексу визначено, що у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ні Кодекс, ні наказ Державної податкової адміністрації України від 24 грудня 2010 року №1037 "Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків" не містять норми про необхідність повторного відправлення платнику податків податкової вимоги у разі збільшення податкового боргу. Тому орган державної податкової служби не має повноважень повторно надсилати податкову вимогу платнику податків у разі збільшення податкового боргу.

У разі якщо сума податкового боргу, зазначеного у позові про стягнення коштів за податковим боргом, більша, ніж сума податкового боргу, зазначеного в податковій вимозі, яка була надіслана платнику податків, орган державної податкової служби повинен надати суду документальне підтвердження того, що податковий борг збільшився після надсилання (вручення) платнику податків податкової вимоги.

Суд зазначає, що моментом виникнення обставин, які зумовили звернення до суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом, у разі збільшення суми податкового боргу після надсилання (вручення) податкової вимоги, є момент збільшення суми податкового боргу, але за умови, що таку податкову вимогу було надіслано платнику податків не менше ніж за 60 календарних днів з дня утворення первинної суми податкового боргу.

При цьому моментом збільшення суми податкового боргу є день, що настає за останнім днем строку, протягом якого підлягає сплаті сума податкового зобов'язання платника податку. Строк сплати податкового зобов'язання визначається статтею 57 Кодексу.

Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого. При цьому заявник (позивач) не повинен подавати до суду доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги.

Аналогічна позиція викладена в Листі Вищого адміністративного суду України від 12.04.2012 року № 1044/11/13-12 "Щодо строків звернення до адміністративного суду у справах, що виникають із податкових відносин у сфері погашення податкового боргу".

Судом встановлено, що податковий борг з податку на прибуток, на підставі якого було сформовано податкову вимогу №77, було погашено. Разом з тим, податковий борг з податку на прибуток не був погашений платником податків у повному обсязі та існує станом на сьогоднішній день. Крім того, станом на 24.02.12 р., згідно облікової картки платника податків, у відповідача виник податковий борг також з податку на додану вартість по коду бюджетної класифікації 14010100 та 24.03.12р. - податковий борг з податку на доходи фізичних осіб по коду бюджетної класифікації 11010105.

Таким чином, з моменту формування та направлення платнику податків вимоги №77 від 20.02.12р. відповідачем податковий борг в повному обсязі не сплачувався, що підтверджується обліковими картками платника податків, які були досліджені в судовому засіданні, тобто підстави для направлення відповідачу нової податкової вимоги відсутні.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги, що податковий борг з податку з доходів фізичних осіб та з податку на додану вартість у загальній сумі 194555,53 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з рахунків у банках, що обслуговують ТОВ "Іншаат-груп-інвест", податкового боргу в сумі 194555,53 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку зі складністю справи судом 09.10.2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 15.10.2012 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю "Іншаат-груп-інвест" (ідентифікаційний код 34787197), в дохід місцевого бюджету м. Євпаторії податковий борг в сумі 194555,53 грн., перерахувавши його таким чином: у розмірі 14697,35 грн. по коду платежу 53-11010100 на р/р 33210800700015, у розмірі 179858,18 грн. по коду платежу 30-14010100 на р/р 31112029700015 в банку отримувача: Управління Держказначейства в м. Євпаторії Головного управління Державного казначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26414548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10356/12/0170/15

Постанова від 09.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні