Ухвала
від 08.10.2012 по справі 2а-6596/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

08.10.2012р. Справа № 2а-6596/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Шинкар Т.І.,

за участю секретаря судового засідання -Голоднікова О.В.,

за участю представника прокуратури Бойко Н.І., третьої особи ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Прокурора Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Суховільської сільської ради до Городоцької районної державної адміністрації, ДП «Львівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держкомзему у Городоцькому районі, Городоцького районного відділу Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру», третьої особи ОСОБА_2 про визнання нечинним розпорядження №248 від 05.04.2001р. в частині надання дозволу на складання проекту відведення земель ОСОБА_4, розпорядження №561 від 26.10.2006р., визнання дій протиправними та скасування державного акту серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301 кадастровий номер 4620987700:01:000:0004, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Суховільської сільської ради звернувся у Львівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Городоцької районної державної адміністрації, ДП «Львівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держкомзему у Городоцькому районі, Городоцького районного відділу Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру», третьої особи ОСОБА_2, просить визнати нечинним розпорядження голови Городоцької райдержадміністрації №248 від 05.04.2001р. «Про надання дозволу на складання проекту відведення земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянами за рахунок середніх земельних часток (паїв) на території Суховільської сільської ради»в частині надання дозволу на складання проекту відведення земель ОСОБА_4 та розпорядження голови Городоцької райдержадміністрації №561 від 26.10.2006р. «Про затвердження техдокументації із землеустрою щодо передачі земельної частки (паю) в натурі та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_4»; визнати дії протиправними з вчинення реєстрації та видачі державного акта серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301га кадастровий номер 4620987700:01:000:0004; визнати такий акт недійсним та скасувати його; визнати протиправними дії з винесення меж даної земельної ділянки в натурі (на місцевості) державним підприємством «Львівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

В судовому засіданні Прокурор заявив клопотання про закриття провадження у справі з тих підстав, що вирішення даного спору належить до компетенції цивільного судочинства, оскільки на підставі оскаржуваних розпоряджень ОСОБА_4 одержано державний акт серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301га кадастровий номер 4620987700:01:000:0004, а відтак існує спір про право, що виключає розгляд справи в порядку адміністративного судочинства.

Третя особа ОСОБА_2 щодо питання про закриття провадження покладався на розсуд суду.

Управління Держкомзему у Городоцькому районі до суду повноважного представника не забезпечило, подало клопотання в якому просить розглядати справу у його відсутності та зазначило, що вищезазначений Акт на право власності вилучений і зберігається в архіві Управління.

Інші учасники судового розгляду до суду повноважних представників не забезпечили, повідомлені про розгляд справи.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Відповідно до ст.13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»до компетенції відповідача Городоцької РДА належить прийняття рішень щодо надання згоди на складання проектів землеустрою, затвердження проектів землеустрою та надання громадянам у власність земельних ділянок.

Відповідно до ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

Відповідно до ч.7 ст.118 ЗК України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Як вбачається з матеріалів справи, Розпорядженням голови Городоцької РДА №248 від 05.04.2001р. «Про надання дозволу на складання проекту відведення земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянам за рахунок середніх земельних часток (паїв) на території Суховільської сільської ради»надано дозвіл на складання такого проекту, зокрема, ОСОБА_4

На підставі розпорядження голови Городоцької РДА №561 від 26.10.2006р. «Про затвердження техдокументації із землеустрою щодо передачі земельної частки (паю) в натурі та видачу державного акта на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_4»останньому передано у приватну власність земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно положень ч.3 ст.122 та п.12 Перехідних положень Земельного Кодексу України районні державні адміністрації передають земельні ділянки на їх території із земель державної власності у власність або у користування за межами населених пунктів для: а)сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо) з урахуванням вимог частини шостої цієї статті, крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.

Статтею 125 Земельного Кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

На підставі оскаржуваного розпорядження ОСОБА_4 видано державний акт серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301га кадастровий номер 4620987700:01:000:0004.

На даній земельній ділянці влаштовано ставок, що підтверджується Паспортом ставка площею 0,315га, виданого 23.09.2009р. ОСОБА_4

Відповідно до ст.ст.193-195 Земельного кодексу України, державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів.

Призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Виходячи з аналізу зазначених норм вбачається, що державний земельний кадастр це єдине джерело інформації про власників та користувачів земельних ділянок.

З долученої до матеріалів справи копії Державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯМ №750305 вбачається, що він виданий ОСОБА_2 на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом ВРР №146478 реєстр №474 від 12.06.2012р., рішення 10 сесії 6 скликання від 13.07.2012р. №362 Суховільської сільської ради, який є власником земельної ділянки площею 0,9301га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва кадастровий номер 4620987700:12:002:0082.

Згідно інформації Держкомзему у Городоцькому районі Акт серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності виданий ОСОБА_4 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301га кадастровий номер 4620987700:01:000:0004 вилучений і зберігається в архіві Управління.

Згідно із п.1 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Згідно ч. 2 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Справою адміністративної юрисдикції може бути спір, який виник між кількома суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого суб'єкта, а цей суб'єкт відповідно зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта. Єдиною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення ним владних управлінських функцій і при цьому ці функції повинні здійснюватись ним саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

З висловленої позиції прокурора, досліджених в судовому засіданні матеріалів справи вбачається, що існує спір щодо правомірності набуття права власності на спірну земельну ділянку та як наслідок відновлення порушеного права власності територіальної громади на ці землі. Тобто предмет спору в даній справі безпосередньо пов'язаний із реалізацією права власності на землю.

Якщо предметом спору є право власності на земельні ділянки в тому числі відновлення порушеного права територіальної громади, то такий спір є спором про право і повинен вирішуватись в порядку цивільного судочинства, що в свою чергу виключає розгляд справи в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо її не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З'ясувавши думку учасників процесу, оглянувши матеріали справи, та враховуючи вищенаведене, суд вважає, що адміністративну справу за позовом Прокурора Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Суховільської сільської ради до Городоцької районної державної адміністрації, ДП «Львівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держкомзему у Городоцькому районі, Городоцького районного відділу Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру», третьої особи ОСОБА_2 про визнання нечинним розпорядження №248 від 05.04.2001р. в частині надання дозволу на складання проекту відведення земель ОСОБА_4, розпорядження №561 від 26.10.2006р., визнання дій протиправними та скасування державного акту серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301 кадастровий номер 4620987700:01:000:0004, слід розглядати в порядку цивільного судочинства України, а провадження у даній справі слід закрити.

Керуючись ст.ст. 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Провадження у справі за позовом Прокурора Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Суховільської сільської ради до Городоцької районної державної адміністрації, ДП «Львівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держкомзему у Городоцькому районі, Городоцького районного відділу Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру», третьої особи ОСОБА_2 про визнання нечинним розпорядження №248 від 05.04.2001р. в частині надання дозволу на складання проекту відведення земель ОСОБА_4, розпорядження №561 від 26.10.2006р., визнання дій протиправними та скасування державного акту серії ЯА №736457 від 01.12.2006р. на право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,9301 кадастровий номер 4620987700:01:000:0004 - закрити.

Роз'яснити учасникам спору, що розгляд даної справи належить до юрисдикції цивільного судочинства.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини сьомої статті 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено 15.10.2012 року.

Суддя Шинкар Т.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2012
Оприлюднено17.10.2012
Номер документу26430163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6596/12/1370

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні