1570/4759/2012 Справа № 1570/4759/2012 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 08 жовтня 2012 року м.Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Павлюк К.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «КС»до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС про визнання протиправним та скасування наказу на проведення перевірки від 12.04.2011 року №1118 та визнання протиправними дій щодо складання акту про неможливість проведення документальної перевірки від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982, - В С Т А Н О В И В: З позовом до суду звернулось Приватне підприємство «КС»до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС про визнання протиправним та скасування наказу на проведення перевірки від 12.04.2011 року №1118 та визнання протиправними дій щодо складання акту про неможливість проведення документальної перевірки від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982. В судовому засіданні 08.10.2012 року представник позивача просив задовольнити позов з огляду на те, що у відповідача не було підстав для винесення оскаржуваного наказу про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача, а тому дії посадових осіб відповідача щодо складання акту перевірки від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982 є не законними. Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог пославшись на те, що підставою для винесення оскаржуваного наказу було розпорядження ДПА України від 24.02.2011 року №48-Р, а тому його видання є законним, так як й проведення невиїзної документальної перевірки зі складанням акту від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982. Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступні факти та обставини: Відповідач на підставі ст.1 Закону України «Про державну податкову службу»є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо призначення перевірок та встановлення порушень податкового законодавства, нарахування податкових зобов'язань та стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій, а тому позовні вимоги щодо оскарження його актів, дій чи бездіяльності з цього приводу, на підставі положень ст.55 Конституції України, п.1 ч.2 ст.17, ст.104 КАС України підвідомчі адміністративним судам і повинні розглядатись в порядку адміністративного судочинства. 12.04.2011 року керівником ДПІ у Приморському районі м.Одеси був виданий наказ №1118 «Про проведення невиїзної документальної перевірки ПП «КС», код ЄДРПОУ - 31181992»(а.с.92), відповідно до якого, посадовій особі позивача було доручено провести невиїзну документальну перевірку правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з березня 2010 року по лютий 2011 року. На підставі вказаного наказу посадовою особою ДПІ у Приморському районі м.Одеси 12.04.2011 року була проведена позапланова невиїзна документальна перевірка позивача, що підтверджується актом про неможливість проведення документальної перевірки позивача з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за період березень 2010 року –лютий 2011 року від 12.04.2011 року №1211/22-2/31181982 (а.с.18-36). Представник позивача вважає вказаний наказ протиправним, адже у позивача не існувало жодної з підстав, визначених ст.ст.77,78 Податкового кодексу України для призначення проведення позапланової перевірки позивача. Представник відповідача у письмових запереченнях проти позову від 13.09.2012 року №35326/9/10-117 (а.с.94-95) зазначив, що керівник позивача мав права видавати оскаржений наказ від 12.04.2011 року №1118, оскільки підставою для цього було розпорядження ДПА України від 24.02.2011 року №48-Р. Однак, суд вважає, що оскаржений позивачем наказ про призначення проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача прийнятий не у відповідності до вимог законодавства, виходячи з наступного. Відповідно до п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом. Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Відповідно до п.75.1.2 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також отримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у т.ч. за результатами перевірок інших платників податків. Відповідно до п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст.ст.77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 п.75.1 ст.75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Відповідно до п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Відповідно до п.78.1.1-78.1.13 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, у таких випадках: 78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; 78.1.2. платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом; 78.1.3. платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби; 78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 78.1.5. платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження; 78.1.7. розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи —підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків; 78.1.8. платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень; 78.1.9. щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання; 78.1.11. отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні; 78.1.12. органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу; 78.1.13. у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки. З огляду на вищенаведені норми матеріального права, суд приходить до висновку, що розпорядження ДПА України від 24.02.2011 року №48-Р (а.с.99-102) не підпадає під жодний з підпунктів ст.78 Податкового кодексу України, які б були підставою для призначення проведення позапланової виїзної перевірки позивача, в зв'язку із чим, видання відповідачем наказу про проведення перевірки від 12.04.2011 року №1118 без достатніх на то законних підстав, визначених ст.78 Податкового кодексу України, є безумовною підставою для визнання такого акту суб'єкту владних повноважень протиправним та скасування його згідно положень ч.2 ст.162 КАС України, адже такі дії керівника органу ДПС України не відповідають положенням ч.2 ст.19 Конституції України та ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні». Окрім того, як зазначено вище, згідно положень п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Представником відповідача не надано доказів направлення на адресу позивача копії наказу про призначення перевірки від 12.04.2011 року №1118 та повідомлення про проведення такої перевірки, а тому у посадових осіб відповідача не було підстав для проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача, в зв'язку із чим, на підставі положень ч.2 ст.162 КАС України, суд повинен визнати такі дії протиправними, адже вони не відповідають положенням ч.2 ст.19 Конституції України та ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні». Посилання представника відповідача про законність проведення перевірки позивача без направлення на його податкову адресу копії наказу та повідомлення про перевірку в зв'язку із не находженням його по цій адресі не заслуговують на увагу, оскільки відповідно до довідки з ЄДРЮОФОП Серія АБ №358048 від 10.06.2011 року (а.с.55-63) в період часу квітень 2011 року в ньому відсутній запис про незнаходження позивача за місцем реєстрації, а навпаки згідно запису №12 (а.с.61) позивачем підтверджено його знаходження за реєстраційною адресою станом на 26.10.2010 року. Разом з тим, суд вважає, що згідно положень ч.1,ч.2 ст.162 КАС України, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, оскільки при визнані протиправними дій відповідача щодо проведення перевірки не має потреби в окремому визнанні протиправними дій щодо оформлення результатів такої перевірки, адже все це охоплюється загальним поняттям –«проведення перевірки». Судові витрати розподілити за правилами ст.94 КАС України. Керуючись ст.ст.94,158-163 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: 1. Позовні вимоги задовольнити частково. 2. Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 12.04.2011 року №1118 про проведення позапланової невиїзної перевірки позивача за період березень 2010 року – лютий 2011 року. 3. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки ПП «КС»(Код ЄДРПОУ 31181982) з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за період березень 2010 року –лютий 2011 року. 4. В задоволені решти позовних вимог –відмовити. Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня виготовлення та підписання повного тексту постанови. Повний текст постанови складений та підписаний суддею 12 жовтня 2012 року Суддя Єфіменко К.С. .
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2012 |
Оприлюднено | 17.10.2012 |
Номер документу | 26430353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні