Постанова
від 10.10.2012 по справі 2а/2370/3877/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2012 року Справа № 2а/2370/3877/2012

12 год. 30 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Гараня С.М.,

при секретарі -Лисенко С.С.,

за участю представника заявника державної податкової інспекції у місті Черкаси Черкаської області Державної податкової служби Недосєки І.В. -за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду подання державної податкової інспекції у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

08.10.2012 р. до суду з поданням в порядку статті 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України звернулася державна податкова інспекція у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби, в якому просила стягнути кошти з приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, за податковим боргом в сумі 3723 грн. 01 коп. та допустити рішення суду до негайного виконання.

В судовому засіданні представник заявника вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити. В їх обґрунтування зазначив, що ПП «Агротрактавтосервіс»перебуває на обліку як платник податків у державній податковій інспекції у місті Черкасах. В порушення вимог законодавства відповідачем не сплачено борг з податку на прибуток підприємства та комунальний податок на загальну суму 3723 грн. 01 коп., які представник заявника просив суд стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, до бюджету, та допустити рішення суду до негайного виконання.

Відповідач по справі, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання не з'явився, про причину неприбуття не повідомив, заперечення на позов або заяву про відкладення розгляду справи не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності за наявними матеріалами справи.

Заслухавши пояснення представника державної податкової інспекції у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби, вивчивши матеріали справи та оцінивши письмові докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що подання підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Приватне підприємство «Агротрактавтосервіс»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 29.01.2001 р., ідентифікаційний код 31332939, та перебуває на обліку у державній податковій інспекції у місті Черкасах з 09.02.2001 р. як платник податків та платежів до бюджетів та інших державних цільових фондів.

11.05.2012 р. державною податковою інспекцією у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби проведено позапланову виїзну перевірку приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2011 р. (акт № 44/22-11/31332939 від 11.05.2012 р.)

В результаті перевірки встановлено порушення вимог статей 5, 7 та 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР, статей 138 та 153 Податкового кодексу України, в результаті чого відповідачем занижено податок на прибуток на загальну суму 2102 грн. за 2009 рік, півріччя 2009 року, за 2010 рік на суму 398 грн., та за II-IV квартали 2011 року на загальну суму 12088 грн.

Крім того, перевіркою встановлено порушення вимог статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», статей 183, 193 та 198 Податкового кодексу України, в результаті чого за період з 01.01.2009 р. по 29.03.2010 р. та з 03.12.2010 р. по 31.12.2011 р. встановлено завищення від'ємного значення з податку на додану вартість за грудень 2011 року на загальну суму 12088 грн..

Перевіркою також встановлено порушення вимог статті 15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 р. № 56-93 «Про місцеві податки та збори»в результаті чого мало місце заниження суми комунального податку за I-IV квартали 2009 року та I-IV квартали 2010 року на загальну суму 40 грн. 80 коп. У зв'язку з неподанням до органів податкової служби податкових розрахунків комунального податку за вказаний період відповідачу були нараховані штрафні санкції у розмірі 1360 грн.

За результатами перевірки державною податковою інспекцією у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби винесені податкові повідомлення-рішення № 000002432301 від 14.05.2012 р. про збільшення сум грошового зобов'язання по комунальному податку за основним платежем 40 грн. 80 коп. та штрафними (фінансовими) санкціями 1370 грн. 24 коп., та № 00002442301 від 14.05.2012 р. про збільшення сум грошового зобов'язання по податку на прибуток підприємства за основним платежем 2102 грн. та штрафними (фінансовим) санкціями 303 грн., які були отримані уповноваженою особою відповідача 14.05.2012 р. та в установленому порядку не оскаржувалися.

Внаслідок виникнення податкового боргу заявником 08.08.2012 р. рекомендованою поштовою кореспонденцією відповідачу була направлена податкова вимога № 744 від 01.06.2012 р. на суму 3723 грн. 01 коп., та повернута 10.09.2012 р. без вручення по причині закінчення терміну зберігання.

За даними облікової картки платника та акту звірки станом на 26.09.2012 р. за відповідачем рахується податковий борг у сумі 3723 грн. 01 коп. в тому числі з податку на прибуток підприємства у розмірі 2307 грн. 28 коп. та комунальному податку в сумі 1415 грн. 73 коп. з врахуванням пені за несплату податкового зобов'язання 192 грн. 18 коп. та 4 грн. 69 коп., відповідно.

Декретом Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори»від 20 травня 1993 року № 56-93, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, визначені види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення (далі -Декрет).

Відповідно до вимог статті 1 Декрету до місцевих податків і зборів належать, зокрема, комунальний податок.

За правилами статті 15 Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Згідно статті 18 Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок. Органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції мають право запроваджувати пільгові податкові ставки, повністю відміняти окремі місцеві податки і збори або звільняти від їх сплати певні категорії платників та надавати відстрочки у сплаті місцевих податків та зборів.

Рішенням Черкаської міської ради від 17.01.2005р. № 7-135 затверджено Положення про місцеві податки та збори, зокрема про комунальний податок (Додаток 2 Положення).

Відповідно до цього Положення комунальний податок справляється з юридичних осіб всіх форм власності за місцем розташування юридичних осіб, їх філій, представництв та інших відокремлених підрозділів (структурних підрозділів), крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. За чисельність працівників філій, представництв та інших відокремлених підрозділів (структурних підрозділів), розташованих на території м. Черкаси, комунальний податок сплачує юридична особа за місцем здійснення діяльності філій, представництв та інших відокремлених підрозділів (структурних підрозділів). Підприємства і організації, які створені не з початку року сплачують комунальний податок з моменту створення.

Розмір комунального податку становить 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Кількісний склад працівників визначається відповідно до Інструкції зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 7 липня 1995 року № 171.

Податковим кодексом України визначено платників податків, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету.

За приписами пункту 180.1. статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку є: 1) будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Пунктом 9.1.1 та 9.1.3 статті 9 ПК України визначено, що податок на прибуток підприємств належать до загальнодержавних податків та зборів.

Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до вимог підпункту 20.1.18. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

За правилами підпункту 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.

Відповідно до пункту 129.4. статті 129 Податкового кодексу пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Пунктом 129.5. статті 129 Податкового кодексу визначено, що пеня застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.

За приписами пункту 126.1. статті 126 цього Кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 59.5. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

За приписами пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

З наявних матеріалів адміністративної справи вбачається, що податкова вимога від 01.06.2012 р. № 774 була направлена відповідачу рекнмендованою поштовою кореспонденцією 08.08.2012 р. та не отримана ним у зв`язку з закінченням терміну зберігання.

Таким чином право на звернення заявника до суду про стягнення коштів приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»з урахуванням вимог пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України наступило 07.10.2012 р. А оскільки цей день є вихідним, то право заявника на звернення до суду з поданням про стягнення податкового боргу настало 08.10.2012 р.

Крім цього суд зазначає, що відповідно до вимог пункту 59.5. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

З огляду на викладене суд приходить до висновку про стягнення з відповідача на користь бюджету суми боргу у розмірі 3723 грн. 01 коп за податковими повідомленнями-рішеннями №000002432301 та № 00002442301 від 14.05.2012 р.

Відповідно до вимог статті 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо: 1) зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків; 2) підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків; 3) стягнення коштів за податковим боргом. Подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі. У разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню. Розгляд подання відбувається за участю органу державної податкової служби, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено. Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання. На обчислення строків, установлених цією статтею, не поширюються правила статті 103 цього Кодексу. Строки, встановлені цією статтею, обчислюються годинами і закінчуються із закінченням години, на яку припадає таке закінчення. Строки, визначені цим підпунктом, не включають добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що подання державної податкової інспекції у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, за податковим боргом в сумі 3723 грн. 01 коп. підлягає до задоволення.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159 -163, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Подання державної податкової інспекції у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Агротрактавтосервіс»про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника в рахунок погашення податкового боргу -задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство «Агротрактавтосервіс», ідентифікаційний код 31332939, через державну податкову інспекцію у місті Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до бюджету кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 3723 (три тисячі сімсот двадцять три) грн. 01 коп.

Постанову суду допустити до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка підлягає поданню до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. У разі застосування судом частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26417123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/3877/2012

Постанова від 10.10.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні