ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 серпня 2012 року Справа № 2а/2370/2550/2012
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Бабич А.М.,
при секретарі -Сидорець І.С.,
за участю сторін:
представника позивача -не прибув,
відповідача -не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника,
ВСТАНОВИВ:
18.07.2012 Уманська об'єднана державна податкова інспекція Черкаської області Державної податкової служби звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 заборгованість зі сплати податкового боргу з єдиного податку за травень-грудень 2011 року з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в сумі 585,00 грн.
Представник позивача направив до суду заяву про розгляд справи без його участі за наявними у справі матеріалами.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до даних, що містяться в ЄДРПОУ.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - відповідач) зареєстрований 25.10.2010 виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області, ідентифікаційний код НОМЕР_1. Відповідно до довідки від 28.10.2010 № 744 перебуває на обліку в Уманській ОДПІ як платник податків з 27.10.2010 за № 15905 та перебував на спрощеній системі.
Згідно з довідкою позивача від 12.03.2012 № 156 відповідач має відкриті рахунки у Черкаському ГРУ ПАТ КБ «Приватбанк»(рахунок НОМЕР_2, МФО НОМЕР_3 та рахунок № НОМЕР_4, МФО НОМЕР_3).
Суд встановив, що відповідач до 2012 року перебував на спрощеній системі оподаткування. Відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 03.07.1998 №727/98 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва»(далі-Указ №727/98) суб'єкти малого підприємництва-фізичні особи мають право самостійно обрати спосіб оподаткування доходів за єдиним податком шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку.
Згідно з пунктом 2 Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 29 жовтня 1999 року № 599, підставою для видачі свідоцтва є подання суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою письмової заяви та платіжного документа про сплату єдиного податку за період не менше ніж календарний місяць. Заява має бути подана не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу, з якого він обирає спосіб оподаткування доходів за єдиним податком за умови сплати всіх установлених податків та обов'язкових платежів, термін сплати яких настав на дату подання заяви.
Користуючись цим правом, відповідач 15.12.2010 звернувся до позивача з заявою про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та отримав свідоцтво про сплату єдиного податку. У заяві відповідач зазначив вид підприємницької діяльності - роздрібну торгівлю меблями на ринках та з лотків, що відноситься до оподатковуваного єдиним податком.
Згідно з підрозділом 8 розділу ХХ Податкового кодексу України «Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку» з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва застосовується Указ Президента України від 3 липня 1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва»(з наступними змінами).
Статтею 2 Указу №727/98 встановлено, що суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України. Ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць.
Відповідно до рішення Уманської міської ради від 30.12.2010 № 3.1-4/6 «Про ставки єдиного податку»відповідач щомісячно повинен сплачувати до бюджету єдиний податок в сумі 86 грн. 00 коп.
У відповідності до ст. 5 Указу №727/98 суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати єдиного податку згідно із законодавством України.
Згідно з пп. 3 п. 1 підрозділу 8 Податкового кодексу України, єдиний податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі частини єдиного податку, що підлягає перерахуванню до цих бюджетів відповідно до норм Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва». При цьому розподіл коштів єдиного податку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або до Пенсійного фонду України Державним казначейством України не здійснюється.
Як встановлено судом з письмових доказів відповідач грошове зобов'язання зі сплати єдиного податку належним чином не виконував з травня 2011 року.
У 2012 році відповідач не подавав заяви про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, тому в подальшому грошове зобов'язання зі сплати єдиного податку позивачем не нараховувалося.
Суд звернув увагу, що відповідно до зворотного боку облікової картки з єдиного податку станом на 06.07.2012 та розрахунку боргу заборгованість відповідача становить 574 грн. 00 коп., що не узгоджується з сумою в прохальній частині позовної заяви (585 грн. 00 коп.).
Оподаткування єдиним податком за своєю суттю є спрощеним порядком оподаткування, оскільки він встановлюється у вигляді платежу, який не залежить від розміру доходів платника такого податку, за фіксованою ставкою відповідно до рішення місцевої ради. Обрання такої системи оподаткування є правом фізичної особи-підприємця. Таким чином, платник податків, надаючи до органу податкової служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, погоджується на сплату єдиного податку щомісяця у розмірі, встановленому місцевою радою. Тобто, сума єдиного податку є узгодженою з моменту видачі такому платнику податків свідоцтва про сплату єдиного податку і у подальшому узгодження щомісяця не потребує. За таких обставин, сума єдиного податку узгоджена відповідачем з моменту отримання ним свідоцтва про сплату єдиного податку.
Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, сума 574 грн. 00 коп. є податковим боргом відповідача.
Згідно з п. 41.5 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
До функцій державних податкових інспекцій згідно з п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»відноситься подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Оскільки податкове зобов'язання відповідача в сумі 574 грн. 00 коп. не було сплачено у встановлені строки, таке зобов'язання визнається податковим боргом, який підлягає сплаті. Зважаючи на це, з урахуванням позовних вимог суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню з відповідача не підлягають
Керуючись ст. ст. 9, 69-72, 86, 94, 97, 122, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу з єдиного податку за травень-грудень 2011 року в розмірі 585 грн. 00 коп. - задовольнити частково.
2. Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь держави через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію Черкаської області Державної податкової служби (20300, Черкаська обл., м. Умань, пл. Леніна 1; код ЄДРПОУ 38148040) заборгованість зі сплати єдиного податку за травень-грудень 2011 року в розмірі 574 грн. 00 коп. (п'ятсот сімдесят чотири грн.). В задоволенні інших позовних вимог -відмовити.
3. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання складеної у повному обсязі постанови у порядку, передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копії постанови направити сторонам.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2012 |
Оприлюднено | 17.10.2012 |
Номер документу | 26430888 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні