Постанова
від 16.10.2012 по справі 2а-11439/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 жовтня 2012 р. Справа №2а-11439/12/0170/3

(12 год. 59 хв.) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим колегією суддів у складі головуючого судді Шкляр Т.О., суддів Циганової Г.Ю., Гаманко Є.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в особі уповноваженої особи політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі №7 Соловйова Олексія Олександровича

до Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №7

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:

Голова дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу № 7 Чернягіна Олена Вікторівна,

Дільнична виборча комісія № 011015 одномандатного виборчого округу № 7

про визнання діяльності протиправною та спонукання до виконання певних дій,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився,

від третіх осіб - не з'явились.

До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" в особі уповноваженої особи політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" в одномандатному виборчому окрузі №7 Соловйова Олексія Олександровича до Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №7 про:

- Визнання діяльності окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 щодо прийняття постанови № 27 ОВК ОВО №7 від 09 жовтня 2012 р. «Про скаргу офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в ОВО № 7 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015» протиправною, та такою, що грубо порушує Закон України «Про вибори народних депутатів України», права та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу;

- Визнання постанови № 27 окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 від 09 жовтня 2012 р. «Про скаргу офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в ОВО № 7 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015» протиправною та її скасування;

- Зобов'язання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 на найближчому засіданні окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 розглянути скаргу офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в ОВО № 7 ОСОБА_3 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015 поза межами строку, встановленого законодавством, та прийняти рішення у відповідності до законодавства про вибори.

Ухвалою суду про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучено Голову дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу № 7 Чернягіна Олена Вікторівна, Дільничну виборчу комісію № 011015 одномандатного виборчого округу № 7.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем положень Закону України «Про вибори народних депутатів України», Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого постановою ЦВК № 350 від 15.09.2010 р., зокрема, в частині перешкоджання офіційному спостерігачеві у вільному доступі до приміщення ДВК, де повинно проходити засідання комісії.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

Третіми особами письмових заперечень проти позову, письмових пояснень по справі не надано.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представники третіх осіб у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 12 ст. 172 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи вищевикладене, вивчивши матеріали справи, з урахуванням положень ст. 172 КАС України, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Соловйов Олексій Олександрович є уповноваженою особою політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7, про що видано посвідчення № УП-1079 від 11.08.2012 р.

Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 7 є юридичною особою, ЄДРПОУ 38297791, утворена відповідно до Постанови ЦВК № 604 від 26.08.12 р. «Про утворення окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 28.10.12 р.».

Згідно з актом про виявлення порушень від 06.10.12 р., який наданий позивачем, ОСОБА_3 прибув до приміщення дільничної виборчої комісії №011015 о 13:10 год. Голова ДВК № 011015 Чернягіна О.В. не впустила його до приміщення, мотивуючи свої дії необхідністю попередньої реєстрації у комісії, а потім бути присутнім на її засіданні.

Вхід.№ 283 від 07.10.2012 р. на адресу Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 надійшла скарга Офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 на дії Голови дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу №7 Чернягіної О.В., згідно з прохальної частиною якої заявник просив визнати дії голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №011015 одномандатного виборчого округу № 7 Чернягіної Олени Вікторівни щодо перешкоджання бути присутнім офіційному спостерігачу від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 на засіданні дільничної виборчої комісії № 011015, що відбулося 06.10.2012р. без попередньої реєстрації у комісії, такими, що грубо порушують Закон України «Про вибори народних депутатів України»; достроково припинити повноваження голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 011015 одномандатного виборчого округу № 7 Чернягіної Олени Вікторівни.

Постановою Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 7 від 09.10.2012 р. № 27 у задоволенні скарги офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 відмовлено.

В постанові ОВК ОВО № 7 від 09.10.2012 р. № 27 на підставі ч. 3 ст. 34 Закону України «Про вибори народних депутатів України», п.п. 2.12, 2.14 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 вересня 2010 року № 350, робить висновок про те, що офіційний спостерігач, який має намір реалізувати своє право на участь у роботі дільничної виборчої комісії, повинен зареєструватися до початку засідання шляхом надання відповідних відомостей секретарю комісії.

У вказаній постанові ОВК ОВО № 7 від 09.10.2012 р. № 27 вказує, що законодавчо визначена процедура реєстрації офіційних спостерігачів та оголошення головою комісії списку присутніх унеможливлює їх допуск на засідання після його початку.

Організація і порядок виборів народних депутатів України визначені Законом України «Про вибори народних депутатів України» (далі - Закон України № 4061).

Спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів, є виборчі комісії, про що зазначено у ч. 1 ст. 25 Закону України «Про вибори народних депутатів України».

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 24 Закону України № 4061 систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів, становлять:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів депутатів здійснюються:

1) Центральної виборчої комісії - на всій території України та закордонних виборчих дільницях;

2) окружної виборчої комісії - у межах одномандатного округу;

3) дільничної виборчої комісії - у межах виборчої дільниці.

Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України № 4061 до повноважень Окружної виборчої комісії відноситься в тому числі розглядання заяв і скарг на рішення, дії або бездіяльність дільничних виборчих комісій і прийняття рішення з цих питань.

Відповідно до ч.ч.5 ст. 108 Закону України № 4061 рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, її члена може бути оскаржено до окружної виборчої комісії, яка утворила відповідну дільничну виборчу комісію.

Відповідно до ч.ч.1 ст. 109 Закону України № 4061 скарга до виборчої комісії може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.

Відповідно до ч.1 ст. 108 Закону України № 4061 офіційний спостерігач може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 109 - 113 цього Закону.

Відповідно до п. 1) ч. 2 ст. 108 Закону України № 4061 суб'єкти звернення зі скаргою, зазначені в частині першій цієї статті, можуть з урахуванням вимог цього Закону оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, в тому числі, таких суб'єктів оскарження, як виборчої комісії, члена виборчої комісії.

Згідно з положеннями абз. 4) п.п. 2.1, абз. 1) п.п.2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою ЦВК від 31 липня 2012 року № 133, суб'єктом звернення зі скаргою до виборчої комісії у передбачених законом випадках може бути в тому числі офіційний спостерігач від партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі; суб'єкти звернення зі скаргою, зазначені в пункті 2.1 цього Порядку, можуть з урахуванням вимог Закону та цього Порядку оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, таких суб'єктів оскарження як виборчої комісії, члена виборчої комісії.

Відповідно до п. 1.2. Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою ЦВК від 31 липня 2012 року № 133, під скаргою слід розуміти звернення, в якому міститься інформація щодо порушення законодавства України про вибори депутатів та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів відповідних суб'єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.

Відповідно до ч. 4 ст. 111 Закону України № 4061 скарга, оформлена з дотриманням вимог статті 110 цього Закону, розглядається відповідною виборчою комісією на своєму засіданні не пізніш як на другий день з дня її отримання, за винятком випадків, передбачених частинами п'ятою - сьомою цієї статті.

Відповідно до ч. 9 ст. 111 Закону України № 4061 розгляд скарги виборчою комісією здійснюється з обов'язковим своєчасним повідомленням суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження та інших заінтересованих осіб рекомендованою телеграмою, факсимільним повідомленням, засобами електронної пошти про час і місце розгляду скарги. Допускається повідомлення суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження та заінтересованих осіб про час і місце розгляду скарги по телефону з фіксуванням такої дії службовою особою виборчої комісії окремою письмовою довідкою, яка долучається до справи (протоколу). Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду скарги.

Телефонограмою від голови Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7, переданої 09.10.12 р., копія якої наявна в матеріалах справи, здійснені заходи щодо повідомлення заявника щодо розгляду скарги офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015. Також телефонограмою було повідомлено про те, що додатково з порядком денним можна ознайомитися на сайті окружної виборчої комісії.

Згідно зі Списком осіб, які були присутні на засіданні ОВК ОВО № 7 без запрошення, який є додатком № 1 до протоколу засідання ОВК ОВО № 7 від 09.10.2012 р., копія якого наявна в матеріалах справи, на засіданні окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №7 була присутня уповноважена особа політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» Нурієв В.Р.

Відповідно до ч.ч.2-3 ст. 113 Закону України № 4061 під час розгляду скарги на рішення суб'єкта оскарження виборча комісія вирішує:

1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб'єктом оскарження;

2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб'єктом оскарження на законних підставах;

3) чи було оскаржуване рішення прийнято в межах повноважень та відповідно до визначеної законом процедури;

4) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин та чи віднесено законом розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги;

5) чи належить задовольнити кожну з вимог суб'єкта звернення, чи відмовити в їх задоволенні;

6) чи належить поновити порушені права чи законні інтереси суб'єкта звернення іншим способом;

7) які рішення слід зобов'язати прийняти чи які дії, що випливають із факту скасування рішення, вчинити.

Під час розгляду скарги на дії (бездіяльність) суб'єкта оскарження виборча комісія вирішує:

1) чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб'єкта оскарження;

2) чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалась (вчинялась) суб'єктом оскарження на законних підставах;

3) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин та чи віднесено законом розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги;

4) чи належить задовольнити кожну з вимог суб'єкта звернення, чи відмовити в їх задоволенні;

5) чи належить поновити порушені права чи законні інтереси суб'єкта звернення іншим способом;

6) які рішення слід зобов'язати прийняти чи які дії, що випливають із факту визнання оскаржених дій чи бездіяльності протиправними, вчинити.

Аналогічні вимоги містить положення п. 7 Додатку до Постанови ЦВК № 133 від 31.07.2012 р. щодо порядку розгляду скарг виборчими комісіями.

Відповідно до ч. 1 ст. 112 Закону України № 4061 доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути:

1) письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги;

2) письмові пояснення суб'єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, закладів, підприємств, установ, організацій, відповідних правоохоронних органів, отримані на вимогу виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги, в тому числі членів виборчої комісії, на виконання повноважень виборчої комісії;

3) речові докази;

4) висновки експертів, надані письмово на запит виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги, суб'єкта звернення зі скаргою або суб'єкта оскарження.

Відповідно до ч.ч.4-5 ст. 112 Закону України № 4061 виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги.

Обставини (факти), для доведення яких законом встановлені певні засоби доказування, не можуть доводитися іншими засобами доказування.

Відповідно до ч. 2 ст. 113 Закону України № 4061 докази виборчій комісії надають суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження, заінтересовані особи. Виборча комісія - суб'єкт розгляду скарги може звернутися із запитом щодо витребування додаткових доказів за власною ініціативою або на прохання суб'єкта звернення, суб'єкта оскарження, заінтересованих осіб.

З матеріалів справи вбачається, що під час розгляду скарги офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 на дії Голови дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу №7 Чернягіної О.В. Окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 7 були взяті до уваги також: акт про спробу проникнути на засідання дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу № 7 сторонніх осіб від 06.10.12 р., складений головою ДВК, заступником голови ДВК, членами ДВК; вказаний акт є додатком до протоколу №2 ДВК № 011015 ОВО №7 від 06.10.12 р.; пояснювальна записка голови ДВК № 011015 Чернягіної О.В., наданої на ім'я голови ОВК № 7 Скопліна А.О., копії яких наявні в матеріалах справи.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст.35 Закону України № 4061 документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Скарга офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015 була розглянута на засіданні Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 09.10.2012 р., про що в матеріалах справи наявна копія протоколу № 12 від 09.10.2012 р.

Згідно з прийнятим рішенням на засіданні Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 у задоволенні скарги офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 відмовлено.

З урахуванням положень ч. 2 ст. 31, ч. 3 ст. 35 Закону України № 4061 окружна виборча комісія за результатами розгляду скарги має право приймати рішення, яке оформляється у формі постанови.

Вказане рішення оформлено постановою № 27 від 09.10.2012 р.

Відповідно до ч. 4 ст. 113 Закону України № 4061 при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.

Матеріалами справи порушення процедури розгляду вищевказаної скарги 09.10.2012 р. і оформлення постанови №27 від 09.10.2012 р., встановлені чинним законодавством, а саме Законом України «Про вибори народних депутатів України», Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим Постановою ЦВК від 31 липня 2012 року № 133, Порядком ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, з боку Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 не підтверджується.

У скарзі вхід.№ 283 від 07.10.2012 р. Офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в одномандатному виборчому окрузі № 7 ОСОБА_3 на дії Голови дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу №7 Чернягіної О.В. скаржник зазначає про порушення головою дільничною виборчої комісії № 011015 Чернягіною О.В. ст. 12, п. 3 ч. 3 ст. 34, ч. 9 ст. 78 Закону України «Про вибори народних депутатів України» в частині того, що офіційний спостерігач від політичної партії, який зареєстрований у встановленому законом порядку, є суб'єктом виборчого процесу, та має право присутності на засіданні виборчої комісії без дозволу чи запрошення відповідної комісії.

Зі змісту скарги вбачається, що 06.10.2012 р. о 13:10 год. ОСОБА_3 як офіційний спостерігач від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» з метою бути присутнім на засіданні ДВК № 011015, не був допущеним до приміщення, де повинно було проводитись засідання ДВК, головою ДВК №011015 Чернягіною О.В., яка мотивувала свої дії тим, що ОСОБА_3 повинен попередньо зареєструватися у комісії, і потім бути присутнім на її засіданні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Закону України № 4061 у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від партій, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидатів у депутати в одномандатному окрузі та громадських організацій, які зареєстровані у порядку, встановленому цим Законом (далі - офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації).

Відповідно до п.п. 4) - 6) ч. 9 ст. 78 Закону України № 4061 офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації має право: бути присутнім з дотриманням вимог цього Закону на засіданнях дільничних та окружних виборчих комісій, з урахуванням положень, встановлених частиною третьою статті 34 цього Закону, у тому числі під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановленні підсумків голосування; звертатися до відповідної виборчої комісії чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення; складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду.

Відповідно до п. 3) ч. 3 ст. 34 Закону України № 4061 на засіданнях окружної чи дільничної виборчої комісії, у тому числі при підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, на виборчій дільниці в день голосування у приміщенні, де проводиться голосування, мають право бути присутніми без дозволу чи запрошення відповідної комісії, зокрема, офіційні спостерігачі від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному округу, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі або від громадської організації (не більше однієї особи від однієї партії, одного кандидата, однієї громадської організації).

Відповідно до п. 2.12, 2.14 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15.09.2010 р. № 350 секретар комісії відповідає за реєстрацію осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення комісії та без дозволу чи запрошення, і перед початком засідання подає голові комісії список цих осіб.

Голова комісії (головуючий на засіданні комісії) на початку засідання або початку розгляду питання оголошує кількість присутніх членів комісії, список запрошених та інших осіб, які мають право бути присутніми на засіданні комісії без дозволу або запрошення комісії, представників засобів масової інформації.

Тобто з урахуванням аналізу положень ст. 33, ч. 3 ст. 34 Закону України № 4061, положень п. 2.12, 2.14 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів вбачається, що участі у засіданні як запрошених осіб, так і осіб, які мають право бути присутніми на засіданні комісії без дозволу або запрошення комісії (в тому числі, й офіційних спостерігачів), передує реєстрація вказаних осіб перед початком засідання відповідної виборчої комісії та занесення їх у список осіб, що беруть участь у засіданні відповідної виборчої комісії.

В матеріалах справи наявна пояснювальна записка голови ДВК № 011015 Чернягіної О.В., наданої на ім'я голови Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 Скопліна А.О.

Зі змісту вказаної пояснювальної записки вбачається, що офіційний спостерігач від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» ОСОБА_3 06.10.12 р. прибув о 13:10 год. на засідання членів ДВК № 011015, яке почалось о 12:55 год. та вже йшло.

ОСОБА_3 перед початком засідання ДВК № 011015 06.10.12 р. зареєстрований не був.

В матеріалах справи наявний акт про спробу проникнути на засідання дільничної виборчої комісії № 011015 одномандатного виборчого округу № 7 сторонніх осіб від 06.10.12 р., складений головою ДВК, заступником голови ДВК, членами ДВК; вказаний акт є додатком до протоколу №2 ДВК № 011015 ОВО №7 від 06.10.12 р.

Зі змісту вказаного акту вбачається, що 06.10.12 р. на виборчій дільниці № 011015 за адресою: м. Ялта, вул. Московська, 19, було проведено засідання дільничної виборчої комісії. Засідання було призначено головою комісії Чернягіною О.В. о 12 год. 55 хв. Через 10-15 хвилин в приміщення, де проходило засідання дільничної виборчої комісії, спробували увірватись особи, які не є членами дільничної комісії. На питання голови комісії одна з осіб представилась спостерігачем від однієї з партій та вимагав, щоб їх допустили на засідання дільничної виборчої комісії № 011015. На цю вимогу голова комісії Чернягіна О.В. повідомила, що засідання вже почалось, а якщо вони хочуть бути присутніми на засіданні, то повинні були прийти або до початку засідання, або можуть підійти у перерві.

Отже за наявними в матеріалах справи доказами вбачається, що засідання ДВК № 011015 06.10.12 р. почалось о 12:55 год. Офіційний спостерігач від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» прибув на засідання ДВК № 011015 о 13:10 год.

Чинне законодавство не містить виключень щодо дотримання порядку реєстрації осіб, які мають право бути присутніми на засіданні комісії без дозволу або запрошення комісії до початку засідання комісії.

Скарга офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в ОВО № 7 ОСОБА_3 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015 розглянута Окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу №7 на засіданні комісії 09.10.12 р. відповідно вимог чинного законодавства.

З урахуванням викладеного постанова № 27 окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 7 від 09 жовтня 2012р. «Про скаргу офіційного спостерігача від політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» в ОВО № 7 на дії голови дільничної виборчої комісії № 011015» відповідає вимогам чинного законодавства, не суперечить їм.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 31, ч. 3 ст. 35 Закону України № 4061 діяльність окружної виборчої комісії стосується в тому числі розгляду заяв і скарг на рішення, дії або бездіяльність дільничних виборчих комісій, прийняття з цих питань рішень, які оформлюються у вигляді постанови.

Таким чином, правові підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до статті 163 КАС України суд при вирішенні справи по суті вирішує питання про розподіл судових витрат.

Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 р. № 3674 передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру справляється судовий збір 0,03 розміру мінімальної заробітної плати.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, колегія суддів встановила, що такі не понесені, оскільки в силу частини 9 статті 172 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом, а відтак судовий збір належить стягнути з позивача у розмірі 32,19 грн.

Постанову у повному обсязі складено 16.10.2012 р.

Керуючись статтями 69-71, 160-163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

2. Стягнути з Політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" 32,19 грн. судового збору в дохід Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили через два дні з момента проголошення у разі неподання апеляційної скарги.

У разі апеляційного оскарження судове рішення набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення судом апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд АР Крим протягом 2 днів з дня проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий суддя Шкляр Т.О.

Суддя Циганова Г.Ю.

Суддя Гаманко Є.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено17.10.2012
Номер документу26428680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11439/12/0170/3

Постанова від 16.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні