Постанова
від 05.10.2012 по справі 2а-9584/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2а-9584/12/2670   ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ  05 жовтня 2012 року                     № 2а-9584/12/2670 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Келеберди В.І.   розглянувши у скороченому провадженні  адміністративну справу за позовом  Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м.Києва до  Товариства з обмеженою відповідальністю "Розумні машини" про  стягнення заборгованості у розмірі 9 172,03 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Управління Пенсійного фонду України у Голосіївському районі міста Києва звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Розумні машини»про стягнення простроченої заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 9172,03 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не сплатив внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у зв'язку з чим у позивача  виникла заборгованість в сумі  9172,03 грн. Відповідач –Товариство з обмеженою відповідальністю «Розумні машини»- заперечень на позовну заяву не надав, хоча був повідомлений належним чином про відкриття скороченого провадження у справі, про що свідчить наявне в матеріалах справи поштове повідомлення про вручення поштового відправлення, яке повернуто до суду за закінченням терміну зберігання. Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.   Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Розумні машини»перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва як платник страхових внесків. Частиною першою статті 5 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” № 1058-ІV встановлено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування , дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом або в частині, що йому не суперечить. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів здійснюється органами пенсійного фонду України відповідно до Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” та “Про здійснення контролю за сплатою збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове соціальне страхування” № 700-ХVІ. Стаття 11 Закону № 1058-ІV передбачає перелік осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному страхуванню. Серед цих осіб - громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання. Страхувальниками, відповідно до ст. 14 Закону № 1058-ІV є - роботодавці, незалежно від форми власності. Відповідно до ст. 15 Закону № 1058-ІV, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону. Тобто, відповідач ТОВ ТД “Євроспрінг” є таким платником страхових внесків, взятим на облік УПФУ в Солом'янському районі м. Києва за номером 10-20420. Згідно із ч. 3 ст. 15 Закону № 1058-ІV, страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058-ІV , страхувальники зобов'язані подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленою Пенсійним фондом. В обов'язках страхувальника (пункт 6 частини 2 статті 17 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”) передбачено його самостійне і обов'язкове начислення, обчислення та виплату у встановлені строки та в повному обсязі страхових внесків. Страхові внески нараховуються, відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону № 1058-ІV для страхувальників, зазначених у пункті 1 статті 14 цього Закону (в даному випадку для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, включаючи витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України “Про оплату праці”, виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності. Стаття 19 Закону № 1058-ІV в частині шостій передбачає, що страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частині першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Законодавець (після нарахування страхових внесків, згідно із статтею 19) у статті 20 Закону № 1058-ІV передбачив їх обов'язкове обчислення та сплату. Так, частина 1 статті 20 Закону № 1058-ІV передбачає, що страхові внески обчислюються виключно у грошовій формі, у тому числі з витрат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. В частині 2 ст. 20 Закону № 1058-ІV вказується, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у п. 1,2, 5-7, 9, 10, 12 та 15 статті 11 цього Закону цього Закону здійснюються страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Страхові внески, відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону № 1058-ІV сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Згідно до вимог ч. 6 ст. 20 Закону  № 1058-ІV, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період (календарний місяць, квартал), не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону є календарний місяць. Частина 10 ст. 20 Закону № 1058-ІV передбачає, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом. Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону № 1058-ІV, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу). Стаття 106 Закону №1058 визначає відповідальність страхувальників, банків, організацій, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та їх посадових осіб. Згідно ч.18 ст.106 Закону №1058 посадові особи суб'єктів солідарної системи та накопичувальної системи пенсійного страхування, винні в порушенні законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Згідно п 6, ч. 1, ст. 64 Закону №1058 територіальні органи пенсійного фонду мають право застосовувати фінансові санкції передбачені цим законом. Згідно частини 2 ст.106 Закону № 1058-ІV (в редакції чинній на час прийняття рішення) суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені ст. 20 цього Закону в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених ч. 3 ст. 20 цього Закону вважаються простроченою    заборгованість    із    сплати    страхових    внесків    і    стягуються    із нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Згідно з п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»N 2464-VI від 08.07.2010  стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом. Відповідно до ч. 13, ст.106 Закону №1058 про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених ч.9,10, ст.106 посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду у порядку , встановленому Правлінням пенсійного фонду , виносять рішення, які протягом 3-х робочих днів із дня винесення надсилаються страхувальнику. Суми пені та штрафів, передбачених ч.9,10, ст. 106, підлягають сплаті страхувальником протягом 10 робочих днів з дня одержання відповідного рішення. Як вбачається з наявних матеріалів справи, Управлінням Пенсійного фонду України у Голосіївському районі  м. Києва було виявлено факт несплати страхувальником ТОВ  «Розумні машини»страхових внесків та прийнято рішення №1404 від 15.06.2011 про застосування штрафних санкцій за період з 20.07.2009 по 11.05.2011 на підставі ч. 9 ст. 106 Закону №1058. З матеріалів справи вбачається, що вказане рішення отримано відповідачем та не оскаржено. Судом встановлено, що відповідачем  частково сплачено штрафні санкції в сумі 196,58 грн. Залишок несплаченої суми станом на час розгляду справи в суді становить 9 172,03 грн. Згідно ч. 14 ст. 106 Закону №1058 суми пені та фінансових санкцій, застосовані за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються у тому ж порядку, що і недоїмка із сплати страхових внесків. Згідно з п.15 „Положення про Пенсійний фонд України", затверджено Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121/2001, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в АРК, областях, містах Києві, Севастополі та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах. Крім того, згідно з п. 1.1 „Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах", затверджено Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2, управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчі відповідно головним управлінням Фонду в АРК, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду. Отже, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, є Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва.           Враховуючи, що наявність у відповідача вказаної заборгованості підтверджується витягом з облікової картки платника страхових внесків, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, враховуючи, що фінансові санкції (штраф, пеня)  застосовано до відповідача за несплату внесків за період до 01.01.2011, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача–суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.           Суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана постанова підлягає негайному виконанню. Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163, 1832 КАС України, адміністративний суд, ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити в повному обсязі. 2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Розумні машини»(код ЄДРПОУ 31986420) заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені в сумі 9172 (дев'ять тисяч сто сімдесят дві) грн.. 03 коп. на рахунок Управління Пенсійного фонду в Голосіївському районі м. Києва із них: 9079 (дев'ять тисяч сімдесят дев'ять) грн. 16коп.  р/р 256093122601 та 92  (дев'яносто дві) грн. 87 коп. на р/р 2560831326601 МФО 322669 в Головному управлінні Ощадбанку м. Києва та Київської області, ЗКПО 22869454. Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ч. 8 ст. 183-2, ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя                                                                                                В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26417492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9584/12/2670

Постанова від 05.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні