Постанова
від 11.10.2012 по справі 2а/0470/8811/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2012 р. Справа № 2а/0470/8811/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.,

при секретарі Салюк Л.Ю.,

за участю:

представника позивача Слюнькова Д.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека низьких цін»до Державної служби з лікарських засобів у Дніпропетровській області про скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека низьких цін» (далі - ТОВ «Аптека низьких цін», позивач) звернулось до суду з позовною заявою до Державної служби з лікарських засобів у Дніпропетровській області (далі - відповідач), у якій просить скасувати розпорядження відповідача № 15/4-ОР «Щодо усунення порушень ліцензійних умов» від 23.07.2012 року.

В обґрунтування позову зазначено, що на підставі акту перевірки № 16/4-ОР від 23.07.2012 року відповідачем було винесено розпорядження № 15/4-ОР від 23.07.2012 року. Позивач зазначає, що оскаржуване розпорядження підлягає скасуванню з огляду на те, що дії ТОВ «Аптека низьких цін» ґрунтуються на нормах чинних актів, які мають пріоритет по відношенню до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затвердженими наказом МОЗ України від 31.10.2011 року № 723 (далі - Ліцензійні умови № 723), а саме, розміщення вивіски, щодо якої встановлено порушення, відповідає Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 року № 270/96-ВР (далі - Закон № 270/96) та Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067 (далі - Типові правила № 2067). Позивач вважає, що тлумачення п. 2.12 Ліцензійних умов № 723 як обмеження на використання власної назви прямо впливає на свободу підприємницької діяльності, а отже суперечить актам вищої юридичної сили і є незаконним, на підставі чого розпорядження № 15/4-ОР від 23.07.2012 року про зобов'язання позивача демонтувати встановлену з порушенням вивіску підлягає скасуванню.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про судове засідання, призначене на 04.09.2012 року був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, отримане відповідачем 27.08.2012 року. Про наступне судове засідання, призначене на 13.09.2012 року повідомлений телефонограмою від 05.09.2012 року. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи. На підставі ч. 4 ст. 128 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача.

Дослідивши письмові докази по справі, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що ТОВ «Аптека низьких цін» (код ЄДРПОУ 32196607) зареєстровано виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 29.10.2002 року. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА № 320902 видом діяльності товариства є, зокрема, роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.

11.07.2012 року на гарячу лінію голови Державної адміністрації Дніпропетровської області надійшло звернення за реєстраційним № ЩУ-1004611 громадянки ОСОБА_2 щодо невідповідності вивіски «Аптека низьких цін» фактичним цінам на лікарські засоби.

18.07.2012 року в.о. начальника Державної служби з лікарських засобів у Дніпропетровській області на підставі наказу від 18.07.2012 року № 19 видано посвідчення № 19/4-ОР головному спеціалісту відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів та медичної продукції Овчаренко Ю.В. для проведення позапланової перевірки аптеки № 7 за адресою м. Дніпропетровськ, пл. Островського, 1, щодо додержання Ліцензійних умов № 723 позивачем.

23.07.2012 року головним спеціалістом відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів та медичної продукції Овчаренко Ю.В. було проведено перевірку додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами ТОВ «Аптека низьких цін» у приміщенні аптеки № 7. За результатами перевірки складено акт № 16/4-ОР. В ході перевірки встановлено, що в порушення п. 2.1 та п. 2.12 розділу ІІ Ліцензійних умов № 723 на фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, відсутня вивіска із зазначенням виключно виду закладу «Аптека», в наявності вивіска «Общество с ограниченой ответственностью АПТЕКА НИЗКИХ ЦЕН».

На підставі акта перевірки від 23.07.2012 року № 16/4-ОР відповідачем винесено оскаржуване розпорядження № 15/4-ОР від 23.07.2012 року про усунення порушень Ліцензійних умов № 723, а саме: забезпечити наявність на фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, вивіски із зазначенням виключно виду закладу.

Види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування, порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, правовідносини, пов'язані зі створенням, реєстрацією, виробництвом, контролем якості та реалізацією лікарських засобів, права та обов'язки підприємств, установ, організацій і громадян, а також повноваження у цій сфері органів державної виконавчої влади і посадових осіб визначаються Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 року № 1775-ІІІ (далі - Закон № 1775), Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877) та Законом України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 року № 123/96-ВР (далі - Закон № 123/96).

Відповідно до 1, 3 ст. 19 Закону № 123/96 оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами на території України здійснюється підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - підприємцями на підставі ліцензії, яка видається в порядку, встановленому законодавством. Суб'єкт господарювання може здійснювати оптову, роздрібну торгівлю лікарськими засобами за умови відповідності ліцензійним умовам провадження певного виду діяльності.

Згідно ст. 8 Закону № 1775 Ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. Суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відповідно до встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов.

Прийняті у відповідності до ст. 8 Закону № 1775 Ліцензійні умові № 723 у сфері провадження господарської діяльності з оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами поширюються на всіх суб'єктів господарювання - зареєстрованих в установленому законодавством порядку юридичних осіб незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять господарську діяльність, пов'язану з виробництвом лікарських засобів, оптовою, роздрібною торгівлею лікарськими засобами, а також на фізичних осіб - підприємців, які провадять господарську діяльність у зазначеній сфері

У відповідності до п. 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов № 723 суб'єкт господарювання при здійсненні діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами повинен дотримуватись вимог законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства охорони здоров'я України, інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність, пов'язану з обігом лікарських засобів.

Пунктом 2.12 розділу ІІ Ліцензійних умов № 723 встановлено, що на фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, згідно із його призначенням повинна бути вивіска із зазначенням виключно виду закладу, а саме: "Аптечний склад (база)", "Аптека", "Аптечний пункт", "Аптечний кіоск". Біля входу в аптечний заклад на видному місці розміщується інформація про суб'єкта господарювання, режим роботи аптечного закладу. Для аптек та їх структурних підрозділів обов'язково має бути наявна інформація про місцезнаходження чергової (цілодобової) та найближчої аптек

В судовому засіданні досліджені долучені до акту перевірки фотокопії вивіски «Общество с ограниченой ответственностью «АПТЕКА НИЗКИХ ЦЕН» ТОВ «АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН» на фасаді будівлі, де розміщується аптечний засклад позивача, та встановлено наявність фактів, викладених в акті перевірки від 23.07.2012 року №16/4-ОР.

Суд критично ставиться до тверджень позивача щодо розміщення вищезазначеної вивіски у відповідності до Закону № 270/96, оскільки цей Закон визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Згідно ч. 6 ст. 9 Закону № 270/96 вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

З огляду на зазначену норму, вищевказана вивіска не вважається рекламою, а отже має відповідати п. 2.12 розділу ІІ Ліцензійних умов № 723.

Таким чином, в судовому засіданні знайшов своє підтвердження факт порушення п. 2.12 Ліцензійних умов № 723 ТОВ «Аптека низьких цін», викладений в акті перевірки від 23.07.2012 року №16/4-ОР.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене, судом встановлено, що відповідач при прийнятті оскаржуваного розпорядження № 15/4-ОР «Щодо усунення порушень ліцензійних умов» від 23.07.2012 року діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.

Таким чином, в суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, визначені ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.

Постанова в повному обсязі виготовлена 18 вересня 2012 року.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26415380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/8811/12

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Постанова від 11.10.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні