Рішення
від 10.10.2012 по справі 19пд/5014/2051/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10.10.12 Справа № 19пд/5014/2051/2012

Суддя Косенко Т.В., за участю секретаря судового засідання Хухрянської І.В., розглянувши матеріали справи за позовом

Виконавчого комітету Луганської міської ради, Луганськ

та Луганської міської ради , м.Луганськ

до Акціонерного товариства закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір", м.Луганськ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів -Управління Держкомзему в м.Луганськ Луганської області , м.Луганськ

про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею від 09.01.1996, державна реєстрація від 12.01.1996 за № 1267

в присутності представників сторін:

від позивачів -Кім Д.І., заступник начальника відділу контрольно-юридичної роботи, довіреність № И 01/03-30./7222/0/2-11 від 11.11.2011; № И 01/03-30./7227/0/2-11 від 11.11.2011;

від відповідача -представник не прибув;

від третьої особи -представник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Обставини справи: позивачами заявлено вимоги про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 09.01.1996, реєстрація від 12.01.1996 № 1267 зі змінами до нього, який укладений з Акціонерним товариством закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір", відносно земельної ділянки площею 0,0536 га, яка передана в оренду для розміщення всесезонного кафе-бара збірної конструкції та літньої площадки за адресою: м.Луганськ, вул.Котєльнікова, б.6, а саме:

- викласти пункт 2.1 розділу 2 "Плата за землю" договору в новій редакції: "Річна орендна плата встановлюється в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передана в оренду, в гривнях";

- доповнити п.п.2.2 розділу 2 "Плата за землю" договору новим абзацом: "Орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, в грошовій безготівковій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця";

- виключити з абзацу 4 п.п.а) пункту 3.1 розділу 3 "Права та обов"язки сторін" слова "і ставки земельного податку";

- викласти абзац 11 п.п.б) п.3.2 розділу 3 "Права та обов"язки сторін" в новій редакції: "Своєчасно вносити обумовлену договором орендну плату за землю. У разі невнесення орендної плати в строки, встановлені договором на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди), з орендаря стягується пеня у розмірі пені, за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення".

Відповідач не скористався наданим йому правом, передбаченим ст.22 Господарського процесуального кодексу України, не забезпечив участі повноважного представника у судовому засіданні, хоча був належним чином повідомлений про час і місце проведення розгляду справи. На адресу суду повернувся конверт адресований відповідачу, з довідкою пошти, в якій причиною повернення значиться: "за зазначеною адресою не проживає".

Як зазначено в п.3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 "По деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог ч.1 ст.64 та ст.87 Господарського процесуального кодексу України.

За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації -адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв"язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Також відповідач не надав суду відзив на позовну заяву, а ненадання відзиву на позовну заяву та неприбуття у судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, згідно положень ст.75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається по наявних у ній матеріалах.

Третя особа відзивом № 4639/4-5-14 від 30.08.2012 вимоги позову підтримала у повному обсязі та заявила клопотання № 4638/4-5-14 від 30.08.2012 здійснювати розгляд справи без участі її представника.

Дане клопотання було розглянуто та, з урахуванням думки представника позивачів, задоволено судом.

Третя особа участі свого повноважного представника в засіданні суду 10.10.2012 не забезпечила, про час та місце проведення розгляду справи була повідомлена належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 9105508552890.

Представник позивачів підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивачів, який прибув у судове засідання, встановивши фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, господарський суд Луганської області дійшов наступного.

Згідно зі ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади безпосередньо або через органи самоврядування, в межах їх повноважень, визначених законом, шляхом прийняття рішень, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні селищні, міські ради, а за межами населених пунктів -відповідні органи виконавчої влади.

Згідно до ст.33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" до делегованих повноважень виконавчих органів міських рад віднесено здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням та охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення.

Частиною 1 п.34 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин являється виключною компетенцією міської ради. Тобто у зв"язку з тим, що земельна ділянка була надана відповідачу рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради, але на теперішній час вирішення відповідно до закону питань щодо регулювання земельних відносин являється виключною компетенцією міської ради, позивачами є виконавчий комітет Луганської міської ради та Луганська міська рада.

Рішенням Виконавчого комітету Луганської міської ради від 22.11.1995 № 609/2 зі змінами до нього Акціонерному товариству закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір" була надана в оренду терміном на 49 років земельна ділянка загальною площею 0,0536 га для розміщення всесезонного кафе-бара збірної конструкції та літньої площадки, за адресою: м.Луганськ, вул.Котєльнікова, 6.

09.01.1996 на виконання вказаного рішення між Виконавчим комітетом Луганської міської ради та Акціонерним товариством закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір" був укладений договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), державна реєстрація від 12.01.1996 за № 1267 зі змінами до нього.

Відповідно до п.2.1 договору плата за землю вноситься орендарем у вигляді орендної плати у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 1 кожного місяця рівними долями.

Пунктом 2.2 договору передбачено, що орендна плата вноситься на рахунок місцевого бюджету. Реквізити рахунка при здійсненні оплати земельного податку орендар уточнює у орендаря.

Як вбачається з абз.4, 5 п.п.а) п.3.1 договору Виконавчий комітет Луганської міської ради має право змінювати орендну плату при зміні економічної оцінки земель та ставки земельного податку; встановлювати розмір орендної плати на наступний період у встановленому порядку.

В свою чергу, в абз.11 п.п.б) п.3.2 договору зазначено, що орендар зобов"язаний своєчасно вносити обумовлену договором плату за землю, за несвоєчасне внесення плати за землю стягується пеня у розмірі 0,2 відсотки від суми недоїмки за кожний день прострочення.

Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 03.06.2008 № 309-VI" були внесені зміни до Земельного кодексу України та Закону України „Про оренду землі", згідно з якими річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, та не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Згідно п.1 ч.5 ст.288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення -розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Відповідно до ст.274 Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється в розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

Статтею 18 Закону України „Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від цільового призначення не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Рішенням Луганської міської ради від 28.12.2007 № 28/10 була затверджена нормативна грошова оцінка земель м.Луганська, яка набрала чинності 01.03.2008. В зв"язку з чим до усіх землекористувачів м.Луганська, в тому числі і до відповідача, була застосована нова нормативна грошова оцінка землі.

Також Луганською міською радою було прийняте рішення від 25.04.2008 № 33/13, яким були внесені зміни в рішення Луганської міської ради від 31.10.2007 № 25/5, яким регулюється порядок встановлення розміру орендної плати за землю при передачі земельних ділянок в оренду та при внесенні змін до вказаних рішень та до договорів оренди землі щодо зміни розміру річної орендної плати в залежності від видів діяльності, які здійснюються на земельній ділянці. Вказаним рішенням розмір річної орендної плати встановлено від 3 до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передається в оренду.

З метою приведення договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 09.01.1996 у відповідність з вимогами діючого законодавства Луганською міською радою був надісланий відповідачу лист № 01/03-13/2837/0/2-11 від 25.05.2011 з пропозицією про внесення змін до договору. Відповіді на адресу Луганської міської ради не надходило, що стало підставою для звернення позивачів з даним позовом до суду.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.

Відповідно до ст.2 Закону України „Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.

Статтею 16 Закону України „Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону (ст.126 Земельного кодексу України).

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації (ст.125 Земельного кодексу України).

Відповідно до ч.8 ст.93 Земельного кодексу України відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Стаття 30 Закону України "Про оренду землі" передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Аналогічна норма закріплена і в ч.4 ст.188 Господарського кодексу України, в якій передбачено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Отже діючим законодавством України передбачено, що сторона за договором може звернутися до суду з вимогою щодо внесення змін до діючого договору за умови, якщо сторони не дійшли згоди про внесення відповідних змін.

Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст.652 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст.654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Як вбачається із матеріалів справи, переддоговірну роботу з відповідачем по даному спору позивачем -Луганською міською радою, було проведено, що підтверджується листом № 01/03-13/2837/0/2-11 від 25.05.2011.

Згідно ст.1 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Пунктом 14 ч.4 ст.42 цього Закону передбачено, що сільський, селищний, міський голова представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства.

Можливість внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 09.01.1996, реєстрація від 12.01.1996 передбачена умовами даного договору (п.3.1 договору) і діючим земельним законодавством.

Враховуючи викладене, Луганський міський голова правомірно звернувся до відповідача з листом № 01/03-13/2837/0/2-11 від 25.05.2011, в якому викладено пропозиції щодо внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 09.01.1996.

Стосовно вимоги позову про викладення п.2.1 розділу 2 „Плата за землю" договору у новій редакції: "Річна орендна плата встановлюється в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передана в оренду, в гривнях", суд зазначає наступне.

Законом України № 2756-VI від 02.12.2010 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України", що набрав чинності з 01.01.2011, змінено, зокрема, ч.2 ст.21 Закону України „Про оренду землі": слова „до Закону України „Про плату за землю" замінено словами „до Податкового кодексу України", частини четверту, п'яту і сьому виключено.

Згідно ч.2 ст.21 Закону України „Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до ст.9 Податкового кодексу України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів.

Згідно п.14.1.147 Податкового кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст.274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно п.1 ч.5 ст.288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення -розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Таким чином, вказаний пункт договору слід викласти в наступній редакції: „п.2.1. Річна орендна плата встановлюється у трикратному розмірі земельного податку".

Обґрунтованою є вимога позивача про доповнення п.2.2 розділу 2 „Плата за землю" договору новим абзацом наступного змісту: "Орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, в грошовій безготівковій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця", оскільки згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Оскільки внесення змін до абз.4 п.п.а) п.3.1 розділу 3 „Права та обов'язки сторін", а саме виключення з нього слів „і ставки земельного податку" взаємопов'язано з внесенням змін до п.2.1 розділу 2 „Плата за землю" договору, а суд виклав п.2.1 договору в іншій редакції, то у внесенні змін до абз.4 п.п.а) п.3.1 розділу 3 „Права та обов'язки сторін" слід відмовити за безпідставністю.

Стосовно викладення абз.11 п.п.б) п.3.2 розділу 3 „Права та обов'язки сторін" договору у новій редакції: "Своєчасно вносити обумовлену договором орендну плату за землю. У разі невнесення орендної плати в строки, встановлені договором на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди), з орендаря стягується пеня у розмірі пені, за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення", слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п.1.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п.4 вказаної статті пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Таким чином, абз.11 п.п.б) п.3.2 розділу 3 „Права та обов'язки сторін" договору слід змінити, виклавши його зміст в запропонованій позивачами редакції.

Відповідно до ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 № 1021 „Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі" зі змінами та доповненнями до неї, книга записів відкривається та ведеться у паперовому вигляді -територіальним органом Держземагенства.

З цього вбачається, що зазначені зміни для сторін набирають сили з моменту набрання чинності рішенням суду та підлягають державній реєстрації відповідно до вимог чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладені приписи земельного законодавства, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Судовий збір покладається на сторін пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

У судовому засіданні 10.10.2012 були оголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Керуючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Луганської області

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги Виконавчого комітету Луганської міської ради, м.Луганськ, та Луганської міської ради, м.Луганськ, до Акціонерного товариства закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір", м.Луганськ, задовольнити частково.

2.Внести зміни до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 09.01.1996, державна реєстрація від 12.01.1996 № 1267, який укладений між Виконавчим комітетом Луганської міської ради та Акціонерним товариством закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір", відносно земельної ділянки площею 0,0536 га за адресою: м.Луганськ, вул.Котєльнікова, 6, терміном на 49 років, які набирають сили з моменту набрання чинності рішенням суду. Державну реєстрацію внесення змін до договору оренди землі здійснити відповідному органу у порядку, встановленому законодавством.

3.Викласти п.2.1 договору розділу 2 „Плата за землю" в наступній редакції: „п.2.1. Річна орендна плата встановлюється у трикратному розмірі земельного податку".

4.Доповнити п.п.2.2 розділу 2 "Плата за землю" договору новим абзацом: "Орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, в грошовій безготівковій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця".

5. Викласти абз.11 п.п.б) п.3.2 розділу 3 "Права та обов"язки сторін" в новій редакції: "Своєчасно вносити обумовлену договором орендну плату за землю. У разі невнесення орендної плати в строки, встановлені договором на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди), з орендаря стягується пеня у розмірі пені, за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення".

7.В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

8. Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу "Виробничо-комерційна фірма "Кумір", м.Луганськ, вул.Тітова, б.5, код 23485810 на користь Луганської міської ради, м.Луганськ, вул.Коцюбинського, б.14, код 26070794, на р/р 35413001003410, МФО 804013, код 35079336 УДКС у м.Луганськ ГУДКСУ у Луганській області, судовий збір у сумі 536 грн. 50 коп., видати наказ Луганській міській раді.

Відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено: 15.10.2012.

Суддя Т.В. Косенко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26418891
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19пд/5014/2051/2012

Рішення від 10.10.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 12.09.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 29.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні